DETTE SAVNER JEG MED MITT GAMLE LIV

Categories Ikke kategorisert

Nå har Morten og jeg akkurat kommet hjem fra et veldig god middag på Delicatessen. “Akkurat” er kanskje ikke helt sant, men jeg regner med at dere forstår. Vi har bestemt oss for å begynne å teste litt nye restauranter, og denne anbefales virkelig. Morten fortalte meg at han ikke likte tapas, og hadde nesten ikke lyst å være med. Hvordan kan man egentlig si at man ikke liker tapas? Det er så utrolig mye å velge i, ALLE liker tapas, haha. Jeg tror han bare var vrang, for han synes maten der var veldig god, hehe 😉 Jeg får daglig spørsmål om hva jeg savner med mitt gamle liv, og om jeg kunne tenkt meg å gå tilbake til å være den jeg var før PH. Jeg tenkte derfor at jeg skulle lage en liten liste til dere om hva jeg savner, soo enjoy. 

♥ Jeg savner å ha en 8 timers jobb. Det å kunne komme hjem fra jobb og ha fri, og ikke måtte tenke på jobben før dagen etterpå. Det å kunne slenge seg på sofaen, se masse serier og gjøre akkurat det man vil. Misforstå meg rett, for jeg har veldig mye frihet nå også. Forskjellen nå er bare at jeg er på jobb 24/7, 364 dager i året. De gangene jeg ligger på sofaen for å slappe av har jeg alltid bloggen foran meg, for det er alltid noe jeg må gjøre. Enten må man skrive innlegg, svare på mail, booke avtaler, redigere bilder og videoer. Jeg kunne likevel aldri byttet ut bloggen med noe som helst, men noen ganger savner jeg å være på en “normal” jobb. Jeg savner det sosiale, og jeg savner den følelsen av å hjelpe andre. 

♥ Jeg savner å kunne snakke om hva jeg vil når jeg sitter på restauranter eller steder der masse mennesker befinner seg. Jeg må alltid tenke over hva jeg sier når jeg er i det offentlige rom, for plutselig er det en eller annen som vet hvem jeg er. Jeg har brent meg på dette før, og det er kanskje derfor jeg er ekstra forsiktig. Jeg vet ikke om dere husker da Instagram-passordet mitt ble overhørt? Heldigvis fant jeg ut hvem det var, og jeg fikk en unnskyldning på mail. Det er utrolig ekkelt å tenke på at noen faktisk var innom min Instagram, og mest sannsynlig leste private samtaler. De kunne faktisk ha slettet Instagramen min også, hva hadde jeg gjort da?

♥ Jeg savner det å kunne gjøre feil. Det er merkelig det der, hvor stor forskjellen på et vanlig menneske i gata og en offentlig person er. Jeg vet at alle mennesker gjør feil, på lik linje med meg. Jeg har gjort masse feil, og kommer mest sannsynlig til å fortsette å gjøre feil. Det er menneskelig å ikke være perfekt, men denne rettigheten fraskriver du deg tydeligvis om du er en offentlig person. Jeg blir seriøst pirket på ALT jeg gjør, det er utrolig irriterende, haha. 

♥ Jeg savner å kunne våkne opp med normal fylleangst. Nå som folk vet hvem jeg er, er det ikke spesielt kult å gå på en skikkelig fyllesmell. Om jeg blir skikkelig drita er jeg utrolig usjarmerende, dramaqueen og noen ganger veldig nærtagen. Jeg hater meg selv de gangene jeg drikker alt for mye, og det at folk plutselig da skal se slike sider av meg er skremmende. Det som kanskje irriterer meg mest når det kommer til alkohol og fest er at mennesker har lov til å være frekk mot meg, men om jeg står opp for meg selv så får jeg alltid høre hvor dritt jeg oppfører meg dagen etter. Lolz

♥ Jeg savner at ikke alle forventer noe av meg hele tiden. Som jeg skrev litt om i går så føler jeg at noen av vennene mine har lagt veldig mye ansvar og forventninger på meg etter at jeg dro på PH. Jeg tror nok noen setter litt høyere krav til meg enn hva de vanligvis ville gjort.  Avlyste jeg en avtale før var det ingen som brydde seg, men nå er det plutselig verdens undergang. Det forventes liksom at jeg skal gi så mye, for at mitt liv har endret seg. Jeg synes det er veldig synd, for det var absolutt ikke sånn jeg hadde trodd eller håpet ting skulle bli. 

♥ Jeg savner privatlivet mitt. Det er veldig uvant at plutselig alle skal vite alt som skjer i livet mitt, og det er på både godt og vondt. Jeg opplever ofte at lesere blir sur for at jeg ikke gir dere svar på alt dere lurer på, men det er for at jeg prøver å bevare noe av privatlivet mitt. Hadde det ikke vært for det syke presset rundt forholdet til Morten og meg hadde jeg ALDRI gått ut med det så tidlig. Jeg følte meg ikke klar i det hele tatt for å dele at vi var mer enn bare venner, men jeg ble så stresset av at alle ble så sur på meg. Jeg har heldigvis blitt litt tøffere nå, men det har absolutt ikke bare vært enkelt. 

♥  Jeg savner å ikke være redd for å google navnet mitt. Jeg har seriøst tatt avstand fra alle plattformer der man kan være anonym og slenge dritt. Som dere vet er jeg ikke Jodel sin største fan, og det er en app jeg aldri kommer til å bruke. Sist jeg sjekket den ble jeg kvalm over alt som sto der inne, og jeg er så ekstremt i mot slike plattformer. Alle vi som blir hengt ut der må også husker at det bare er en gjeng med spesielle mennesker som dessverre ikke har det så bra med seg selv. Det må også være kjedelig å bruke fritiden sin på å snakke om andres liv :-((( I feel sorry for u. Skulle gjerne likt å møtt dere, for å sett hvilke type mennesker det faktisk er som gjemmer seg bak telefonen sin. 

20 kommentarer

20 thoughts on “DETTE SAVNER JEG MED MITT GAMLE LIV

  1. Du er perfekt akkurat som du er, drit i menneskene because you slaaaay gurl!! Du er så nydelig både innvendig og utvendig. Syns du skal gi mer faen i hva andre sier og kjøre på, for folk vil alltid ha noe negativ å si hele tiden. Btw, så deg og Morten i trikken istad i det jg gikk ut fra trikken ( hadde på adidas tracksuit ) skulle ønske jg kunne komme bort å snakke til dere:(( hils Morten hehe

  2. Unnskyld meg, kom ikke her å si at din såkalte 24/7 jobb er så mye mer krevende enn å ha en 8 timers jobb! Skaff deg litt bedre struktur så finner du fort ut at “jobben” din faktisk ikke tar så lang tid som du tror.

  3. Du sier du savner å kunne gjøre feil.. Ååh, du måå ikke gjøre det! Det viktigste er at man gjør så godt man kan, og så lenge man ikke “gjør feil med vilje”, så er det bare dumt av andre å kjefte/påpeke feil o.l.. Da er det DE som gjør feil, det tenker alltid jeg og det funker haha, bare gi litt mer faen. Er absolutt ikke godt for psyken og ikke kunne tillate seg å gjøre feil, for det er jo det som er menneskelig! Men skjønner jo greia de da, sikkert verre når man er offentlig person, det tviler jeg ikke på!

  4. Anonym: Unnskyld meg, ikke kom her å uttale deg om noe du ikke har prøvd engang! Å blogge er faktisk en ganske tøff jobb å ha, man skal legge ut flere innlegg daglig og takle ganske mange frekke og stygge kommentarer daglig. Skaff deg litt bedre forståelse ovenfor andre.

  5. Utrolig synd da. At uansett jobb, kjæreste, penger , fritid og muligheter i livet så er du like ulykkelig. Man skulle tro at noen som har opplevd det du har opplevd har skjønt meningen med livet, og klarer å de det fine du opplever og gjør. Men neida, uendelig mye klaging og sutring over ting som kunne vært bedre.. slitsomt å lese om bloggere som hater jobben sin. Eriksen klager aldri og lever noe vanvittig mye mer enn feks deg, i tillegg til å ha mammaperm og barnehagebarn og et liv ved siden av. Så til syvende og sist handler det nok om hvem som er lykkelige og klarer å se det fine i livet:-) du burde øve på å ikke være så utakknemlig, og spis noe antidepressiva eller noe, trist å gå deprimert et helt liv

  6. Det er synd du klager så mye. Du hører sjelden andre klage over yrkene og jobbene sine. På tide å gjøre noe annet?

  7. Du tilhører nok dessverre den gruppe mennesker som aldri blir fornøyd uansett liv/livsstil. Men spar oss lesere fra denne klagingen, det er ikke sjarmerende. Du har VALGT alle disse punktene, så da får du stå i det. Prøv å smile til verden, det kan jo hende at den overraskende nok smiler tilbake;))

  8. Lene: Hahah herregud så nærtagende enkelte av dere er. Om du hadde lest innlegget før du kommenterte så forklarer jeg øverst i innlegget at jeg gir leserne mine svar på det de har spurt om. Så kan du også trykke deg inn her http://sofienils1.blogg.no/1504113104_sprsmlsrunde_snapchat__livet_fr_ph.html#comment der jeg får det samme spørsmålet. Så kan du sjekke kommentarfeltet 🙂 Jeg lever for leserne mine, og prøver så godt jeg kan å tilfredsstille alle 😀

  9. Jeg blir litt oppgitt av folk som skal slenge med leppen hele tiden.. hørt om konstruktiv kritikk? Hvis ikke, la være å kommentere og slutt å les på denne bloggen hvis det provoserer dere så vanvittig!! Og utrolig dumt å uttale seg om ting en ikke har peiling på..
    Jeg syns du skriver utrolig bra og du inspirerer meg veldig! du er så utrolig reflektert over det du skriver føler jeg, og jeg klarer å kjenne meg igjen i ting!! Jeg syns at du får til å skrive sånn at du viser at du er menneskelig du å, hvis du skjønner? at jeg som ikke er blogger, likevel kan kjenne meg igjen i deler av ditt liv. Du har er privatliv, utrolig at ikke folk kan klare å respektere det, men likevel syns jeg du skriver utrolig åpent og ærlig. Om en ikke får svar på penisstørrelsen til Morten eller en evt krangel du har, noe som er veldig forståelig at er privat? Så syns jeg likevel at innleggene dine er så ekte og rett fra hjertet. Du har en utrolig formidlingsevne syns jeg, både skriftlig og muntlig. Jeg føler ikke du skriver ting kun får å lure oss inn på bloggen, og tekstene dine svarer til overskriften! Med tanke på din bakgrunn og dine opplevelser, får du en helt vanlig jente som meg til å føle at det er greit å ha det vondt av og til. Man trenger ikke alltid ha det bra, og man trenger ikke ha noe voldsom grunn for å ikke ha det bra heller. Jeg har ikke vært en som leser blogger, jeg går fort lei, nettopp fordi jeg føler ikke bloggene ekte. Føler det Skal være om det perfekte liv eller for å tjene penger (bare min mening) Mens du fenger meg! Fordi du viser både dine gode sider og stunder, men også at du har dager som ikke er bra. Jeg håper jo selvfølgelig at du snart kommer deg oppover igjen, men det er godt å lese at vi er flere som har sånne dager, og du inspirerer meg på tunge dager!!
    Stå på Sofie! Jeg heier på deg! Du er knall flink og håper virkelig ikke at du tar deg nær av de kommentarene som bare er frekk og ikke fins konstruktive (skjønner det er lettere sagt en gjort!)
    Fortsett å skriv som du gjør! Jeg liker vært fall utrolig godt å lese bloggen din! Du virker som en veldig skjønn jente! Med mye omsorg og godhet i deg! Og du er utrolig pen og stråler veldig 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *