NOEN RARE FAKTA OM MEG

Categories Om meg

Jeg hater å være alene
Jaaa altså.. Jeg er 22 år, og det skumleste jeg vet er å være hjemme alene på kveldstid. IKKE MINST å sove alene, å herregud. Jeg tror jeg hører lyder som ikke er der, og jeg må alltid sjekke skapene før jeg legger meg. Jeg er livredd for skumle menn som kan gjemme seg i leiligheten min, haha. Jeg høres helt syk ut nå, men det er bare sånn jeg er. Jaa, jeg prøver å jobbe med det 🙂

Jeg overtenker alt
Dette er faktisk veldig slitsomt, for jeg skaper situasjoner som ikke er tilfelle. Jeg kan tro at noen er sur på meg, eller lei seg kun for en så liten ting som at de svarer meg kort eller oppfører seg litt annerledes. Alle kan da virkelig ha en dårlig dag uten å være sur på de rundt seg, haha. Skjerpings!!

Jeg drikker Pepsi Max hver dag
Ikke litt Pepsi Max heller om jeg skal være ærlig med dere. Jeg kan fort drikke en halv til en hel flaske om dagen, ææh så flaut å innrømme. Det er absolutt ikke bra å drikke så mye Pepsi Max, men jeg er virkelig avhengig.

Jeg rydder hver eneste dag
Er det en person som virkelig har støv på hjernen, så er det meg. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg rydder hver eneste dag. Leiligheten må også være helt strøken når jeg går å legger meg, for det verste jeg vet er å våkne opp til rot. Jeg er en sånn person som ikke kan la tallerken stå igjen på benken, det er virkelig noe av det verste jeg vet. 

Jeg åpner meg veldig lett
Jeg skal ikke ha kjent deg i mange dager før jeg åpner meg til deg. Jeg er en veldig åpen person, og har utrolig lett for å dele private ting med mennesker jeg egentlig ikke kjenner. Det er nok mye av grunnen til at jeg er så åpen på bloggen også. Jeg er veldig glad for at jeg er så åpen som det er jeg, men jeg tror nok det har sine baksider også. 

Jeg får fort dårlig samvittighet
Jeg er vel den i vennegjengen som beklager meg mest, for alt egentlig. Jeg får utrolig fort dårlig samvittighet, ofte for ting jeg kanskje ikke trenger å ha dårlig samvittighet for. Jeg klarer ikke å beskrive akkurat dette punktet, men alle som kjenner meg vet hva jeg snakker om. Jeg får ofte beskjed om å slappe av, haha. 

 

58 kommentarer

58 thoughts on “NOEN RARE FAKTA OM MEG

  1. herregud, jeg er AKKURAT på samme måten. Spesielt første, andre og tredje punktet! Jeg har ofte innbilt meg at det er noen i gangen så da låser jeg soveromsdøra! haha.. Og det med å overtenke! Bare jeg leser noe noen skriver (kan vere om hvem som helst), så tenker jeg automatisk at det er myntet på meg. Selv om det de skriver ikke engang gir mening for at det kunne vert meg, haha

  2. Dette var som å lese om meg selv.. du traff meg på alle punkter. Kjekt å vite det er flere av oss😅😊 ❤

  3. Haha dette var morsomt å lese, fordi når jeg så deg på ph så synes jeg alltid at du hadde så lik personlighet som meg, og når jeg leser disse (og det morten skrev om deg) så er det en bekreftelse på det, for jeg er helt lik på absolutt alle punktene haha! I tillegg deler vi navn så det er jo ekstra morsomt

  4. dette virket bare som veldig sjarmerende kvaliteter, om du spør meg! stå på med bloggen ❤️

  5. Hvor sur ble du, da du så hvor “bomba horehus” leiligheta de ble da du var borte en langhelg? hehe

  6. Du er så utrolig flink til å blogge og å oppdatere deg daglig! Stå på, du er fantastisk!

  7. Haha, her kjenner jeg meg igjen i mange punkter altså! Jeg er en åpen bok, noe som sikkert ikke alltid er like lurt. Men jeg er bare den jeg er, rett og slett. Dessuten er jeg 25 og liiivredd for å være alene.. Får aldri sove noe godt når samboeren har nattevakt, haha!! :-p

  8. Jeg er veldig glad i Pepsi/cola jeg og…😂 Hvor er den svarte jakka ifra? Den var syyykt fin❤

  9. Dette var nesten som å lese om meg selv jo.. Er akkurat lik på alle punkt utenom det med Pepsi Max!
    Digger bloggen din og digger deg! Håper du har hatt en fin dag❤

  10. Jeg er også sånn som må sjekk skape mitt før jeg legger med!!! Hahahaha!! Må ofte sjekk skapet 4/5 ganger før jeg tør å legge meg til å sove😂

  11. FYFAAAAAAN! Er AKKURAT som å lese om meg selv! Spesielt om det punkte der du skriver at du overtenker alt!
    Jeg griner av ingenting fordi jeg overtenker at alle er sure på meg osvosv! Det er veldig slitsomt og tærer veldig på humøre mitt!

  12. Kjenner meg så sykt igjen noen av innleggene dine! Får dårlig samvittighet for ingenting, overtenker for mye, ofte redd, avhengig av Pepsi Max, hahaha 😅

  13. En anbefaling her. Drakk selv mye PM før, men du bør teste den nye Cola Zeroen som kom i år. Vanvittig god!

  14. Morsomt å lese, mye jeg kjenner meg godt igjen i! Jeg kjenner meg sååå igjen i det å være hjemme alene på kveldstid og legge seg alene. Det er det verste jeg vet, og må sjekke alle rom, under alle senger og i alle skap før jeg kan klare å slappe nogen lunde av, haha! Jeg er også pmax-avhengig, og glemmer helt av å drikke vann – ikke bra….
    Digger deg Sofie! ❤

  15. Hei Sofie.
    Vil bare takke deg for en utrolig bra blogg jeg er en jente i 30 åra som har ganske dårlig selvtillit men bare etter jeg begynte lese bloggen din har jeg fått det mye bedre med meg selv. Så vil bare takke deg for en super bra blogg. Du hjelper meg og helt sikkert andre som ikke har det helt lett. Tusen takk 😊
    Linn

  16. Er så sykt når du beskriver deg selv i diverse innlegg, jeg er HELT lik 😂 Derfor jeg digget deg fra begynnelsen av fra ph, du er den eneste type personlighetssmessig jeg tror jeg hadde gått 100% overens med! Digger deg! ❤ er alene 5 uker om gangen når typen er på sjøen, å må alltid sjekke alle rom, alle dører at de er låst å ha døra på gløtt ut i gangen, innbiller meg selv lyder som ikke er der hele tiden 😂

  17. Linn: Du vet du hva.. Jeg blir litt tom for ord når jeg får så fine kommentarer fra andre, det betyr så utrolig mye. Det er så godt å vite at jeg kan hjelpe andre. Jeg håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Husk at du er bra nok som du er <3

  18. kjenner meg så godt igjen siste punktet!! jeg får så utroooolig fort dårlig samvittighet jeg også. hvis jeg f.eks drikker av glasset/flaska til noen uten at jeg har spurt først så kan jeg tenke på det i flere dager og føle meg sykt slem, bare fordi jeg ikke spurte haha. kan til og med få dårlig samvittighet hvis jeg er drittrøtt og glemmer å si natta til de jeg snakker med før jeg sovner, ender som oftest opp med at jeg sender mld dagen etter og sier unnskyld for at jeg ikke sa natta hahah. det verste er når katta mi sover og jeg koser med han på magen, og brått så våkner han:((( hahah huff

  19. fikk ikke du dårlig samvittighet når du såg på episoden hvor du fikk Kevin til å gråte? din bestekompis der inne? som sendte deg ut fordi han måtte, du villa shippa han mot Morten senere uansett? Du hadde ingen grunn til å bli sur, og tenk å si så mye stygt til en som var din beste venn! “Du får ingen stemmer i finalen Kevin” HAHA😂 Det var nok deg selv som ikke fikk noen stemmer i finalen. Der ble du litt eigd. Og måten du såret Grunde på, han gråt ikke på utsiden men du kunne se i øynene hass hvor mye du såret han, han fortjente en unnskyldning, hvertfall ikke en argumentasjon om hva HAN har gjort GALT!

  20. Jeg kjenner meg igjen i alle punktene 🙈 Hehhe ! Å nå som typen skal i militæret, da må jeg sove alene 😬 Å hater det! Virkelig ! Kan ligge opp til 04.00-05.00 pga jeg ikke liker å sove alene …

  21. Anonym: Paradise er over er det ikke? Dette er allerede snakket om, og om du så episodene så så du vel at jeg hadde veldig dårlig samvittighet ovenfor Kevin dagen etter.
    HAAHAHAHA JA XDDDDDD

  22. Heiii kjære Sofie, du har ikke sjekka deg for borderline? Alt du skriver stemmer overrens med borderline og jeg har det, viktig å få det sjekket ut da det helst bare blir verre en bedre uten behandling, det er ikke for å “diagnotisere” deg og sier det ikke uten grunn haha 🙂
    Håper du koser deg i Stavanger (hjemplassen min) <3

  23. haha, det var som å lese om meg selv! Godt å vite at vi er flere 🙂
    Jeg digger deg, Sofie! Du har en kjempebra blogg, og du virker ut som en såå bra jente! Skulle ønske jeg kjente deg på ekte <3

  24. Heia. digger bloggen, må ærlig innrømme at du er veldig lik meg i dette innlegget. jeg rydder også hele tiden og kan ikke la en taleren stå på benken, hehe 😉 også er jeg også veldig åpen 🙂 du er veldig søt og virker som ei veldig hyggelig jente <3 Klem

  25. Er ikke bare du som er livredd for å sove alene! Og jeg er 23! Det er forferdelig, man overtenker alle mulige lyder! Og innbiller seg at jeg hører lyder! Jeg skal flytte i egen leilighet i sommerferien, så det å sove alene blir det verste!! God tur til Stavanger <3

  26. Hvis det er noe trøst, så drikker jeg som regel 3-5 liter pepsi max om dagen sååå dont feel bad :p

  27. Herregud, jeg er helt lik på ALT unntatt det med å være åpen, der er jeg helt motsatt😂 Og jeg ble sendt i en tilpasset gruppeterapi for dette (for de som har disse “vanskene”, der noen er veldig åpne som deg og noen veldig innesluttet som meg😂 + en individualsamtale med psykolog en gang i uken. Mentaliseringsbasert terapi heter det, sjekk det opp og se om du kjenner deg igjen🙈

  28. Kjenner meg igjen på flere punkter her 🙂 Spesielt når det gjelder overtenking og pepsi max.
    Pepsi max MÅ jeg ha hver dag. Føler meg helt ”rar” uten og det er noe kroppen må ha hver eneste dag.
    Når det gjelder overtenking kjenner jeg meg veldig igjen. Det er faktisk veldig slitsomt. Jeg har som deg brydd meg veldig om hva andre tenker og mener om meg, og det blir veldig slitsomt i lengden. Jeg har alltid hatt en tendens til å bli ”dom-snill” rett og slett. Jeg kan gjøre mye for mennesker jeg er glad i og virkelig bryr seg om. Det er en fin egenskap å bry seg om andre, men et sted går grensa. Jeg blir nesten for snill, for at andre skal mene og synes godt om meg.
    Jeg overtenker alltid ulike situasjoner, og skaper situasjoner som jeg har misforstått helt. Jeg kan tro at en av mine nærmeste venninner er sur på meg og at jeg har gjort noe galt. Ofte må jeg spørre om jeg har gjort noe galt og bare det tror jeg folk blir lei av. Det plager meg virkelig hvis noen jeg er glad i og virkelig bryr meg om virker sur.
    Jeg også forstår jo at jeg må prøve å legge bort de tankene. Hvordan gjør du det, har du noen tips på veien? 🙂 Ble litt lang kommentar dette, men håper du har noen gode råd på veien <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *