SKREMMENDE LIKT

Categories Paradise Hotel

I går leste jeg noe om personligheten min som virkelig skremte meg. Det var ikke jeg selv som hadde skrevet dette, selv om det nesten så sånn ut. Etter at jeg skrev i innlegget mitt at jeg er født i væren bestemte jeg meg for å google stjernetegnet mitt. Jeg har alltid følt at stjernetegn er noe tull, og har på en måte ikke skjønt helt poenget med det. Det er vel kanskje derfor jeg sitter her som et spørsmålstegn nå, for hvordan er det mulig at det kan stemme nesten 100%? Det så ut som at jeg hadde skrevet en tekst om meg selv og min personlighet. 

“Værer er hyggelige, snille og har en sterk personlighet. De reagerer på urettferdigheten i verden, selv om de først og fremst bryr seg om seg selv. De når ofte målene i livet sitt og er meget arbeidsomme perfeksjonister. Værene har stor selvtillit og viser generelt lite følelser ovenfor andre, bortsett fra enkelte utbrudd som snart er glemt. De har lett for å snakke før de tenker, og liker å gjøre mennesker lykkelige. Værene jakter mer på heder og ære enn på penger. De er også meget spontane og føler at de trenger anerkjennelse.”

“Kvinnelig vær: Den kvinnelige væren har lett for å være tøff og dominerende. Hun trives best i selskap med menn, og er idealistisk. Hun er sårbar selv om hun ikke ønsker å vise det utad. I kjærlighetslivet er hun den som ofte tar initiativet. Hun forguder den hun er forelsket i og er meget sjalu. Hun forventer frihet selv om hun ikke lar deg få frihet. Det lønner seg ikke å prøve å holde noe hemmelig for henne. Hun liker å få komplimenter. Når det gjelder penger er hun ikke den som har mest orden i økonomien, og det er ikke særlig lurt å la henne disponere ditt kredittkort. Hun er ofte en streng mor.”

Nesten alt som står her stemmer. Det eneste jeg ikke kjente meg helt igjen i var det at man setter seg selv først, for jeg er veldig den typen som setter andres behov ovenfor mine. Jeg vil heller ikke si at jeg er meget sjalu, for det er jeg ikke. Jeg er sjalu så absolutt, men ikke på en overdreven måte. Jeg trives heller ikke best i selskap med menn, heller tvert i mot. Utenom disse punktene så er det akkurat som å lese om meg. Jeg bryr meg veldig mye om urettferdighet, jeg tror kanskje bare ikke jeg har vist den siden så godt på bloggen? Jeg gråter og er ofte sint på grunn av dette. Jeg hadde et utbrudd senest i går, og de kommer ofte. Jeg føler meg bare så hjelpesløs, og det er håpløst. 

Er det noe jeg er dårlig på, så er det å vise følelser. Jeg gråter ofte, og viser gjerne at jeg kan være lei meg. Det kan bare ikke handle om meg. Jeg hater å være såret eller lei meg, og deretter vise dette til de rundt meg. Jeg går ofte for meg selv om jeg må gråte, om ikke dette går holder jeg inne tårene. Det er ikke noe som er mer skremmende enn å være sårbar ovenfor et annet menneske. Jeg hater at jeg skal være så tøff hele tiden, det er kanskje den siden jeg hater mest med meg selv. Jeg er egentlig en skikkelig pingle, som gråter av ingenting. Eller jeg er vel kanskje ikke en pingle, men jeg er langt i fra så tøff som jeg viser utad. 

Så kom dette med å ha en sterk personlighet, det har vel dere som har sett på PH lagt merke til, hehe. Dominerende kan jeg også være, eller manipulerende som mange av dere kalte meg, haha. Manipulerende vet jeg selv at jeg ikke er, men jeg har ingen problem med å innrømme at jeg kan være dominerende. Jeg liker å ha kontrollen og jeg liker å få viljen min. Jeg skjønner likevel når nok er nok, og jeg gir meg. Det er absolutt ikke sånn at jeg bestemmer over andre mennesker, det kunne aldri falt meg inn. Det med pengene var også veldig morsomt, for jeg suger til å spare. Jeg er alt for glad i å shoppe og kjøpe gaver til meg selv, hehe.

Er det bare mitt stjernetegn som passer perfekt? Eller har du også opplevd å kjenne deg veldig igjen i det som står? Isåfall, fortell!

25 kommentarer

25 thoughts on “SKREMMENDE LIKT

  1. Jeg er stenbukk og denne beskrivelsen passer meg utrolig godt også. det kan godt være det er en sannhet i de forskjellige beskrivelsene til hvert stjernetegn, men de er skrevet på en slik måte at nesten alle skal kunne kjenne seg igjen på punktene. Tror du hadde kjent deg igjen om du leste andre stjernetegn også, f.eks stenbukk!

  2. Så gøy, har aldri lest noe om stjernetegnet mitt før nå, men det stemte på nesten alle punkt. Nesten litt skummelt egt. Er også noe med at spesielle stjernetegn passer med hverandre og kjæresten har det som skal passe best for meg.💞

  3. Grunnen til at stjernetegn ofte passer “perfekt” som du sier er på grunn av at det de skriver er så generelt. Det kunne passet hvem som helst, f.eks er jeg tyren men det som stod på væren passet meg “perfekt”.

  4. Jeg er også væren, og alt stemmer ganske bra på meg også bortsett fra slike småting som du beskriver.

  5. er skarpion, synes noen stemmer godt,men andre ting ikke, for eksempel stemmer det godt at jeg er omsorgsfull mot andre,men stemmer ikke at jeg er sjalu, har aldri vert det

  6. Jeg er jomfruen, og leste nå nylig om hvordan jomfruen er. Det stemte på en prikk, ble nesten litt redd! Haha. Men det er veldig interessant og spennende da!

  7. Morsomt! 🙂 Poenget med disse beskrivelsene til hvert stjernetegn er jo nettopp det da – at man skal kjenne seg igjen. Det som står i din beskrivelse, for eksempel, er jo egentlig veldig generelle ting som folk flest kan kjenne seg igjen i. Når man leser om sitt eget stjernetegn og horoskopet passer så bra blir man like mindblown hver gang – selv om man kanskje velger å se bort i fra de tingene som ikke stemmer i det hele tatt, fokuserer på det man synes høres riktig ut og på den måten kanskje blir litt lurt;) Men horoskop er artig underholdning uansett!

  8. Barnum-effekten kalles det vel. Et fenomen som typisk kjennetegner horoskop, spåmenn og spåkoner osv. Men ja, av og til så treffer slike ting usedvanlig godt.

  9. “Personer født I tyrens tegn er meget sta, solide, stødige og tålmodige. Hvis en tyr har bestemt seg for noe er det nesten umulig å få denne personen til å forandre mening. De blir heller ikke så lett sinte, men hvis de først blir sinte har de lett for å eksplodere. Tyrer har til tider behov for å være helt alene, og kan surmule hvis de er misfornøyd med noe. De er ikke oppfarende og er heller ikke smålige. I tillegg er de hjemmekjære, meget glad i blomster og naturen generelt.
    Kvinnelig tyr: Den kvinnelige tyren er oppriktig, ærlig, viljesterk og lojal. Hun god til å takle kriser men kan være temperamentsfull. Hun er oftest en praktisk tenker og kler seg for å ha det behagelig. I kjærlighetslivet er hun lite sjalu, men hun forventer allikevel din lojalitet og å få din fulle oppmerksomhet. Når det gjelder penger er hun i likhet med den mannlige tyr mest opptatt av sikkerhet. Det som teller mest for henne er å ha nok penger til å ha et godt liv, ikke å sløse. Hun er en god mor, men kan etter hvert som barna blir eldre bli streng. I tillegg kan hun bli meget sint hvis barna ikke følger hennes regler.”
    Så morsomt å se at det stemmer så mye!

  10. Ikke satt meg inn i dette, men tenker at det er ganske generelle personlighetstrekk som de fleste ønsker å kjenne seg igjen i når de leser det, vil tippe at du kanskje kjenner deg igjen i andre stjernetegn også. Hvis man ikke kjenner seg igjen, kjenner ikke mange behov for å prate om det heller

  11. Hvis du vil lese om din personlighet anbefaler jeg deg å ta en personlighetstest som er basert på C. Jung and I. Briggs Myers type teori.
    Den brukes ofte i forbindelse med jobbintervjuer osv, men den gir deg et klart syn på din type.
    Både jeg og kjæresten min tok det og den er så spesifikk at jeg nesten ble redd.
    der stod det blandt annet at kjæresten min elsker arbeid rundt huset og liker å fikse ødelagte ting, samtiding som at det å få maten lagd for seg er ekstremt verdsatt.
    På meg som er ENFP passet den 100%, jeg gikk også på pinterest og fant vaner/uvaner, hvordan jeg er som kjæreste, hvordan jeg vil bli behandlet av en kjæreste, hva man skal si for å muntre opp, ja alt. Jeg leste også om andre typer men det er kun ENFP jeg kan kjenne meg helt igjen i. Det er så rart!
    Det står også om hvilke personligheter man tiltrekkes og hvem man har full match med så det hadde vært gøy om deg og Morten tok den testen. Da lærer dere MASSE om hverandre
    Hadde vært gøy om du delte resultatet. Det er også flere som har laget videoblogg av at de tar testen og ser om de passer beskrivelsen.
    Jeg ville stolt mer på den testen enn sjærnetegnet
    https://www.16personalities.com/no/gratis-personlighetstest
    Elsker bloggen din

  12. Vet at dette er et litt gammelt innlegg, så er ikke sikkert du ser dette, men hvis du liker litt sånne typer personlighetsgreier så burde du ta personlighetstesten 16personalities. Du finner den gratis på nett, og er mye mer grundig og har litt mer bakgrunn for hva den kan fortelle om personligheten din enn hva stjernetegn gjør. Selv om det sikkert er mange kategorier man kan havne i som man vil kunne kjenne seg igjen i, så er det fortsatt litt interessant. Jeg er forresten vær selv, men har aldri egentlig brydd meg særlig om horoskop, men utrolig nok, så stemte den beskrivelsen der veldig med sånn jeg bruker å beskrive meg selv! (Shit denne kommentaren ble veldig mye lengre enn planlagt)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *