JEG VIL IKKE HA SEX

Categories Samfunn

Nåå er det ny uke og duket for “Let’s talk about sex”. I dag tenkte jeg faktisk å ta opp noe som har plaget meg i mange år, for jeg føler meg veldig alene. For bare noen måneder siden hadde jeg aldri turt å tatt dette opp med noen, i alle fall ikke på en blogg. Det er utrolig hvor mye man utvikler seg når man blir hetset hver eneste dag. Tusen takk for at dere gjør meg sterkere for hver dag som går 😉 

Uansett, over til poenget. Jeg føler meg veldig ensom når det kommer til dette med sex. I samtaler med venner, bekjente og ikke bekjente så får jeg alltid høre hvor høyt de elsker å ha sex. De savner det, de kunne hatt det hele dagen og de har det flere ganger om dagen med kjæresten sin. Hvor er jeg i denne samtalen? Ikke eksisterende. Jeg har aldri følt at jeg har elsket sex, jeg har likt det. Jeg har heller aldri hatt et ønske om å ha det flere ganger om dagen, en har vært mer enn nok for min del. Noen ganger har også en vært for mye. 

Jeg har aldri hørt noen som har sagt “jeg liker ikke sex”. Eksisterer det noen mennesker der ute som føler det sånn? Da vil jeg mer enn gjerne høre om dere, for hittil har jeg ikke møtt et eneste menneske. Det kan godt være at jeg kjenner noen av dere, men at det er så tabubelagt å snakke om, slik at ingen gjør det. Personlig føler jeg at det er slik at alle elsker og digger sex. Du hører alltid at de single klager på at de savner å ha sex tilgjengelig 24/7 og kjæresteparene som elsker at de alltid kan ha sex. Vet dere hva? Jeg er ingen av delene. Jeg synes sex er en hyggelig greie, men jeg hadde klart meg helt fint uten. Eller, sex er jo et behov hos meg som alle andre, men kanskje ikke på lik linje? Selv om jeg er i et forhold der jeg både er forelsket og tiltrukket av Morten, så er det mange ganger sex ikke frister. Det har ingenting med at jeg ikke synes han er kjekk eller digg, det er bare så enkelt som at jeg ikke vil. 

Noen ganger er det faktisk bedre å bare ligge på sofaen å slappe av, eller sove med engang man legger seg. Jeg føler nesten ikke at det er lov å si dette, for da skal vel alle konkludere med at jeg ikke er forelsket nok i Morten. Det kommer vel også noe sånt som at han ikke er god nok i senga, eller at han kjeder meg. NEI NEI NEI, det har ingenting med dette å gjøre. Jeg har alltid vært sånn og kommer mest sannsynlig alltid til å være sånn. Sex står ikke øverst på lista mi, det er veldig mye annet jeg liker bedre å gjøre enn sex. Sex er fint og hyggelig, men absolutt ikke noe jeg vil ha hver eneste dag. Er det galt av meg å si?


Måtte ta med dette bildet av meg siden jeg savner mitt blonde hår alt for mye <3

Siden jeg ikke kjenner et eneste menneske som føler det likt som meg, lurer jeg veldig på om det er noen som leser dette innlegget som har det likt som meg? Eller er det jeg som er unormal? Kanskje dette er mer normalt enn jeg tror? 

Snapchat: sofieeec

145 kommentarer

145 thoughts on “JEG VIL IKKE HA SEX

  1. Jeg er akkurat sånn som deg på det der, kjenner meg igjen i hele innlegget ditt her!! Trodde også det bare var meg..

  2. Føler det samme som deg, Sofie!! Trodde det var beg som var rar og kresen, men nå viser det seg at jeg ikke er det likevel☺️☺️

  3. Hei,
    jeg synes ikke det er noe galt med deg, bare fordi du ikke har et stort behov for sex. Tror vi snakker alt for lite om akkurat dette i dag. Det finnes mennesker som er aseksuelle, eller som ikke har et stort behov for sex, mens de likevel har et behov for intimitet og nærhet, som feks. det å kose osv. Synes du er tøff som skriver om dette!

  4. Så fint at du tar opp dette! Det er mange der ute som er aseksuelle. Dette vil si at sex bare ikke interesserer dem på lik linje med resten. Det betyr ikke at du ikke liker personen du er med, eller at du er ikke vil være intim. Jeg er helt enig med deg, dette med sex er ikke så stort for meg heller. Jeg har bare ikke et behov for det. Jeg tror kanskje ikke så mange er klare over dette? Supert at du tar det opp!

  5. Det var godt å lese at det er noen som føler det samme som meg! Du er absolutt ikke alene<3

  6. Jeg liker det ikke.. klarer meg helt fint uten! Men likte det bedre når jeg var yngre! Nå er det null interesse for det. Derfor har jeg det aldri lenger. Kanskje 1-2 ganger i året for jeg føler jeg må med han jeg er sammen med! Så jeg skjønner deg godt!

  7. Du er ikke alene. To av mine bestevenniner og meg inkludert har ikke det behovet for sex som mange andre har. Jeg syns sex var gøy og spennende i starten av forholdet, men etterhvert gikk lysten heller til å ligge på armen hans når vi for eks. la oss. Det er helt normalt å føle det sånn. Noen jenter liker sex godt, og vil ha det ofte. Og noen ikke.. Ikke noe galt med det :*

  8. Jeg er samme! Har alltid trodd at jeg var så og si den eneste som var slik, bra du tar det opp!

  9. Flere av mine venninner OG kompiser sier at de har et litt ambivalent forhold til sex. Kompisen sa en gang til meg i frustrasjon “det er jo ikke slik at penisen min funker på kommando heller!” Og ” vi er ikke sex-maskiner, vi vil ikke alltid ha sex, men jenta forventer det. Hvis ikke blir hun usikker og tror jeg ikke er keen på ho.”
    Sex er så utrolig komplekst, og mye skal stemme for at det skal være “Det beste! Det vi elsker!” som du sier.
    Jeg privat liker heller ikke sex hele tiden. Og unnskyld meg, hvordan har vaginaene til alle jentene som vil ha sex hele dagen det? Jeg er litt sår etterpå uansett jeg, selvom jeg er våt og har det godt og alt det der. Jeg hadde ikke klart å ha sex flere ganger om dagen.

  10. 1. Fyfaen så fin du var på det bildet!! 😍
    2. Ja, jeg og har det sånn, sex er digg og godt, men av og til bare stress, man må kle av seg og bevege på seg, når man egentlig bare kunne ligget i ro på sofaen ahha 😂

  11. Blir glad når du skriver slike innlegg, har det akkurat på samme måte! Har også flere venner som har det sånn, det er helt normalt! Likevel så føler man at det er noe galt med seg selv!

  12. Tusen takk for at du tar opp dette. Alltid følt meg så sinnsykt alene om det.. har vært sammen med kjæresten min i 3 år og jeg takler ikke sex. Jeg elsker han overalt på jord men jeg klarer bare ikke ha sex… alltid følt det har vært noe galt med meg:(

  13. endelig noen som kan ta det opp! føler akkurat det samme, selvom jeg også har en kjæreste jeg er veldig glad i!
    ha en super helg! <3

  14. Jeg har så og si aldri noe behov for sex, verken når jeg har vært i forhold eller når jeg har vært singel. Det er spennende med en gang man møter en ny syns jeg, og en gang i blant har man jo lyst, men utover det har jeg hatt MYE sex for den andre partens lyst og «skyld». Føler ikke noe behov, og syns kanskje det er sykt digg 1/10 eller kanskje færre ganger. Syns det er mer tiltak å ha det. Aner ikke hvorfor jeg har det sånn, men sånn er det.

  15. Jeg tror du vil angre bittert senere på dette innlegget. Og uansett hva du vil ha frem så driter du ut Morten så vanvittig!
    Jeg elsket sex, frem til jeg begynte på sterke medisiner. Nå har jeg ingen lyst, men later som, og stiller opp for mannen min ca to G PR uke. Det er veldig trist, fordi sex er en så viktig del av ett forhold. Jeg håper du vil utforske mer, det virker som ingen gir deg orgasme. Og hva er vel deiligste enn det?! Jeg håper du får det bedre m deg selv og kan nyte sex som det beste i verden. PS stakkars Morten.

  16. Sååå bra at du snakker om dette! Jeg er helt enig med deg, og har det akkurat på samme måte med min kjæreste. Det har overhode ingenting å gjøre med at jeg ikke er tiltrukket eller forelsket, men av en eller annen grunn frister det bare veldig sjeldent. Jeg har lenge tenkt på om det kan ha noe med p-piller å gjøre, men etter jeg har sluttet har jeg ikke merket så stor forskjell. For meg blir det mer et tiltak og et ork enn noe positivt å ha sex, noe som er utrolig kjipt!

  17. Ååå trodde det bare var meg, for jeg har ingen andre i vennekretsen som mener det samme! Jeg liker ikke å ha sex, rett og slett fordi det ikke gir meg noen glede, men mer kvalme 🙂

  18. Jeg føler det akkurat sånn, spot on! Har alltid hatt dårlig samvittighet ovenfor typer siden jeg ikke har hatt like stor behov for det som tidligere kjærester har. Jeg trenger ikke en gang om dagen en gang, jeg setter mer pris på å sove sammen med en person eller kose.

  19. Føler det litt på samme måte, kjenner meg igjen i noe av innlegget. Jeg elsker sex, men min forrige flørt hadde veldig stort utstyr som ga resultatet smerte, det var selfølgelig godt men kunne gjøre veldig vondt også. Det har gjort meg litt «redd» og jeg klarer meg nå helt fint uten sex, men jeg savner det fordet om. Så jeg kjenner meg absolutt igjen i innlegget.

  20. Nå er det jo sånn at sex går under intimitet og for noen er sex den eneste måten for noen å gi/få intimitet. Ofte hvis man er god på å gi/få intimiteter utenom sex så vil man heller ikke føle dette store behovet for sex alltid.
    Jeg er selv en av de som alltid craver sex, men det er ikke for selve sexen, det er for nærheten og følelsen av at noen vil ha deg. Man kan kalle det litt trist, for det stammer i bunn og grunn av omsorgsvikt som barn. Har gått til psykolog i over 10år, så det har vært noe som plaget meg i mange år. Den cravingen gjorde at jeg slet med å holde meg trofast i alle forholdene mine uansett hvor mye jeg elsket partnerene mine så ble dette en avhengighet.. Jeg har heldigvis fått det meste under kontroll i dag, men det har virkelig vært en indre kamp.
    Så sex handler ikke alltid om sex

  21. Er mange som føler seg alene, nettopp fordi ting som dette IKKE blir tatt opp. Så det er bra du gjør det, Sofie! Jeg liker sex, men ikke så mye at jeg har lyst på det hele tiden .. Jeg klarer meg fint uten. Om det bare er sånn jeg er, eller om det er fordi jeg ikke har opplevd ordentlig god sex enda, det vet jeg derimot ikke.

  22. Jeg syntes det er utrolig fantastisk at du velger å skrive er slikt innlegg, så respekt til deg som tør å røre slike temaer!
    Det er ikke alle mennesker som liker sex og det finnes utallige grunner til dette. Det kan være litt mer «alvorlige» grunner som traumer, sykdommer, smertesyndromer, men også helt «ufarlige» ting som at man er aseksuell og eller bare ikke interessert i det. Ut ifra dine tidligere innlegg og hva du har fortalt, så går jeg ut for at du er heterofil. Og man han være heteroseksuell eller heteroromantisk, hvor det sistnevnte er et eksempel på aseksualitet. Man kan forelske seg i mennesker, kreve/ønske romantiske øyeblikk og handlinger, kose og dele intime øyeblikk, men av ønsker for romanse-delen. Asexuelle kan også ha sex, noen fordi de har en seksuell partner og at de ønsker å glede partneren sin med dette osv..
    Uansett hva som er tilfellet, så er det helt normalt å ha sex, det er helt normalt å ikke ville ha sex, det er helt normalt å ikke ha en «sexual drive», det er helt normalt å ta avstand fra det og det er helt normalt og ha sex med seg selv, en annen, flere mennesker og alle kjønn. Alt er individuelt og bør respekteres!

  23. Jeg har alltid elsket sex, det siste året har jeg blitt mer og mer nei på det. For de jeg ikke er så glad i det lengre. Vil helle bare kose utenpå, merkelig greie. Kjæresten mener jeg er blitt kjedelig, ja jeg er nok det i hans lyne. For meg er ikke sex viktig. Ikke nå lengre.

  24. Takk for at du faktisk ytrer denne meningen så man ikke trenger å føle seg alene og rar når det gjelder dette temaet. Det har liksom blitt så populært å digge sex, snakke om sex og generelt vektlegge sex veldig mye innenfor et forhold. Du er tøff

  25. Så rart – så vidt jeg husker hadde du veldig lyst den første kvelden på Paradise Hotel. Må ha vært varmen

  26. Var en lengere opp som skrev at du henger ut morten og at det er stakkars Morten.
    Sofie har ikke sagt at de aldri har sex men at hu ikke alltid vil hver dag eller flere ganger om dagen.
    Og det er nok ikke unormalt ettersom det finnes både folk som ELSKER sex og folk som er aseksuelle. Da blir man vel ikke seksuelt stimulert og liker ikke sex.
    Du er en mellom ting av disse to.
    Jeg skjønner ikke at folk orker eller har lyst til å ha deg mange ganger iløpet av dagen i en vanlig hverdag. Jeg trives med å bare kose eller holde rundt hverandre

  27. Du er ung, og karene du har hatt sex med er trolig ikke noe særlig tess i bingen. Når du etterhvert møter rett kar vil nok også interessen på dette feltet øke. Å være sammen med en som knapt er interessert i sex hadde ikke funka for meg.

  28. TUSEN TAKK FOR AT DU SETTER ORD PÅ DETTE TEMAET! Jeg er også en av de jentene som ikke er “avhengig” av å ha sex flere ganger i uken. Så du er absolutt ikke alene, som jeg også leser i kommentarfeltet 🙂 vi er da alle forskjellige og vi lever like lykkelig uten jevnlig sex!
    Har også vært sammen med mannen i 9 år og gifta oss i fjor, og han klager ikke han heller, hihi! 🙂 Så til dere som kommenterte “stakkars Morten”, han respekterer henne og elsker henne like mye selvom hun ikke er like glad i sex som dere er 😉

  29. Har det helt likens!! Alltså, er veldig deilig og ha det, men er flere ganger jeg heller bare vil legge meg/ se film me typen en å ha sex! Vet også at når jeg ikke er i et forhold går det helt fint og ikke ha sex på flere uker, men venniner blir helt gal! Så du er ikke alene <3

  30. Du er så absolutte ikke ene eneste . Synes sex i seg selv er oppskrytt. Klarer meg veldig fint uten 😁😁 føler ikke det store behovet lissom . Sånn er det . Folk er forskjellige der 😁

  31. Det er sykt gøy å lese innlegget ditt og disse kommentarene, for jeg føler akkurat det samme:) Bestevenninen min sier hele tiden hvor viktig sex er for henne og har det hele tiden. Jeg synes helt det motsatte.. Jeg blir nesten aldri kåt, og har aldri lyst på sex.. Så jeg går å tenker hele tiden hva som feiler meg, og hvorfor akkurat JEG er sånn. Det kan være p-pillene som gjør det da?
    Når jeg begynner å få følelser for noen eller er i et nytt forhold, er det litt sånn spennende i begynnelsen, men så gir det seg helt. Det er sånn at når jeg skal legge meg, så har jeg lyst til å sove, ikke ha sex. Det er mange ganger jeg har hatt sex selv om jeg ikke har lyst, bare for å være grei med partneren min egt. Sex går greit noen ganger men ikke hele tiden:) Jeg liker egt best å bare kose og sånt jeg x-P

  32. Føler nesten det samme, og om jeg noen ganger sier det høyt, eller i det hele tatt antyder det – altså at jeg ikke klarer å skjønne hvorfor sex er et så stort behov, og hvor langt mange er villig til å gå for å få tak i sex, blir jeg sett på som en weirdo, selv av veninner. Tror kanskje jeg er aseksuell, men ikke aromantisk. Kan godt ha sex, men da er det for intimiteten, og er en måte å vise den jeg har sex med hvor glad jeg er i han. Men har gått et par år siden sist nå, og har ikke hatt noe behov for det siden forrige kjæreste, og savner det ikke i det hele tatt. -jente, 22 år.

  33. Jeg er også sånn, alle vennene mine forteller meg hvir mye de elsker å ha sex og hvor mye de savner å ha kjæreste slik at de kan ha sex bår de vil, mne jeg er ikke sånn i det hele tatt! Jeg misliker ikke sex, men det er ikke livsviktig å måtte ha sex HVER dag! Synes det har blitt mye fokus på det at “å være kåt” er ok, men litt for lite fokus på det atå ikke ville ha sex hele tiden også er ok

  34. Jeg syns du er tøff som tar opp dette, for som sagt er temaet veldig tabubelagt. Bestevenninnen min trenger ikke å ha sex hele tiden, først skjønte jeg lite hvorfor. Med tid og forklaring skjønner jeg at vi alle er forskjellige, og har ulike behov. Og det er helt greit. Jeg respekterer at vi ikke har like syn på sex og selv om hun ikke har så mye av det, virker hun og forloveden hennes lykkelige! Det er alt som teller.
    Jeg kan selv si at jeg er en av disse sexgalne damene. Om en mann ikke vil ha sex ofte, er det faktisk en deal breaker til tross for hvor fantastisk han er. For meg er ikke sex bare penetrering. Det kan være alt fra å kose til klåing på hverandre. Jeg vil alltid føle meg deilig i min manns øyne, og har alltid vær ute etter å ha et lekent forhold hvor å være sexy med hverandre er essensielt.

  35. Er ganske normalt å føle det sånn som du gjør! Ofte kan man få lite sexlyst av f.eks p-piler eller lignende.. Jeg merket stor forskjell på sexlysten når jeg tok en pause fra p-piller 🙂

  36. Til de som skriver stakkars Morten: HVORFOR ER DET STAKKARS MORTEN?? Man er to i ett forhold, hvis Sofie ikke har lyst til å ha sex hver dag, flere ganger om dagen, så er det ikke synd på Morten. Sånn er det, og da må han respektere Sofie for det (noe som jeg regner med han gjør). Hvis man er i ett forhold sammen, så må man respektere hverandres følelser og meninger. Det dummeste man gjør som damer, er at man har sex når man ikke har lyst. Det kan forekomme mange skader av det.
    Folk må ikke tenke så veldig over dette om hvor mye sex man må ha, og hva som er normalt. Hvert par finner ut selv hva som er normalt for dem, og da skal man ikke sammenligne seg selv med andre par.

  37. Jeg er mann i 40 årene, har hatt sex under 10 ganger og er verken stalker eller serial killer. Sex er oppskrytt

  38. Jeg synes det er trist å se at flere her synes synd på Morten å ser på dette som utelukkende kritikk rettet imot ham.
    Dette er et emne som er tabubelagt og som INGEN snakker om. Det er ingenting feil i det å ikke ønske å ha sex flere ganger om dagen eller i uken for den saks skyld. Det som er viktig er at man ikke lar “normen” putte seg i en boks og sammen med personen man elsker finner frem til hvilke former for lidenskap som fungerer for dere. Spør du meg så er sex godt, jeg er en av dem som synes selve gjerningen er deilig, men jeg synes også cola er deilig men jeg drikker ikke cola hver dag… Sex og intimitet med den du elsker på en annen side det er Magisk! å smelte sammen å gi av seg selv, stole på hverandre å snakke om alt, det er kjærlighet! Tror mange her bør tenke seg to ganger om før man setter deg i bås etter dette inlegget. Jeg synes det er friskt at noen tørr stå frem å prate om det. Og til morten vil jeg bare si det at om han elsker deg vil han forstå, og om dere virkelig er ment for hverandre å elsker hverandre så er dette her intet problem og andres mening er irrelevant.
    Kudos til deg for at du tørr gjøre deg sårbar!

  39. Synes det er sykt tøft og bra av deg å skrive eg sånt innlegg spesielt siden det er så tabu-belagt!! Og jeg må faktisk si det motsatte av de “stakkars Morten” kommentarene som jeg er helt uenig i! Men heller si at jeg nå respekterer dere og han enda mer, siden han respekterer deg for den du er! Tror ikke alle gutter alltid respekterer kjæresten sin og dermed kanskje en grunn til at mange forhold ryker… utrolig viktig å ikke gjøre noe man ikke har lyst til!! Mange jenter er jo veldig usikre på seg selv og dermed kan det være veldig uheldig hvis man føler seg presset av en kjæreste til å ha sex. Synes det var kjempefint av deg å skrive dette innlegget!! Støtter deg og såå godt å høre at du og Morten respekterer hverandånn 🙂 stå på!!

  40. Første gang jeg kommenterer på bloggen din og jeg må bare spørre deg om en ting: da Vegard Harm snoket i mobilen din på panelet, så fant han en liggeliste der du hadde ligget med 16 stykk. Og hvis du ikke liker å ha sex, hvorfor lå du med 16 stykk da?

  41. Jeg liker ikke sex. Synes det er kjedelig og hadde hatt det helt fint uten, men må ha det en gang i blant for kjærestens skyld. Har følt meg veldig alene, men fant plutselig at kusina mi føler det på helt samme måte. Så var visst flere enn meg likevel.

  42. Tusen takk for at du tar opp dette! Når jeg ser at du tør å snakke om det offentlig, så føler jeg ikke lenger at jeg er rar og alene om det, og nå tør jeg endelig å nevne det i en samtale med andre uten å føle meg dum. Takk♡

  43. Helt enig med deg!
    De idiotene over her som sier at det er fordi de du har vært sammen med ikke har erfaring eller gir deg orgasme er faen skjæra meg helt på bærtur. Det er absolutt ikke det det er snakk om. Noen liker det og noen liker det ikke!
    Respekter andre sine meninger og hold dritten deres for dere selv!
    Du er tøff som deler dette, syntes ikke du skal angre deg et eneste sekund for at du skriver om det. Alle har lov til å føle det de føler og mene det de mener!

  44. Sært å lese egne følelser på din blogg , har samme problemet selv å har heller ikke problemer med å holde meg lang tid borte fra det 🙂

  45. Ikke tro at du er unormal fordi du ikke har lyst på sex! Jeg er samboer selv , og det er langt ifra sånn at man har lyst på sex hele tiden. Både meg og samboer har samme syn på dette og vi snakker om det. Jeg vil ikke si at det er tabubelagt å snakke om heller, for det å ha lyst på sex hele tiden er jo mer unormalt etter min mening. Det sier seg jo selv at etter en lang dag med mye på planen frister det mer å sove når man legger seg, og at du ikke føler for å ha sex etter å ha vaska doen. Jeg synes sex er fint og godt, men forhold eller ikke forhold, jeg har ikke møtt noen som sier de har lyst på det hele tiden.

  46. SEX handler først og fremst om åpenhet, følelser og god kjemi. Har man også noe kunnskap om hvordan ting fungerer hos hverandre, vil sexen også bli god. Når sex begynner å bli rutine og tenningen mangler, må man begynne å jobbe med hverandre. Man må være interessert i å oppdage hverandre på nytt. Man må bli kjærester igjen. Får man til det, kommer også lysten tilbake.

  47. Jeg gjetter at du fra du var ung har vært like opptatt av utseende, bekreftelse og det å passe inn som en av de kule som du er nå. Kanskje sex bare ble et verktøy i en slik setting, noe du gjorde for andre – sikkert både guttene du har vært sammen med, og gjennom dem og deres kommentarer for konkurrerende jenter. Kanskje guttene og de rundt deg mener eller tror at du “er god i senga”, kanskje det har vært det viktigste for deg?
    Slik sett blir sex for deg kanskje litt som berømmelse for kjendiser, gode kritikker for artister, noe de blir litt lei av å vedlikeholde – men lever med som en halvbra greie fordi livet ville være tommere uten.
    Om ting var slik, og utseende, bekreftelse og det å passe inn som en av de kule er viktig for deg ville jeg gjette at du i langt høyere grad elsker likes/klikk/lesertall, det å finne klær eller sminke som du føler gjør deg vakker, eller det å bli sett sammen med en kjendis eller komme på tv.
    Litt som en rosablogger versjon av børshaien i Wall Street: “I bought that building ten years ago. My first real estate deal. Sold it two years later, made an $800,000 profit. It was better than sex.”
    Du har ganske enkelt et annet behovs hierarki – og det er modig å innrømme det.

  48. Fantastisk at du tar dette opp, og at du har denne “spalten”. !!! .
    Takk <3
    Hilsen jente 28, Stavanger

  49. Hei vis du føler på at sex i er din intresse hvorfor er du i et forhold da stakkars Morten da bør du heller vere singel og ikke vere i noe forhold det er min mening du kan like det jeg skriver eller du kan vere uenige

  50. Jaaa, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kranglet med kjæresten om dette. Et par ganger i mnd er nok for min del. Han tror det enten er noe galt med meg eller at jeg ikke liker ham nok. Men det er ingen av delene, jeg bare har ikke noe stort behov for det. Herlig at du tør å skrive om det, det betyr nok mye for mange:)

  51. Kjenner meg veldig igjen! Godt å høre at man ikke er aleine om å føle det sånn. Det er krevende å være i forhold når den andre parten gjerne vil hele tiden.

  52. Jeg føler med deg! Jeg vil ikke ha sex, som du sier en gang holder lenge og innimellom kan en gang være for mye. Jeg føler også at ingen jeg kjenner føler det samme og det er helt greit! Selvfølgelig kan jeg føle meg tiltrukket og alt det der, men det går over. Så jeg forstår deg og du er ikke alene om det.
    Selvfølgelig får du lov til å si det <3

  53. Jeg er litt sånn som deg. Jeg er veeeeldig glad i å ha sex, men jeg var i et forhold i rundt 2 år som tok slutt i januar. Vi hadde sex veldig mye, men min eks hadde et enormt behov for dette hver eneste dag. Det var ikke ofte jeg var for trøtt og ikke ville men de gangene jeg var det, ble det litt dårlig stemning. Den ene gangen ble han så frustrert at han forlot soverommet etter at vi hadde lagt oss, for å sette på porno på tven i stua for så å runke, haha. Har ikke problemer med at kjæresten ser på porno fordi jeg gjør det selv, men akkurat den gangen var det litt provoserende hahah. Men uansett, jeg skjønner deg fordi jeg bodde hos han og var med han hver eneste dag og jeg ble faktisk litt lei av sex til tider fordi det ble for mye. Når jeg er singel er jeg også en av de som savner å ha sex ofte, men hveeeer bidige dag ble mye for meg også i lengden.

  54. Jeg er så enig med deg! Jeg har heller ikke det samme behovet som jeg føler «alle» andre har. Så at du faktisk bare åpner deg om det her var utrolig godt å lese. Et forhold er så mye mer enn sex. Og å tvinge seg selv til å ha sex når man ikke vil er det dummeste man gjør. Da får man bare et dårlig forhold til det, og det er høyst unødvendig også. Vil man ikke så må det være greit. Men tro meg, jeg har hatt sex MANGE ganger bare for å please parteneren. Og det er så feil, så feil, så feil!!
    Heia deg og oss andre som kan gå lengre enn 1 uke uten sex uten problemer 😉

  55. Jeg tror dette er mye mer normalt enn du tenker. For min del går det i perioder. Noen perioder føler jeg et sterk behov for sex, mens andre ganger føler jeg ikke for det i det hele tatt. Har kjæreste som også er samboeren min, og noen kvelder er det akkurat slik du beskriver: man ønsker å legge seg om kvelden sammen og kanskje bare kose litt uten noe seksuelt nødvendigvis. Av og til tar jeg meg selv i å tenke “burde ikke vi egentlig ha sex nå for det har gått noen dager” altså det blir jo helt feil? har jeg ikke lyst så har jeg ikke det, og det har jeg begynt å tenke er mer greit i det siste. Det hjelper også at du skriver om dette. Selvom jeg ikke føler det helt i den graden som deg kanskje? Jeg føler at mange par overdriver hvor mye sex de har, eller får det hvertfall ikke til å høres ut som de har noen “pauser” innimellom, og det synes jeg er dumt for tror ikke alle par har sex/vil ha sex flere ganger for dagen i lange perioder.

  56. Flott innlegg, Sofie!! Fantastisk at du tar opp dette temaet❤️
    Ut fra hva jeg leser i kommentarfeltet føler jeg meg nesten litt «heldig» som har et par venninner som også føler det samme, haha… Men da er det ekstra fint å lese at det å ikke ha behov for sex hele tiden kanskje er like normalt som det å ville ha sex hele tiden, i og med at vi tydeligvis er ganske mange som er i samme båt!
    Ser noen har lurt litt på p-piller lengre oppe her og jeg vil bare si at ja, p-piller og andre prevensjonsmidler KAN påvirke behovet for og lysten på sex! Jeg kjenner meg igjen i absolutt alt du skriver, men for min egen del så vet jeg at det er en direkte bivirkning av de p-pillene jeg bruker nå. Sånn sett hører jeg vel til på begge sider av skalaen, da jeg har mye større behov for sex når jeg ikke går på p-piller, haha. Så jeg forstår også de som syntes det er rart å ikke ville ha sex hele tiden.
    Ville bare nevne det, siden jeg ikke kunne se at noen andre har gjort det❤️

  57. Jeg er en av de som kunne hatt det hele dagen, haha – synes det er drittdeilig. Kanskje kjemien deres ikke er bra nok??

  58. Du redda dagen min. Jeg føler meg helt igjen i alt du skriver. Vi er tydeligvis ikke alene 😍

  59. Akuratt slik jeg føler! Syns det er tøft av deg å skrive det, har selv aldri sagt det, men kjæresten min er nok klar over det. Syns det er digg av og til, og elsker kos, men noen ganger/ofte er sex det siste jeg ønsker..

  60. Kjenner meg så godet Igjennom I det du skriver. Trodde var helt alene som var sånn! God å høre det er flere som føler det samme.

  61. Jeg synes sex er kleint (og overvurdert) og jeg har ikke hatt sex siden sommeren 2010. Og jeg er gutt 32.. 🙂

  62. Så utrolig godt å lese det du skriver! Føler slik som deg at jeg er alene om dette. Har selv veldig lite lyst/behov for sex, og det kan være ganske fortvilende noen ganger.. spesielt om man har partner. Takk for at du deler dine tanker rundt dette❤️ Og du et absolutt ikke alene om disse følelsene!

  63. Hei! Endelig – det finnes faktisk flere som deg, (-og meg!) Veldig godt å vite 🙂 JiPPI! Har virkelig følt meg som den eneste i verden. Sex er greit når det står på det, men jeg tenker aldri på det, og det første jeg vil når jeg legger meg om kvelden er å sove. Haha:)

  64. Fantastisk at du belyser dette, for jeg har selv tenkt lenge at det kanskje bare er jeg som er unormal som ikke har behov for sex så ofte som mange andre gir inntrykk for. Heldigvis har jeg en kjæreste som er ganske lik som meg på det området, så da slipper jeg hvertfall å føle meg presset av han. Føler meg heller presset av samfunnet fordi “alle” lykkelige par liksom skal ha sex flere ganger i uka.

  65. “FRIGID” ! ” KALD” ! ” ISJOMFRU ” Nesten verre enn å bli kalt “hore” og mange har måttet tåle det når det handler om å være aseksuell. Det finnes JO faktisk menn som også er aseksuelle. Dessverre så finnes det absolutt ingen datingsider for de som er aseksuelle. Og svært lite er skrevet om aseksualitet. Langt flere enn du aner er aseksuelle. Derfor blir det uendelig kjedelig når sexterapeuter maser og maser om sex. Skulle nesten ikke tro at de hadde kjennskap til hvor mange som sliter med det.

  66. Aseksualitet er navnet for legningen. FRIGID ! KALD! ISJOMFRU er stygge og nedlatende ord som de får høre. Noen liker litt sex noen har ikke behov i det hele tatt. Og det er ikke en sykdom. Det finnes ingen datingsider for aseksuelle i Norge fordi legningen nærmest er benektet å eksistere.Ingen skriver om emnet heller. Men også hos gutter finnes den. Og det må føles utrolig vanskelig. For hvem vil vel innrømme å ha en slik foraktfull og skammelig legning?

  67. Herregud så eni æ e i det du sei å æ kjenne mæ så igjen. Kvær gang æ e med venne gjengen så kjæm alltid sex opp om korr digg å at dæm har det flere gang om dan, det har æ aldri hatt lyst til. Kjipt at det e så tabubelagt..

  68. Du er absolutt ikke alene Sofie, jeg har vært sammen med samboeren min i 7 år, og egentlig alltid hatt liten sex drift… Sex er hyggelig og fint det, men det er ikke ett must for meg slik jeg har inntrykk av at det er for mange andre… Når jeg fikk mitt siste barn hørte jeg om damer som fikk barn og ikke klarte med å vente til de kunne ha sex igjen, jeg tenkte ikke i de baner i det hele tatt… Utrolig vanskelig å være “den eneste” som er sånn…

  69. Innmari bra du setter fokus på dette! Føler jo at det er normalen å ville ha sex HELE tiden. Jeg elsker kjæresten min og synes seriøst han er verdens kjekkeste og mest sexy, men jeg har veldig sjeldent lyst til å ha sex for det! Har savnet at det skrives og snakkes om akkurat dette for man føler seg rett og slett unormal eller at det er noe galt med forholdet (noe det absolutt ikke er). TAKK!

  70. Hei takk for at du skrev dette, har det akkurat sånn selv. Morten er heldig som har en ærlig kjæreste:) Sex er best de gangene begge har lyst, og lysten kommer oftere når man ikke føler seg presset 🙂

  71. Det innlegget her traff meg skikkelig❤Jeg føler akkurat det samme som deg.Trodde det bare var jeg som tenkte sånn.

  72. Jeg hadde det slik med forrige kjæresten min. Vi var sammen litt over to år, og vet at jeg i hvert fall det siste året gikk uten lyst på sex i det hele tatt, trodde det var noe galt med meg. Vi gjorde det slutt, og med han jeg er med nå skulle jeg gjerne hatt det hver dag. Jeg skjønner nå at det var koblet mot kjæresten min, og ikke meg, selv om jeg var utrolig glad i han.

  73. Så mange stakkars jenter med kroppsdysmorfi. Usikkerhet og dårlig selvbilde står for mye av grunnen til at jenter i dag ikke klarer å nyte sex. Å være opptatt med å tenke på hvordan man fremstår under en slik akt ødelegger veldig på stemningen. Det blir igjen en ond sirkel fordi man ofte skammer seg over hvor «dårlig» man er til å ha sex. Man unngår så dette helt for å slippe og konfrontere angsten man får av å prestere dårlig. Å skuffe andre er en dårlig følelse. Husk at kroppsfiksing ofte stammer fra ekstremt dårlig selvbilde, til den grad at det ofte kan dras tilbake til den psykiske lidelsen «Body dysmorphic disorder?. Ironisk nok er det blogger og sosiale medier som står for mye av skylden for dagens kroppsfiksering blant unge. Å sammenligne kropp med andres vil bare gi illusjonen av at den perfekte kroppen finnes, noe den ikke gjør.

  74. Kjenner meg så godt igjen! Slik som deg, føler jeg meg veldig alene om dette.. og jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle det til kjæresten min fordi det kan oppfattes som at jeg ikke er tiltrukket nok av han, uten at det er tilfellet i det hele tatt. Men etter å ha lest innlegget tror jeg at det blir enklere å snakke med han om det uten at han tar det som kritikk. Tusen takk for et fint og ærlig innlegg <3

  75. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har ikke alltid lyst på sex til en hver tid, kan ha det av og til.

  76. Takk for dette innlegget! Synd at det skal være så tabu når så mange føler det samme, men tror at de er alene om det (jf. kommentarene). Jeg er enig. Det er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg ikke har lyst på kjæreste; for å slippe sexpress og alt det styret.

  77. Tusen takk for at du tok opp dette, fordi jeg trodde jeg var alene! Jeg føler det helt likt som deg.

  78. Helt enig med deg! Det skal sies at sex frister mer noen ganger enn andre, men sånn jevnt over er ikke sex VIKTIG for meg. Jeg klarer neg fint uten – og det er faktisk flere ganger jeg ikke ønsker sex enn ganger jeg ønsker sex. Ganske frustrerende til tider, da jeg (som deg) føler jeg er den eneste som har det sånn.. men godt å høre at vi er flere i samme båt <3

  79. Jeg er slik som deg, og det er antagelig vis MYE vanligere enn en skulle tro ut i fra det vi hører & leser. -Og dersom det ikke skulle være det, så er mitt råd rett & slett å gi faen i ‘normalen’, og stå for de tingene og lev på den måten som føles best for DEG. Det er så alt for mange som er så altoppslukende opptatt av å tilhøre ‘normalen’ at de rett & slett mister seg selv og sin egenart/personlighet på veien. Meningene deres skal være innenfor det ‘politisk korrekte’, de skal like ditt og ta avstand fra datt. -For ikke snakke om at selv SMAKEN & derav selvbildet deres styres av motebildet! Et glimrende eksempel på denne slaviske følgingen av ‘alle andre’, er at det knapt er et par år siden store rumper var ansett som ‘skjønnhetsfeil’ på toppnivå. Nå ser en faktisk de SAMME folkene som jobbet livskiten av seg for å få den ‘alt for breie’ baken deres til å se mindre ut, operere innlegg inn deres plutselig alt for lille bakende for å få den STØRRE! -Hvor fucka er ikke det, liksom!?
    For guds skyld, vær deg selv, Sofie. En eneste Sofie er så extremt mye mer & bedre enn en bit av den store, grå ‘normalen’ som refereres til som ‘Sofie’ (ha, ha). Verden er sulteforet på folk med egne meninger og oppfatninger, -i bunn og grunn en personlighet.

  80. Hei Sofie.
    Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg kjenner heller ikke noe behov for å ha sex med mannen hele tiden.
    Men jeg lurer på, hvordan tar Morten det?
    Min ble usikker på seg selv og på forholdet, selv om det nå er blitt bedre blir han noen ganger irritert over at “alle andre har det hele tiden”.

  81. Det er godt å kunne tenke at det ikke bare er meg som ikke vil ha sex hele tiden. Jeg føler ikke noe behov for sex. Jeg har selv kjæreste som jeg bor med og føler veldig på dette hele tiden. Kjæresten min er motsatt av meg, han er veldig glad i sex og kunne hatt det hele tiden. Så det kan være litt vanskelig noen ganger.
    Hva syntes Morten om at du ikke vil ha sex hele tiden og påvirker det forholdet deres på noen måter?
    Utrolig bra innlegg. Du skriver utrolig mye bra 😀 <3

  82. Takk Gud. I det siste har jeg tenkt mye på dette. Jeg har kjæreste som eeeeelsker sex. But I don’t? Så hva skal jeg gjøre? Selv om jeg tilfredstiller han så føler ikke jeg meg tilfredstilt.. Jeg ble veldig glad av å lese dette❤ Endelig har jeg funnet ei blogger som skriver om ting som jeg så gjerne ville ha skrevet om, meeen jeg skriver dritt dårlig! SÅÅÅ tusen takk for at du er deg😘

  83. Helt utrulig å lese alt det negative om sex. Her er d en del damer som syns d er farlig å være kåt, eg vet at alt dette som er skrevet her om sex ikke stemmer, di aller fleste har sex flere ganger i uken, det er ikke gamleheim i den norske hus enda.

  84. Mange som ikke liker sex her, er kansje mer vanlig en jeg trodde. Når jeg leser alle svarene her, er jeg ikke noe overrasket at utroskap er vanlig.

  85. Flott at du står frem som aseksuell, det er også mange menn som overhodet ikke blir forstått når de sier det ikke interesserer dem, da er det noe “galt” med dem. Nei, ta frem en god bok, mye mer givende;)

  86. bare vit at det finnes oss menn som faktisk er slik også, utrolig nok hva? men ja. godt å høre noen tørre å gå ut med det. ha en fin mandag!

  87. Jeg liker ikke sex i det heletatt, større tabu enn homofil og div andre filer, jeg er aseksuell.

  88. Tøft av deg 😊
    Til kritikere; hva faan har dette med kjæresten hennes å gjøre? Hun snakker om sitt forhold til sex generelt. Blir lei av mannfolk (mest sannsynlig små gutter) som er tøffe i tryne. Jeg har samne erfaring som deg når det kommer til sex, å som mann må jeg si at det er et tema som er SVÆRT tabu.

  89. Tøft innlegg! Det er mange som deg både av jenter og gutter. Det er mange som føler de må fake for å være “grei” mot partner, og det blir trist for begge.. Blir kanskje vanskelig om den ene er veldig keen, men om kjærligheten er sterk nok tror jeg den personen respekterer den andre og heller hjelper seg selv noen ganger. Sex er absolutt ikke det viktigste i et forhold. Klem

  90. Dette er bare klikk-bate.. Hvor mange har sex hver dag ? SNittet i norge er 1,ettellerannet per uke. Ikke syv ganger eller mer. Helt kokko at jeg ble lokket inn på denne bloggen, for dette blir altså for dumt!

  91. Takk for at du skrev dette innlegget! Dette er en veldig viktig diskusjon som det er viktig at ikke blir tabulagt. Hvis man ikke snakker om dette med partneren sin og prøver å finne ut hva man kan gjøre for at begge skal ha det bedre kan det fort oppstå samværsproblemer som passivaggressivitet og krangling. Fra den aseksuelles perspektiv oppleves sex som en handling som gjøres for å tildredsstille partneren og ikke noe som gjøres for seg selv. Fra partnerens perspektiv oppleves fraværet av seksuell interesse som et problem siden det ikke er gjensidig som igjen fører til seksuell frustrasjon og man begynner etterhvert å skamme seg over sin egen sexdrive.
    I hvor stor grad dette kan skje varierer fra person til person, men jeg kjenner meg selv igjen i situasjonen. Hvis partneren ikke ønsker å prate om det oppleves det som at den samtalen ikke er så viktig.

  92. Hei! Må bare innrømme at eg ikke er en av dine lesere, men ble nyskjerrig på tittelen. Du er tøff som tar oppe et slikt tema, da du sikkert får mye dritt for det.
    Men det eg ville kommentere er at hvor mye eller lite sex man skal ha eller like må være opp til hver enkelt. Er ikke så sikker på om alle de som vil ha sex hver dag/hele tiden virkelig mener det. Tror det er en del saueflokk mentalitet ute å går. Når, kanskje de mest populære/toneangivende i venneflokken sier at de vil ha/har sex hver dag eller flere ganger hver dag, føler kanskje de andre at de må følge opp for ikke å bli sett på som sære eller falle utenfor vennegjengen.
    For egendel så har min vakre kjæreste og eg ikke så ofte sex som eg ønsker. Men vi har SNAKKET sammen og har funnet en gylden middelvei som begge er fornøyd med. Tror at i dag så er kommunikasjon en mangelvare mellom en god del kjæreste og ektepar. I stedet for å ha ansiktet ned i en skjerm er det mye bedre å legge den vekk og heller se på din kjæres ansikt og kropp. Si du er glad i h*n. Gi hverandre en lang klem, kjenn på duften fra hverandre. Hvis man ikke gjør det, hva er da grunnen til å ha kjæreste? Er det ikke utrolig deilig når kjæresten dir deg en god klem og sier at h*n er glad i deg. Det kosters lite men betyr veldig mye.
    For min kjære og meg er faktisk nærhet og kroppskontakt like viktig som sex. Noen ganger begynner det med kosing og går videre til sex, andre ganger stopper det med kosingen. At vi har det å bra sammen, kan eg takke min kjære mormor og morfar for. De hadde, kall det gjerne et rituale, minst engang om dagen noen minutters pause fra dagens mas og kav. Da sto de og klemte, holdt rundt hverandre og kysset. Sa at de var glad i og for hverandre. Det gjorde ingen ting om det var andre i rommet, men nåde den som prøvde å forstyrre. Kun brann og krig kunne være grunn for avbrytelse.
    Anbefales på det varmeste, begynn litt i det små, kanskje bare noen minutter hver dag. Så kan man heller øke tiden etterhvert. Kan bli svært vanedannende. 🙂
    Bare til slutt en liten vits med et godt budskap.
    Mannen snakker med sin arbeidskollega: Tror du ikke tv-en røk i går kveld. Måtte snakke med kona. Utrolig hyggelig dame forresten. 🙂

  93. Så godt at du tar opp dette! Det er så utrolig tabubelagt. Godt å lese at noen (og etter å ha lest litt i kommentarfeltet så begynner det å bli en del) andre føler det samme. Har alltid tenkt at jeg kanskje er kresen eller noe rart, men godt å vite at andre er i samme båt; og ikke trenger å ha sex både morgen og kveld hver eneste dag.

  94. Derfor er det sikkert mange single som er ensom som ikke finner noen. For hvor hen skal dem finne seg kjærster ? Ingen klubb og sånn for de. Det er bedre og være homofile for dem er det dating på nettsider.

  95. Det var uventet å lese fra samme blogger som for noen innlegg siden mente at gutter burde kjøre på å ha sex med dama under mensen enten han ville eller ikke…

  96. Godt å lese at andre også er sånn. Man tror jo det kun er man selv og at det må være noe galt. Jeg er i et forhold og har vært det lenge. Sex er ikke så viktig for meg, føler ikke for det. Som du skriver, det er mange andre ting jeg heller vil gjøre. Å bare kose og ligge i skje er mye bedre.

  97. Dette er da ikke tabubelagt. Å ikke ville ha sex er jo den vanligste grunnen til skilsmisse. Etter noen år ser dama at hun har mer å hente hvis mannen fryses ut. Nekte sex er i mange tilfeller svært effektivt når mannen har mistet nyhetens interesse. Så skal selvsagt damene gripe etter offerrollen og snakke om hvor mye de ofrer seg og gir etter for sexforespørselen.

  98. Jeg er akkurat som deg, og venninna mi er enda mer ekstrem. Den største forskjellen på deg og andre er ikke hvor glade dere er i sex, men det at du er ÆRLIG! Det var ikke sånn som du forteller for 20 år siden, og siden det å nyte sex nå er en del av å være suksessfull kan du trygt anta at dette ofte er et spill for galleriet

  99. Jeg er helt likedan. Synes det er hyggelig og koselig i ny og ne, men ofte frister det rett og slett ikke. Går opp og ned i perioder. Synes det er flott at du tar det opp! Har vært sammen med kjæresten min i 7 år og i starten var det nok ikke helt sånn, men etter hvert som man blir eldre så har man rett og slett ikke overskudd og får et annet syn på det. Allikevel er det dager det frister veldig! Så synes det bare skal være slik at man gjør det når man har lyst og sånn er det. Er helt enig med deg, altså.

  100. Tusen takk!! Tusen takk for at du delte dette innlegget. Jeg trodde jeg var alene om dette, men det er jeg altså ikke <3

  101. Helt enig! Føler veldig på at jeg skuffer samboeren siden jeg ikke vil ha sex like ofte som han ønsker, men det blir jo også helt feil å tvinge meg selv til å ha sex bare fordi han ønsker det.. Bra du tar det opp!!

  102. Så utrolig godt å lese, nå føler jeg meg litt mindre unormal!! Føler alle mine venner er obsessed med sex (og onanering), men jeg kunne fint klart meg uten det selv om jeg synes det er godt . Takk!!

  103. Takk for dette innlegget❤ jeg er akkurat på samme måte, men er som du sier ikke noe man liksom kan prate om. Elsker kjæresten min og handler ikke om hans prestasjoner i senga.det går kun på meg og manglende interesse.

  104. Fra jeg var 14 til jeg var 25 lot jeg egentlig menn gjøre hva de ville med meg. For jeg trodde det var det som var normalt. Alt det jeg fant meg i… Jeg våknet flere ganger av at en mannlig “venn” hadde sex med meg mens jeg sov og jeg har egentlig, når jeg tenker meg om, “latt” megselv bli voldtatt flere ganger. Nå har jeg ikke hatt sex på 3 år og kommer nok aldri til å ha det igjen. Jeg har PTSD pga overgrep og har definitivt hatt flere negative seksuelle opplevelser enn positive. Kan faktisk ikke komme på en eneste seksuell opplevelse som har vært positiv for min del. Takk for at du skriver om dette. Jeg har aldri likt sex og jeg savner det ABSOLUTT ikke.

  105. Må si at jeg er IKKE en blogg leser, men leste ett innslag på OP.NO om innlegget ditt. Så jeg jeg tenkte da JØSS finnes det det andre enn meg som føler dette, å til og med dere som er yngre enn meg.
    Etter at mitt forhold tok slutt august i fjor har jeg ikke hatt noen som helst trang til pulings eller sex som det sååå fint heter.. Tenker på det innimellom men klarer meg helt supert uten ass.. Mens de eldre godt voksne vennene mine som både er skilt eller har “fuckfriends” rett og slett MASER på meg om jeg har pult nå eller når jeg skal det. De river seg i håret over meg og fatter ikke hvordan jeg klarer det. Ja sex er jævlig digg men det er pokker meg bare litt kosing åsså. Har masse masse mer jeg kunne skrivd men er ikke akkurat typen til det heller 🙂
    Bra tema av deg, stå på vidre..
    #larviking

  106. Det som er innmari morsomt i dette kommentarfeltet er at ALLE negative kommentarer kommer fra bitre menn som blir livredde så fort jenter begynner å skjønne at vi faktisk har rett til å være sjef over vår egen kropp og at det burde være helt jævla greit å si nei til kjæresten vår om vi bare ikke føler for sex en dag. Jeg har det akkurat som deg, og dette er så viktig å snakke om! Vi skal ikke ha sex fordi vi føler vi må. Du er tøff!

  107. Hei.
    Jeg ramlet akkurat over dette innlegget. Føler jeg har noe på hjertet i forhold til temaet.
    Til de som synes synd på Morten, osv: han er et voksent menneske som selv velger hvem han vil ha intime/romantiske forhold med, og det er opp til han og hans partner å sammen finne ut hva som fungerer for de. Ferdig snakka.
    Jeg blir virkelig provosert over mennesker som påberoper seg retten til å synse og mene på vegne av andre sin seksualitet. Å koke det ned til synspunkter som at vedkommende ikke har hatt god nok sex, syns jeg rett og slett er tåpelig. Kanskje det seksuelle landskapet er mye mer nyansert enn folk liker å tro? Dette er uansett ikke noen andre sin sak, enn artikkelforfatter.
    Selv er jeg ikke aseksuell, men føler heller ikke det store behovet.
    Jeg har aldri følt en stor dragning eller nysgjerrighet for sex, og jeg har heller aldri bevisst gått inn for one night stand.
    Jeg savner noen ganger selskap og nærhet, uten at det bunner i et direkte ønske om sex. Jeg føler selvsagt ofte på denne “kollektive forventningen” om å skulle ønske seg sex, ha sex, osv, fordi det er hva som blir formildet gjennom nettmedier og andre kanaler (film, tv-serier, osv). I lys av dette, føler jeg meg utenfor og unormal.
    Jeg føler ofte på et slags kollektivt press til å skulle elske sex i alle former og varianter, og jeg tror ikke det er så interessant for alle mennesker hele tiden.
    På tide å skape rom for det og?

  108. Amen! Får kanskje lyst å ha sex 5 ganger i året haha. Så er desverre bare alt for mye mas å ha kjæreste.

  109. Jeg er på nippet til å være aseksuell, som kan tolkest på litt flere måter: at man ikke finner folk seksuelt tiltrekkendes, eller ikke er interessert i sex. I mitt tilfelle så har det ikke noe med at jeg ikke elsker eller finner partneren min digg. Han er jo den kjekkeste og beste personen for meg, men det betyr alikevel ikke at jeg på et magisk vis får en sexlyst av den grunn. Å være aseksuell er det samme som å være bifil/homofil/lesbisk, man kan ikke forandre på det bare fordi man vil.
    Men det betyr jo ikke at jeg ikke har sex, men jeg har sex for kjæresten min sin del mer enn for min del. For meg er det kosen og nærheten som er viktig for meg, og selv om det automatisk betyr “sex” for veldig mange, så gjør ikke det det for meg. Nå skal det jo sies at man kan gjøre veldig mye uten å ha selve sexen, så det er ikke noe “stakkars” kjæresten min av den grunn. Og jeg er sikker på at Morten ikke lider noen nød han heller 😉

  110. Hei!
    En stund siden dette var tema vet jeg, men stadig aktuelt tenker jeg. Det du tar opp er så inni …normalt!!!! ..nå skal jeg si at jeg er «eldre» , men tror faktisk ikke det er av noen betydning. Jepp, er ei frisk og sprek dame/jente på 50, har verdens beste samboer/ kjæreste, og vi har ikke så mye sex som det vi hadde til å begynne med i forholdet. Men intimt og kjempegodt likevel!!! ..i et forhold handler det jo om å føle seg verdsatt og elsket, at partneren synes du er den beste/fineste, goeste🌹, og det er langt fra bare sex som bekrefter. Tenker du og kjæresten din har er trygt og fint forhold jeg❤️Lykke til videre! Og takk for at du tok opp temaet👏

  111. Føler det samme. Kommer ikke med gutter, og av og til virker sex bare stress, selvom jeg liker å ha det.

  112. Du er ikke alene, jeg har aldri hatt behov for sex og ikke vært noe interessert i det heller. Nå er jeg i et forhold og han forventer sex hver helg, eller så blir han sur og gir meg en kald skulder. Noe som er alt annet enn enkelt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *