OM JEG OVERLEVER DETTE..

Categories Personlig

Om jeg overlever dette skal jeg aldri klage igjen” saklig, ikke sant? 22 juli for snart 6 år siden var jeg helt sikker på at jeg kom til å dø. Jeg satt å ventet på å bli skutt og drept, brutalt men sant. En ting var sikkert, kom jeg meg gjennom dette skulle jeg aldri klage igjen. Jeg vet ikke hvor mange dager det tok, men jeg kan love dere at jeg klagde igjen. Jeg har tatt meg selv i det mange ganger, for jeg vet hvor ille det faktisk kan være. Man skulle ikke tro at man kan overlevere terror, så skal man glemme følelsen av takknemlighet. Misforstå meg rett i dette innlegget, men noen ganger blir jeg flau over meg selv. 

Selvfølgelig skal man klage, for man kan ikke gå gjennom livet å bare være positivt. Du skal ha gode dager, og du skal ha dårlige dager. Det er bare de tingene jeg velger å klage over som irriterer meg noen ganger. Dere vet sånne små ting, som absolutt ikke har noen betydning? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg velger å fokusere på små bagateller. Psykologen min sa til meg “Når noe irriterer deg, legg det til side og ta det opp igjen før du skal legge deg. Det vil mest sannsynlig ikke irritere deg da.” Det er SÅ SANT. Hvor mange ganger har vi ikke irritert oss skikkelig over ting, så kan vi nesten ikke forstå hvorfor noen timer senere? Alt for mange ganger. Jeg har vært så utrolig heldig med livet mitt, så noen ganger burde jeg holde kjeft. 

Jeg er frisk. Har en fin familie og en mamma som alltid stiller opp. En snill og god kjæreste som passer på meg. Fantastiske venner. Jeg bor i Norge. Jeg har masse muligheter foran meg. Med andre ord, jeg har tusen grunner til å smile. Nå er ikke jeg en veldig negativ person, men det er noen ganger jeg tar meg selv i å være en utakknemlig drittunge. Det er ikke spesielt kult, og noen ganger må jeg minne meg selv på hvor heldig jeg faktisk er. Jeg er veldig heldig. Takk livet og takk dere rundt meg <3 

14 kommentarer

14 thoughts on “OM JEG OVERLEVER DETTE..

  1. Ja, 22 juli så lå pappa på sykehuset,det var siste gang jeg så han, og bestekompisen min døde på øya og det er helt forjævlig og miste noen så brutalt, pappa døde 01.08.11 og kompisen min 22juli…

  2. Fy faen så bra skrevet. Jeg føler du får ut så mye i tekster som ikke er kjempe lang heller. Selv om jeg tenker litt “likt” så nådde du meg virkelig med denne teksten. Har nesten ikke ord, blir så overrasket over innleggene dine!

  3. Vi e heldig som får være en del av live ditt, me det du skriv her på bloggen, Dine erfaringe, meininge og tips tel andre ❤

  4. En sånn opplevelse kan jeg aldri skjønne. Du virker som en ganske modig og sterk jente. Og fortjener så mye!

  5. Det er dette som gir perspektiv på livet. Når du har opplevd dødsangst, eller mistet det som betyr mest for deg i livet, og greier å gå videre, da takler du det meste etterpå. Det som ikke dreper deg, styrker deg! Been there and done that!

  6. Er kanskje litt personlig å spørre,men kommer du noen gang til å skrive et innlegg om hva som skjedde? Hvor du var,hva dufikk høre og hvor du gjemte deg? Hvem du var med osv? Skjønner fullt og helt om du ikke gjør det, for det er veldig personlig og den er trolig ikke det kjekkeste å snakke om. Også vil jeg bare si hvor utrolig sterk du er. Et ideal for mange!! Så oppegående,livsglad og sterk, tross i alt du har opplevd🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *