Speltlompe lasagne

Categories Mat

Hei alle sammen ♥
Nå som helgen nærmer seg, tenkte jeg at jeg skulle dele en kjempe god oppskrift med dere. Jeg syntes speltlompe lasagnen smaker mye bedre enn den “vanlige”, så dette har helt klart blitt en favoritt hos meg. Jeg anbefaler virkelig alle å prøve den. Vet det sikkert er mange skeptikere der ute, men liker dere vanlig lasagne kommer dere til å elske denne også. 

Det du trenger:
1. En pakke 400g kjøttdeig ( Jeg bruker karbonadeig) 
2. En boks hakkede tomater
3. En teskje tomatpure
4. Cottage cheese, hel boks
5. Speltlomper
6. En halv Løk
7.Ost
8. Hvitløk, en fedd

Først setter du ovnen på 200 grader mens du steker kjøttdeigen. Deretter tilsetter du løk,hvitløk, krydder (Jeg bruker salt og pepper)  tomatpure og hakkede tomater. Deretter lar  du dette små koke i noen minutter til det blir en fin jevn saus. Når sausen er ferdig skal du legge dette lagvis. Kjøttdeigsausen først, så cottage cheese, også speltlomper.  Gjør dette to ganger, og avslutt med å strø over ost. Deretter setter du lasagnen inn i ovnen, på midterste rist i ca 30 minutter. 


Da jeg syntes det er litt kjedelig å bare spise lasagne, bruker jeg hvitløkbrød  og hjemmelaget salat.

 

1 kommentar

1 thought on “Speltlompe lasagne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *