…. 💔

Categories Blogg

Det er mange ganger jeg har tenkt “hvorfor meg” og “hvordan skal jeg klare dette”. Livet er fantastisk pĂ„ sĂ„ mange mĂ„ter, men det kan ogsĂ„ vĂŠre brutalt. Vi vil mĂžte pĂ„ utfordringer, valg og smerte som kan virke umulig Ă„ komme seg gjennom akkurat der og da, men sĂ„ ordner det seg etterhvert. Litt etter litt. Da jeg fikk telefon om at pappa var dĂžd var det en smerte og en sorg jeg aldri trodde jeg skulle klare Ă„ komme meg igjennom. Jeg kan enda huske hvordan det var sekundet jeg hĂžrte “pappaen din er dĂžd”. Jeg kan enda huske kvalmen som kom etter de intense smertene i kroppen min. Jeg kan enda huske hvordan bena mine bare sviktet under meg, og hvordan jeg bare falt sammen pĂ„ bakken.

Det var sÄ mange sÞvnlÞse netter at jeg til slutt mistet tellingen. Jeg hadde grÄtt sÄ mye at kroppen min ikke klarte Ä produsere flere tÄrer. Jeg hadde gitt opp, for livet mitt kom aldri til Ä bli bra igjen. Jeg kom aldri til Ä kunne le, smile, grÄte eller vÊre lykkelig. Heldigvis tok jeg feil, for jeg kom meg pÄ bena litt etter litt. Forskjellen fra da det skjedde til nÄ er at nesten ingen kan se eller merke det pÄ meg. Smerten av Ä miste pappa vil nok aldri forsvinne, det vil alltid vÊre der ingen kan se.

Jeg tenker pÄ han nesten hver eneste dag, utenom de dagene sannheten er for vanskelig Ä godta og det er lettere Ä late som at han har flyktet til en Þde Þy. Jeg overbeviste meg selv i mange Är om at pappa hadde stukket av til et annet sted i verden, for det var lettere Ä godta enn at han var borte for alltid. Tanken om at han var i livet holdt meg i livet. Det holdt meg ikke bare i livet, men det holdt meg ogsÄ fast pÄ et hÄp som gjorde mer skade enn godt.

Jeg kan enda rÞmme tilbake til de tankene, rett og slett for at sannheten kan vÊre for vanskelig Ä godta noen ganger. Jeg savner han bare sÄ uendelig mye, og det knuser hjertet mitt Ä vite at jeg aldri skal fÄ se han igjen. Han vil for alltid vÊre borte, og den sannheten er for vond til Ä bÊre noen ganger. Jeg hÄper du har det bra hvor enn du er Pappa, jeg elsker deg <3

12 kommentarer

12 thoughts on “…. 💔

  1. Shit!! Jeg mistet faren min da jeg var 15 Är, og dette innlegget traff meg fullstendig <3 I dag er jeg 23 og tenker fortsatt pÄ om han kanskje finnes et annet sted i verden

  2. Du er flink Ă„ skrive. Men dette traff meg, mistet moren min for 4 Ă„r siden… enig om at livet er tĂžft og brutalt og av til sĂ„ skjĂžnner man ikke hvorfor!

  3. Mistet moren min for et par Är siden og jeg har gjort akkurat det samme for Ä klare av hverdagen. Later liksom som at hun snart kommer komma tilbake, hvilket selvfÞlgelig ikke er bra i det hele tatt men iblant mÄ man nok gjÞre det man kan for Ä overleve smerten og sorgen. Vi kommer til Ä fÄ se dem igjen, en eller annen gang. Klem<3

  4. Klem til deg Sofie❀ Vit at han passer pĂ„ deg og fortsatt er der er sted❀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *