FORTJENER JEG VIRKELIG Å DØ?

Categories Paradise Hotel

Jeg vil starte dette innlegget med å oppfordre ALLE foreldre som har barn under 16 år til å sjekke det siste Instagram bilde mitt (sofieenilsen) for å se om du finner en kommentar som tilhører barnet ditt. Samtidig vil jeg oppfordre ALLE foreldre til å følge med på hva barna deres skriver til andre på nett, for jeg tror mange av dere ville fått en overraskelse. Det skremmer meg at små barn ber meg ta livet mitt og forteller at jeg ikke fortjener å leve for noe jeg gjorde inne på PH. Jeg er en psykopat, bitch, hore, stygg heks og gudene vet hva jeg har blitt kalt det siste døgnet. De skriver med fult navn, sånn at alle kan se det. Jeg tror virkelig ikke du som mor eller far unner barnet ditt dette senere i livet. Jeg har ganske mange følgere på Instagram som har sett kommentarer der barnet ditt har bedt meg om å henge meg og kalt meg for en hore, noe jeg regner med at du som foreldre ikke vil være veldig stolt av. Du burde også prøve så godt du kan å nekte barnet ditt å se på PH, for noen er dessverre for ung til å forstå at dette ikke er virkelighet, men et spill. 

Det virker helt ærlig som at mange av dere bare har bestemt dere for å hate meg og derfor tar dere meg hver eneste gang dere får en mulighet. Det har jo tydeligvis blitt en trend å hate meg, så om det virkelig gir dere så mye så skal dere få lov til å fortsette også. Jeg må likevel prøve å forklare min situasjon uten å ta på meg offerrollen som jeg tydeligvis alltid gjør. Ja, jeg valgte å ofre Grunde i går. Ja, det var jævlig dårlig gjort etter at han valgte å gi meg en ny sjanse. Likevel er dette et spill og til syvende og sist så må man faktisk tenke på seg selv. Grunnen til at jeg sa de tingene jeg sa på sermonien var for at Grunde hadde hakket løs på meg i et par minutter uten at jeg sa noe som helst. Grunde var kjempe sur på meg, noe som er veldig forståelig. Likevel synes jeg at han overreagerte veldig og sa ting om meg jeg absolutt ikke synes var greit. Jeg spurte derfor Triana om jeg også kunne si noe, for å forsvare meg selv som jeg tror de fleste ville gjort. 

Det var aldri meningen å legge skylden på Grunde, for det at jeg kastet kulen var kun min egen skyld. Poenget mitt var at Grunde hadde gjort akkurat det samme som meg, han hadde sviktet noen der inne. Han ga først Isabelle en finaleplass, for at han ville stå med Martine Lunde ovenfor Henriette. Han fikk en ny sjanse der han kunne hentet inn sin kjære partner, men valgte meg da han trodde han kom til å få flere stemmer med meg. Grunde tenkte på seg selv, noe du gjøre inne på Paradise Hotel. Han la følelsene på hylla å valgte meg da han følte det var det beste for han. Noe som er helt greit og veldig tøft gjort, men jeg synes da at det ble veldig feil å være sur på meg for noe han har gjort selv. Igjen, jeg skjønner det var kjipt å ryke så nærme finalen, og jeg synes veldig synd på Grunde. Han fortjente det ikke, men jeg måtte gjøre det som føltes rett for meg der og da. 

Det er lett for dere som sitter hjemme i stuen sin å si ” det hadde aldri jeg gjort”, men det kan du faktisk ikke si før du er i situasjonen selv. UANSETT utfall på sermonien så hadde jeg såret noen, så jeg måtte velge om jeg skulle såre Morten eller Grunde. Som jeg nevnte så hadde Grunde vært med på å sende meg ut, og han hadde heller aldri vært partneren min før. Så var det Morten jeg hadde følelser for, som i tillegg var den eneste jeg stolte på inne på hotellet. Morten kjempet som bare det for meg den uka jeg røk og han var den egentlige partneren min. Helt ærlig, hvem hadde du valgt? Jeg tror vi begge vet svaret. Det skal sies at jeg ikke bestemte meg før jeg sto nede på sermonien da jeg var frem og tilbake hele dagen. Jeg var utrolig lei meg, og jeg hatet situasjonen jeg plutselig sto i. Grunde er en utrolig herlig gutt, og det gjorde alt vondt verre. Det var en grunn til at jeg gråt den dagen, for det var et helt forferdelig valg å ta.

Da jeg kom ned på sermonien å måtte møte blikket til Morten visste jeg hva jeg måtte gjøre, og jeg kan love dere at jeg var både lei meg og kjempe nervøs. Akkurat i det jeg kastet kula og Grunde forsto hva som hadde skjedd, sa jeg unnskyld. Grunde fikk en reaksjon (noe som igjen er helt forståelig), men da må jeg få lov til å forsvare meg. Jeg tror helt ærlig at de fleste ville gjort akkurat det samme som meg. Først og fremst er det utrolig vanskelig når følelser kommer inn i bildet, og for det andre så klarte jeg ikke å svikte Morten med å ikke velge han inn igjen. Jeg skjønner at mange av dere er skuffet, og det skal dere få lov til å være. Jeg synes likevel det går alt for langt når jeg får kommentarer som handler om at jeg må ta selvmord, og at jeg fortjener å dø. Fortjener jeg virkelig å dø for noe jeg gjorde inne på Paradise? 


Jeg startet med å svare på alle positive kommentarene jeg fikk, men ettersom det har strømmet inn kommentarer mistet jeg helt oversikt. Mitt forrige innlegg har over 200 kommentarer, og Instagram bildet mitt gikk fra 40 til nesten 300. Jeg har i tillegg fått masse meldinger, så jeg har rett og slett ikke mulighet til å svare alle. Dere skal likevel vite at jeg leser absolutt alt, og alt dere skriver varmer så utrolig mye. Hadde det ikke vært for dere så hadde jeg nok møtt veggen i dag, for jeg har aldri opplevd så stygge kommentarer før. Det er akkurat derfor det skremmer meg med alle disse nett-trollene, for det er ikke alle som er så heldig som meg som har mennesker som drar meg opp når andre prøver å dra meg ned. Jeg sier det igjen, FØLG MED BARNA DERES

Jeg velger nå å stenge kommentarfeltet mitt så lenge jeg føler behov for det. Selv om jeg er en offentlig person så har jeg mine grenser jeg også. Etter masse drapstrusler var det alt for mange som tråkket over grensen min, og derfor velger jeg å gjøre dette. Om dere har noen spørsmål så kan dere kontakte meg på FB siden min som dere finner HER. Jeg kommer til å svare på alle spørsmålene dere har der, så det er fortsatt mulighet for å få kontakt med meg.Ha en fin dag alle sammen ♥

8 kommentarer

8 thoughts on “FORTJENER JEG VIRKELIG Å DØ?

  1. Hei Sofie!
    Jeg har ikke lest eller sett på bloggen din før nå.
    Jeg har lenge tenkt på dette med alle stygge kommentarer på blogg innlegg, Instagram og andre steder.
    Jeg la ut et innlegg om akkurat dette for få timer siden.
    Det som utløste det at jeg bare følte jeg måtte skrive om det, var når jeg leste på VG om hetsen du hadde fått.
    Det er bare så stygt, og helt utrolig at både voksne og unge føler det er greit å skrive så stygge ting.
    Kjendis eller ei.
    Dette er noe jeg har vært opptatt av lenge å prate med datteren min på 12 år om.
    Dette er ikke greit i det hele tatt!!!
    Jeg vil så absolutt ikke at datteren min skal lese slike kommentarer og tro at det er Ok å skrive slikt.
    Vi er alle mennesker, kjendis eller ei.
    Ha en fin pinse Sofie!

  2. ADHD Liz: Godt å høre at det er foreldre der ute som passer på barna sine på nett. Jeg skjønner at det ikke er bare bare, men jeg tror nok dessverre noen er litt for sløv. Så all creds til deg 🙂
    Ellers, tusen takk for en veldig fin kommentar <3 <3

  3. Det er ikke bare bare å følge med på barna sine på nett nei.
    Men det å ha samtaler om det, og følge med på mobil og pc’n dems er noe alle foreldre burde gjøre.
    Det er isåfall min mening.
    Datteren vet hvorfor jeg sjekker Tlf hennes, og hun kan bli litt trassen på det noen ganger.
    Men hun har også forståelse for hvorfor jeg gjør det, og det var også avtalen når hun fikk både Tlf og PC.
    Jeg har ikke lest annet enn dette innlegget ditt, men jeg tror nok du kommer til å være en blogger som kommer med reflekterte og gode innlegg som gir blogge verden et positivt tilskudd til den dagen datteren min begynner å lese blogg.
    Jeg så faktisk paradise, og du var faktisk den jeg synes var den mest modne og reflekterte der inne utifra det som ble vist på TV.
    Selvom TV og “real life” ofte er to helt forskjellige ting.
    Jeg har trua på deg isåfall <3

  4. Flott innlegg og oppfordring! Jeg er en av de mange “skap-seerne” av PH, -som egentlig er for gamle for målgruppen, men som ikke kan hjelpe for facinasjonen for spillet. Mao ville serien vært hinsides kjedelig om det ikke var for deltagere som deg. -Og årets sesong ville vært hinsides kjedelig om det ikke var for deg + et par andre som faktisk gjorde noe før det kun gjensto et par uker.
    Det jeg imidlertid gjerne vil gjøre oppmerksom på, er at det desverre ikke bare er unger/ungdom som står bak kommentarer av typen det her er snakk om. Utrolig nok, er en ikke ubetydelig del av haterne voksne mennesker på 30, 40, 50.. -you name it.. Desverre er det fint lite en får gjort for å kontrollere disse, utenom å anmelde de, -noe jeg hadde vurdert å gjøre med de groveste. -Om ikke annet, så for å markere at det er grenser for hva jeg finner meg i

  5. GH: Det er gøy å høre 😀 Alle spurte om drama, og når det først fikk det så var det også feil.
    Det er veldig sant. Når voksne slenger masse dritt over nett, så tenker jeg uansett at alt håp er ute for de. Da orker jeg virkelig ikke å bruke min tid og energi på å ta meg nær av de stygge kommentarene de kommer med.
    <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *