KONTROLLFREAK OG EGOIST

Categories Personlig

I går fikk jeg denne kommentaren på bloggen og den traff meg skikkelig. Ikke for at jeg ble lei meg over at jeg ble kalt en kontrollfreak og egoist, for man blir virkelig immun mot “stygge” kommentarer etter 9 uker på TV-skjermen. Den traff meg for at denne personen har mye rett i det hun skriver. Det er vel ganske åpenbart at hun har kalt meg disse tingene etter å ha sett meg på TV. Det er ingen hemmelig at jeg gjorde alt for å ha kontroll inne på hotellet, for det er akkurat dette som gjør at du kan komme langt. Jeg kom meg helt til uke 9, så noe riktig vil jeg absolutt si at jeg har gjort. Egoist vil jeg ikke si meg enig i, for jeg brydde meg veldig mye om de rundt meg. 

Det er likevel viktig å skille på den personen dere ser på TV-skjermen og den personen jeg er til vanlig. Jeg var ikke kontrollerende inne på hotellet for at jeg har vært på Utøya, jeg var kontrollerende for å prøve å redde meg og mine hver uke. Likevel så forstår denne personen at jeg har et behov for å ha kontroll etter det jeg har opplevd, for det har jeg. Forskjellen er bare at jeg må ha kontroll på situasjoner og ikke mennesker. Det har for eksempel tatt meg nesten 6 år før jeg kunne føle meg delvis trygg på å fly. Ikke for at jeg ikke vet at det egentlig er trygt å fly, for det er det. Det er bare det at jeg ikke har kontroll over situasjonen og da føler man seg hjelpesløs.

Jeg er ikke et kontrollerende menneske, jeg må bare ha kontroll over enkelte situasjoner for å beholde roen selv. Jeg var kontrollerende inne på hotellet, men jeg er virkelig ikke det i mitt ” vanlige” liv. Et liv inne på Paradise Hotel kan ikke sammenlignes med et liv utenfor, så enkelt er det. Jeg ble fratatt kontrollen over mitt eget liv for snart 6 år siden, og det er da kanskje ikke så rart at jeg føler behovet for å ha kontroll.Det gjør noe med deg som person når et annet menneske bestemmer om du skal leve eller dø. Man må være i lignende situasjoner selv for å forstå hva jeg snakker om. Ikke alle kan forstå, og det er helt greit. 

Jeg like uansett slutten på kommentaren veldig godt, for det er så sant at man skal være forsiktig med å dømme andre. Jeg blir utrolig lei meg når jeg ser alt hatet Andrea får overalt. Hadde dere som skriver disse kommentarene kjent Andrea ville dere aldri skrevet sånt om henne. Hun er en av mine beste venner, og det hadde hun absolutt ikke vært om hun hadde vært et forferdelig menneske. Jeg lurer også på hvem som egentlig er de slemme her, for man er absolutt ikke noe bedre selv når man skriver stygge ting til andre 🙂 dobbeltmoralsk å kalle andre for mobber når man selv skriver stygge ting til mennesker man ikke kjenner engang. Takk for meg. 

22 kommentarer

22 thoughts on “KONTROLLFREAK OG EGOIST

  1. HAHAHH DET ER LOV OG SI SIN EGEN MENNING DERE HAR VALGT OG BLI EN “offentlige person” selv så må dere tåle sånne kommentarer!!!

  2. Uansett om man er en offentlig person eller ikke har man et ansvar ovenfor andre mennesker, forde du påvirker andre mennesker med handlingene dine. Du har desverre ikke så mye frihet som du kansje tror. er ikke noe som heter deres og mitt liv når man lever på en liten og korrupt planet som jorda der man desverre puster samme luft. Du er ei morsom dame, men det at du er dum som et brød ødelegger mye.

  3. Slå på alle kommentarene, slutt og hver feig. Og ikke kom med den kommentaren om at jeg er anonym og feig, denne funksjonen er her for en grunn.

  4. Mange forstår jo tydeligvis at dette er et spill. Du gjorde ikke noe galt. Er et spill, å dere gjør det dere må dor å overleve. . masse manus også. Så.folk burde forstå det. Ting er ikke som det ser ut alltid heller der inne.
    . Ingen her kan forstå seg på hvordan dere har det der inne. Folk som skriver piss, forstår ikke greia. Skjenner Christer som var med for et par sesonger siden. Å ting er faktisk ikke alltid slik vi ser det. Mye manus å dem for sine roller. Ikke vits hakke på noen.

  5. Hvis man ikke liker å miste kontrollen finner jeg det merkverdig at man melder seg på et konsept som Paradise Hotell. I den settingen virker det som om dere kjemper en bitter kamp for å få en uke til hvor dere er blottet for nettopp kontroll. Dere vet aldri hva som skjer før dere får et brev, og selv om dere tror dere er trygge blir dere sendt ut av alle mulige merkelige grunner. Dere kan ikke gå noe sted uten å ha med dere micen deres og lyset styres fra et kontrollrom. Fest blir det når crewet bestemmer det og musikken har dere null kontroll over.
    Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan man kan føle at man har kontroll i en slik setting

  6. Misforstå meg rett, dette variere ment som kritikk, men heller et spørsmål. Jeg aner ikke om realiteten er slik at dere faktisk er så strippet for kontroll som man kan få inntrykk av. I så fall føler jeg at dere blir utnyttet av produksjonen, fremstilt som til tider evnevejke og dumme for underholdningsverdiens skyld.

  7. Det er jo ingen hemmelighet at dere blir fremstilt rimelig “enkle” (i mangel på et bedre ord)
    Da spesielt Petter, er dette noe dere selv reagerer på og som dere syntes kan bli på grensen til nedverdigende?

  8. E vel ikke lurt å være kontroll freak på paradise siden man må komme overens med folk for å komme seg noen vei
    Men dere virke likevel ganske patetiske siden mange har komt veldig overens og likevel kan en av dei 2 i finalen dolke den andre i ryggen og ta alle penga

  9. Synes ikke du blir fremstilt som kontrollerende. Man ser at du spiller spillet og at du er en smart jente.
    Håper ikke du tar til deg de negative kommentarene og håper ikke at det svekker selvtilliten din.
    Husk at det er mange flere som digger deg enn de få som av en eller annen grunn misliker deg. ( kan ikke komme på noen annen grunn enn misunnelse eller at de ikke har det godt med seg selv)

  10. Jeg må nesten få kommentere en kommentar fra “verdens beste Maria” lenger oppe. Hun sier at siden du er en offentlig person så har hun lov til og si sin mening om deg og at det må du tåle.
    Hjelpe meg for en verden vi har fått.
    Kjære Maria: Nå må du seriøst skjerpe deg. Det at noen har blitt offentlig betyr da vel ikke at du kan bruke dette menneske som klagevegg. Det er så mangen temaer i denne verden som er enten tabubelagt eller vanskelig og prate om. Det at noen blir offentlig og faktisk deler sine tanker og følelser rundt et tema burde vi heller takke. Det er ikke slik at Sofie har et åpent kommentarfelt, sånn at de som ev måtte ha en dårlig dag og må lette på trykket kan ha en utblåsning når det passer.
    Hvorfor må du slenge inn en sånn sur mine, som neppe bidrar til og gjøre dagen og uken bedre for noen. Tenk om vi kunne ha en positiv og god innstilling alle sammen. Har man ikke noe positivt og legge inn i kommentarfeltet så kan man heller la være. Vi burde heller dra hverandre opp sammen enn og dra folk ned. Det er rett og slett utrolig frekt. Har ikke ord. Du velger selv hvor vidt du ønsker og lese det Sofie skriver. Synes det er veldig spesielt om man følger en blogger bare for og lage dårlig stemning i kommentarfeltet. DA har du for lite og gjøre på. Stå på Sofie!!!😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *