I DAG REISER MORTEN OG JEG TIL..

Categories Reise

Som jeg allerede har fortalt dere skal jeg ut å reise. Det jeg ikke fortalte var at Morten og jeg bestilte oss reise sammen, og at vi allerede reiser i kveld. Som jeg også nevnte må jeg begynne å utforske Europa mer, så vi skal reise til ROOOOMA ♥ Jeg har aldri vært i Italia, så da bestemte vi oss for å besøke hovedstaden. Vi skal bare være i Roma frem til lørdag da jeg skal i konfirmasjon til lillebroren min på søndag. Jeg kan nesten ikke ditche den, haha. Jeg vil heller ikke ditche den vel og merke, det hadde kanskje vært litt spesielt. 

Da denne turen ble veldig spontan har jeg ikke rukket å gjøre så mye reasearch enda, derfor setter jeg veldig pris på om dere lesere har noen tips til hva man burde gjøre og se i Roma ♥ Takk på forhånd, vi snakkes i Roma.

35 kommentarer

35 thoughts on “I DAG REISER MORTEN OG JEG TIL..

  1. Håper dere får en fin tur! <3 Meeeen, hvis jeg (en stooor fan) kom på flyplassen når dere kommer hjem, hadde dere tatt dere tid til bilde?

  2. Du burde sjekke ut Vatikanstaten! Der er det mye spennende å Se. Men det er ganske strengt å slippe inn der, så man kan for eks. Ikke gå med singlet eller alt for kort shorts. Så burde Google klesregler der først. Colosseum er også virkelig verdt å sjekke ut!! Også har man Spansketrappen og peterskirken. Er også veldig fin shopping mulighet der, veldig mye merkebutikker, og vanlige butikker som H&M. Om dere bor på hotell, så pleier hotellene å ha et kart med fin oversikt over hele Roma, hvilke resursnter som er bra, og ting man burde se 🙂

  3. Dere burde besøke Colosseum! Og spise masse is. Den er ekstremt god i Italia, kos dere maaaasse <3

  4. Hei Sofie!
    Når dåkker e i Roma så kan dåkker dra å se colosseum, fontana de Trevi (der kan du kaste en mynt i og ønske dæ no), Spansketrappa, Vatikanet, Aventine høyden og Giardino degli Aranci. (Dette området er kjent for å være stedet for de som er forelsket og herfra kan man gå rundt i flott parkområde og nyte utstikt over hele Roma.)
    Dere må også se litt av utelivet og det e obligatorisk å spise pizza! Kos dåkker masse på tur <3

  5. Så koselig👍👍❤
    Var nettopp i Roma selv! Veldig fint ved Colosseum, Det Skjeve tårnet i Piza og/eller ta hurtigtog til Venezia og reise med gondol i kanalene<3

  6. Beste pizzarestauranter:
    Popi Popi som ligger i Via delle Fratte di Trastevere 45 og bestille arancini!
    Pizzeria Ai Marmi som ligger i Viale di Trastevere 53
    Lett å bomme på restaurant selv i Italia… og IKKE spis ved turistattraksjonene… elendig mat og firedobbelt så dyrt som resten

  7. Anbefaler virkelig å sjekke ut Vatikanstaten, og både St.Peters kirken og museet der! Om dere drar på onsdag pleier også paven å stikke hodet ut av kirken en gang i løpet av dagen (usikker på tidspunkt), så det anbefales å sjekkes ut! Hvem vil vel ikke komme hjem og skryte av at de har sett paven 😉 Ellers er Spansketrappa, Trevifintenen og Colosseum noe å se, men beregn ekstra tid på Colosseum og Vatikanet, det pleier å være noe kø for å komme inn. Vil derimot ikke tro at dette er alt for ille nå “utenfor” sesongen.
    Om dere vil gjøre noe annet enn å se de “typiske” turistattraksjonene, anbefaler jeg virkelig parken «Villa Borgese»! Der er det nydelig å ta med seg lunsj og bare slappe av.
    Håper dere koser dere!

  8. Kan du ta “ukens ph øyeblikk” på ukens oppsummering? Så tar du det beste du likte med den uken på ph (som kanskje ikke ble vist på TV til og med)?<33

  9. Vi var der i fjor påske og vi bodde i den delen som het transevere. Fint lite sted med mye arkitektur og små gode restauranter.

  10. Segwaytour, sykkeltaxi, Vatikanstaten, italiensk is er et must. Masse god mat og veldig koselig by. Kos dere masse

  11. God tur!<3
    Var selv i Roma for noen år siden, dere burde besøke Colosseum, Vatikanstaten, Pantheon, Trevi-fontenen (nyydelig om kvelden) og Spansketrappen 🙂 Anbefaler italiensk pizza over pasta 😉

  12. Jeg har vært i hele Roma og favoritt stedet mitt var vatikanmuseet! Utrolig my kunst og god vin!

  13. Det er ofte laaaange køer på de mest kjente stedene? men kan virkelig anbefale Colosseum og Vatikanstaten! God tur ❤

  14. Har vært på backpacking i Italia å sett veldig mye kult i Roma! Vil definitivt anbefale dere å se colloseum, det er noe av det kuleste jeg har sett på min reise verden rundt! St Peters kirka er også helt utrolig!😊 Kos dere masse på tur, Italia har masse god mat og hyggelige mennesker å by på.

  15. St. Peter kirken, Trevi fontenen, spanske trappen (her ligger det mange kjente merkebutikker) og Colosseum ! Er sykt mye kø utenfor Colosseum, men kanskje dere er heldige siden det ikke er midt i den verste turist perioden😊 Dersom dere vil se byen uten å gå selv, kan dere f.eks ta de sightseeingbussene som tar dere gjennom byen, og eventuelt gå av der dere vil!

  16. Ser alle anbefaler det som er mest obvious, og jeg vil legge til noe mer! Når (om, men dere bør!!) skal til Peterkirken så anbefaler jeg dere å dra opp i tårnet der, med en helt fantastisk utsikt over hele byen! 🙂 Vel og merke om dere ikke har høydeskrekk, men det er nesten verdt det da også. God tur!

  17. Var i Roma når jeg var 16,altså 16 år siden ,hjelpes meg 😩,men til poenget , jeg falt veldig for st.peter kriken var så utrolig fint der 😍 Pizzaen i Italia er magisk og isen 👍

  18. Roma er virkelig elsk! Masse smågater fullt av gjemte kirker, isbarer, restauranter og masse mer! Uansett hvor man går hen er det noe å se på!! Jeg vil absolutt anbefale å gå i alle smågatene i stede for de største turistområdene. Det er i smågatene man får den originale italienske maten i tillegg billigere enn i turistområdene! Ellers elsk på Italia <3 Kos dere masse 🙂

  19. Har vært i Roma mange selv, og det er min absolutt favoritt by:) Jeg anbefaler at dere besøker “Giolitti”, hvilket er Romas aller beste iskrem butikk. Også anbefaler jeg selvsagt å besøke Colloseum, Trevi fontene, gamle byen, Pantheon, spanske trappen, st. Peters kirken m.m. Og da jeg regner med du er glad i shopping, vil jeg anbefale å besøke “via del corso” som er en laaaang handlegate! Det beste med Roma er at der er noe å se på et hvert hjørne, så det er bare å vandre uten mål og mening – det er da du ser Roma 🙂
    Kos dere og god tur 🙂

  20. Mye svindel i Roma, man betaler så og si alltid for å kunne spise på resturanter og prisene er høy. Ikke gå å spis i store handlegater for det er der det er verst. Google gjerne resturanter og se på anmeldelsene der.
    Roma er en fantatisk fin by, god tur 🙂

  21. I Roma er det flott å se alle ruinene som Forum Romanum, Colosseum og St. Angels castle, men noe jeg annbefaler strekt er å bare gå rundt i gatene og utforske Roma på egenhånd, jeg synes det er litt av sjarmen men en så fin by som Roma. Siden en uansett ikke kan få inn all faktan om alt der som har skjedd der!
    Kos dere!!

  22. På mecenate palas (et hotell ikke langt fra sentralstasjonen) er det en nydelig takterasse med restaurant som vi koste oss masse på en kveld hvor vi var de eneste gjestene.
    Hvis dere skal spise koste vi oss masse her: La Taverna dei Fori Imerali. Dette er en av Al Paccino’s favoritt restauranter, og det bør bookes bord. Da vi var der var det mest lokale, og kjempegod mat 😊
    God tur !

  23. Ikke kjøp roser av de som selger på gata! Morten, ikke få dår samvittighet når du sier nei!

  24. Få med dere Victor Emmanuel monumentet, Peterskirken og San Ignatius! Trevi-fontenen er sykt fin, men VELDIG mye folk der

  25. Som alle andre har nevnt; Vatikanstaten og Colosseum! Var i Roma i april 2015 og køene er sinnsykt lange bare da. Colosseum gikk greit, men da vi fikk høre at det var 4-5 timers kø for å komme seg inn i Vatikanstaten (med egne billetter) så betalte vi heller litt mer og hadde guide. Da gikk vi forbi en milevis lang kø og fikk komme rett inn. Med så mye kunst og historie er jeg nå glad vi hadde guide. St. Peterskirken bør dere også sjekke ut, og det Sixtinske kapell. Der var det helt sjuukt fint. Masse god tur! Definitivt et sted jeg skal tilbake til:-)

  26. Om dere vil spise skikkelig autentisk italiensk mat med fantastisk stemning (italiensk bråk, hehe) bør (MÅ!!!) dere dra på “La Fraschetta” (Via San Francesco a Ripa 134). Resturantnten ligger i gata hvor jeg bodde og vi var der ofte. Ligger over broa i byområdet Trastevere. Det kan lønne seg å ringe på forhånd, men min opplevelse er at man ofte likevel ender med å bli ventende litt inne i restauranten. Det er egentlig ganske koselig det, men ikke kom hovsulten om det skulle ta litt tid. Pass på å få navnet deres skrevet ned i boka slik at dere ikke mister plassen i køen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *