Det hjalp ikke å operere

Categories Personlig

For nesten 4 år siden bestemte jeg meg for å operere puppene mine. Jeg hadde tenkt på det i mange år, og jeg ventet egentlig bare på å bli gammel nok til å kunne operere. På den tiden hatet jeg puppene mine mer enn noe annet, og det tok meg nesten et år før jeg klarte å vise de til min daværende kjæreste. Jeg la sokker i BH-en i en alder av 17 år, for det var så mange topper jeg ” ikke ” kunne bruke på grunn av at jeg ikke hadde store nok pupper. 

Etter operasjonen følte jeg meg så bra. Jeg kunne endelig bruke de toppene jeg ikke kunne gå i før, jeg kunne også føle meg bra i bikini på stranden og endelig kunne jeg tørre å vise puppene mine til en fremtidig kjæreste. Jeg hadde endelig fått selvtilliten tilbake igjen…. i noen måneder. Med engang jeg hadde blitt vant til mine nye pupper fant jeg noe nytt å plukke på. Jeg var jo litt chubby, så hvorfor ikke begynne med bikinifitness? Jeg ble tynn, veldig tynn. Hjalp det? absolutt ikke. Med engang jeg ikke klarte mer av strenge dietter og masse trening gikk jeg opp i vekt igjen, og da var det også feil. Jeg var virkelig deprimert i en periode, for uansett hva jeg gjorde mot og med meg selv så ble jeg aldri fornøyd. 

Det tok meg noen år før jeg klarte å forstå at det er det innsiden jeg må gjøre noe med, og ikke det på utsiden. Selvfølgelig er jeg mer fornøyd med puppene mine nå enn hva jeg var da, men det har egentlig ingenting å si. Hadde jeg ventet noen år ville jeg ikke brukt penger på silikon den dag i dag, for jeg har det mye bedre med meg selv nå enn hva jeg hadde da. Dette kommer fra en jente som hadde store komplekser med puppene sine, så alt kan virkelig endre seg med tiden for dere som ikke tror det. Hva andre velger å gjøre med kroppen sin er ikke min sak, og jeg synes ikke man er et dårlig menneske selv om man velger å endre ting med seg selv. Jeg kan forstå hvorfor noen velger å operere, for jeg har vært der selv. Jeg synes likevel det er viktig å få frem at det ikke alltid vil hjelpe å legge seg under kniven, for det føler jeg er viktig å få frem. Man må rett og slett lære å elske seg selv, og den oppgaven kan være utrolig vanskelig noen ganger. Jeg finner enda ting med meg selv som jeg ikke er fornøyd med, men forskjellen fra da til nå er at jeg har lært meg å forstå at jeg er bra nok. Jeg er ikke perfekt, og endelig har jeg lært meg å godta det.

24 kommentarer

24 thoughts on “Det hjalp ikke å operere

  1. Leste det andre innlegget også der du skrev at man heller bør spare pengene til leilighet eller ferie osv, men når man har et kompleks så kan det ikke måle seg opp mot en ferie i 3 uker eller litt ekstra penger til en leilighet. Mange jenter har absolutt ingen pupper fra før og da er det jo forståelig at man vil ha silikon. Selvfølgelig sier man etterpå at det ikke funket på selvtilliten, men da har man jo i det minste ikke fokus på puppene sine lenger. Hadde du ikke tatt silikon hadde du jo fortsatt tenkt på puppene dine nå også. Skal ta silikon til sommeren selv..endelig 18 år og har planlagt dette siden jeg var 13/14. Er absolutt ingenting som kan stoppe meg. Har egentlig aldri hatt noe problem med å vise puppene mine til en gutt, er flere som har sett de, og selv om jeg nesten ikke har hatt noe som helst av pupper har jeg bare tenkt at de skal bare glad de får noe i det hele tatt, haha. Men det å gå i bikini og klær uten pushup har jeg ikke turt. Men å vise meg helt naken På et rom har jeg ingen problemer med.. rart. Men uansett, bra du gir din erfaring. Men det kommer ikke til å hjelpe oss som allerede har planlagt det;)

  2. Kjempebra innlegg! Er 100% enig med deg. Man kan ikke late som om det å operere seg ikke hjelper noe for hvordan man føler seg, mange kan jo ende opp med å bli mer tilfreds med seg selv, men som du sa så er det ikke til noen stor hjelp dersom man ikke klarer å se seg selv som en vakker person.
    Må forresten si at du er favoritten min på paradise, ikke fordi du lager sykt god tv og liv osv… For det er ikke viktig for meg. Det jeg derimot elsker med deg er dine holdninger og verdier, hvordan du står opp for alle og ser urett. Jeg ble mobbet på barne og ungdomskolen og da skulle jeg bare ønske jeg hadde noen som deg i klassen. Jeg tror du har opplevd ganske mye opp og nedturer for å klare å se mennesker så tydelig som du gjør, virkelig noe du burde sette pris på ved deg selv💛

  3. Veldig viktig tema! I dagens samfunn hvor det hsr blitt normalt å ha fyll i leppene og silikon i puppene trenger vi flere som sier ifra. Unge jenter (og gutter) er så lett påvirkelige, og når de de ser opp til bryr seg mer om utseende enn det indre, så er det ikke rart at vi går mot en tid der 13-åringer ønsker seg brystforstørrelse til konfirmasjonen. Det viktigste er å elske seg selv, for da tenker man ikke over små bagateller. Man kan prøve å se på kompleksene sine positivt -foreksempel er små pupper mye lettere å kle seg opp med. Det blir ikke så vulgært hvis du har på deg en ytringet topp, osv. Skriv flere slike innlegg er du grei! Det trengs sårt:-)

  4. Hei du . Jeg er 31 og tok silikon for 1 år siden . Har født barn så ferdig med det og alle burde vente med silikon til de faktisk har født barn . Ekke sikkert man kan amme hvis man gjør det først . Jeg gikk med 14 kg og så ut som puppene til ei p 80 år . Så jeg måtte for jeg hadde aldri vist meg naken ellers og angrer ikke . Ikke var det noe vondt for min del heller . 🙂

  5. Hos meg er situasjonen annerledes men fremdeles lik. Jeg valgte i fjor å ta silikon da jeg var helt flat og A cup var for stor. I tillegg har jeg traktbryst så de så enda mindre ut enn de var. Målet mitt med operasjonen var å få pupper bare, men nå vil jeg ha større. Jeg vil ikke fikse på noe annet eller har komplekser for det. Problemet mitt er at jeg ville hatt større nå selv om alle sier de er mer enn store nok. Operasjonen fikset det første problemet, men samtidig endret mitt syn på hva jeg egentlig ville ha og da skapte et nytt problem. Er ikke bare bare å bruke masse penger igjen og operere seg på nytt heller.

  6. Du er UTROLIG vakker 🙂 Håper du og Kevin vinner paradise. For du er både fin på innsiden og utsiden!

  7. Utrolig bra skrevet Sofie jeg er stolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg men jeg kjenner meg så igjen i dette her. Det er et vanskelig valg å ta, det med å godta seg selv og føle at man må være perfekt for noen. Jeg har lært at hvis personen du for eks liker ikke liker deg for den du er, da er det ikke verdt å bruke tid på en gang. Du er fin i mine øyne både på utsiden og på innsiden, er bare så glad for at du har klart å godta det og deg selv. For det er utrolig vanskelig!

  8. Jenter idag tar for lett å kaste bort 30-50 tusen på å fikse ting på kroppen for å bli litt fornøyd
    Er det gutta som gir dere så satans dårlig selvtillit ? Eller hva er greia?
    Aldri brydd meg om at ikke alle jenter har svære jur

  9. Jobber som kirurg og vil bare si at om du har “absolutt ingen pupper” dekker staten operasjonen. Har du derimot små pupper må du betale selv. Små pupper er en gave for ryggen og det ser ikke bedre ut med silikon. Flott innlegg dette!

  10. Hei, kan du vær så snill å svare på dette!❤️ Har du problemer med å trene armer, armhevinger, benkpress eller pull-ups etter du opererte under muskel? Om du ikke trener dette kunne du prøvd og kommet tilbake med svar?
    Mvh usikker jente

  11. Anonym: Jeg svarte deg igår, og skrev at jeg ikke svarer på spørsmål angående min operasjon på bloggen. Er der viktig kan du skrive en personlig melding til bloggsiden min på facebook 🙂 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *