HVA JOBBER JEG MED?

Categories Om meg

Jeg har fått utrolig mange spørsmål om hva jeg jobber med og om jeg studerer. Jeg kan starte med å fortelle at jeg ikke studerer, noe jeg aldri har gjort heller. Jeg fullførte videregående og begynte rett i jobb da jeg ikke ønsket å studere. Det er utrolig vanskelig å vite hva man vil utdanne seg som i en alder av 18-19 år, så jeg valgte derfor å ikke stresse med å ta en avgjørelse. Jeg har aldri vært spesielt glad i skole da jeg ikke føler at mine egenskaper passer inn på skolebenken. Jeg vet at jeg ikke er alene med å føle det sånn, og det er akkurat derfor jeg synes det er så trist at man skal bli dømt etter karakterene sine. Det er så mange flinke elever der ute som hadde gjort jobben like bra, om ikke bedre enn mange av de som får 5-6 i snitt.

Når det kommer til hva jeg jobber med så er det denne bloggen. Jeg startet å blogge da jeg var 16 år gammel, og at jeg en dag skulle ligge på topplisten var et mål som virket så fjernt. Jeg har alltid vært bestemt på at jeg skulle klare det en dag, og se hvor jeg er nå. Jeg vet det er noen av dere som mener det er ufortjent på grunn av at jeg har vært med på Paradise, men det er ikke Paradise ene og alene som har fått meg så langt opp på topplisten. Om dere liker å innrømme det eller ikke, så har jeg gjort noe riktig. Jeg må virkelig takke dere som er innom bloggen min hver eneste dag, dere aner ikke hvor mye det betyr. Dere som gir meg masse ros og som støtter meg, dere er så fantastiske ♥ Jeg har ikke ord, TUSEN TAKK!

Btw, jeg tror ikke jeg kan leve på denne bloggen for alltid. Jeg har mange fremtidsplaner, men man må ta en ting av gangen 🙂

12 kommentarer

12 thoughts on “HVA JOBBER JEG MED?

  1. Synes bloggen din hadde blitt enda bedre om du endret litt på skrifta. Klarer ikke helt å se hva som er galt. Den er kanskje litt bred? Altså at du kunne innsnevra skrifta litt så den ikke blir bredere enn bildene?

  2. Bra svart!
    Kunne du skrevet om de vanntette dekslene dere fikk teste ut? Skal snart til syden og lurer på om det er noe jeg burde kjøpe med meg eller om det bare var tull å ha. Mobilen min er jo vanntett i seg selv, men syntes det er bedre å ha en ekstra sikkerhet utenfor. Har du noen av dekslene?

  3. ELSKER å lese bloggen din, er inne her flere ganger om dagen!! ❤ Kan jeg spørre hvilken linje du gikk på på videregående og gikk du ut i arbeid etter du var ferdig? 🙂

  4. Skjønner ikke helt hva du mener med at man blir dømt etter karakterer? Er det opptak til høyere utdanning du tenker på? I så fall er det jo mange studier der ute som ikke krever en spesielt høy poengsum, og det er også mange fagutdannelser man kan ta som ikke krever utdanning utover videregående skole. Nå er det jo slik at poenggrensene blir styrt av tilbud og etterspørsel av studieplasser, så hvis du ønsker å begynne på et studie med mange søkere i forhold til plasser, så er det nå engang slik at da må du jobbe for det. Personlig tenker jeg at det er rett og rimelig 🙂

  5. Så teit at du mener at andre kunne gjort en jobb like bra, til tross for karakterene?? Nei.. om du nærmest får stryk i fagene dine, da har du ikke gjort nok til å ha kompetansen som kreves i de fleste høyere utdannelser.. Om man absolutt ikke liker skole, så må man tåle at McDonald’s eller kassen på kiwi er fremtiden… synes det er veldig naivt å skrive sånne ting. Men du er fortsatt ung, så du har mye igjen å lære.

  6. Du over her!
    Snakk om å være ignorant. Det er en grunn til at politikerne år etter år diskuterer hva som må til for å få en best tilpasset skole. For folk ER forskjellige! Alle er ikke enkeltmennesker, slik som systemet er i dag. Jeg er heldig. Skolen passet meg, og om ett år har jeg en mastergrad. Jeg er god på teori som skolen setter høyest, og mye svakere praktisk. Sånn er det bare.
    Jeg har også en venninne som er omvendt. Hun hoppet ut av vgs, og har jobbet seg oppover. Nå har hun en lederjobb med en lønn som tilsvarer masterutdanningjobb 🙂
    Alle har ulike veier til å nå målet sitt. Og vi må Backe hverandre opp, ikke trykke hverandre ned.
    Stå på, Sofie. Fu** janteloven 🙂

  7. Takk autocorrect.
    Skolemennesker* skulle det stå.
    Vitenskapen har bevist at vi alle er enkeltmennesker….

  8. hvis du tenker at jobber som psykolog, lege, ingeniør osv kan gjøres av folk som ikke gjør en innsats på skolen så trenger du enn reality check tror jeg. For å kunne jobbe med dette trenger du mange år med høyere utdanning, og hvis man ikke gir litt på VGS kommer man seg aldri i livet gjennom universitetet. De fleste som får 5-6 i snitt jobber kjempemasse for å oppnå disse karakterene, så det er klart at det må belønnes.

  9. Paradise har faktisk spilt en ganske stor del for at du har nådd topplisten på blogg.no
    Så og si hele bloggen din siden du ble kjent har basert seg på innlegg knyttet til Paradise. Jeg har vært en leser på bloggen din lenge før du ble med i Paradise, jeg leste bloggen din under fitnesstida di blant annet, og Paradise spilte en stor rolle for din plass på topplista.

  10. Ganske uenig med at folk kan gjøre en bedre jobb enn dem med 5-6 i snitt. Hvor høyere snitt du får, jo mer disiplinert og fokusert er du som person. At f.ek.s en person som får 3 i snitt kunne gjort en bedre jobb som ingeniør enn en med 5 i snitt er uaktuelt, i og med den første personen hadde nok slitt seg i hjel i gjennom universitetet dersom den har fått dårlige vaner allerede på videregående

  11. Kathrine: folk er forskjellige, noen gjør det bedre på skolen enn i praksis, og andre omvendt. Karakterer handler ikke om hvor flink du er i praksis, det handler om hvor mye teori hjernen din klarer å absorbere på kort tid før en prøve. Jeg mener en person med lite fravær og 3er i snitt, kan godt være bedre i praksis med en person med null fravær og kun får 5ere og 6ere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *