MINE RUTINER I EN BLOGGVERDEN

Categories Ikke kategorisert

Det er veldig mange som lurer på hvordan rutiner jeg har når man jobber med å skrive blogg. Det er vel ingen hemmelighet at jeg bestemmer dagene mine selv, med mindre jeg har møter eller andre avtaler. Jeg tenkte derfor å dele med dere hvordan livet uten en 8-4 jobb fungerer. 

♥ Jeg har ALLTID på alarm. Hver dag, uansett om det er helg eller ukedag. Selv om jeg ikke må stå opp klokken 06.00 for å rekke jobb er det viktig for meg med gode rutiner. Jeg vil ikke sove bort dagen min kun for at jeg har mulighet til det. Jo senere jeg står opp jo senere må jeg legge meg, for selv om jeg ikke må være på jobb klokken 08.00, så har jeg fortsatt 8-10 timer med jobb som venter på meg. 

♥ Det første jeg gjør er alltid å trene. Med mindre jeg har avtaler tidlig på dagen eller forsover meg så drar jeg alltid rett på trening. Jeg elsker å ha treningen unnagjort, slik at jeg kan bruke resten av dagen til å ordne meg, ta bilder og blogge. Det finnes faktisk ikke noe verre enn å ordne seg først, for å så dra på trening senere. Jeg haaater det. 

♥ Jeg setter alltid av 4-5 timer til å skrive innlegg. Jeg prøver å ha faste tider til når innleggene mine skal publiseres og må derfor innrette meg etter disse tidspunktene. Jeg liker å rutiner på bloggen akkurat som jeg liker å ha rutiner i hverdagen. Etter jeg kommer hjem fra trening er derfor det første jeg gjør å skrive et innlegg, slik at det kommer ut mellom 12-15.00. 

♥ Alltid ha med pcen. Jeg prøvde en liten periode å forhåndsskrive innlegg, slik at jeg kunne ha mer tid til å gjøre annet dagen etter. Dette funket veldig dårlig da jeg ble sittende oppe til langt på natt. Hva skjedde så? Jeg klarte ikke å komme meg opp før 12-1, som var helt forferdelig. Jeg følte meg ikke bra, hadde null energi og var konstant dårlig humør. Jeg har derfor funnet ut at det er mye bedre for meg å bare ha med pcen med overalt, selv om det gjør meg meg usosial. Akkurat nå sitter jeg i bilen på vei til Sverige, mens jeg blogger. Jeg sitter her i baksetet mens alle andre snakker og koser seg, haha. Jeg klarer ikke å skrive og snakke samtidig, da blir det masse skrivefeil. 

♥ Jeg starter alltid dagen med en Smoothie. Jeg gikk fra å være et skikkelig frokostmenneske til å plutselig ikke ville ha frokost i det hele tatt. Jeg er veldig opptatt av å spise, for å i det hele tatt kunne fungere. Jeg fant derfor ut at smoothie var en perfekt frokost når man egentlig ikke vil ha noe å spise, så nå fungerer jeg ikke uten smoothien min til frokost. 

♥  Sett av dager til bilder. Jeg pleier å ha 2-3 dager i uka der jeg tar masse bilder, slik at jeg har til hvert innlegg. Jeg tar derfor med meg flere outfit og drar til forskjellige lokasjoner. Kanskje jeg skulle vist dere på Snapchat (sofieeec) hvordan dette fungerer? Tatt dere med på photoshoot? Sist Andrea og jeg hadde Photoshoot brukte i 5!! timer. Det tar tid å ta de perfekte bildene, haha. 

♥  Morten er fridagen min. Jeg tror jeg har tatt fri fra bloggen 3 ganger siden jeg startet å blogge på fulltid. Morten har vært så snill å hjulpet meg de dagene jeg virkelig har trengt det, så da har han tatt seg av bloggingen. Den dagen Celine opererte måtte jeg passe på hun hele dagen, og hadde derfor ikke tid til å skrive innlegg. Morten tilbydde seg å hjelpe meg så snill som han er. Som jeg har skjønt så er det mange av dere som liker når Morten skriver innlegg? Han vil nok mer en gjerne skrive flere innlegg om dette er noe dere ønsker. Det er akkurat dette som er rart med å ha denne jobben, for jeg ikke kan skrive egenmelding eller sykemelding om det skal skje noe. Jeg er totalt avhengig av å prestere hver eneste dag for å få ting til å gå rundt. Det kan være både skremmende, spennende og morsomt. Noen ganger er det mer skremmende enn morsomt, hehe. 

12 kommentarer

12 thoughts on “MINE RUTINER I EN BLOGGVERDEN

  1. Jeg er selv frilanser (i tillegg til å gå skole), så kjenner meg veldig igjen i mye her 🙂 Det er SÅ gøy å styre sin egen hverdag, men man må absolutt være disiplinert for å få det hele til å gå rundt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *