JEG KAN IKKE TA ANSVAR

Categories Reise

Som dere kanskje har fått med dere på Martine sin blogg så var vi i Lisboa i går for å shoppe. Vi fant plutselig ut at de hadde både Primark, Forever 21 og Sephora her, og da måtte vi selvfølgelig ta turen dit. Lisboa ligger ca en time fra den byen vi befinner oss i nå, så vi hadde en liten roadtrip foran oss. Jeg ble satt som GPS-ansvarlig, noe som kanskje var det verste vi kunne gjort. Dere aner ikke hvor mye feil vi kjørte, og vi havnet på de samme stedene igjen og igjen. Veien til kjøpesenteret tok veldig 45 minutter, men på grunn av meg brukte vi over en time. Jeg kan med andre ord ikke ta ansvar veibeskrivelse noe mer, haha. Med engang Morten tok over kom vi oss frem, så det sier vel kanskje sitt. 

Jeg må være så ærlig å si at Lisboa absolutt ikke var så fint som det jeg hadde forventet. Vi fikk ikke sett så mye, men det lille vi fikk sett var ikke spesielt imponerende. Jeg synes Ericeira (som er byen vi bor i) er mye finere enn Lisboa, og det er det som får meg til å ville utforske Portugal enda mer. Jeg kan se for meg at det er utrolig mange fine steder rundt hovedstaden, og det er disse stedene jeg vil oppleve. Som jeg har fortalt dere før har jeg som mål å reise verden rundt, og dette målet er noe jeg skal ha oppnådd innen jeg blir gammel og grå. I dag skal vi bare kose oss, ta litt bilder og finne på noe morsomt. Jeg gleder meg til å vise dere vloggen vi filmer herfra. Vi har faktisk allerede laget en videoblogg, men vi sliter veldig med å laste den opp. Vi prøver på nytt i dag, og går det ikke får dere dessverre ikke se den før vi kommer hjem. 

15 kommentarer

15 thoughts on “JEG KAN IKKE TA ANSVAR

  1. Hahah😂 Vist det er til noen trøst så er ikke jeg så flink med GPS heller. Blir aldri spurt om å finne fram veien eller noe lignende. 😂😂
    Kos deg videre i Portugal ❤️

  2. Anbefaler å reise til Algarve kysten i Portugal f, eks byer som Albufeira , Armacao de pera, luz osv. Det er så nydelig der !!!

  3. Hei!
    Portugal er et land som har utrolig masse å by på! Neste gang burde du sjekke ut områdene rundt Cascais (inkl. boca de Inferno) og Sintra! Og du burde virkelig ikke avskrive Lisboa som en by å reise tilbake til – for byen er helt nydelig! Kanskjed dere ikke så nok eller var på “feil” sted? Det er utrolig mange koselig gater og historiske steder en kan besøke ved bare å gå rundt. Det finnes mange fantastiske restauranter med masse god mat! Byen ligger på ulike høyder og er delt inn i ny og gammel del. Ta den gamle, gule trikken opp på østsiden (gamlebyen), spis god mat og gå ned igjen. Gå over på den andre siden og du får fantastisk utsikt over hele byen. Kjøp Sangria i take away-kopp og bare gå rundt i de koselige gatene. Lisboa<3 Ikke avskriv byen helt, er du snill, det er så koselig der<3

  4. Dere må ha vært på feile plasser i Lisboa, for enkelte plasser er det helt nydelig!! Airro balto feks. Og gatene opp til sao jorge slottet. (Husker ikke i farta hva det området heter.)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *