GUTTER SKAL IKKE FORELSKE SEG I GUTTER

Categories Samfunn

Her om dagen kom jeg over et klipp som virkelig gjorde meg glad og ikke minst stolt. Det var en samtale mellom mor og sønn der de snakket om kjærlighet, forelskelse og kjærester. Hun fortalte sønnen sin at han kunne bli forelska i både jenter og gutter, noe som gjorde meg så stolt. For hvor viktig er det ikke at foreldre, voksne og rollemodeller snakker med barna om akkurat dette? Hvor viktig er det ikke at vi informerer barna om at det også er helt normalt å forelske seg i det samme kjønn? 

Det er jo ikke rart mange føler seg unormal, ekkel og føler skyld når man blir fortalt fra barndommen at man skal forelske seg i det motsatte kjønn. Disneyfilmer, historien om Adam og Eva, Romeo og Julie og en hver romantisk komedie (utenom de siste årene). Hvor er Disney filmene om gutter som forelsker seg i gutter? Hvor er kjærlighetshistorien om jentene som falt pladask for hverandre? 

Det er så viktig å snakke med barna om kjærlighet og at kjærlighet ikke kun handler om gutter som forelsker seg i jenter og motsatt. Kjærlighet kan være så mye og det er ingen der ute som kan bestemme hva kjærlighet og forelskelse skal være for deg. Vi lever i 2018, det er virkelig på tide at vi begynner å snakke om kjærlighet som noe mer enn kun det som skjer mellom en gutt og en jente. 

Jeg har ofte fått spørsmål på bloggen “Har du hatt sex med en jente før?” og “Har du vært forelsket i en jente?”. Jeg skulle nesten ønske at jeg kunne gi dere et annet svar enn nei, rett og slett for å hjelpe dere som føler at dere er unormale eller mindre verdt. Det gjør så vondt å vite at det er så mange som føler på akkurat disse følelsene, for det er så feil. Dere er IKKE unormale og dere er absolutt IKKE mindre verdt. <3 

25 kommentarer

25 thoughts on “GUTTER SKAL IKKE FORELSKE SEG I GUTTER

  1. Så enig 💛
    Har fortalt mine småsøsken det samme.
    Kjærligheten er vakker uansett om du liker motsatt eller samme kjønn. ☀️

  2. Må forresten bare si TAKK 💛 stil deg og Andrea!
    For at dere tar opp slike temaer, både dette her, og om seksualitet generelt.
    Det er så viktig at dere tar opp dette, spesielt for ungdommen som enda kanskje kan være litt usikre.
    Takk, takk og atter takk 😘
    Håper alt går bra med deg Sofie💛

  3. Haha hvorfor godtar du ikke kommentaren min? Skrev tidligere at jeg ikke håpet du ville legge ut «alt jeg spiser gjennom en dag» pga alle de unge leserne dine.

  4. Kan du skrive et innlegg om det å ha det vanskelig? Om selvskading og tanker om å ta eget liv?
    Håper du har det bra! :))

  5. Får gråte litt i et hjørne over at du ikke faller for jenter. Haha. Synes du er utrolig pen og liker hvordan du framstår på bloggen:)
    Håper du tar et kompliment fra en lesbisk jente 🙂

  6. Blablabla… Kjedelig innlegg🤮har du ikke noe bedre å skrive enn å sitte i timesvis å skrive «gutter skal ikke forelske seg i gutter». Skaff deg et liv Sofie. Kan du ikke skrive andre innlegg. Og selvfølgelig skal du ta de mest leser klikke bildene sånn at folk skal swipe opp for å se bildene dine som ikke er noe annerledes.. gjør alt for oppmerksomhet du.. legger også ut hvor du ligger på blogger listen. Fyfaen, voks opp og ikke tro at alt handler om deg..

  7. Jeg syntes det er veldig viktig at du tar opp dette innlegget❤️ Det er et viktig tema og når du er så kjent som du er er det bra du bruker platformen din til noe veldig viktig(som du gjør). Jeg har lest noen teite kommentarer her under dette bilde og jeg tenker bare: «har ikke folk noe bedere å gjøre en å slene drit» jeg tipper at de som skriver det bare vill ha oppmerksomhet. Sofie du er en veldig god blogger som deler det som er viktig❤️TUSEN TUSEN TAKK FÅR AT DU ER AKURAT DEN DU ER❤️ Stå på videre❤️

  8. Kjære Emilie, du kan snakke om at andre burde «skaffe seg et liv» når du har skaffa deg et selv

  9. Har tenkt veldig mye på dette. Tror jeg er lesbisk. Har bare hatt følelser for jenter og synes jenter er mere tiltrekkende. Men tørr ikke si det til noen voksne siden de har ett annet syn på homofili enn oss unge. Fosterforeldrene mine er kristne og da er det bare liksom enda vanskeligere å komme ut. Har kun sagt det til de nærmeste venninnene mine. Men har så lyst å si det til dem, men da er jeg livredd for at de ser på meg som unormal osv. Synes det er så bra at du snakker om dette på en så stor blogg! Kanskje foreldrene mine kan skifte mening hvis de leser blogger. Du er et så stort forbilde for meg! Håper det går bra med deg etter alt som har skjedd❤️

  10. Emilie: så ikke les innlegget da hvis det var så kjedelig. Det er faktisk veldig bra at hun tar opp noe så viktig. Elsker deg Sofie<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *