NY BY, NYE RUTINER

Categories Blogg

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive det her med tanke på at jeg er skikkelig vanemenneske når det kommer til “ukens handel” og hvilken butikken jeg velger å legge igjen pengene mine. Som jeg har fortalt dere tidligere så er jeg veldig glad i å handle på butikker som Rema 1000 og Kiwi ettersom at du sparer en del penger på å velge de billigere kjedene, men vi har nå byttet over til Coop Obs. Jeg snakker nesten som at jeg har byttet kjæreste, men det er altså bare en matbutikk lol. 

Jeg handler fortsatt en del av mine faste produkter fra Rema og Kiwi, men vi har begynt å ha storhandelen vår på Coop. Grunnen til det er rett og slett for at det har et større utvalg, så Morten og jeg er mer fornøyd der. Skal jeg være ærlig med dere så trodde jeg faktisk at det skulle bli dyrere, men alt dere ser på bildet kostet rundt 1300 kroner. For mange vil det sikkert være dyrt, men for oss var det overraskende “billig” da vi hadde med en del dyre produkter. 

Lager du ikke vegetarmat fra bunnen av så er det utrolig dyrt. Bare EN pakke med “corn biter” koster rundt 60 kroner, og pølsene som jeg er så glad i ligger også på rundt den samme prisen. I tillegg til at vi også kjøpte YT, Iste, Pepsi Max og fire pakker med mandelmelk. Jeg er derfor veldig fornøyd med ukens handel, for nå har vi virkelig alt vi trenger til en helt OK sum. Det kunne selvfølgelig vært billigere, men vi får prøve å være mer sparsomme neste uke. 

Forresten…. Bare for at jeg er veldig nysgjerrig (hehe), hvilken matbutikk handler du på? og hvorfor? 

18 kommentarer

18 thoughts on “NY BY, NYE RUTINER

  1. Jeg handler mest på Rema1000 og Kiwi fordi det er billigst – har både Trumf og Æ. Handler ikke så mye som dere gjør da, men vil fortsatt spare det jeg kan! Det hender jeg handler litt på Meny siden jeg jobber der, i tillegg til at de har en del spesielle produkter som de andre kjedene ikke har. Føler meg som en sviker når jeg handler et annet sted enn der jeg jobber, men Meny er så dyrt😭😅 digger bloggen din!💗

  2. ville du vurdert å lever mer «zero waste»? altså at man reduserer innkjøpet og bruken av mat og andre varer som er pakket inn i plast. og å generelt kutte ned på hvor mye søppel man selv produserer. jeg er selv vegetarianer og jeg prøver så godt jeg kan å redusere plast bruket mitt. det føles fantastisk å vite at det du gjør og bruker penger på ikke skadet miljøet xx love uuuuu

  3. Coop extra, men også Rema og Kiwi. Handler i den nærmeste butikken.
    Har Coop-medlemskap, Æ og Trumf.

  4. Jeg handler alltid storhandelen på kiwi, det fordi de alltid (uten unntak) ligger i gjennomsnitt 5 kroner per vare under hva de gjør på Coop. Kiwi har en ordning som tilsier at hver gang en av konkurrentene endrer pris på produktene, skal kiwi endre prisene med en gang, slik at de blir lavere eller tilsvarende. Dette gjør slik at jeg alltid vet at varene jeg handler ikke finnes billigere noe annet sted. Kiwi er også svært bevisst på miljø, mer enn noen annen dagligvarebutikk, derfor handler jeg med god samvittighet! (Tips, 40% tilbud på en Coop butikk, er som oftest tilsvarende prisene på kiwi eler rema 1000)

  5. Handler mye på kiwi, spar og coop obs! Du burde melde dæ inn som coopmedlem. Du betale rundt 300-500kr når du melde dæ inn, men dette får du tilbake når du evt. melde dæ ut. Hvis du scanne medlemskorte ditt ved hver handel får du etterhvert rabattkuponger og noen gratiskuponga, og jo mer du handle der jo mer blir kupongan tilpasset dæ! Genialt spør du mæ✌🏼

  6. Handler som regel basisvarer på Rema og Kiwi, men er mye gode tilbud på Eurospar og Obs som jeg benytter meg av 🙂

  7. Haha, jeg handler mest på meny faktisk :O fordi den ligger nærmest 😛 før jeg flyttet sist så handlet jeg en del på bunnpris å kiwi.
    Når jeg bodde hjemme hos mamma så var det rema og kiwi 🙂 så jeg velger ofte det som ligger nærmest men er også en del på de butikkene som er billigst. Så får meg lønner det seg nok å bo nærme en rema eller kiwi butikk me tanke på prisene 😂😂

  8. Har vært fast på rema1000 før,
    Men så flyttet jeg til et sted der de hadde coop extra og da ble det en favoritt!!!
    Ellers er det litt rundt om etter de gode tilbudene 🙂
    Jeg er like kresen på butikk som deg virker det som.

  9. Handler på Rema og Coop extra pga flott vegetar utvalg. Coop er ledende med pølser, burger, pålegg. Rema har vegansk ost og vegetarisk leverpostei etc 😋

  10. Meny og Kiwi, eneste butikkene jeg liker og synes har bra utvalgt.

    kan handle på coop extra og Spar hvis det er noe som er på tilbud,eller noe jeg har lyst på

    Rema er jeg ikke fornøyd med i hele tatt, lite utvalg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *