Det gjør vondt

Categories Samfunn

Jeg vet ikke hva jeg skal si eller tenke etter gårsdagens hendelse i Stockholm. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal tenke om alt som skjer i denne verden. Vil egentlig krig og terror noen sinne ta slutt? For et par dager siden fikk jeg høre om gassangrepet i Syria der uskyldige mennesker ble drept. Jeg leste om Abdel som måtte begrave tvillingene sine. Han hadde også mistet kona og andre familiemedlemmer denne dagen. Jeg har ikke ord, det føles bare helt uvirkelig. Det er så fjernt fra den virkeligheten jeg lever i. jeg lurer noen ganger på om jeg vet hvor heldig jeg faktisk er. 

Så får jeg lese om en lastebil som kjører gjennom Drottninggatan i Stockholm, fire personer drept og femten skadd. Jeg blir så sint… og lei meg. Man vil så gjerne hjelpe, men man føler seg så hjelpesløs. Hva skal man gjøre? 

Alle mine tanker går til familie, venner og andre berørte ♥

8 kommentarer

8 thoughts on “Det gjør vondt

  1. Du er så fantastisk Sofie 😍, du har en super personlighet, og det er derfor jeg håper du vinner ph i år! 😀

  2. Jeg har ikke sett en norsk blogger som har skrevet om Stockholm, men så kommer ph-sofie på banen og setter ord på det viktige. Altså. Skryt til deg. Dette er bra!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *