DISSE BLOGGERNE LESER JEG IKKE

Categories Ikke kategorisert

Jeg får ofte spørsmål om hvilke bloggere jeg leser og ikke leser. Hva skal til for at jeg leser en blogg? og hva skal til for at jeg ikke leser en blogg? Jeg tenkte derfor å dele mine personlige meninger om hva jeg ikke liker med en blogg, og hva som gjør til at jeg mest sannsynlig aldri vil trykke meg inn igjen. Nei, dette er ikke en fasit, bare mine meninger 🙂

IRRITERENDE OVERSKRIFTER
Jeg er langt i fra den største fan av clickbait. “KJÆRESTEN MIN DØDE”, så handler det om at kjæresten din på Sims døde. NEI NEI NEI. Men som blogger selv vet jeg at det er viktig med spennende og gode overskrifter, og det er jo gjerne disse som får oss inn på bloggen også. Er det ikke? Jeg trykker meg derfor aldri inn på bloggere med kjempelang overskrift. “I dag har jeg bakt boller og dagens outfit” Altså hæ? Hva med å velge EN overskrift? En overskrift skal gi en ide til hva innlegget handler om, den skal ikke være hele innlegget. Jeg takler heller ikke overskrifter som inneholder “:-), ;-), :-(, !!!!! eller +”. 

DÅRLIGE BILDER
Personlig synes jeg bildene har alt å si når det kommer til en blogg. Jeg tror de aller fleste av oss ser mer på bildene enn hva vi gjør på teksten? Eller tar jeg feil? Det er i alle fall derfor jeg synes bilder er så viktig, for de er de som fanger min oppmerksomhet. 
Mobilbilder er greit av og til, men bruker du kun mobilbilder synes jeg du ødelegger store deler av bloggen din. Jeg vil anbefale alle dere som har blogg eller skal starte blogg å ta dere en titt innom Eirin Kristiansen og Annijor, herregud for noen nydelige bilder. Jeg kan love dere vil hente så mye inspirasjon. 

RETTSKRIVING
Nei, jeg er så langt i fra perfekt selv på dette punktet. Likevel synes jeg setningsoppbygning og en rød tråd har veldig mye å si. Jeg klarer ikke å lese blogger der det bare er rot og ingenting gir mening, da blir jeg bare stresset og oppgitt. Jeg synes også det er ekstremt forvirrende om du bytter på å snakke om bestefaren din og sydenturen du skal på i 2020. Skriv ferdig en av tingene før du begynner på den neste, bare et lite tips. Sophie Elise er utrolig flink til å skrive, og hun er en av få jeg faktisk leser innleggene til. De er lette å lese, har en mening og er fengende. 

BARE HVERDAGSINNLEGG
Det er absolutt ikke noe feil med hverdagsinnlegg, men jeg liker å lese bloggere som har en mening også. De som bruker stemmen de har fått til noe viktig, og ikke bare hverdag. Man er selvfølgelig forskjellig, og man når ut til forskjellige mennesker. Likevel er jeg glad blogging har utviklet seg til det der er nå, istedenfor bare sminke og outfit. Noen liker å lese om det, mens jeg liker å lese om samfunn, politikk og andre spennende temaer. 

DE SOM DIGGER TRUMP OG FORSVARER PELSINDUSTRIEN
Jeg elsker ulikheter, og jeg synes alltid det er spennende med en diskusjon. Jeg kunne aldri hatt mennesker rundt meg som kun hadde de samme meningene som meg, da hadde jeg aldri utviklet meg som person eller fått høre andres synspunkter på saker og ting. Det går likevel en grense på hvor forskjellige man kan være, og synes du pelsindustrien og Donal Trump er greit, da er nok ikke jeg din faste leser. 

DE SOM ÅPENBART HENGER UT ANDRE PÅ BLOGGEN SIN. 
Dette er kanskje noe av det verste jeg vet, det er så utrolig stygt og umodent gjort. Jeg var faktisk fast leser til en blogger helt til hun begynte å henge ut en annen blogger. Vi er forbilder, og hvilke signaler sender vi når vi begynner å henge ut hverandre i det offentlige rom? Er det greit å mobbe noen da? Nei, skal du først være slem så kan du enten si det til personen det gjelder, eller så holder du deg saklig. Det er ingen som får noe godt ut av å vite hvor sterkt du misliker en annen blogger. Vi som er i denne bransjen vet også hvor tøff den kan være til tider, så hvorfor henge seg på de som alltid prøver å tråkke oss ned? Hva med å heller hjelpe hverandre? 

29 kommentarer

29 thoughts on “DISSE BLOGGERNE LESER JEG IKKE

  1. Hva synes du om #meToo? Det er et veldig sårt tema, men kanskje du kunne ha skrevet om dine erfaringer hvis du har opplevd noe lignene.
    Jeg ble selv seksuelt trakkasert i 13 års alderen av noen eldre gutter. De fulgte etter meg i svømmehallen og ropte slengbemerkninger av seksuell karakter om kroppen min. Jeg sliter fortsatt veldig med selvbilde, men når jeg ser hvor mange andre som deler historien sin blir jeg litt lettet. Det er vist utrolig mange som har opplevd dette, og derfor er det så utrolig vikitig å snakke om det. ❤❤

  2. Hvis du ikke liker overskrifter som ikke har noe med innlegget å gjøre så er du vel ikke så fan av dine venninne Isabel som blogg da?;)

  3. Du hater klikkhoreri, bloggere som henger ut andre og irriterer deg på rettskriving… men digger Sraad. Jaja

  4. Er det ikke litt ironisk at du ikke liker clickbait? Du har jo clickbait i alle titlene dine på bloggen som ikke er et outfit innlegg???

  5. Du liker ikke clickbait, men gjør det selv :p Nå trodde eg seriøst du hadde skrevet hvem sine blogger du ikke ville lese, for det er jo det overskriften sier..? Og dette med mobilbilder, nå finnes det folk som tar bedre bilder med mobil enn andre tar med speilrefleks til 15 høvdinger 😉

  6. Men er ikke Isabel ditt største forbilde? Siden du Tar etter hennes overskrifter, bruker navnet hennes for å markedsføre et innlegg.
    Dessuten ikke glem at du hang ut en leser som skrev en saklig, konstruktiv kommentar til deg. Husker du hva du skrev? Du skrev FUCK you fordi du likte ikke kommentaren..
    Få deg litt selvinnsikt Sofie. Dette her med doptestet på flyplassen er bare flaut. Hvorfor bruke typen din sin kjipe opplevelse for klikk? Om 10 år så vil dette står fortsatt på Internett og folk vil ikke lese hele innlegget ditt, kun overskrift.
    Jeg gleder meg til ditt saklige og sarkastiske svar på denne kommentaren, hvor du skal vise at du ikke bryr deg.

  7. Bra innlegg! enig i alle punktene, forutenom det siste. Det spørs forsåvidt helt på situasjonen. Å henge ut et menneske slik som KA har gjort med Isabel, altså fullstendig uten grunn og kun ut av misunnelse, er selvfølgelig ikke greit. Men om noen først har behandlet deg som dritt, synes jeg faktisk det er helt ok å navngi dem i bloggen 🙂

  8. Anonym: Veldig spent på å høre hvilke overskrifter jeg har tatt 😀 At bloggere bruker samme overskrift er forresten ikke noe uvanlig, hva med alle som skriver innleggene “Bildene som aldri kom på bloggen”? hva med den personen som kom på dette for lenge siden? Da tar jo hele blogg-Norge etter denne personen

    Er litt forskjell på å henge ut noen med fult navn og ta med en anonym kommentar 😉

    Ingen grunn til å bekymre seg over Morten, han har det helt fint 😀 Takk som spør!
    Misliker du meg så mye som person så kan jeg ikke forstå hvorfor du bruker tid og energi på bloggen min? Kvitt deg med det så går du aldri hit igjen, problemet er nå løst! Ha en fin dag <3

  9. Anonym: Hei! Er på ferie så har ikke fått lest meg opp på noe som helst, så vet helt ærlig ikke hva dette er.
    Uff, så utrolig ubehagelig. Skjønner virkelig ikke hva det er med mennesker, det er IKKE greit..

  10. M: Synes ikke Isabel har slike overskrifter lengre. Kanskje en gang i ny og ne, men hvem blogger har ikke det? Man ønsker jo oppmerksomhet rundt innleggene sine, og da kan det skje at man skriver slike overskrifter 🙂

  11. Haha jo det er clickbait. Du skriver BLOGGERNE DU IKKE GIDDER LESE. Men det står ingen bloggere i teksten din.. :p Vel vel, er jo flere av punktene som faktisk treffer deg mer enn de fleste andre blogger eg følger, men dobbeltmoral er dobbelt så bra som moral, ikke sant? 😉

  12. “Disse BLOGGENE leser jeg ikke”***
    “Jeg får ofte spørsmål om hvilke BLOGGER jeg leser og ikke leser”*****

  13. Tror du at du bare har fans på bloggen din? Du som har 19000 lesere med gjennomsnitt 20 positive kommentarer pr dag, så må du vel skjønne at du har en hel haug med hatere? Det er sånne som meg som gjør at du fortsatt forblir på topplisten. Eller er bloggen din kun forbeholdt fans? Jeg sier det igjen, skaff deg litt selvinnsikt og ydmykhet og plutselig får du også litt respekt. Det “beste” argumentet ditt hver gang er at vi skal slutte å lese bloggen din, for du takler jo ikke kommentarer som viser at vi misliker deg. Kos deg på tur i Paris, for jeg er en av dem som bidrar til lønnen din.

  14. Dette innlegget er jo et eksempel på clickbait. “Dopingtesten til Morten var positiv” er også et eksempel. Også den gangen du skrev på instastoryen din: “så mange har jeg hatt sex med. Les bloggen” og så står det i innlegget at du ikke vil dele så private ting om deg selv.
    Du er ikke den verste på clickbait altså, men det hender jo du tyr til det. Håper du klarer å se det selv, og at du slutter med det, for det er en av de få tingene hvertfall jeg syns at trekker ned bloggen din. Ellers liker jeg den veldig godt!

  15. «liker ikke clickbait» clikbaiter innlegget med «disse bloggerne leser jeg ikke», leter etter bloggere, finner ingen. Hmm spennende

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *