Urolig

Categories Personlig

” Er valgene dine nøye gjennomtenkt?”

” Du har flyttet så mye” 

” Hva rømmer du fra? 

” Du er så urolig “

Dette er ting jeg får høre veldig ofte, både av kjente og ukjente. Jeg forstår hvorfor disse spørsmålene stadig dukker opp, for jeg kan skjønne hvordan det ser ut fra utsiden. Jeg har tross alt bodd i 3 forskjellige byer i Norge, jeg er alltid ute og reiser og finner alltid på noe nytt. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg både er rastløs og urolig, men hvorfor må det være noe negativt? 

Jeg vet det er mennesker der ute som er bekymret over meg og tror jeg har det veldig vondt på innsiden. Det er ikke sant. Det er absolutt ikke perfekt, men livet mitt er veldig bra for tiden. Mye for at jeg endelig har begynt å gjøre de tingene jeg ønsker, som å flytte og reise. Jeg fikk et annet syn på livet etter 22 juli, noe som er bakgrunnen til både rastløsheten og uroligheten min. ” Jeg trodde jeg skulle dø ” sa jeg sist jeg ble spurt om dette. Det er nok ikke en fasit på dette, men jeg fikk lyst til å leve livet mitt akkurat som jeg ville etter Utøya. Mens jeg ventet på å dø angret jeg på alle tingene jeg ikke hadde gjort, og det sugde. 

Nei, jeg stresser absolutt ikke med å få gjort alt jeg ønsker før jeg dør. Så lenge jeg vet at jeg har levd livet mitt som jeg selv ønsker, og ikke etter alle andres forventninger er jeg fornøyd. Jeg har selv fått erfare at livet kan bli snudd opp ned når du minst venter det, noe som har gitt meg et helt annet syn på livet. Jeg forventet ikke å frykte for livet mitt en regnfull fredag for 5 år siden, for kunne det skje da kan det skje igjen. Det høres kanskje ut som at jeg går rundt å er redd for å dø, det er heller ikke sannheten. Jeg har bare lært meg å sette pris på livet.

Jeg vet dette innlegget er rotete, men jeg klarer dessverre ikke å forklare det på en bedre måte. Det er uansett ingen grunn til bekymring, for jeg elsker rastløsheten min. Den har gitt meg så jævlig mye bra i livet, som jeg ikke ville hatt uten den. 

3 kommentarer

3 thoughts on “Urolig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *