MINE TIDLIGERE JOBBER

Categories Personlig

Den siste tiden har det vært mye snakk om fortiden min, ikke her på bloggen vel og merke, men med andre. Hvorfor vi har gått så detaljert inn på den vil foreløpig være hemmelig, men etter alt fokuset på meg og min fortid så har jeg selvfølgelig tenkt en del. Jeg har fått en veldig annerledes hverdag enn hva jeg bare hadde for noen år siden, for å ikke snakke om hva jeg i det hele tatt kunne sett for meg som barn/ungdom. Siden dere ikke kjenner så godt den jenta jeg var før Paradise Hotel tenkte jeg å dele noe som kanskje kunne vært litt morsomt. Som dere sikkert vet så har jeg hatt andre jobber før bloggen, men det jeg ikke tror noen vet er hvor mange jobber jeg faktisk har hatt før det. Jeg tenkte derfor jeg skulle skrive en “liten” liste med hvor jeg har jobbet. Enjoy!

Spar. Jeg fikk min aller første jobb som 16 åring, og denne jobben var på Spar. Jeg kan enda huske hvor utrolig stolt jeg var. Så stolt at jeg fikk mamma til å ta bilde av meg med jobbuniformen min slik at jeg kunne poste et innlegg på min daværende blogg. Gleden varte dessverre ikke lenge, for noen måneder senere gikk butikken konkurs, haha. 

Rema 1000. I og med at jeg trivdes veldig godt på Spar så hadde jeg lyst å fortsette å jobbe i en matbutikk. Jeg søkte meg derfor jobb på en Rema 1000 butikk i Tønsberg. Etter noen runder med intervju var jeg den heldige som fikk jobben, lite visste jeg om at jeg egentlig var ekstremt uheldig, haha! Miljøet på jobben var helt grusomt, og sjefen var ganske frekk og urettferdig. Det var veldig sånn at de eldre damene på jobb styrte, så du ble alltid overkjørt de dagene du jobbet sammen med de. Jeg husker spesielt en kveldsvakt jeg hadde sammen med Queen B, der hun fikk meg til å sitte i kassa i 8 timer mens hun selv hadde en veldig behagelig arbeidsdag. Reglene på jobb var at man skulle rullere, men de hadde hun tydeligvis ikke fått med seg 🙂 Det var ikke mange måneder jeg orket å jobbe der, så jeg sa opp jobben etterhvert. 

Only. Da jeg sa opp jobben på Rema begynte jeg å søle på nye, og jeg var så heldig at jeg fikk meg jobb i min første klesbutikk. Jeg var så heldig å få en kjempefin sjef, noe som var veldig deilig etter opplevelsen min på Rema. 17 år gamle Sofie elsket å jobbe i klesbutikk, og jeg var faktisk en veldig god selger også. Miljøet på jobben var også veldig bra, helt til hun ene jeg jobbet sammen med begynte å baksnakke sjefen vår til meg. Jeg har alltid vært veldig opptatt av rettferdighet, så jeg var faktisk så tøff at jeg sa i fra til sjefen om det. Miljøet på en arbeidsplass er veldig viktig, og jeg ønsket ikke å være en del av en gjeng som baksnakket andre. 

Big Bite. Jeg flyttet til Trondheim som 18-åring, og måtte derfor si opp jobben min på Only. Jeg valgte derfor å ta det første og beste, så jeg fikk meg en deltidsstilling på Big Bite. Er det noe jeg har lært etter den jobben så er det det at jeg aldri vil jobbet på et sted med masse unge mennesker. Alt jeg kan si er at det var masse drama og baksnakking, noe som drepte arbeidsmiljøet vårt totalt. Jeg bestemte meg derfor for å si opp, men jeg var veldig pysete på den tiden så jeg fikk min bestevenninne til å levere oppsigelsen for meg, HAHA. 

Hjemmetjenesten. Jeg husker jeg fikk et tips av en venninne av meg om å søke jobb i hjemmetjenesten, så jeg valgte derfor å sende inn en søknad. Jeg hadde ingen erfaring med eldre og jeg visste ingenting om hvordan jeg skulle ta vare på de, haha. Det morsomme er at den jobben jeg var mest skeptisk til var en av de beste jobbene jeg har hatt. Jeg elsket å kunne hjelpe andre, og det var en veldig mye mer givende jobb enn noen av de andre jeg hadde hatt tidligere. Dagene gikk også veldig fort i og med at vi alltid hadde noe å gjøre. Selv om jeg også hadde andre jobber ved siden av denne, så var det virkelig den beste. Er du glad i mennesker så vil jeg av hele mitt hjerte anbefale dere å søke jobb hos hjemmetjenesten. 

Volt. Som jeg skrev over her så hadde jeg andre jobber ved siden av hjemmetjenesten, rett og slett for at jeg trengte en liten forandring i hverdagen min. Jeg fikk meg derfor jobb på en Volt butikk, som jeg trivdes veldig på. Det var fantastisk å bare jobbe sammen med gutter, og det var også veldig mye lettere å selge klær til gutter enn hva det var til jenter. Uheldigvis sluttet sjefen vår, og vi fikk en annen en som kanskje var litt for ung til å ha en så krevende stilling. Det ble plutselig forskjellsbehandling og drittsnakk, så jeg valgte derfor å si opp jobben min etterhvert. 

G-Max. Ettersom at jeg trengte flere vakter så søkte jeg meg jobb på G-Max. Jeg husker ikke hvor lenge jeg jobbet der, men det var vel kanskje et par år?  G-Max er også en av de fineste jobbene jeg har hatt, rett og slett for at jeg var så sykt heldig med de jeg jobbet sammen med. Vi hadde det veldig morsomt på jobb, og fant på ting på fritiden også. Arbeidsmiljø har virkelig alt å si om du spør meg. 

Eldrehjem. Jeg fikk etterhvert et behov for å tjene mase penger, i og med at interessen min for å reise ble så stor. Jeg søkte meg derfor jobb på samme eldrehjem som min bestevenninne i håp om å kunne jobbe natt. Jeg fant vel ut etter opplæringsvaktene mine at det ikke var noe for meg, så jeg bestemte meg for å ikke fortsette. Personlig så var overgangen fra hjemmetjenesten til eldrehjem så stor at det ikke passet meg. Det morsomme er at jeg aldri “sa opp jobben”, så jeg er vel egentlig fortsatt ansatt der? i dont know, haha!

Trygghetspatruljen. Som jeg skrev over her så var ønsket om å jobbe natt veldig stort, så jeg søkte meg derfor på det vi kan kalle for hjemmetjenesten, bare på  natt. Skulle jeg gått tilbake til en av mine gamle jobber, så hadde det helt klart vært denne. Det var en veldig spennende og innholdsrik jobb, samtidig som at vi hadde et veldig fint arbeidsmiljø. Jeg elsket også å jobbe natt da jeg er tidenes B-menneske, hehe!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble sjokkert over hvor mange jobber jeg har hatt, hele 9 forskjellige. Det har jo selvfølgelig litt med at den ene gikk konkurs og at jeg flyttet til Trondheim å gjøre, men alt i alt så har jeg vært kjapp med å bytte jobb. Jeg har bare alltid vært en sånn person at jeg ikke skal gjøre noe jeg ikke liker, for spør du meg så er livet alt for kort for å sløse bort tiden. Hvorfor skal man gå på en jobb som man gruer seg til å møte opp på? Hvorfor skal man akseptere å bli behandlet dårlig av andre? Jeg vet ikke med dere, men det har aldri vært et alternativ for meg. Jeg vil si at jeg både har vært heldig og uheldig med jobbene jeg har hatt, men alt i alt så har jeg lært mye på denne reisen. Jeg fant heldigvis drømmejobben til slutt, noe jeg er evig takknemlig for <3 Så med bloggen så har jeg faktisk hatt 10 forskjellige jobber, og jeg er bare 23 år gammel, haha shit. 

31 kommentarer

31 thoughts on “MINE TIDLIGERE JOBBER

  1. Det er dessverre ingenting å skryte av i og med det ikke ser bra ut på CVen at man skifter fort jobb..

  2. Så gøy at du har hatt så mange jobber og at du har såpass mye jobberfaring på cven din! Jeg unner deg all lykke du kan få! Stå på <3

  3. Hei Har du attest fra de jobbene du har hatt? Hva tjener du nå som blogger i måneden ? Kan ikke være mye da du og Morten leier i bokollektiv?

  4. Herregud denne listen viser jo bare at du ikke klarer å holde på en jobb. Du kommer til å slite i den virkelige verden hvis du ikke lenger kan leve av bloggen.

  5. Hvorfor lager du pizza med kylling erstatning? Også har du serranoskinke oppå? Er ikke du «veggis»

  6. Anonym: Er ikke veggis nei, jeg spiser bare svært lite kjøtt 🙂 spiser det om jeg får servert, eller om de har dårlig utvalg på resturantene jeg er på ooog i spesielle tilfeller som pizzaen 🙂

  7. Grunnen til at du får en kvise på kinnet der hele tiden kan være pga mobilen din, at du har den for mye inntil kinnet

  8. Er 22 og har også hatt en del jobber opp gjennom tiden. Startet i klesbutikk og nå jobber jeg ekstrahjelp i hjemmespl og jeg stortrives der! En helt annen arbeidsdag i forhold til butikk, og arbeidsdagen går så raskt siden man alltid har noe å gjøre som du sier 🙂 har vurdert litt om jeg skal skaffe meg en jobb til men usikker på hvor.. men du nevnte trygghetspatruljen, hvordan fungerer den jobben? Hørtes litt interessant ut 🙂

  9. Kanskje dumt spørsmål, men kan du forklare hovedforskjellen på å jobbe i hjemmetjenesten og å jobbe i eldrehjem? ☺️ Må man ha lappen for å jobbe i hjemmetjenesten?

  10. Hei 🙂
    Kan ikke du lage ett innlegg om jobbsøk og tips til å få jobb? Ser ut som du har litt erfaring siden du har kommet deg inn og hatt mange jobber:)

  11. Gøy med et sånt type inlegg 🙂 selv har jeg nettopp begynt i hjemmetjenesten etter 3,5 år på eldrehjem. Og det er virkelig mye bedre i hjemmetjenesten som du sier!

  12. Jeg har hatt samme jobb i ni år, og er et par år eldre 🙂 Så det går an! Men du. Rema kilden? 😀

  13. I helsesektoren er det vel slik at når en går i et vikariat så varer kontrakten i en 6 mnd tror jeg før den må fornyes hvis en fortsatt skal gå i vikariatet 😉

  14. Hei. Mange fine bilder i bloggen din. Flere av innleggene er jeg sikker på inspirerer følgere, også de unge følgerne. Men hvordan er lesefordelingen mellom innlegg hvor du viser mye hud mot de innleggene hvor du har fokus på mer dekkende outfits. Jeg arbeide med barn og unge og har stor interesse for blogging for tiden. 🙂

  15. Silje: Jaa, du må ha lappen da du kjører bil. Vet noen hjemmetjenester har gåliste, men der jeg jobbet var lappen et krav. Forskjellen for min del var at dagene gikk fortere og pasientene var friskere, slik at det var en “lettere” jobb om jeg kan si det sånn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *