Mitt forhold til egen kropp

Categories Trening

En liten fun fact om meg er at jeg er veldig interessert i trening, før jeg reiste til Mexico trente jeg minst 5 ganger i uken. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er like flink nå, men det kommer seg vel når livet mitt begynner å bli litt mer ” normalt ” igjen. Jeg stresser uansett ikke med det, for jeg har enda resten av livet der jeg kan trene så mye jeg bare ønsker. Det er ikke mer enn et år siden jeg klarte å ha et avslappet forhold til kroppen min, for bare 2 år siden ble jeg stresset om jeg ikke trente 7 ganger i uken.

Jeg ble uheldigvis bitt av basillen da det var inn å stille i bikinifitness, og det var absolutt ikke sunt for meg. Jeg gikk fra å være en sofagris som kun spiste usunn mat og godteri til å være helt besatt av trening. Det er absolutt ikke negativt å ta vare på helsa si, men det jeg drev med var alt annet enn sunt. Strenge dietter med lite mat og masse trening gjorde til at jeg knakk sammen til slutt. Kanskje ikke så rart når jeg tenker meg om, kroppen min hadde fått nok. Etter at jeg trakk meg fra konkurransen bare noen uker senere hadde jeg ingen anelse om at jeg kom til å slite med dette i lang tid etterpå.

Jeg skal ikke snakke for noen andre enn meg selv, men jeg fikk et veldig vrengt syn på egen kropp etter å ha drevet med bikiniftiness. Kanskje ikke så rart etter å ha hatt som mål i 8 måneder å bli veldig tynn, samtidig som jeg skulle ha en markert og fin kropp. Jeg er heldigvis ikke der nå lengre, og jeg har lært å like kroppen min. Jeg har selvfølgelig ting jeg ikke er fornøyd med som alle andre, men så lenge jeg er frisk så er det det viktigste. Jeg har gått fra å trene kun for å se bra ut, til å trene for å være fornøyd med meg selv og for å ha en frisk kropp. Jeg skal forhåpentligvis leve i ganske mange år enda, og jeg synes derfor det er viktig å ta vare på kroppen og helsa mi. Jeg har valgt å ikke skrive så mye om trening og kosthold på bloggen da jeg synes dette er noe som er utrolig kjedelig å skrive om, og for at jeg ikke ønsker så mye fokus rundt dette mer. For bare noen år siden handlet denne bloggen kun om bikinifitness, trening og hva man kunne og ikke kunne spise.

Jeg ser likevel at det er en del som har spurt meg om akkurat dette, så om det er ønskelig skal jeg selvfølgelig skrive noen innlegg om trening og kosthold. Jeg har ingenting i mot å skrive om trening, jeg vil bare ikke gå så detaljert inn på hvor mye og hvor ofte. Jeg kommer ikke til å skrive om hvor mye jeg spiser av hva, for det er irrelevant. Hva som funker for meg trenger nødvendigvis ikke å funke for deg. Jeg er uansett ikke så opptatt av å være super sunn heller, jeg spiste tross alt masse smågodt, popcorn og ben and jerry’s i går ♥ Spør du meg så er det å være sunn å kunne unne seg noe godt og spise variert 🙂 

For litt over et år siden ville jeg ikke legge ut dette bildet av meg, rett og slett for at jeg ikke følte meg tynn nok. Skremmende at jeg har vært på et sånt sted i livet mitt, men det er vel akkurat det som har lært meg å forstå hva som er viktig og ikke. 

16 kommentarer

16 thoughts on “Mitt forhold til egen kropp

  1. Så fint at du deler. Glad du har det bedre nå. Du ser ihvertfall helt nydelig ut 🙂 Hva er det minste du har veid?

  2. Du er mitt forbilde! En fantastisk person med en herlig personligjet og når jeg leste dette innlegget ble jeg bare enda mer glad i deg! Tusen takk for at du skrev dette, både jeg og sikkert mangen andre setter utrolig stor pris på deg og at du er så åpen!

  3. Du er mitt aller største forbilde sofie😍
    Ble skikkelig lei meg når jeg gikk vite at du hadde vært på utøya😭 stå på og håper du vinner pærra👅🔜

  4. Ser bare fler og fler drive med bikinifitness, syns det er litt skremmende med tanke på hvor strengt det er. Du er dødsfin! Skulle ønske jeg hadde litt motivasjon til å trene selv.. det kommer vel en dag 🙂

  5. Du ser helt FANTASTISK ut! Mtp på alt kropphysteriet nå til dags, og fake kropper som provoserer dette til de grader, så er du virkelig et sunt forbilde. Digger at du er så down to earth! Du skal se du kommer langt med å være deg selv. Stå på Sofie 🙂

  6. Kan du legge ut bilde av deg når du stilte som bikinifitness ?😁 Hadde vært morsomt å se bare:))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *