KJÆRE TV-NORGE, HVA ER DETTE FOR NOE?

Categories Samfunn

Selv om Paradise Hotel har kommet seg veldig de siste årene og blitt et mer humorprogram enn hva det var tidligere, er det likevel ikke til å stikke under en stol at fordommene rundt reality fortsatt eksisterer. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har blitt stemplet for å være dum, ødelegge livet mitt og for å være med på et TV-program som kun er søppel. Reality er ikke bare sex og drama som veldig mange uvitende der ute tror, men etter gårsdagens episode av Ex On The Beach vil nok det dårlige ryktet reality har komme rett tilbake igjen hos oss nordmenn. 

Alt jeg kan si er at jeg er glad for at jeg valgte å være med på Paradise Hotel og ikke et program som Ex On The Beach. Jeg er glad de stengte baren i det sekundet noen ble for full for at de visste det kunne bli vanskelig for oss å stå inne for noe vi gjorde i en alt for beruset tilstand. Hver gang vi klaget på at baren ble stengt fikk vi alltid beskjed om at de ikke ønsket å sette oss i en situasjon som kunne bli vanskelig for oss senere. Jeg er glad vi fikk beskjed om at det var nulltoleranse for mobbing og at om vi ikke behandlet hverandre bra så måtte vi sette oss på første flyet hjem. Produksjonen var også ofte innom å snakket med oss om hvordan vi skulle behandle hverandre med respekt. 

Jeg skal ikke gå på deltakere, men produksjonen bak Ex On The Beach, for hvor i alle dager var dere? Jeg leste en artikkel om at dere følger nøye med og var klar til å gripe inn med engang det var nødvendig, men følte dere virkelig ikke at det var nødvendig å gripe inn tidligere? Det var allerede åpenbart da første ex sjekket inn at dere ønsket drama, men var det virkelig det der dere hadde sett for dere? Det er et reality-program så selvfølgelig ønsker både vi og dere drama, men for meg ble det jeg så i første episode og klippene fra andre episode alt for drøyt. 

Jeg blir også bekymret av tanken på alle ungdommene som sitter å ser på dette programmet, der de blir utsatt for at slanke jenter blir kalt for feite. Greit at det ikke var produksjonen som sa dette, men var det virkelig nødvendig å ta med? Jeg er helt enig i at drama og intriger skaper bra TV for oss som seere, men for min del satt jeg bare igjen med en vond klump i magen etter første episode. Er det slik Ex On The Beach skal være resten av sesongen er nok ikke jeg en fast seer mer, for det underholder rett og slett ikke meg å se på mennesker som går til personangrep på hverandre eller som tyr til vold. 

Så vil jeg samtidig minne alle dere seere på å tenke dere om to ganger før dere sender meldinger og legger igjen stygge kommentarer til deltakerne. Konstruktiv kritikk er en ting, men når dere rakker ned på utseendet, ønsker andre død og bruker ord som ikke hører hjemme noen steder så er dere ikke noe bedre. Du kan ikke bli sint og klikke for at noen andre er slemme om du to minutter senere skal holde på helt likt, just saying. 


Bildet er tatt fra dagbladet.no

Så ville jeg bare avslutte innlegget med å takke alle deltakerne i min sesong som lot meg være den bleikeste i fire uker uten å kommentere det ;PPP:Pp Hadde jeg visst at brunfarge var SÅ viktig så hadde jeg kanskje tatt litt sol først 🙂 HEHE NEIDA. 

33 kommentarer

33 thoughts on “KJÆRE TV-NORGE, HVA ER DETTE FOR NOE?

  1. Rett og slett helt usmakelig.. for et menneske skulle ikke vært lov å oppføre seg sånn, helt forferdelig.. virkelig søple tv!

  2. Enig med deg! Helt usmakelig.. De kunne gjort deltakerne en tjeneste og skjermet de litt for sine egne handlinger, men nei, det som er tilnærmet mobbing, dét er underholdende for seerne?!

  3. Det er jo bare planlagt drama, alle kjønner jo at alle der blir sure og lager sener ut av ingenting bare for å lage TV Dette vil jeg kalle for dårligt skuespill som er planlagt. Ph er så mye bedre

  4. Blir rett og slett lei meg på Malin og Marielle sine vegne. Håper de setter en viss deltager som går til angrep på en annen i episode 2 på første fly hjem!

  5. Herregud, som jeg hadde vondt i magen etter gårdagens episode. Hva skjedde med god gammeldags feelgood reality? Litt inntriger og drama er greit, men det må være på riktige premisser. Ikke stå å skrike vonde kommentarer om utseende til en annen person, sånn gjør man faen ikke uansett om man har drukket eller ikke. Får litt flashback til Sesong 1 av Ph, der Margrete blir mobba av Nenne og Lene. Der grep produksjonen inn og sendte en av de hjem. Regner med at enkelte av foreldrene til Ex on the beach deltagerne er rimelig stolte over hva de har fostret frem og oppdratt. Dette blir for tragisk, reality skal sjokkere og engasjere men dette har gått for langt. Blir kvalm og har lyst til å gråte over hvordan folk blir behandlet.

  6. Jeg klarte så vidt å se episoden.. Fikk vondt i hele meg av mobbingen, og klarer ikke se på dette som underholdning. Ble bare lei meg av å se dette… 🙁

  7. Så glad for at du og flere enn bare meg satt med klump i magen når programmet gikk😳 det var absolutt ikke morsomt eller underholdene å se på!! Jeg ble rett og slett flau av å se at mennesker kan oppføre seg på den måten..

  8. Helt enig! Det var søstera til kollegaen min som ble kalt for fet i gårsdagens episode. Hun måtte skru av TV-en fordi ho ble kvalm over oppførselen

  9. Anonym: Dårlig formulering på mitt forrige svar så velger å gi et nytt et. Jeg kjenner ingen av deltakerne utenom Malin, så jeg velger derfor å holde mine personlige meninger og tanker for meg selv. Kan vel si det sånn at jeg liker Malin best, også får det være nok. Det jeg ikke liker derimot er mennesker som konstant prøver å trykke ned andre, noe jeg dessverre så alt for mye av i gårsdagens episode. Det var både vondt og skuffende å se.

  10. Jeg liker ex on the beach konseptet, og sverige har laget en helt fantastisk sesong så det er ikke det. Men faen som jeg fikk vondt av den episoden, jeg fikk lyst til å hoppe inn i skjermen og gripe inn(ingen i produksjonen gjorde noen ting). Blir så provosert, dette skal være ett underholdningsprogram men det er jo bare vondt å se på. Minner meg om mange av jentene jeg gikk på ungdommskolen med. At tv norge viser dette er en skam mot hele tv-bransjen som lager bra underholdning. FÅ👏🏻DETTE👏🏻AV👏🏻 SKJERMEN👏🏻 Vold er aldri greit, burde være nulltolleranse for mobbing og slike ting

  11. Anonym: Det jeg har sett av ex on the beach Sverige er noe helt annet enn dette ja. Det var underholdene og morsomt å følge med på. Dette derimot er noe av det verste jeg har sett på norsk TV

  12. Det værste realitykonseptet i mine øyne, er faktisk et som gikk [kun en sesong] for en del år siden: Temptation Island. Her var det norske, svenske & danske par som ble splittet opp, så gutta & jentene var adskildt, med x-antall ‘fristelser’ av det motsatte kjønn som var fullstendig blottet for skrupler & moral. Produksjonen gjorde så alt som det var menneskelig mulig å gjøre for å skape splid & utroskap.. Helt jævlig!..

  13. nå ble jeg leimeg:( jeg kjenner 3 stykk fra programme , daniel,malin og adrian og her står du og mobber det 🙁 jeg er faktisk 17 år 🙁 sofie tenk ….. men er litt enig …. de burde ha stoppet det …. og melina , det er hun som angriper … hva synes du om hun

  14. ex on the beach søppel du liksom ?!!!!!!!!!!! min bror er med ….. ååååååååååååå … tenker du med hjernen

  15. Uff, er så enig med deg.. Synes det rett og slett var ubehagelig å se på og fikk vondt inni meg! I tillegg er det skremmende å se hvordan enkelte folk oppfører seg og det sitter garantert folk nede i 12-årsalderen å ser på dette…..

  16. Dette var vondt å se på, for en som har opplevd mobbing var dette faktisk triggende. Satt igjen med en klump i magen, dette er ikke greit! Og at en viss person faktisk får gå så langt at hun bruker vold uten at produksjonen griper inn/klipper det vekk, er for meg hårreisende. Liker Malin best.

  17. Om det er sånn at folk ryker fra ex on the Beach (gjør det i Sverige og England) så har Melina og Adrian spoila en del

  18. Sofie, hvorfor ser du på programmet hvis det er så ille? #forstårikkevitsenogkommerikketilåseetsekund

  19. Utrolig at dette liksom skal underholde norges befolkning. Har aldri vert den jenta som følger med på slikt tv, men av ren nyskjerrighet såg jeg et klipp fra programmet på vg. Hadde lyst å kaste telefonen i veggen. Forferdelig oppførsel! Oppfordring til mobbing på det groveste😩

  20. Jeg kunne ikke vært mer enig, Sofie!
    Jeg ble helt kvalm av å se på episoden, hva jentene gjør mot hverandre… at det er mulig å være så slemme og utrolig kvalme? Det er utrolig at dette blir sendt på TV. Stå på med kritikken din!! Du har en viktig stemme som du kan bruke!

  21. Ikke den eneste som satt igjen med en klump i magen. Ble skikkelig uvel faktisk. Første og siste episode jeg så av det programmet

  22. Ex on the beach får paradise hotel til å se ut som barne-TV for å være helt ærlig haha. Jeg har alltid likt at Paradise har regler og har aldri hatt noe i mot noen som har vært med, men ex on the beach var faktisk helt sykt å se på. Jeg er så glad for at du skrev det innlegget her. Det at nordmenn holder på sånn er faktisk helt på trynet. Det der ekke greit. Fint for dem at de liker sex, drama, flørting og what not, men mobbing og vold til den graden er helt sykt at produksjonen velger å sende på TV!!! Håper ingen fortsetter å se på, er helt på trynet om vi velger å gi det programmet støtte og seertall.

  23. Åja, for du har aldri sagt noe stygt til noen i fylla? Som for eksempel Kevin i din egen sesong av PH? Dobbeltmoral much. Produksjonen stepper faktisk inn og alt av kameraer blir slått av! altså, cry me a river.. For oppegående mennesker skjønner man jo at det Melina sier er kun reinspikka piss? Hun er verken feit eller stygg. DET ER TV!!! herremin

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *