MEXICO ELLER BALI?

Categories Reise

Jeg merker det er mange nysgjerrige sjeler der ute som både håper og tror at Morten og jeg er på vei til Mexico, men der må jeg nok dessverre skuffe både dere og meg. Jeg skulle gjerne vært i Mexico å opplevd absolutt alt igjen, men slik er det ikke. Fortid er fortid, og det er på tide å leve i fremtiden. Jeg har virkelig kjent på savnet de siste dagene, men det tror jeg er helt normalt. Det er noen nye som skal oppleve nøyaktig det samme som vi gjorde for et år siden. Drama, tårer, vennskap, frustrasjon, glede og kjærlighet. Nyt tiden dere har i Mexico nå folkens, dere vil virkelig savne det om et år. 

Sååå jeg har fortalt dere sannheten, for akkurat nå befinner vi oss i Bali. Vi reiste i 16 timer for å komme hit, så jeg kan love dere at vi er sliten. Det er utrolig godt å endelig komme frem, selv om klokken begynner å nærme seg leggetid her. Klokken er nå 22 her i Bali, og i Norge har dagen så vidt begynt. Det er ikke mange timene siden vi kom frem hit, så jeg skal vise dere mer av hvordan vi bor i morgen ♥ Det er SÅ fint her.

En siste ting, FYFAEN SÅ SLITSOMME “TAXI” SJÅFØRENE HER I BALI ER. Jeg tuller ikke når jeg sier at vi ble forfulgt av sikkert fem stykker, selv om vi sa “no thank you” tusen ganger. Vi prøvde også å forklare at vi hadde en sjåfør, men de ville likevel ikke gi seg. Det verste jeg vet er innpåslitne mennesker, som ikke tar nei for et nei. Det er selvfølgelig lov å spørre, men når du sier nei for femte gang er det virkelig på tide å gi seg. Nok fra sinte Sofie nå, haha. Er det forresten noen som har tips til hva vi burde gjøre i Bali? Akkurat nå bor vi i Canggu <3 

Nå skal jeg få meg litt søvn, så snakkes vi imorgen <3

39 kommentarer

39 thoughts on “MEXICO ELLER BALI?

  1. Åh som jeg savner Bali!! Det er et fantastisk sted, kos dere masse! Taxisjåførene er veldig slitsomme, og det er mange som tar overbetalt. Pass på å alltid bruk et selskap som har taksmeter. Om jeg husker rett var det bluebird som er trygge, men det er en stund siden var der. Bali har også veldig god asiatisk mat, sushien der er magisk! Vil også anbefale dere templene, og utforske litt kultur. Bali er så utrolig fint sted, men kulturen er noe av det beste :-))

  2. Er det ikke der Camilla pihl er nå? Hun har lagt ut masse tips på sin blogg om hva man burde oppsøke😉

  3. Jeg var på Bali i sommer, det er kjempe fint der😍 elsker bloggen din❤️ Tips: der jeg var, var det aper som dreiv rundt folk som stjal solbriller, telefoner osv, (det gikk fint så lenge jeg passet på tingene mine)

  4. Hei!
    Jeg var på Bali i juleferien i fjor med mamma og pappa. Jeg og pappa vatn på matlagingskurs, det var veldig gøy. Man får også med seg oppskriftene som man lagde med seg, også spiser man selvfølgelig maten man lager!! Jeg og mamma dro på surfekurs!! Det var syyykt kult.

  5. Dere burde besøke øyen som heter Gili! Og dra en tur til Ubud. Så utrolig fint der, både natur og kultur. Anbefaler to strender som heter Suluban beach og Dreamland beach! Kos dere masse!!

  6. Jeg kommer fra Bali, og har vært der hvert år siden jeg var liten (er 20 nå)! Er dere noe dere lurer på, eller noe tips, skriv gjerne til meg på insta ellernoe – lisahje

  7. Bodd på Bali noen år, så her er noen tips:) Dere burde virkelig få tatt en tur til Ubud (ca1,5 times kjøretur fra Canggu). Her kan dere dra i Moneky-Forest, se på risterrasser, kjøre rafting og dra på kaffe-smaking. På Bali produseres verdens mest eksklusive kaffe Luwak Kopi, anbefales! Ellers av nattklubber så er Old Mans i Canggu kjempe bra! La Favela i Seminyak er min favoritt:) Sky Garden i Kuta er svær, gøy men litt kaos.
    Dere burde virkelig få dratt til Jimbaran. En litt roligere by ca 40 min scooter taxi fra Canggu. Anbefaler appen Go-Jek hvor dere kan bestille vanlig taxi og scooter taxi veldig billig. Av strender må dere se Dreamland Beach og Nusa Dua!:)) ellers anbefales også en vulkantur opp Mount Batur! Kos dere masse! Bali er verdens herligste sted

  8. Åh, kjenner jeg savner Bali nå! Var der i sommer, og er så mye man bør få med seg 😍 som nevnt over, dreamland beach bør dere få med dere, og Single Fin!
    Kos dere masse, og bortsett fra enkelte taxisjåfører, så synes jeg de fleste der er veldig hyggelige 😊

  9. Virkelig Sofie, jeg så snappen din og Morten sin.. når du gir hundene vann og går sammen med dem gjør meg til og elske deg mer og mer! Hjertet ditt er gull og stå på! Disse hundene trenger så mye kjærlighet og det er akkurat det du gjør❤️ Tusentakk for at du gjør noe så fint❤️

  10. Hva heter hotellet dere bor på? Skal til changgu om et par måneder, trenger tips til hotell! 🙂

  11. I burde også besøge Nusa Ceningan og Nusa Lembogan. Jeg så Blue Lagoon og Mahana Cliff point. Sindssygt flot! Det tog ca. 30 min i speedbåd fra Sanur! Vi besøgte også en skildpadde ressort og fik lov at sætte en sød lille skildpadde i havet!

  12. Potato head beach club eller finns beach club er verdt et besøk! Sand bar og pretty poison er kult! Uluwatu er også kjempe fint, fine strender og ganske rolig. Eller så er det greit å få med seg det som er av turistattraksjoner også, besøke templer og strender. Utenfor Ubud er det også en kjempestor huske man kan prøve, man blir svingt over rismarken. Det er samme sted som man kan smake den dyre kaffen, men tror det er opptil flere sånne «Bali swings». Det er også et tempel i Ubud man kan besøke og bli velsignet i hellig vann, hørt at det er en fin opplevelse. I Ubud er det også et stort marked og et bra yoga-sted 🙂 Kos deg! Bali er fantastisk, samme er lapoint i Canggu. Var der to uker i oktober selv, minner for livet ❤️

  13. Skjønner deg sykt godt når det kommer til taxi sjoførene, haha! Var i afrika, og med en gang vi kom ut av flyplassen så stormet dem til oss og tilbydde taxi til oss, og vi sa no thank you og gikk videre. noen av dem tok hinte, men haha tror du ikke det kom noen etter oss å begynte skulle trille koffertene for oss og skulle ha dem inn i sin taxi! det var til og med noen som sa at dem var sammen med vår sjofør bare for å trille koffertene våre, haha!
    kos dere masse på Bali!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *