MINE TANKER RUNDT ET ÅPENT FORHOLD

Categories Samfunn

Som jeg har fortalt dere før så ser jeg på en serie som heter You me Her. Den handler kort fortalt om et kjærestepar som tar inn en tredjepart i forholdet og forelsker seg i henne. De forelsker seg ikke bare, de blir også kjærester etterhvert. De har altså er parforhold på tre og ikke to som er “normalen”. Da jeg startet å se serien synes jeg den var litt merkelig, for hvem vil egentlig gjøre noe sånt? Helt til jeg tok meg selv i det, for selv om jeg aldri kunne gjort det, så er det ikke slik at alle andre som gjør det er rare eller unormale. 

Det jeg synes er bra med denne serien er at de tar opp et tema som er ganske tabu. Jeg tror at både du og jeg vet at det ville vært både fordommer og blikk om vi hadde sett et slik par på gata. Ikke bare gata, men hva ville skjedd om foreldrene dine eller en av vennene dine en dag hadde tatt inn en tredjepart i forholdet? Personlig har jeg vanskeligheter med å forstå det, men jeg kan likevel akseptere at ikke alle tenker og føler likt som meg. Jeg kunne aldri i mitt liv delt Morten med noen, men så finnes det mennesker der ute som synes det er helt OK. 

Jeg tenker at så lenge alle som er involvert er OK med det, så er det jo faktisk opp til hver enkelt hva de velger å gjøre. Jeg forstår meg heller ikke på mennesker som har åpent forhold, men så er vi igjen forskjellige. Jeg ville nok dødd av sjalusi om jeg hadde sett Morten med en annen jente, så et åpent forhold eller det å ta med en til inn i forholdet ville være helt uaktuelt for min del. Det som er mitt er bare mitt, enkelt og greit, haha. 

Hva tenker du? Er det okei eller ikke? 

27 kommentarer

27 thoughts on “MINE TANKER RUNDT ET ÅPENT FORHOLD

  1. Du vil ikke at andre jenter skal være med Morten, men det er helt greit at Ine og Morten kysset foran alle på finalefesten? Har du tillatt det? Var det tull?

  2. Helt enig med deg, jeg. Kunne aldri delt mannen min med noen heller 🙂 Men selvfølgelig, alle har jo hver sin greie. Supert at det ordnet seg mellom dere! Dere er skikkelig søte sammen, synes jeg 🙂 livet som samboere går nok bedre enn forventet 😀 Stå på <3

  3. Hva med når Morten tok en annen jente på rumpen, det du la ut på mystory? Tillater du slike ting?

  4. Gøy å se hvordan du har endret latteren din etter du begynte å gå med Isabell Raad, virker litt som du prøver å etterligne hennes.. for den var ikke sånn på ph

  5. Hei, jeg lurte på om du kunne han et sånt innlegg som handler om sånn hvordan vite at han er interresert, hvordan vite han ikke er interresert, hvordan bli mere tiltrekkende og hvordan få han til å bli interresert els! Trenger det fra noen norske<33

  6. oi her var det mye rare kommentarer. for å svare på innlegget, så er jeg en av de som kan forstå hvorfor folk er i åpne forhold og jeg har vurdert dette selv, da det at jeg i vanlige forhold har blitt kontrollert av partnere som har blitt ekstremt sjalu over små ting og prøvd og eie meg/holde meg borte fra andre gutter. Denne eierfølelsen noen gutter har er skikkelig turn off for min del da jeg hater å bli fortalt hvem jeg kan være med og ikke. Det begrenser hvem jeg kan være med av andre gutter og hva jeg kan gjøre med de, som tar bort muligheten å bli kjent med andre fantastiske gutter, som venner eller mer. I ett åpent forhold så er det liksom akseptert at man kan ha følelser for andre enn bare den ene, og man blir ikke dømt for det, og det er det jeg liker rett og slett. Friheten til å være med de man er glad i. Også det at man vet at selv om kjæresten er med noe andre, så er de like glad i deg for det, for de er ikke mindre glad i deg om de ellers er opptatt med jobb, eller er med andre venner eller gjør ting du ikke er involvert i. Ja, det krever mye tillit, men jeg tror det er lettere å være ærlig om følelser i ett forhold man har for andre i ett forhold der det er lov. Føler derfor også at personer i forhold som disse er mye mer forståelsesfulle, og er det noe jeg vil ha i ett forhold, så er det forståelse for mine følelser, tanker og handlinger.

  7. Jeg er gift.. godt gift også 🙂
    Og har en kjæreste også.. nå er ikke de sammen.. men gode venner 🙂
    Han bor ikke her. Vi gjør hyggelige ting sammen uten press. Elsker ikke mannen min mindre eller gjør mindre med han av den grunn, snarere tvert i mot 🙂

  8. Sålenge barn ikke er involvert så kjør på,for all del. Bare vær ærlig før noen begynner å få følelser for deg, ikke blurt ut med at du er “åpen” 6 måneder etter dere flyttet sammen og be partner godta det da,blir veldig feil. Men ta et valg om du tenker barn,for noe mer forvirrebde og vanskelig enn mamma+pappa+foreldres kjæreste,kanskje en hver, kan jeg ikke tenke meg. Sånt kommer alltid ut og da blir de mobbet på skolen, synes kanskje selv det ikke er greit og ender opp traumatisert og såret.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *