FORSKJELLEN PÅ LIVET FØR OG ETTER BLOGGEN

Categories Blogg

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne skrive et innlegg om hvordan jeg synes livet har forandret seg fra før jeg var med på Paradise og fikk en stor blogg, til nå. Det kommer nok helt sikkert ikke som et sjokk at livet mitt ble snudd på hodet sekundet Paradise begynte å gå på TV. Det å gå fra å “bare” være Sofie som jobbet i hjemmetjenesten og bodde i Trondheim til å være en person som mange skulle ha en mening om var en ganske stor omvending for meg. Selv om jeg ikke kunne byttet ut livet jeg har nå, så er det likevel noe jeg savner. Jeg tenkte derfor at jeg skulle fortelle om det som kanskje har vært det kjipeste, men også det som har vært skikkelig bra.

🦄  Er det en ting jeg virkelig savner så er det det å kunne dra ut på byen uten å måtte tenke over alle andre, og hva de eventuelt måtte tenke om meg.  Alle mennesker sier og gjør dumme ting vi aldri ville gjort i edru tilstand, og det er ikke spesielt kult om enkelte dømmer deg ut ifra det. Jeg har blitt skikkelig sjenert og nesten litt kjedelig når jeg er ute, rett og slett bare for at jeg er redd for hva andre skal si og tenke. Klarer jeg å gjøre en “dum” ting, så stresser det meg i flere uker etterpå.

🦄  Uten bloggen hadde det ikke vært noen av dere, og jeg føler meg som verdens heldigste person som har så mange fine følgere. Selvfølgelig kan jeg møte på kjipe mennesker som jeg beskrev over her, men de aller fleste er hyggelige. Det er virkelig ingenting som gjør meg mer glad enn å møte dere, og kunne få snakke med de som følger og heier på meg. Da jeg var i Oslo møtte jeg ei som fortalte at hun leste bloggen min, og at hun synes at vi hadde fått det så fint hjemme hos oss. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg gikk rundt å smilte i kanskje to timer etter komplimentet hennes, det betydde virkelig så mye.

🦄 Er det noe jeg virkelig savner ved å bare være Sofie så er det kanskje det at jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville uten at noen skulle peke finger og fortelle meg hvor forferdelig jeg er som menneske. Det kan til tider være slitsomt at vi må finne oss i alt, og jeg er helt ærlig veldig lei av å høre at på grunn av at man er en offentlig person så det må man bare tåle det. Selvfølgelig er det negative sider ved å dele livet sitt på nettet, men det er veldig mye som går over grensen til hva som er greit. Det er ikke sånn at jeg er en robot og er noe sterkere enn alle andre, og jeg tar til meg mye mer enn hva jeg kanskje viser utad.

🦄 Jeg har fått oppleve utrolig mye 2 siste årene som jeg aldri hadde hatt muligheten til uten mine plattformer. Jeg er så evig takknemlig for alt som har skjedd i livet mitt, og jeg kommer aldri til å ta noe av dette forgitt. Bloggen, menneskene, samarbeidene, mulighetene, reisene og bloggerne. Jeg er så ekstremt heldig, og ikke minst takknemlig.

🦄 Jeg er så ekstremt lei av ordet dobbeltmoralsk, og at det skal brukes til enhver mulighet. Jeg ser at det er mange som klager på at influencere ikke snakker nok om samfunn, klima og andre verdensproblemer. Jeg skulle gjerne brukt stemmen min mer, men velger jeg å for eksempel uttale meg om klima så er moralpolitiet på jobb bare noen timer etterpå. Det er nemlig sånn at om du velger å uttale deg om noe som du engasjerer deg for, så må du gjøre denne tingen 100% perfekt. Det er ingen mennesker som klare det, så hvorfor er det i det hele tatt en forventing? Tenk så bra denne verden hadde blitt om ALLE hadde gjort LITT, istedenfor å sitte på rævva å vente på å ta de menneskene som ikke gjør alt helt perfekt. Jeg tror dessverre vi går glipp av mange gode meninger, synspunkter og diskusjoner for at det er mange av oss som ikke orker å ta alle kampene som kommer etterpå.

🦄 Dere som kjenner meg vet jo hvor rastløs jeg er, så dere kan tro hvordan jeg hadde det inni meg når jeg var såpass bundet til en jobb som holdt meg igjen i Trondheim. Jeg husker enda hvor mye stress og uro jeg hadde inni meg, og hvor ulykkelig jeg til tider kunne være. Det er ingenting som stresser meg mer enn de gangene jeg føler at jeg er fastbundet til noe, og det er akkurat derfor jeg er så takknemlig over at jeg har den friheten jeg har i dag. Jeg er min egen sjef, og bestemmer nesten alt. Jeg kan pakke sakene mine å dra til Los Angeles i morgen om jeg vil, og det er den friheten ville jeg ikke byttet ut mot noe. Jeg har kanskje ikke vært så god til å bruke den som jeg kanskje hadde ønsket, men jeg håper og tror at jeg endelig skal begynne å ta tak i det nå. 2020 kommer til å bli et spennende år, det er jeg helt sikker på.

4 kommentarer

4 thoughts on “FORSKJELLEN PÅ LIVET FØR OG ETTER BLOGGEN

  1. Sofie!
    Veldig bra skrevet, syns du virker som en utrolig god, snill og jordnær jente som vil bare andre godt! Stå på, heier på deg! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *