UKENS SPØRSMÅL

Categories Personlig

Har du slitt mye med dårlig selvtillit/selvbilde med utseende og slikt?
Mye vil jeg ikke si, men jeg har absolutt slitt og kan enda slite. Det er synd å si, men jeg tror helt ærlig at man kommer til å være misfornøyd med et eller annet så lenge man lever, men at presset nok vil gi seg etterhvert. Vi mennesker kan dessverre være alt for harde mot oss selv, og dagens samfunn gjør nok presset enda større og vondere. Jeg sa til mamma senest i går “Jeg følte at jeg hadde min storhetstid for et år siden, og at jeg nå bare bli styggere og styggere”. Jeg kan føle meg både stygg, feit, ekkel, slem og grusom på lik linje med alle andre, 
det er ingen forskjell på meg og deg. Innerst inne vet jeg at jeg ikke er noen av disse tingene, men jeg kan selvfølgelig føle meg usikker jeg også.

Det jeg likevel føler er viktig å si er at problemene man har i ungdomstiden vil virke mye større enn hva de vil være i voksen alder. Det er SÅ mye jeg følte var verdens undergang da jeg var 13-15 år, som absolutt ikke har plaget meg i voksen alder. Jeg trodde for eksempel at ingen ville elske meg om jeg ikke hadde store pupper, NOE SOM IKKE ER SANT. Hadde jeg fått valget på nytt hadde jeg aldri orket å brukt så mye penger på et par pupper. Selv om det kanskje ikke hjelper, så sier jeg det likevel. DU er BRA nok! Slutt å sammenlign deg med andre, for du er unik, og det er AKKURAT det som gjør det så forbanna bra. 

Er det billigere med vegetar mat? Er det derfor du kjøper det?
Nei, vegetarmat er dessverre ganske dyrt. Jeg kjøper det på grunn av at jeg ikke ønsker å støtte kjøttindustrien, og for at jeg bryr meg om dyrene og miljøet. 

Har du noen gang selvskadet deg? og følte du kroppspress i 8ende klasse?
Nei, det har jeg ikke. Jeg følte kroppspress hele ungdomstiden min, og jeg kan enda føle på det. Det som hjelper meg er å fokusere på de tingene jeg er fornøyd med, istedenfor de tingene jeg ikke er fornøyd med. Press kommer nok dessverre alltid til å eksistere, så alt handler om hvordan vi selv velger å håndtere det. Det som pleier å hjelpe meg er å fortelle meg selv tre ting jeg er fornøyd med, og dette er noe du skal gjøre med engang du våkner hver eneste morgen. Har du fint hår? Liker du bena dine? Er du fornøyd med rumpa de? Har du et fint smil? Liker du øynene dine? Finn frem de tingen du liker ved deg selv, og fortell deg selv det! 

Hvor lang pikk har Morten?
Det vet jeg faktisk ikke, for jeg har aldri hatt behovet for å spørre han om akkurat dette. Er du fortsatt nysgjerrig vil jeg anbefale deg å kontakte han personlig på Facebook, kanskje han har lyst å svare deg? 😉

Hvilken sport gikk du på som mindre?
Ridning og fotball. 

Synes du at du har blitt penere og fått bedre stil etter Paradise, eller motsatt? (og ikke si du ikke har endra deg siden da, for det har du)
Man forandrer seg vel hele tiden, gjør man ikke? Det er ting jeg likte bedre før PH (sånn som håret mitt for eksempel, nå HATER jeg håret mitt, haha), men så er det også ting jeg liker bedre nå. Det er vanskelig å svare på egentlig. Det er vel positive og negative sider både før og etter vil jeg tro. 

Blir du sjalu når morten er i samme rom som Isabelle eller Rebecca?
Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg blitt det?

Er du egentlig lykkelig med Morten? virker ikke slik da du brått skal flytte til Trondheim, uten å tenke på hva han synes om det. Han har jo også tidligere sagt at han ikke vil ha avstandsforhold.
Jo, det er jeg. Flyttingen har ingenting med Morten å gjøre, og så lenge jeg er ulykkelig her i Oslo så bidrar jeg ikke akkurat positivt til forholdet vårt. Jeg trenger å være lykkelig i mitt liv, for å klare å være en god kjæreste også. Det er nok ikke spesielt kult å være sammen med en som virkelig mistrives et sted. Hadde det vært motsatt så hadde jeg ønsket at Morten skulle flytte, for jeg ville aldri tvunget han til å være på et sted kun på grunn av meg. Vi kan besøke hverandre masse, så jeg ser absolutt IKKE problemet 😉 Det er mange kjærestepar som bor på andre siden av jordkloden. Dette er snakk om 45 minutter med fly, virkelig ikke verdens undergang.

Hva skjer med håret ditt om dagen? Skulle ikke du bli lysere?
Jo, det skal jeg. Vi får bare vente å se hva som skjer 🙂

Var det sånn at du fikk lov til å drikke alkohol av moren din da du gikk på ungdomsskolen eller løy du om hvor du var og drakk?
Jeg tror jeg fikk lov til å begynne å drikke da jeg var 15-16 år gammel, under ganske kontrollerte forhold. 

Har du fått kviser på rumpa?
Ikke akkurat nå, men det har skjedd før ja. 

Hvor gammel er du?
22 år, men jeg fyller 23 i mars. SHIT

Hvor lang tid kommer det til å ta før håret ditt blir helt blondt?
Helt ærlig, så vet jeg ikke. Vil ha blondt hår NÅ 🙁

Vil du helst bo med Andrea i Trondheim? Og tror du at dere fortsatt kommer til å ville møtes og å være bestevenner? Du er så bra forbilde!
Om jeg kunne bestemme så skulle Andrea blitt med meg, men hun kan ikke på grunn av studie. Jeg har ikke lyst å bo med noen andre, så det er sykt kjipt at hun ikke kan være med 🙁 Andrea kommer nok til å være en av mine beste venner så lenge jeg lever, det er noe jeg bare vet! Åååh, tusen takk for det <3

Vet du hva som skjedde med Isabell og Martine og Pierre og Martine?
Det er nok en sak som er de i mellom, og ikke noe jeg skal blande meg inn i 🙂

Er du disket fra vixen?
Nei, det er jeg ikke. Jeg er bare ikke nominert 🙂

Har du noen problemer med at Martine flyttet inn? og angrer du på at du lot hun bo med dere?
Nei, det har jeg ikke. Jeg kunne ikke bodd sånn her i flere måneder vel og merke, men en måned går helt fint. Martine er en god venn, og det er bare moro å ha henne på besøk. Andrea kan bli litt bestemor til tider, så det er derfor deilig å ha en som har lyst å sitte våken med meg på kveldene, haha. Angrer gjør jeg heller ikke. 

Har du regelmessig vondt på klitorisen?
Nei, det er aldri noe jeg har opplevd før. 

Har du og Morten ofte sex?
Hva vil ofte si?

Er du en sjalu person?
Både ja og nei. Noen ganger kan jeg være en skikkelig dramaquuen, mens andre ganger bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg tror det spørs litt på dagsformen, hehe.. 

Har du snakket med Isabel Raad mens hun er i Mexico?
Hehe, så nysgjerrige dere er. Nei, det har jeg ikke 🙂 Jeg har likevel sett at noen av deltakerne er aktiv på Facebook 😉

Hvordan er det at alle skal ha en mening om deg?
Før brydde jeg meg veldig, men nå gir jeg rett og slett faen. Ingen skal få lov til å endre mitt syn på ting, mine meninger eller hvordan jeg ser ut.

Hvordan er forholdet ditt til Teele? Hun har jo snakket mye stygt om deg på bloggen sin?
Jeg har ikke et forhold til Teele den dag i dag.

Var du bekymret hva folk ville tenke om deg da du meldte deg på PH?
Ja, det var jeg. Jeg var rett og slett livredd for å fortelle mine nærmeste om det, men det gikk overraskende bra. Noen var jo mer skeptisk enn andre, haha.

Hvor lenge vil du blogge?
Jeg vil blogge så lenge jeg orker, noe jeg vil tro er i MANGE år til. Jeg skal selvfølgelig gjøre andre ting på veien for å utvikle merkevaren min. Hva det blir gleder jeg meg til å dele med dere etterhvert <3

Kommer du noen gang til å flytte tilbake til Tønsberg?
Nei, det gjør jeg nok ikke. Jeg vet hvilken by jeg kommer til å ende opp i 🙂

Må du betale skatt?
Jepp, jeg betaler 48% i skatt. hahaha

Kommer du til å bo med noen i Trondheim?
Så lenge Andrea ikke blir med, så kommer jeg til å bo alene.

Hvor mange ganger har du flyttet?
Det er så mange at jeg faktisk ikke har telling. Jeg vil tro det er 20 ganger kanskje? om ikke mer. Jeg har flyttet helt SYKT mye.

38 kommentarer

38 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL

  1. Men du…. Husker jeg feil eller har du skrevet i et annet innlegg at du ikke angret på silikon? Mens i dette innlegget skriver du at du ikke hadde orket å bruke så mye penger på det hvis du kunne valgt igjen. Blir litt forvirra

  2. Jeg er 13 og jeg føler kroppspress og hater kroppen min men jeg greier ikke og slutte og hate kroppen min for jeg har ikke noe positivt og tenke om meg selv, og jeg har hatet meg selv siden 5. Klasse, da hadde jeg selvmordstanker og alt, men det verste er at alle tror jeg har det så fint men det har jeg ikke. Også sier folk alltid til meg at tvillingsøstra mi er så tynn og pen og da får jeg enda dårligere selvtillit:( noen tips til hva jeg kan gjøre( jeg tørr ikke si i fra til noen at jeg har det sånn)

  3. fine svar! jeg også føler jeg har hatt min storhetstid og at nå går det bare nedover og nedover.. Men jeg har lagt på meg masse så det er derfor. Du kan jo bare gå tilbake til sånn du var, for du har jo ikke forandret deg i ansikt eller kropp. Hos deg er det bare stil, sminke og hår som har gått nedover. Og det er jo veldig lett å endre på, bare du vil 🙂

  4. Hahah unnskyld for at æ sier det, men ka skjedde med brynan dine på det første bildet? Haha du har heldigvis forbedra det, som alle andre❤️❤️❤️

  5. Anonym: Kjære deg, dette presset vil gi seg, det kan jeg love. Du vil absolutt ikke føle det sånn for alltid. Jeg vet også at du har mye som er SÅ vakkert med deg. Finn det frem, og fortell deg selv det <3

  6. Anonym: Jeg skrev et innlegg senere om at jeg følte at jeg måtte si at jeg angret for å bli godtatt av lesere og samfunnet, for at det er veldig fyfy å opererer. Jeg har aldri angret, for om jeg hadde angret så hadde det jo vært noe som hadde plaget meg veldig. MEN det er ikke et behov jeg har lengre i “voksen” alder, noe som er to helt forskjellige ting 🙂 Mitt syn på kropp har endret seg veldig de siste årene.

  7. Prøver å finne ut hva teele har skrevet stygt om deg, men finner bare det at hun sa hun likte deg og Rebekka minst personlighetsmessig, har hun sagt noe mer?❤️😪😪

  8. Anonym: Jeg tror nok det er litt øye som ser, personlig har jeg ikke tenkt noe over det selv. MEN hun har kommet med stikk i ny og ne som har vært ganske direkte rettet mot meg 🙂

  9. Fine svar! Men jeg lurer på en ting, hvem redigeringsprogram bruker du? Du har nok skrevet det før, men orker ikke gå gjennom alle innleggene dine for å finne det! 😀 Elsker bloggen din, du er flink!

  10. Dette begynner å bli litt tåpelig. Du legger ut ting på snø,du lurer deg selv + oss når du gjør deg til som en «fake»person. Slutt å lag så sykt mye drama hele tiden!! Begynner å bli dritalei!

  11. Hei, skulle ikke Pierre være en av legendene på PH i år? Så nemlig på snappen hans i går at det så ut som han var hjemme?

  12. Ååå, skulle ønske du kunne svare mer utfyllende på vegetar spørsmålet 🙁 Kjøtterstattning er ikke nødvendigvis dyrere enn kjøtt, spørs jo helt hva slags kjøtt det sammenlignes med 🙂 ! I tillegg så vil jeg bare legge til at det er mye billigere å spise vegetarisk hvis man klarer å lage mat uten kjøtterstatning, å bruke belgarter, grønt og korn for eksempel.
    Elsker at du ikke vil støtte kjøttindustrien, you go girl! 🙂

  13. Hei, ville bare si at jeg er 95 modell og har aldri følt på noe ved kroppspress eller utseende å gjøre, å det er jeg glad for. Jeg er bra nok å det er du også, alle sammen er bra nok som de er
    Digger deg, stå på videre

  14. Hvorfor er det alltid kevin så må komme på besøk til dere i Oslo? Er det ikke på tide at du/dere tar initiativ å besøke han på Stord?tror han hadde blitt veldig takknemlig

  15. Trist at du sier du bryr deg om dyrene og miljøet, så kjøper du en veske i ekte skinn fra YSL. Et dyr som har blitt flådd som du betaler for

  16. Hei, jeg lurte bare på om du har operert noe utseendemessig? Om ikke så må du vite at du er utrolig pen naturlig! Du passer også brunt hår kjempebra, selv om du kler blondt også!

  17. Jeg fikk faktisk myee bedre selvtillit av svaret på første spørsmål:)
    Elsker bloggen din!!<3

  18. hvor er det røde skjerfet fra, det fra når du tar bilde med andrea som du la ut på spørsmålsrunden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *