I NATT GRÅT JEG I FEM TIMER

Categories Ikke kategorisert

Denne natten har virkelig vært helt grusom. jeg er helt utslitt. Jeg har virkelig innsett at jeg må bli flinkere til å høre på kroppen min og lære meg å slappe av. Jeg merket for to dager siden at jeg begynte å få influensa, og hva gjør jeg da? Jeg fikser negler, drar på hudpleie time for å så dra ut å spise og drikke vin. Jeg merket at jeg ble dårligere og dårligere under middagen. Jeg er så avhengig av å være med på alt som skjer, så kroppen min får aldri slappet av. Hva med å faktisk holde seg hjemme når man er syk? Kanskje jeg ikke ville hatt en helt grusom natt med masse smertet. Det har faktisk vært så vondt at jeg gråt i 5 timer. Morten måtte til slutt komme hit for å passe på meg, for jeg klarte ikke å ta vare på meg selv. Jeg var så redd et par timer at jeg vurderte å ringe legevakten, men jeg klarte heldigvis å styre meg. 

Jeg gråter veldig sjeldent, og det skal mye til før jeg tar til tårene. Smertene var alt for store, og i noen tilfeller utholdelige. Jeg følte meg som et lite barn igjen, for jeg kan ikke huske sist jeg gråt på grunn av feber. Jeg har egentlig masse planer i dag, som jeg har ikke lyst å avlyse. Bestevenninnen min kommer, Martine har endelig kommet hjem fra Rhodos, Findingsbilletter skal hentes, jeg har vippetime og jeg skal ta bilder sammen med Andrea. Jeg hadde også tenkt å trene, men det forstår jeg selv at jeg kanskje må droppe. Noe sier meg at jeg ikke kan dra på Findings i helgen, for det er helt uaktuelt å drikke alkohol om jeg ikke er i form. Vi får krysse fingrene for meg, og håpe på en bedre dag i morgen. Jeg skal prøve så godt jeg kan å slappe av i dag, jeg lover. 

Dette drev jeg på med i går. Ja, jeg vet godt selv at det er min skyld at jeg ble så dårlig form. Jeg burde helt klart holdt meg hjemme, det er bare vanskelig å takke nei.. 

23 kommentarer

23 thoughts on “I NATT GRÅT JEG I FEM TIMER

  1. Ta tankene bort fra at det er din skyld, spis sunn og god mat, ta på deg lester og hold deg under dyna. Masse god bedring til deg, håper du blir frisk fort <3

  2. Du burde spise nokka med hvitløk! Hjelpe veldig mye både hvis du har vondt i tanna og infulrnsa:) god bedrig❤️

  3. Kjære Sofie 🙂
    Det beste du kan gjøre nå er å drikke tee med ingefær og sitron. Og masse vann. Sove og slappe av. Kanskje ta deg en hel dags pause fra bloggen og alt annet,om det er mulig?:) Hilsen en helsefagarbeider 🙊

  4. Hadde også en ikke så fin natt. Er på overnatting hos noen og jeg har bare vært kvalm i natt og tilslutt kastet jeg opp☹️ Men god bedring❤️Håper du blir frisk igjen for det verste som fins er å være syk.

  5. Dette høres kanskje ikke digg ut, men jeg anbefaler å kjøpe suppebuljong, kok opp 2 dl vann og tilsett 1-2 teskjeer med suppebuljong, rør om godt å drikk. Det er utrolig mye næring i det og funker topp hvis man har vondt i halsen. Var ganske syk første uka av 2017, måtte drikke dette hver dag for å få i meg næring. Funket ganske bra for meg ihvertfall! Kan også funke å bare ha sitron i varmt vann, bare hold deg unna sukker i te/varmt vann, bruk heller honning. Sukker kan gi mye slim blant annet, honning er et naturlig og søtt produkt, men likevel ikke usunt som sukker, yumyum

  6. sykt kjipt at du har blitt dårlig… prøv drikk dette: kok opp vann og ha i to teskjeer med honning og litt saft fra en sitrun, smaker nødvendigvis ikke så godt, med det gjør virkelig underverker!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *