HVORDAN ER DET Å BO HJEMME IGJEN?

Categories Blogg

Er det en ting jeg alltid har vært ganske sikker på at aldri kom til å skje, så var det at jeg skulle flytte hjem igjen. Jeg har vært selvstendig så lenge jeg kan huske, og har elsket å ha mitt eget. Som dere vet så er jeg jo også litt kontrollfreak, så jeg liker å ha det på min måte. Alt fra interiør til rydding skal helst skje på min måte, eller ingen sin måte. Ja, jeg er nok både litt kjip og irriterende, men jeg har alltid likt å få viljen min. Jeg var derfor veldig usikker på hvordan jeg kom til å håndtere å bo hjemme igjen, og hvordan jeg kom til å takle å måtte endre på alt. Det skulle ikke lengre være mitt hjem, og jeg skulle plutselig flytte inn til noen andre.

“Hjem til mamma” vil selvfølgelig alltid føles som hjem, men etter å ha bodd alene i 7 år så skaper man sitt eget. Jeg må jo også innrømme at det ikke akkurat var drømmen å flytte hjem i en alder av 25 år, da jeg hadde sett for meg at livet mitt kom til å være veldig annerledes enn hva det er akkurat nå. Likevel så må jeg si at jeg er takknemlig for at alt ble som det ble, og for at jeg har tatt de valgene jeg har tatt. Jeg har jo ikke flyttet hjem for å bo her for alltid, men for en periode der jeg skal gjøre alle de tingene jeg har drømt om i mange år. Jeg føler meg ekstremt heldig som har denne muligheten, samtidig som at jeg endelig får tilbringe mye tid sammen med de menneskene som betyr mest.

Jeg kommer mest sannsynlig aldri til å flytte hjem igjen, så jeg skal nyte den tiden jeg har her. Jeg har fått en skikkelig ro som jeg ikke har kjent noen andre steder, og jeg får endelig til å fokusere på de tingene som gjør meg bra. Jeg kunne selvfølgelig ikke levd sånn her for alltid, men det er viktig å sette pris på de tingene man har akkurat her og nå. Jeg har nesten ikke sett mamma siden jeg flyttet hjemmefra, og det samme gjelder egentlig hele familien min. Jeg har vært alt for dårlig til å prioritere dem, så det føles godt at de er i nærheten. Jeg koser meg skikkelig for tiden, og det er godt å ikke ha alt av ansvar hengende over seg. Jeg stortrives med å bo hjemme, og jeg er bare så takknemlig for at jeg får den tiden her i fantastiske Tromsø <3

10 kommentarer

10 thoughts on “HVORDAN ER DET Å BO HJEMME IGJEN?

  1. Hærlig å høre! Alle perioder er viktig, og man får nye erfaringer hele tiden. Det vokser man mye på. Ønsker deg en fin helg, gode deg! <3

  2. jeg skal flytte hjem til mamma etter studier snart selv og lurer litt på hvordan det er å bo hjemme sånn rent praktisk. synes du ikke nevner noe om det i selve innlegget – kun at det er fint og bra og glad du tok det valgene du tok. kunne du sagt noe mer om det? sånn apropos du nevner du er så ryddete og kontrollfreak- hvordan komplimenterer du det inn i det å bo med mor/ en annen?

    1. Jeg har bare slått meg til ro med atg dette ikke er “mitt” hjem, og at jeg nå følger mamma sine rutiner. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg går å rydder etter henne ofte da jeg får panikk av at det står mye ting på overflater som kjøkkenbenk, stuebord +++ 😂 Jeg føler på en måte ikke at det er så mye mer å si, for at jeg synes det er veldig fint og jeg er glad for valgene jeg tok.

      1. Takk for svar! Tror det blir bra å flytte hjem igjen selv. Skal ha samme ordning som deg, at jeg også bidrar med mat og evt bil. Blir deilig å slippe å betale leie! 🙂 Liker bloggen diiin
        Og btw: mamma er litt rotete av seg, så jeg kan også finne på å måtte rydde etter henne, så det blir jo spennende, men ser og frem til det. <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *