Da jeg var russ

Categories Ikke kategorisert

Det er nesten litt skremmende å tenke på at det er 3 år siden jeg var russ. Når jeg tenker tilbake på russetiden føles det ut som det var for et par år siden, men det er det altså ikke. Jeg flyttet fra Tønsberg til Trondheim det året jeg skulle være russ, og jeg var faktisk livredd for at jeg ikke skulle ha noen å henge med i russetiden. Jeg var også redd for at alle skulle være på buss/van, og at jeg skulle være vandreruss alene. Det som sjokkerte meg mest er at de ikke har buss i Trondheim, og det var helt merkelig da det er en av Norges største byer. Jeg var på en måte glad, men samtidig synes jeg det var litt kjipt. Jeg har på en måte vokst opp med buss da det er helt vanlig i Tønsberg og områdene rundt, og for oss var det 90% av russetiden å være på en buss. 

Akkurat nå er jeg veldig takknemlig for at jeg ikke var med på buss. Skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er oppskrytt, og det koster unødvendig mye penger. Jeg er glad jeg brukte pengene mine på veldig mye annet enn en russebuss, for jeg er ganske sikker på at jeg ville angret den dag i dag. Likevel kan jeg forstå hvorfor så mange velger å legge tid og penger i det, for man er jo bare russ en gang og det er jo en veldig morsom tid. Personlig er jeg glad for at jeg flyttet til Trondheim der det ikke var noe press med hverken buss eller van, og at vi heller brukte pengene på ATB sine busser, haha. Jeg var også utrolig heldig som kom i en kjempe fin klasse, så jeg hadde absolutt en veldig morsom russetid. Det skal sies at jeg var veldig lei på slutten, da det var utrolig tungt å feste hver eneste dag. Jeg tror kroppen min er evig takknemlig for at det bare er russetid en gang.

4 kommentarer

4 thoughts on “Da jeg var russ

  1. Skjønner godt at du gleder deg til paradise er over, slik at du og Morten kan vise deres forhold offisielt 😉
    Skjønner godt at du falt for en fra Bodø.
    Er noe spesielt med oss ja 😉

  2. Tror veldig mange er glad russetiden kun varer én måned. Selv var jeg sjåfør hvis vi var noen steder, i 69’Boble, siden ingen av venninnene mine hadde lappen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *