DET HJELPER IKKE Å RAKKE NED PÅ ANDRE

Categories Samfunn

Det er vel ingen hemmelighet at jeg har fått slengt mye dritt etter meg de siste månedene. Jeg har vært veldig mislikt og dømt etter et TV-program, noe som ikke alltid har vært lett. Det som har hjulpet meg gjennom dette er alle fantastiske menneskene jeg har hatt i livet mitt, de som kjenner meg og vet hvem jeg er. Det er uansett bare kommentarer fra mennesker jeg ikke kjenner, som mest sannsynlig ikke er gammel nok til å forstå. Det er kanskje derfor det har gått overraskende bra. Jeg er stolt over meg selv på måten jeg har valgt å håndtere dette på. Det hjelper ikke å håndtere hat med hat, det hjelper heller ikke å rakke ned på andre mennesker i håp om å føle seg bedre. 

Det er kanskje derfor jeg reagerer på hvordan offentlige og kjente personer oppfører seg på nett. Det er urovekkende å se hva enkelte får seg til å si om andre mennesker, der absolutt ALLE kan se det. Jeg har selv opplevd å funnet ting om meg selv på nett, der jeg blir snakket ned om. Dette fant jeg faktisk nå nettopp, og det er vel det som er inspirasjonen til dette blogginnlegget. Jeg har ikke orket å ta meg nær av dette, for det er egentlig bare komisk. Vi er voksne og vi er forbilder, vi burde vite bedre enn å rakke ned på andre der alle kan se det. Hva skjedde med å være voksen nok til å snakke om det som plager deg? Kanskje løse opp i problemer? Denne bransjen gjør deg gal, og noen går alt for langt for å oppnå klikk og oppmerksomhet. Nå snakker jeg ikke bare om mine opplevelser, men også hva jeg har lest om andre. 

Vær så snill å husk at vi er forbilder, og at vi har mange som ser opp til oss. Det er ikke et bra forbilde å krangle eller snakke ned om andre over nettet, for hvilke signaler sender vi da? Denne bloggen kommer aldri til å være et sted der jeg snakker nedverdige om noen, for det gir meg absolutt ingenting. Jeg vil heller at mennesker skal tro jeg er en dritt, enn å kritisere andre for å løfte meg selv. Netthets er aldri greit, om du er en offentlig person eller ikke. Det er viktig at vi slår ned på dette og ikke godtar at andre blir hetset på nett. Jeg vil ikke være en av de som bruker bloggen til å slenge dritt, og jeg håper du også vil være en av de. La oss heller vise kjærlighet og ta vare på hverandre <3 Det er nok hat i denne verden, ikke la oss dyrke det enda mer. 

11 kommentarer

11 thoughts on “DET HJELPER IKKE Å RAKKE NED PÅ ANDRE

  1. Hva er det i de sandwhich/brødskivene dere spiser inne på PH og er brødet loff? Og jeg synes du er super pen og veldig bra innlegg.

  2. Kan ikke forstå at du har fått mye hate…. du var favoritten denne sesongen og favoritten til alle jeg har snakket med hvertfall 🙂

  3. Så flott innlegg! Det er helt klart at man tar seg nær av sånne ting, det er naturlig for oss alle. Jeg synes du virker som en utrolig sterk person og jeg har stor respekt for deg! Fortsett sånn som du gjør nå! 💪🏼 Husk at de fleste stygge kommentarer kommer av misunnelse eller liten forståelse ❤️

  4. Du blir bare mer og mer en person jeg skulle ønske jeg kjente. Du fremstår som en reflektert, jordnær og ærlig jente. Farsken som blogg-Norge har trengt en slik blogger. Selv er jeg ikke en særlig stor fan av Paradise Hotel, men jeg er sannelig glad du valgte å delta og dermed endte opp som en populær blogger. Stå på, ikke gi opp på verdiene dine og åpenheten din.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *