JEG SENDTE HUN EN MELDING

Categories Blogg

I går da jeg satt på flyet kom jeg over et notat jeg skrev for en god stund tilbake. Det var et notat fra en melding jeg hadde sendt til en dame som skrev negativt om utseendet mitt til Morten. Vanligvis så bryr jeg meg ikke om stygge kommentarer, men denne var så drøy at jeg valgte å ta tak i det. Jeg lyver om jeg ikke sier at jeg bryr meg om stygge kommentarer, men jeg bryr meg ikke i den grad at jeg vanligvis orker å bruke tid og energi på å svare disse menneskene.

Jeg føler vi snakker mye om at barn må lære hvordan de skal oppføre seg på nett ( noe jeg er helt enig i), men hvor tror dere at mange av de får det fra? For en stund tilbake var det en voksen dame som sendte en melding til Morten på Instagram der hun skrev en ganske nedlatende kommentar om rumpa mi. Det er ikke akkurat første gang jeg får høre at jeg har flat rumpe, så jeg brydde meg ikke helt frem til jeg så at hun hadde en datter på min alder. Hun hadde også et barnebarn, noe som gjorde meg veldig bekymret.

For hvor er det egentlig disse barna får det fra? Om du enda er så umoden i en alder av 40 år at du sitter å skriver nedlatende om andre på nett vil jeg ikke tenke på hvordan vedkommende snakker rundt middagsbordet. Etter hva jeg har erfart på mine egne sosiale medier, så er det faktisk barna som kan mest om nettvett. Det er bare å ta seg en titt i VG sitt kommentarfelt på Facebook, og du vil se hva voksne mennesker får seg selv til å skrive om andre.

Jeg sier ikke at barn ikke mobber over nett, men vi glemmer at det finnes så mange voksne der ute som burde ha lært hvordan man oppfører seg mot andre for 20 år siden. Jeg kan dessverre se for meg at mange av barna som oppfører seg dårlig mot andre lærer det hjemme. Det er dessverre ikke alle som blir voksne, selv om man stadig bare blir eldre og eldre. Alt jeg vet er at jeg hadde skammet meg så mye om mamma hadde vært en av de som slang dritt over internett. Etter 2 år i denne bransjen har jeg fått erfare at det ikke bare er barn som har noe å lære av de voksne, men også de voksne som har mye å lære av barn/unge.

Denne meldingen sendte jeg til en voksen dame. Hun svarte at hun irriterte seg over hvordan jeg oppførte meg på nett, noe som er helt greit. Jeg forventer ikke at alle skal være enig med meg og meningene mine, men det er stor forskjell å kommentere hva jeg gjør og hvordan jeg ser ut. Uansett hvor uenig du er med et annet menneske, så er det ALDRI ok å si eller skrive nedlatende ting om andre sitt utseendet. Det burde enkelte ha lært seg etter så mange år.

13 kommentarer

13 thoughts on “JEG SENDTE HUN EN MELDING

  1. Elsker bloggen din fordi du er så EKTE. Same shit om du har fin rumpe eller ikke. Er innholde av de du legger ut som teller. Synst forresten du har fin rumpe eg :*

  2. Off, slik det er nå til dags, så ønsker jeg meg virkelig ikke barn… For tenk om de skal bli utsatt for hets og trolling.. Off, nei… Hvor ble det av den gode gammeldagse oppdragelsen? Har du ikke noe fint å si, så ikke si det (rettere sagt nå til dags, har du ikke noe fint å SKRIVE, så la vær å SKRIV)

    Jeg kan være så uendelig uenig med det du skriver til tider, eller viser frem, men så sitter ikke jeg bak en skjerm å freser i fra meg en stygg kommentar (eller sender til din kjæreste nedlatende ting om ditt utseende), for vi alle må tåle at vi ikke er like eller er av samme ull. Det hadde vært uendelig trist om vi alle var like (hva skulle for eksempel nettrollene ha klaget på da x))

    1. Nei, jeg er faktisk helt enig med deg!

      Hahah, så godt å høre 😀 Som du sier så hadde det jo vært sååå kjedelig om alle skulle vært enige. Personlige synes jeg bare at det er fint at man er uenig, så lenge man kan ha en saklig diskusjon. Det er jo også av å være åpen for andres synspunkter at man vokser som mennesker. Dessverre er det ikke alle som klarer at ikke andre er like som seg selv!

  3. Huffameg. Enkelte folk er bare er fulle av faenskap… Faktumet at hun har barn og barnebarn gjør det 100x verre. Er så utrolig feigt av henne å sende nedlatende meldinger om deg til kjæresten din.. Veldig bra at du sa ifra til henne! ❤️❤️

  4. Jättebra skrivet Sofie. Hoppas hon tänkte efter och tog det till sig. Så otroligt tråkigt att det finns människor som beter sig så illa. Du är så fin på in- och utsidan. Stå på dig och låt inte negativa människor påverka dig!

  5. Helt enig med hva du sier Sofie, altså sånt der er ikke riktig. Spesielt når vedkommende er eldre

  6. Slik jeg ser det, har det ingen betydning om hun er 20 eller 120, for å si det sånn. Det relevante er at det er et voksent menneske, for normalt oppegående folk over myndighetsalder bør det, uansett alder være soleklart at slik oppførsel ikke er greit.
    Videre mistenker jeg at det ikke har en dritt med hvordan du oppfører deg å gjøre, men at du rett & slett er penere enn datteren, eventuelt at hun ser deg som en ‘konkurrent’ til datteren. Folk er faktisk så primitive..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *