KJÆRE DEG, DU HAR VUNNET I LOTTO

Categories Personlig

Man skulle trodd at når man opplever situasjoner som setter livet ditt i fare at du alltid vil være takknemlig, lykkelig og fornøyd. Jeg husker at jeg sa til meg selv “overlever jeg dette skal jeg aldri klage igjen”. Noen måneder senere klagde jeg over at det regnet ute. Jeg har klaget siden, mange ganger også. Jeg har vært ulykkelig og utakknemlig. Det høres kanskje merkelig ut, men man glemmer hvor heldig man er. Hvor heldig man er for at man lever, er frisk og har familie og venner. 

For snart 7 år siden da det sto mellom liv og død kjente jeg virkelig på hvor heldig jeg var. Jeg var heldig for at jeg var frisk, kunne løpe, hadde familie, et trygt hjem, kunne kjenne sola varme på kroppen og for at jeg var forelska. Jeg ville ikke miste det for alt i verden, jeg kunne virkelig ikke dø nå. Vi mennesker tar dessverre livet for gitt, det en selvfølge. Det er en selvfølge å være frisk. Det er en selvfølge å ha et trygt sted å bo. Det er en selvfølge at vi ble født. Vet dere egentlig hva sjansen for å bli født er? Nå vet ikke jeg nøyaktig, men denne siden mener at sjansen er  1 til 102.685.000. VET DU HVOR SYKT DET ER???? Vi mennesker burde være så jævlig takknemlig for å i det hele tatt ha kommet til denne verden. Både du og jeg vant i lotto den dagen vi ble født

Jeg har brukt store deler av livet mitt til å tilfredsstille alle andre enn meg selv. Det har vært viktig for meg at menneske rundt meg skal ha det bra, så jeg har gjort mye for å gjøre de jeg bryr meg om lykkelig. Det er absolutt ikke en dårlig egenskap, problemet er bare at at jeg har glemt å ta vare på meg selv. Du kan ikke bli lykkelig om du alltid har deg selv som andre, tredje eller fjerde prioritert. Det høres kanskje egoistisk ut, men DU selv skal være DIN første prioritert. Vi mennesker må virkelig bli flinkere til å gjøre ting som gjør oss lykkelig. Er du i et forhold som du innerst inne vet ikke vil vare for alltid? Kom deg ut av det. Hvorfor skal du bruke tid og energi på noe som aldri vil fungere? Hater du jobben din? Kom deg ut der å finn deg en annen jobb. Har du mennesker rundt deg som trykker deg ned? Kvitt deg med dem. DU bestemmer over din egen lykke. Du er så heldig som har fått et liv, bruk den sjansen du fikk til å gjøre det du elsker. Du lever forhåpentligvis bare en gang ♥

Det er akkurat dette som fikk meg til å bli værende i Los Angeles noen dager til. Jeg hadde absolutt ikke lyst til å dra hjem, men jeg følte at jeg måtte på grunn av Celine, Morten, jobb, min beste venninne sin bursdag og andre ting som egentlig ikke betyr noe. Selvfølgelig skuffet jeg noen for at jeg ikke kom hjem i dag, men de overlever. Morten og jeg ser hverandre hver eneste dag, min beste venninne skal feire bursdagen sin i mange år til, Celine er i trygge hender og jeg kan jobbe fra Los Angeles. Valget her ble kun basert på hva JEG ville og vet dere hva? Jeg er så lykkelig nå

14 kommentarer

14 thoughts on “KJÆRE DEG, DU HAR VUNNET I LOTTO

  1. Ikke vondt ment, men det går jo ut over andre også, som feks hvem som skal passe hunden din osv. En ting er jo at det er koselig å passe en hund, men du overlater ansvaret til de rundt veldig ofte? Mulig jeg tar feil. Men da tar du jo fra de rundt deg den samme «friheten» til å bare stikke bort pga de må passe en hund, selv om de sier det er greit. Jeg hadde ikke likt det om min venninne hadde overlatt meste ansvaret for hunden over på meg, sånn i lengden.

  2. K: Hadde ikke noen kunne passet hunden min uten at det hadde blitt en byrde for de, men når det ikke er det så er det jo ingen problem 🙂 Veldig ofte er også ganske feil å si, har ikke vært ute å reist siden i starten av januar 🙂

  3. For noen stilige bilder asså, det må jeg si❤ Og selvfølgelig et veldig bra innlegg også, med VELDIG gode poenger!For du har helt rett.

  4. Du har helt rett! Ens fremste ansvar, er først & fremst en selv, noe som blir helt tydelig i krisesituasjoner, hvor det å selv være ‘up & going’ er en forutsetning for å kunne gjøre noe som helst for andre! Det samme prinsippet gjelder like fullt når det kommer til tilfredshet/lykke..
    Når det er sagt, bør en imidlertid ha faren for at en ‘kortvarig’ lykke kan gjøre en blind for hva som gjelder i det lange løp i bakhodet.. -Hvilket i praksis betyr at det ikke bør bli en vane at slikt som dette kommer forran de du er glad i, da du brått kan risikere å miste de 😉

  5. Den parykken er utrolig fin og du kler den! Håper du tørr å gå med den hjemme i Norge også 🙂
    Men kan dere ikke sette dere litt inn i hvordan dere får en mer naturlig overgang fra pannen? Dra ut litt babyhår osv. Da hadde det vært kult om du viste hvordan du gjorde det på YouTube 😇
    Men den er VIRKELIG fin på deg! Fikk lyst å kjøpe selv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *