I DAG ER DET EKSTRA URETTFERDIG

Categories Personlig

Dette innlegget skrev jeg rett før terrorangrepet i London i går, noe som nesten er litt skremmende å tenke på. I dag føler jeg kommentarer som dette er ekstra urettferdig, for man skal ALDRI og da mener jeg ALDRI dra inn terror av en så liten grunn som at du ikke liker noen. Mine dypeste tanker går til England, og alle de som er berørt av dette. Dette er tredje terrorangrepet som rammer England hittil i år. Det gjør meg forbanna og ikke minst lei meg. Uskyldige mennesker har blitt drept og skadet, jeg har ikke ord. Det er helt vanlige mennesker som var ute en lørdagskveld som ante fred og ingen fare. Det var en gravid kvinne som ble kjørt ned av lastebilen. Jeg føler meg så hjelpesløs oppi all denne elendigheten, og ikke minst redd. For første gang på lenge kan jeg si at jeg er redd. Pray for London 

Jeg bestemte meg for å slutte å gi oppmerksomhet til alle dere som skriver stygge ting til meg, men akkurat denne klarer jeg ikke å se forbi. Ikke for min egen del, men for alle de som faktisk mistet noen på Utøya eller i regjeringskvartalet 22.07.2011.

Det er helt greit at mange av dere ikke er enige i valgene jeg har tatt inne på PH, det er også helt greit om dere ikke liker meg. Jeg synes også det er helt greit at dere kommer med konstruktiv kritikk, men når jeg gjentatte ganger får kommentarer om at jeg burde blitt skutt og drept på Utøya reagerer jeg kraftig. Det virker som noen av dere prøver å gjøre alt for å trykke meg ned, og velger derfor å bruke den verste dagen i mitt liv mot meg. Jeg klarer likevel å skjønne at det er syke mennesker som skriver ting som dette, så om dere virkelig ønsker meg død så skal dere vær så god få gjøre det. Det jeg reagerer på er at det er så utrolig mange mennesker som ble berørt den dagen, som mistet sine kjære. Det var uskyldige barn som ble drept den dagen, og likevel klarer noen å si noe sånt? 

Jeg takler det meste, men dette gjør meg virkelig forbanna. Jeg vet det er mange foreldre og søsken som absolutt ikke har det bra. De har mistet det kjæreste de har, på en så jævla urettferdig måte. Fra nå kommer jeg ikke til å godta flere kommentarer som handler om Utøya eller terror generelt på en negativ måte, for dette blir rett og slett for drøyt. Takk for meg. 

64 kommentarer

64 thoughts on “I DAG ER DET EKSTRA URETTFERDIG

  1. Så Paradis Kollektivet her en dagen, da du sa “jeg har vaska hele kjønnenet”. Jeg ble så inspirert at jeg gjorde det samme i dag. Dette viser hvor mye jeg ser opp til deg. Du er et fantastisk menneske❤

  2. Det er utrolig stykt og slemt av dem som skriver sånt! Du er en herlig person som forgjenger alt godt💛💛💛💛 gladideg<3

  3. Det er helt på sin plass at folk som skriver sånt ikke skal kunne få uttale seg om det verken på internett eller ute blant folk. Det er kjempebra at du ikke lenger vil godta de, dette er mennesker som ikke er i stand til å skjønne hva det er de sier eller for en grusom handling dette var. Det handler heller ikke om hva du tåler å høre, selv om jeg er glad du sier at du tåler det. Det handler om at de som får seg til å skrive noe slikt ikke har nok mellom ørene til å skjønne hva slags forfærdelig ting dette er å si til noen uansett hvem de er eller hva de har gjort.
    Jeg beundrer deg, og håper at du klarer å heve deg over slike grusomme mennesker selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig.

  4. Fy flate at det går an å være så stygg!!! Tenk å skrive sånne ting til deg etter det som du har opplevd, den dagen som er den verste hittil i Norges historie! Jeg har ikke ord faktisk, vet ikke hva godt jeg kan si for å gjøre det enklere for deg å heve deg over de usmakelige og latterlige kommentarene du får fra enkelte.
    Enkelte folk som bare i bunn og grunn er sykt misunnelig på deg og alt du har oppnådd!!! Faktisk syns jeg du burde anmelde disse nettrollene, for sånn oppførsel som du skriver om i innlegget ditt, er rett og slett ikke akseptabelt og burde ikke skyves under en stol! De har fått styrt på alt for lenge nå. Ha troen på deg selv, du er en god jente med et nydelig smil og et godt hjerte! 🙂 Og dere sier jo selv at det som skjedde på PH forblir på PH, så hvorfor i det hele tatt gidde å bruke mer tid på å slenge drit til deg om det. Showet er over, folkens. Geezes, får helt sjokk av å lese innlegget ditt. Men som sagt, prøv å heve deg over det (selv om jeg vet at det er vanskelig), du fortjener såå mye bedre!!!

  5. At mennesker virkleig kan være sånn er sjukt, bra at du ikke bryr deg lenger om hate!! Du er virkelig en fin jente. You go❤

  6. Jeg selv hadde med 2 av mine nærmeste barndomsvenninner på Utøya den sommeren, der bare 1 av de to overlevde. Det er det mest tragiske jeg har vært med på og ett mareritt som ingen har lyst til å oppleve! Å si at noen skulle dødd den dagen er helt sykt! De er uviten på hvordan en sånn tragedie faktisk oppleves! Jeg vet på langt nært hvordan det var selv, men jeg vet hvordan jeg som pårørende har hatt det og det er en brøkdel av hvordan dere har hatt det, dere som var der. Å si at noen skulle blitt drept er ett stort og tungt ord å bruke! De vet virkelig ikke hvordan det er å stå i dine sko. Jeg syns du er utrolig tøff Sofie! Og jeg støtter deg virkelig i alle valgene jeg har sett deg ta, du har vært favoritten siden dag 1! Stå på og aldri gi opp, du har så mange personer der ute som er glad i deg! Jeg heier på deg!

  7. Hei! Jeg er fast leser av bloggen din, men legger aldri igjen kommentarer. Rett og slett fordi jeg ikke gidder, haha. Jeg har følt m på på Paradise helt siden d begynte og digga deg fra første stund!! Jeg klarer bare ikke å fatte at andre mennesker klarer å dytte ned mennesker i grava. Jeg blir serriøst helt målløs. At du stadig, hver dag får høre negativt om deg selv…jeg skjønner bare ikke. Hvilken verden er d vi lever i? D at unge 13-åringer sitter å skriver så mye dritt er ubegripelig. Du virker som en fantastisk herlig jente m mye godt humør og en omsorg for de rundt deg. Jeg ønsker deg virkelig all lykke i fremtida og d blir så gøy å følge med på hva du gjør!!!! Jeg støtter deg 100% og skal lese bloggen så lenge den varer;) Verdens største klem<3

  8. Jeg heiet på Grunde og ønsket han til finalen, men jeg ble for all del ikke sur på deg. Det blir for dumt å hate noen etter et spill som ikke gikk deres vei. Det blir for dumt å hate noen i det hele tatt. Jeg heier på deg nå, Sofie, selv om PH er ferdig😉

  9. De som skriver slike ting må jo enten være helt syk i hodet eller være små unger som ikke skjønner hva de skriver, dette er jo helt bak mål! ALLE må vite at det ikke er greit å skrive eller si noe sånt til andre mennesker, UANSETT hva. Jeg blir sjokkert rett og slett.
    Du er sterk Sofie, ikke la disse forkastelige kommentarene trykke deg ned – det er de som trenger hjelp her i livet as!
    <3 klem

  10. Sofie? Er det ikke veldig klient å stå midt på gata å ta bilder til bloggen sammen med Morten og Andrea? Synes dere det er kleint eller er det greit for dere?❤️❤️❤️
    DU OG MORTEN ER VELDIG SØTE SAMMEN😘😘

  11. Jeg blir helt sjokkert av hva noen får seg selv til å si. Hvordan? Hvorfor? Jeg forstår virkelig ikke, ikke i det hele tatt. Det er så mye netthets over alt, men dette provoserer meg så forferdelig. Hva slags medmennesker har vi i dette samfunnet, tenker jeg da. Vi lever i en verden som jeg er redd bare blir verre og verre. Jeg tror ikke lenger på at det kan finnes noe godt i absolutt alle mennesker, fordi all denne faenskapen kommer fra menneskeheten. De som skriver at de ønsker deg død, de må ha mye å slite med. Hadde de noen gang turt å komme personlig bort til deg og sagt det samme? Neppe.
    Fra det ene til det andre så er jeg sikker på at du er en kjempebra jente, og at folk dømmer ut ifra et TV-program er uansett helt bak mål. Det er et UNDERHOLDNINGSPROGRAM, altså come on. Jeg har lært at man skal aldri dømme noen før man kjenner de, og jeg synes det er helt latterlig at du faktisk får hate. Det sier i hvert fall mer om de enn om deg. Det er absolutt ulemper ved å være en offentlig person, men når skal vi starte å heie hverandre frem? Selv voksne personer henger ut folk, og det får meg bare til å innse at alle “voksne” ikke nødvendigvis er voksne. Bloggere stenger av kommentarfelt fordi de blir proppet huden full med ord som ikke hører hjemme noe sted. Nei vet du hva, jeg blir så sint og lei meg av dette. Trist at noen ikke unner andre å oppnå noe, for du har potensiale til å oppnå akkurat det du vil!
    Jeg håper det går bra med deg, og at du husker på alle de som vil deg godt Sofie <3

  12. Satt nettop å hørte på pianoversjonen av Til Ungdommen og plustelig begynte tårene å trille. Er så ufattelig lei meg for at vi lever i en verden full av hat. Har virkelig ikke ord. Hvordan kan folk skrive slike ting til deg? Håper du husker på at det er mange som støtter deg, selv om det kan være vanskelig i en slik situasjon. ❤❤❤

  13. Du er et fantastisk menneske Sofie, hadde bare alle vært som deg❤ Tenk hvor harmonisk og hatfri verden vi ville levd i da. Du er et godt forbilde for unge, og det virker som mange trenger. Når så unge mennekser skriver drapstrusler og andre sjikanere meldinger lurer jeg litt på hva slags verdier foreldrene har lært dem igjennom oppveksten. Du er god tvers igjennom❤

  14. Blir helt sjokkert over hvor lavt mennesker kan synke.. Jeg får oppriktig vondt inni meg! Takk for at du velger å ikke gi disse idiotene noe mer oppmerksomhet, og velger å ikke poste kommentarer som denne mer. Takk <3 <3

  15. Det er helt sjukt at folk kan få seg selv til å skrive slike ting som dette… Får meg til å tenke på at det er ikke rart hvordan verden har blitt, når det å sende drapstrussler til andre har blitt hverdagskost for enkelte. Får vond av deg og alle de andre deltakerne som må takle slike kommentarer som dette hver eneste dag, det blir for dumt… Heldigvis vil nok ting roe seg etterhvert! Ikke la disse kommentarene komme inn på deg, de som skriver slikt trenger hjelp!
    Stå på videre Sofie, du er god! ❤️

  16. Jeg er voksen og har 2 barn på 17 og 13 år. Jeg blir så trist av å se hva unger bruker nettet til og hvordan de hetser mennesker. Sånn som i dette tilfellet med Sofie.
    Jeg har kontroll på hva mine barn gjør på internettet fordi jeg har krevd å ha den kontrollen for at de skal få ha profiler her og det. Og det funker! De hetser ikke andre på nett, og når de har blitt hetset( heldigvis veldig lite) så har jeg tatt tak i situasjonen. Hetsing på Internett er IKKE GREIT!!
    Konsekvensene kan bli enorme, og alle må huske at selvom en utgir seg for å være anonym er d ALLTID noen der ut som vet hvordan de skal spore akkurat deg!
    Dette er faktisk vårt ansvar som foreldre! Å fortelle i ytterste konsekvens hva som kan skje når man netthetser. Og egentlig så forstår jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig… for så mange 😳
    Bruk tid! Snakk med barna, de forstår så mye mer enn vi tror 😊

  17. Jeg så faktisk den kommentaren for litt siden, og jeg trodde nesten ikke på at dette var ekte. Det er faktisk det sykeste jeg har lest. Nesten så jeg ville anmeldt det. Det er noe med at dette til og med skjedde i vårt land, og at noen kan få seg til å skrive noe sånt er helt ufattelig for meg å forstå. Skjønner ikke at folk kan få seg til å slenge så mye drit til andre mennesker..

  18. Trøsten er, at dei aller fleste av oss lar oss sjokkere og blir provosert av slike kommentarer og nettroll. Håper vi aldri lar dette bli “normal” adferd på nettet. Dei aller fleste, majoriteten, vil det beste for hverandre- det må vil løfte fram og bli det “normale”. Jeg misunner dere bloggere og offentlige som har en så bra plattform – og kan nå så mangen, med et godt budskap. Bruk det negative og spre godhet istede. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Jeg begynner med å heie på deg, dere og alle de rundt meg i hverdag, som er så gode mennesker.
    Anbefaler deg å bruke politiet sin nettpatrulje og gi dei all informasjon om disse trollene som angriper deg. Er ganske sikker på at det kommer til nytte, og at samme ip- adresser går igjen på flere kommentarfelt enn i ditt.
    Stå på – og spre det gode budskap! Heia heia💪🏼

  19. Kjære Sofie! Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke var din største fan på Paradise Hotel, og du tok mange valg jeg var uenig i. Likevel klikket jeg meg aldri inn på bloggen din og skrev hatkommentarer. Man skulle jo tro at dette var en selvfølge for alle mennesker med et lite snev av moral og emosjonell modenhet, men tydeligvis ikke. Jeg synes det er utrolig hva folk får seg til å si til deg. Å blande inn 22.juli og terror er så synke så vanvittig lavt, jeg har ikke ord. Dette er dype sår som aldri gror helt. Snakk om å slå noen der det gjør mest vondt…
    Jeg heiet kanskje ikke på deg på PH, men jeg heier på deg nå, og håper det går bra med deg! Husk at du er sterk og at dette er mennesker med åpenbare problemer, som umulig kan ha det godt med seg selv <3

  20. Det må gå ann å være uenig, si hvordan man oppfatter et menneske eller en situasjon uten å komme med påstander og drapstrusler… Jeg foreksempel syntes Sofie virket både hoven, kontrollerende og manipulerende i enkelte situasjoner på paradise, men hva vet vel jeg, jeg kjenner henne ikke… Kanskje hun ble helt feil fremstilt på tv… Dette kan jeg si uten å påstå dette, kalle henne for stygge ting eller komme med drapstrusler.. Så, er det så vanskelig folkens?

  21. Dette innlegget var ikke rettet mot det som skjer / har skjedd i Afghanistan, men om noen kommentarer som var rettet mot terroren 22.juli

  22. Det er sykt hvor engasjerte folk kan bli av å se et realityshow på TV. For det første virker det som det er det ekstremt få som har forståelse for at ting blir klippet rart og at ting fremstår helt annerledes på TV. Jeg var en av de få i vennegjengen min som forsto at du sendte hjem Grunde og forsto at Martine slapp kula, fordi jeg har forståelse for at ting der inne er helt annerledes enn hvordan det ser ut på skjermen. Det er fryktelig trist at dere som deltar på noe sånt skal måtte gå gjennom så mye hets og drittslenging 🙁 Jeg synes også at du Sofie virket som et av de mest ekte, ærlige og snille menneskene på hotellet, selv om jeg stort sett likte alle deltakerne i år veldig godt, de har virkelig valgt ut en fin bunke i år! Du skal være stolt av deg selv og prøv så godt du kan å ikke la stygge kommentarer gå inn på deg.

  23. Jeg har rett og slett ikke ord – ❤
    å lese dette gjør meg vondt, jeg kjenner jeg blir så forbanna av sånnt tull og respektløst faenskap!
    Her får du trusler, og folk ønsker deg død osv, FORDI du var med på et tv-program og tok valg som enkelte ikke tåler?
    – at det faktisk er mulig og synke så lavt, burde være ulovlig…
    – Sofie, hev hode ❤ du er for god! og jeg heiet på deg gjennom hele sesongen! Du tok bra valg, egne valg og har INGENTING og skamme deg over i det hele tatt! Hadde faktisk gjort akkuratt det samme som deg hvis det var meg 👌😘

  24. Jeg syns du er fantastisk ❤️ Jeg har digget deg fra det sekundet du sjekket inn på hotellet ❤️ Syns at folk bør tenke seg om litt mer før de slenger ut kommentarer til folk både personlig og over internett! Stå på, Sofie❤️❤️❤️

  25. Vil bare du skal vite at du er en fantastisk jente som ikke fortjener noe vondt i det hele tatt:) Jeg liker deg og ser utrolig mye opp til deg og det er ikke bare på grunn av hvilke valg du tok på PH, men fordi jeg syns du er en så snill, pen og morsom jente. Ingen har noe rett til å skrive så forferdelige og respektløse kommentarer til deg grunnet et valg du gjorde i et spill. Det at noen mener det er riktig å ønske deg død for noe du gjorde i et tv-program, da det var ganske tydelig at det var det mest riktige for deg, viser det KUN hvilke verdier DE har. Og da er det bare tragisk på deres vegne.

  26. Huff, du får prøve så godt du kan å overse det. Vi vet jo at disse trollene som skriver sånn drit sannsynligvis har store problemer med seg selv (og som regel er unge jenter som er misunnelige på deg). Stay strong – Du er smart, flott og nydelig 🙂

  27. Hva faen..? Hadde funnet frem til personen(e) med ip-adresse og dukket opp på døra hos dem. Tro om de hadde sagt det samme da? Tviler. Drittmennesker. Ble irritert av det jeg leste nå 🙄

  28. Du fortjener ikke hat!❤️ Du er et jævlig godt menneske og fortjener alt godt!❤️ Du burde anmelde det! Det er sånn særiøst alt for drøyt at noen kan skrive noe sånt til deg!!

  29. Jeg kommenterer aldri på sånn her type ting, men akkurat nå klarer jeg ikke å la være. Jeg håper virkelig at du, og for så vidt alle andre bloggere som får negative kommentarer, forstår at det ikke er normale mennesker som legger igjen slike kommentarer som du nevner. Ikke engang mer uskyldige hate-kommentarer er det normale folk som skriver, og selv om det er en topp du har som jeg ikke liker, eller at jeg irriterer meg over at du tygger tyggis på en videoblogg hadde jeg seriøst aldri giddet å ta meg tid til å skrive det til deg… Hva godt gjør det??
    Jeg vil beskrive meg selv om en relativt vanlig person, og jeg ville aldri i verden skrevet noe som var halvparten så slemt som det du beskriver engang, og det ville heller ingen andre i min omgangskrets gjøre. Jeg er ganske sikker på at de som skriver sånne kommentarer er mentalt syke (ref de menneskene i denne saken fra vg: http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/), og jeg ønsker bare at du skal vite at det ikke er flertallet av den norske befolkningen som mener sånt om deg. Det er bare det at det er de som ikke har det så godt med seg selv som kommenterer hat-kommentarer, vi som bare scroller oss nedover på bloggen din som synes du er supersøt og en veldig likanes jente gidder rett og slett ikke å legge igjen en kommentar.
    Du må virkelig bare huske på at flertallet av de som leser bloggen din elsker den, og syns det er deilig hverdasundeholdning, men de er ikke så engasjerte at de legger igjen en kommentar. Det er bare de som er langt over gjennomsnittet engasjert som legger igjen en kommentar (både positive og negative). Det som er synd er at de som hater er som regel ikke helt klare i hodet, og ofte er det de som blir aller mest engasjert, og også de kommentarene som blir mest synlige for deg…
    Det jeg egentlig bare ønsker å si med denne kommentaren er at du har mange lesere som digger deg, og som takker deg for en deilig hverdagsunderholdning midt i en stressende eksamenstid, og selv om vi ikke legger igjen kommentarer er vi veldig takknemlig for at du deler, og vi syns bare gode ting om deg ❤

  30. Blir helt skjelven, jeg, når jeg tenker på at noen kan skrive slikt til et annet menneske. Vi må seriøst slutte å dyrke hat, for er det virkelig rart at det skjer så mye dritt i verden når vi oppfører oss slik mot hverandre?
    Jeg er glad det finnes mennesker som deg, Sofie.

  31. Vilde: Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, for dette var virkelig en fin kommentar. Du skal uansett vite at jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å skrive så mye fint til meg, det betyr utrolig mye <3 mennesker som deg trenger vi flere av!

  32. skjønner dette innlegget ikke var rettet mot det som skjer eller har skjedd! men du skriver pray for london, hvorfor ikke nevne afghanistan? eller the rest of the world?

  33. Anonym: Er da måte på hvor pirkete enkelte av dere skal være. Om du leser innlegget så står det at jeg skrev det rett før terrorangrepet i London, altså minutter før. Det ble derfor naturlig å nevne London. Om jeg skal skrive innlegg for hvert eneste terrorangrep som skjer her i verden så handler jo denne bloggen dessverre ikke om annet.

  34. Det er skremmende hvor mye dritt folk kan skrive. Jeg blir helt sjokkert! Hadde du ikke skrevet om de stygge kommentarene, så ville 90% av de andre som leser ikke ha tenkt noe over det. Det er fint du får frem at det er mange usmakelig mennesker der ute og ingen mennesker fortjener å bli hetset uansett hvem man er. Men jeg ville latt være på nevne de stygge tingene. Da får de oppmerksomheten din. Overse dem og slett dem. Har sett du har nevnt det flere ganger. Kjolen, håret, deg og morten, utøya, paradise.

  35. Stå på videre Sofie! Du e tøff ❤️ Æ heie videre på dæ ☺️
    Digge videobloggan med dæ og Morten… og Andrea 😅
    Klem Ingunn 🙂

  36. Handler ikke om å være pirkete men menneskelig. Minuttet eller sekundet før, tar ikke lang tid å skrive ønske “Pray for the world ” men men

  37. Anonym: Du er jo ganske pirkete når du kommenterer en så liten ting. Det at jeg ikke endret innlegget mitt betyr ikke at jeg ikke er menneskelig. Jeg bryr meg veldig om det som skjer rundt om kring i verden, men jeg velger hva jeg selv ønsker å skrive om på min personlige blogg. Jeg er ikke en nyhetsavis, men en blogg. Som jeg sa tidligere, skulle jeg skrevet om alt det forferdelige i verden så hadde jeg ikke gjort annet dessverre.

  38. Du er en sterk person Sofie. Jeg er helt enig med deg!! Søstera mi var på Utøya den dagen. Du er mitt forbilde, jeg ser veldig mye opptil deg❤️❤️

  39. Jeg blir helt imponert over hvordan du greier å heve deg over de stygge og ondskapsfulle kommentarene. Det er virkelig ikke verdt å bruke tiden på å bry seg om dem. Jeg forstår ikke hvordan folk kan få seg til å si slike ting til andre. Mange tror at med en gang de kan skrive anonymt så kan de skrive hva de vil.
    Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg heiet på andre inne på Paradise, men jeg har da for all del ikke noe imot deg som person. Folk må innse at det der inne er bare et spill, og det er jo helt logisk at det bare er bittelitt av en større sammenheng som blir vist.
    Du virker som en flott person. Jeg pleier aldri å kommentere på blogger, men akkurat nå ville jeg det. Jeg ser du har fått mange andre fine kommentarer også, men jeg følte at du virkelig fortjener fine kommentarer blant de stygge. Håper det gjorde dagen din litt lysere!
    Stå på videre!

  40. Noe så sinnsykt! Håper virkelig du klarer å la være å ta noe sånt til deg ❤️ For slik snakk fortjener du overhode ikke.

  41. For et fantastisk menneske du er! Jeg legger aldri igjen kommentarer på blogger, men du fortjener virkelig å høre hvor bra du gjør det. Du er ei knalltøff jente som jeg unner alt godt!
    Stå på og fortsett med det du gjør, for du gjør det så bra. Jeg heier på deg og ikke minst på kjærligheten.
    “Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *