PROVOSERENDE

Categories Reise

Reklame | alle lenker er annonselenker - Nelly

Playsuit. HER

Breakfast with a view

Jeg er oppriktig målløs over den nydelige utsikten vi har fra hotellrommet vår. Frokosten vi fikk servert i går er med hånden på hjertet den beste frokosten jeg noen sinne har spist. Maten, omgivelsen og selskapet. Jeg føler meg så ekstremt heldig som får oppleve alle de tingene jeg gjør. Det er ikke en eneste dag jeg tar hverdagen og livet mitt forgitt, for jeg vet selv hvor forbanna heldig jeg er. Jeg skal fortsette å jobbe hardt helt frem til den dagen jeg pensjonerer meg. Jeg skal fortsette å nå mål jeg har satt meg for å kunne leve livet jeg vil ha. Det å følge drømmene mine er det beste valget jeg noen gang har tatt for meg selv. 

Bikini. HER / Truse. HER

Jeg tenkte forresten jeg skulle snakke om en ting som provoserte mange blogglesere her om dagen, penger. Personlig kan jeg ikke forstå hvorfor noen lar seg provosere av at andre viser frem hva de har. Som jeg har fortalt dere før så kommer jeg ikke akkurat fra en kjemperik familie, så jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha så mye. Jeg var ofte den i klassen som ikke hadde det alle andre hadde, men jeg var likevel så heldig å få en fantastisk mor. Jeg hadde aldri byttet ut barndommen min mot noe som helst, til tross for at jeg ofte følte meg utenfor og flau. Jeg husker spesielt en episode etter at flatskjerm TV hadde blitt det nye. Det var kjempedyrt med engang det kom, så vi hadde rett og slett ikke råd til å kjøpe en. Jeg nektet derfor å ha besøk for at jeg var livredd for at noen skulle se at vi enda hadde “kasse-TV”. Jeg hadde aldri brydd meg som voksen, men det var veldig tøft der og da. Spesielt da vennene mine fikk sin egen til og med, det var ikke nok med å bare ha en i stua. 

Jeg vet hvordan det er å stå på andre siden, men jeg har likevel aldri provosert meg over andre som har hatt en annen økonomi enn meg. Jeg begynte å jobbe i en alder av 15-16 år, for jeg visste at jeg måtte tjene egne penger om jeg skulle kunne gjøre det jeg ville. Selv om det var kjipt å være den som måtte på jobb når alle andre skulle finne på ting, så er jeg SÅ glad for det den dag i dag. Fortiden min har gjort meg til den jeg er. Jeg har lært at jeg ikke kan vente på å få ting servert i fanget. Jeg har lært at jeg må jobbe hardt for å nå alle målene jeg har satt meg. Jeg har lært meg at ingenting kommer gratis, med mindre du har skikkelig gullhår i rævva. 

Jeg kommer aldri til å slutte å vise frem hva jeg får til kun i frykt for å tråkke på noens tær. Jeg har selv alltid latt meg motivere og inspirere av mennesker som har fått til mål jeg selv har satt meg. Nei, penger er så langt i fra alt i denne verden, men det er meg viktig for meg uten at det skal gjør meg til en dårlig person, venn eller kjæreste av den grunn. Jeg har mange gode verdier og bryr meg veldig om mennesker rundt meg. Selv om jeg sparer mye av pengene mine så kunne jeg selvfølgelig vært enda flinkere. MEN akkurat nå gjør jeg det som gjør meg mest lykkelig i verden, og det er reise. Jeg vil nok en dag ville slå meg til ro, men ikke akkurat nå. 

14 kommentarer

14 thoughts on “PROVOSERENDE

  1. Helt enig med deg! Synes det er interessant at det i det hele tatt kan bli diskusjon av at du sier hva det koster å bo på et hotell på ferie.
    Personlig synes jeg bare det er fint at du nevner det hvis noen som leser selv ønsker å dra dit en gang (så vet man ca. hva det koster og hva man kan forvente), samtidig som det er som du sier at det et motiverende å se at du i så ung alder har klart å opparbeide deg en så god økonomi at du kan ta deg råd til sånt! ☺️ Man burde aldri trenge å skjule hva man har fått til.
    Synes det er tøft at du er såpass åpen om sånne ting også, istendefor å hver gang noen spør hva noe koster svare med «økonomi er privat», selv om det selvfølgelig også er greit hvis folk ønsker å holde det for seg selv.
    Stå på og kos deg på ferie! Digger bloggen og holdningene dine 😄🤩

  2. Hei fineste!<3 Så sant! Vær den du er, du er så flott og ekte! Jeg eier ikke ett fnugg, men jeg unner selvfølgelig alle andre alt godt fordi! De som er så sjalu og kommenterer konstant negativt bør kanskje finne seg en annen hobby enn å lese bloggene til dere som har gjort det til en stor suksess! Jeg føler aldri på sjalusi, det er jeg så takknemlig for! Selv om jeg ikke eier nåla i veggen, vet jeg at jeg er et godt menneske værtfall... 🙂 Og det er du også! Altså, WOW, Sofie! Love u!<3<3<3

  3. Kos deg og nyt livet. Lev ut drømmene dine. Du vet selv hvor mye du har jobbet. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Utrolig kult bassengbilde. Syk utsikt. <3

  4. Kan du VÆRSÅSNILL å slutte å snappe gyrosene?!?! Jeg holder på å dø av misunnelse og har søkt opp omtrent alle steder de har dette og det er omtrent kun i Oslo 😩😩😂😂😂

  5. Å snike seg inn på de plassene man vil inn på, har du gjort det noen gang? Det virker jo litt sånn at bloggere kan ha det litt gøy med å komme gratis inn på steder, reise på dagstur, prøve stedet på dagtid, liksom. Litt sånn? At man fremdeles kanskje ikke behøver å bruke så sykt mye penger som 8000 kr for en natt liksom på ett hotell. Kanskje du kunne bodd i en leilighet eller noe og besøkt de kuleste stedene gratis når du er der? Jeg tenker litt utenfor boksen når det gjelder, kanskje det kan funke ganske greit? Jeg har lyst på en reisevenninne som er med på sånne eventyr 😉

  6. Jeg syns du fortjener det så mye! Kos deg masse, og nyt det du kan, koste hva det koster <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *