TURISTER I ROMA

Categories Reise





I går var vi innom Colosseum som mange av dere lesere har tipset meg om. Jeg må virkelig si at det var verdt turen, og jeg kan nå forstå hvorfor det regnes som et av de mest kjente byggverkene i hele verden. Det var utrolig flott, selv om store deler av amfiteateret var ødelagt etter jordskjelv i 1349. Jeg lærte meg noe nytt i går, som dere kanskje forstår 🙂 haha. Jeg synes historie er utrolig spennende, og det er litt av en opplevelse å se bygninger som dette.

Vanligvis unngår jeg turistattraksjoner når jeg er i utlandet, mye for at jeg synes det er overpriset og ikke særlig imponerende. Dette derimot, er utrolig imponerende. Jeg føler meg som en skikkelig turist akkurat nå, men Colosseum er noe man må besøke når man er i Roma. I dag skal vi faktisk ta hop on hop off buss, er ikke det turist så vet ikke jeg. Igjen fikk jeg anbefalt å gjøre dette av mine fantastiske lesere, så vi velger å prøve. Det var utrolig billig, samtidig som den kjører deg til alle de store attraksjonene 🙂


sofieeec på Snapchat for dere som ønsker å se mer av Roma-turen vår ♥

24 kommentarer

24 thoughts on “TURISTER I ROMA

  1. Hav syns du om det Martine Lunde og Henriette driver med akkurat nå? Går bak ryggen din og lyver deg rett opp i trynet? Skjønner at det er et spill og at folk prøver å redde seg selv, men det hadde vært kult å høre dine meninger om dette. Forresten, vet det hvor lenge det er igjen til finalen? Trodde det var semifinaleuke denne uken, eller er det neste uke? 🙂

  2. Hei! Jeg var i Roma på klassetur for bare to måneder siden, skal bli lærer så var i en del kirker. Er ikke kristen selv, men anbefaler dere virkelig å besøke en kirke som ligger ved Piazza de Sant`ignazio. Kirken heter sant’ignazio, søk den opp og du vil ABSOLUTT dra dit. Var det kuleste jeg har sett!!

  3. Er sååå glad for at Lunde satte i gang det på ph nå, på tide at det blir litt spill, for det er jo det det tross alt er ;))

  4. Morsomt at alle som ikke gjør som du og Andrea sier inne på hotellet er idioter, hehe. Dere var jo konkurrenter for Martine og Henote, selvfølgelig gjør ikke de det som er best for DERE? DET hadde vært idioti, det 🙂

  5. Føler du deg svikta av Kevin på PH etter å ha sett at han ville ha deg ut i de siste episodene??

  6. Dere burde dra på Giolitti, sykt digg is der! Det kan bli litt lang kø, men det går fortere enn man tror, og det er så verdt det❤️

  7. Hvis dere ikke har vært der bør dere besøke Fontana di trevi! En fantastisk fin fontene, veldig kjent fra store filmer (og det sies at den bringer kjærlighet hvis man kaster mynt i den). Den er fin både på dagtid og kveldstid, og ligger ikke langt unna hoved shoppinggaten 🙂 Ellers er det mye gøy å gjøre og fint å se på i Borghese parken 🙂 Markedet på campo dei fiori er også veldig koselig (Men er stort sett bare mat som selges). Ellers er det koselig stemning på Piazza Navona også (og en del koselige restauranter i nærheten)
    Kos dere masse, Roma er fantastisk! Hilsen en som har bodd der tidligere <3

  8. Spm 1: Hvorfor var du og Andrea så utrolige kvalme mot henote når dere presset henne for informasjon på onsdagens episode? Framsto som de værste mobbere der dere satt og nærmest truet henne til tårer
    Spm 2: ser du nå nå i etterkant selv hvor ekle dere var mot henne? Og er dette noe du skammer deg for?

  9. Hei! Dere blir sikkert bombadert med tips om Roma, men hvis dere har tid til å sette av en dag er det kjempespennende å dra til Pompeii. Og hvis dere drar må dere ta buss opp på vulkanen Vesuv, det var veldig kult! Hilsen kunsthistoriestudent som digger Roma <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *