DEN SLITSOMME STARTFASEN

Categories Personlig

For bare 3 måneder siden hadde jeg aldri trodd jeg kom til å være hjemme i Bodø hos foreldrene til Morten. Jeg skal være ærlig å si at det har vært mye frem og tilbake, og mye usikkerhet. Er jeg alene med å ikke like startfasen ? Jeg føler alle snakker om at det alltid er så hyggelig i starten, for da er man mye flinkere til å ta vare på hverandre. Jeg er helt motsatt, for jeg hater det.

Alt er så mye mer stress. Det er så vidt man skal tørre å gå på do å tisse, i tilfelle han hører det. Det er mange matretter man unngår da man er syk usjarmerende når man spiser, som pasta for eksempel. Åh som jeg hater pasta på første date. For å ikke snakke om å ha glattbarberte legger 24/7. Så glattbarberte at du kan kjenne sårene på leggene i det du barberer deg for hundrede gang. Ikke minst det at man alltid er usikker. Liker han meg? Holder vi på? Skal jeg kysse han nå? Skal jeg spørre om å sove over?

Det kan godt være jeg som er rar, men jeg har alltid hatt det sånn. Jeg trives mye bedre nå som jeg kan ligge på sofaen i den rosa joggedressen min med bustete hår. Man skulle tro at man ble trygge på hverandre etter å delt rom i mange uker på Paradise Hotel, men med engang vi begynte å bli seriøse var det masse som plutselig ble flaut. Som dere sikkert har sett på TV så er kanskje ikke Morten den som viser mest følelser, så han kan være utrolig vanskelig å forstå seg på. Det var mange ganger jeg lot være å snakke til han, kun for å se om han tok kontakt med meg. Det endte alltid med en ” skal du sove over?” melding, og en time senere var jeg hjemme hos Morten.

Det er selvfølgelig hyggelig i startfasen, men jeg trives mye bedre nå. Vi vet hvor vi har hverandre, og vi har det utrolig bra sammen. Jeg føler meg så heldig som har møtt en så fin gutt, med så mange gode verdier. Jeg er utrolig glad for at det ble oss til slutt, og at det ikke bare var Paradise boblen som fikk oss til å føle som vi gjorde. 

74 kommentarer

74 thoughts on “DEN SLITSOMME STARTFASEN

  1. Kan du seriøst slutte å lage sånne ubehaglige grimaser?
    Det var sånt man syns var kult på barneskolen og ungdomsskolen.
    Upassende for en på din alder

  2. forstyrrende og mislykket forsøk på å lage trutemunn…… kan du ikke heller prøve å se litt normal ut? usj……….

  3. Det var nok ikke lenge, nyt det så lenge du kan.
    Morten er en cocky fyr, med sær personlighet – han er flott å se på da! finner seg nok en som er hakket bedre enn deg 🙂 kremt, mente 20 hakk

  4. Koselig at du tok turen til Bodø Sofie ❤️ Det er min hjemby 🙂
    Håper du trives hær! 👍🏻
    Ikke tenk på all drittslengingen folk kommenterer, Du er god nok ❤️

  5. Jeg synes dere er begge veldig søte på blide!❤️ Dere er veldig søte sammen og jeg håper dere koser dere i Bodø!😍😍😍 Ha en fin helg

  6. Du og Morten er så perfekte og søte sammen❤️ kjenner meg utrolig godt igjen i de tinene du tar opp i innleget❤️❤️

  7. Omg, kan ikke folk passe på sine egne saker? Blir seriøst sliten av folk som lar seg irritere av alt og må pirke på andre. Det verste er at alle bare tror de kan si hva de vil om andre 🙄 Haters ass..

  8. Når du svarer leserne dine, både hatere og beundrere har du en utrolig barnslig måte å skrive på. Jeg har lest alt ifra “suss og klemz” “xoxo” “smask” .. masse <3 slike og generelt dårlig forsøk på spydig sarkasme. Du er ufattelig barnslig!
    Ikke snakk om hvor slitsomt andre må ha det som kommenterer fælt. Det er under 3 dager siden sannheten om din og Andrea sin ekle mobbing kom i lyset. Ligg litt lavt! De brynene dine må du seriøst fikse! Nå som du er på topplisten kan jo du få sponset hjelp.. så lenge det varer...
    Lykke til med å bevare lesere med slik attitude.
    Meg meg meg meg, selvsentrert mobber

  9. Føle vældi med dæ når det kommer til startsfasen, sleit masse med de tingan du har nevnt i starten av mitt forhold, men går heldigvis over etterkvært 🙂

  10. Dere er så søte sammen ❤️ Og jeg skjønner godt hva du mener… Husker fortsatt i begynnelsen av mitt forhold.. Syntes det var så slitsomt å sminke meg hele tiden.. Passe på alt jeg sa og gjorde. Er så mye bedre å være 100% komfortable med noen. Jeg tror du og morten kommer til å klare dere helt fint jeg.. Jeg har troen på dere! Nyt hverandre og fokuser på kjærligheten for den er større enn alt.
    Klem❤️

  11. Heii! (Håper du ser denne kommentaren:) hehe) Først vil jeg si at jeg heide virkelig!!! på deg og morten inne på hotellet! Jeg syntes morten var en skikkelig rå type så kjekk og flott. Du var kjempe god og snill som tok imot alle de nye deltakerne på en skikkelig god måte følte jeg! Vil også si at dere er utrolig søte sammen nå!! Ser ut som dere er et par som har vært sammen i årevis!! Ønsker dere en fin fremtid begge to håper også dere får mange fine minner sammen! Og ha en fin dag videre takk for meg! (ble litt mye? oops hahah)

  12. At det går ann å være så sjalu! Hva fader er galt med folk som vil prøve å påvirke følelsene dine ovenfor Morten?! Ikke bry deg peneste Sofie❤️ Kos deg videre i Bodø❤️

  13. Startfasen er jo den beste !! nyforelska, sommerfugler, alt er nytt og man lærer å kjenne hverandre 🙂
    Men sant som du skriver, at det blir bedre siden man da vet hvor man har hverandre og er tryggere. Mindre usikkerhet på partneren sine og sjalusi osv.
    Dere er fine <3

  14. Tenk at folk synker så lavt og skriver stygge ting om/til folk de ikke aner hvem er, sånn egentlig.. Uff, verden altså! Men ja, jeg er ganske enig med deg. Jeg liker ikke den tiden så godt heller. Men følelsen av å være nyforelsket er ganske nice da!! <3

  15. Dere er kjempesøte begge to! <3 Fint bilde 🙂 Ikke bry deg om hva folk sier. De er bare sjalu fordi du har kapret den kjekkasen 😉 Du fortjener han, du er så flott 🙂
    Det er synd på de menneskene som skal rakke ned på folk. Herlighet og de kaller deg og andrea for mobbere 😛 haha!
    Det er så ufortjent. Dere er jo så søte, og det ser de fleste av oss, så ikke bry deg 😀 <3

  16. åå dere er så herlige 🙂 er nok ikke alltid så lett og møte svigers for første gang, og må si at morten er prikk lik faren sin, så en video på instagram 🙂

  17. Kan slutte og lage grimaser du ser sykt barnslig ut når du gjør det. Er det så kjedelige i Bodø at blogger så mye når du er der😂😂

  18. Anonym: Jeg svarer kun de som rakker ned på utseendet og kommer med usaklige kommenterer sånt. Konstruktiv kritikk setter jeg pris på, og de svarer jeg ordentlig.
    Ja skal fikse brynene mine med engang <33

  19. Hei:)
    Du virker som en herlig og supersøt person, du og Morten er sååå fine sammen.
    Til noe helt annet….
    Jeg har et tips..vet dette kan være vanskelig, men ikke svar på de negative mld du får! Hev deg over de latterlige mld å overse alt det negative. Lover at da blir det ikke like gøy å skrive dritt til deg.
    Jeg heier på deg<3
    Klem

  20. Da er veldig gøy å hørra om kossen du følte da i begynnelsen av forholdet dåkas😍 Har følt akkurat da Samma… du og Morten er perfekte sammen

  21. Har heiet på deg å Morten fra starten av paradise å håper dere varer<3 må bare si at bloggen din er kjempe interessang å jeg liker den veldig godt! Å håper jeg får møte dere engang<3

  22. Har heller aldri vært stor fan av startfasen og dæ å møt foreldran 🙂 huska når e va 16 år gammel og skulle møt foreldran te min daværende kjæreste, e skulle heim te han på middag før første gang ilamme han, foreldran å lillebroren hannes, og e va så nærevøs. Kjæresten skulle “imponer” me mæ å lag Taco te oss og dæ tar jo som regel ikkje så allverdens av tid, men den gangen tok dæ faktisk 2,5 time, trur han va litt nærvøs han også 😂
    Ufyselig å les alle dissa stygge kommentaran du får, folk tenk jo ikkje lengre enn nesa rekk.. Du e en fantastisk person 😊

  23. Hei Sofie. Jeg hadde veldig sansen for deg da du var med i PH. Du virker reflektert og med en dybde som ikke alle har i den alderen. Tror du kan få til det du vil. Ville bare ønske deg lykke til 🙂

  24. Herrelighet. Så barnslige visse mennesker kan være. Noen klarer virkelig ikke å la være å kommentere negative ting. Voks opp sier nå jeg 😂 de som syns det er barnslig med grimaser må jeg si er ganske barnslige selv. Er ikke alle som liker å være seriøse på bilder. Jeg syns værtfall du virker som ei topp jente, og du og Morten er ett flott par. Er latterlig å se hvor misunnelige folk er 😂 kan man ikke bare være glad på andres vegne. Jeg har alltid lært at har man ikke noe godt å si, så skal man holde kjeft. Men noen mennesker klarer bare ikke å la være. Det er de som er tragiske ikke du. Ikke rart unge jenter er usikre, når det er slik noen i samfunnet er.

  25. Bra innlegg!
    Kan folk serr slutte å rakke ned på Sofie? Er faen ikke rart folk blir deperimerte og mobbet som videre resulterer i å velge å ta sitt eget liv! Blir helt målløs av at man skal se så nøye på å finne “feil” på bilder, personligheter, handlinger osv. Kan hun ikke få lov til å være seg selv? Og hva er det som er så galt med å være barnslig? Snakk om barnslig, så synes jeg det er det mer barnslig av dere å skrive masse stygge ting ANONYMT. Blir helt sjokkert over dagens samfunn.
    Håper dere koser dere masse i Bodø, dere er kjempesøte!
    Og Sofie, jeg håper virkelig at de stygge kommentarene går inn det ene øret og ut det andre! Uff..

  26. Kjenner meg igjen på det me at hva å spise og toalettet va meir skummelt i begynnelsen av et forhold blant annet. vore sammen me kjæresten min no 10 måneder snart og enda like nyforelsket 🙂 Husket eg gruet meg veldig for å treffe familien hans men gikk bra for de visste hvem eg va fra før siden han va en god kompis hehe. men han møtte mange av slekt og familie venner av far min pga uken etter eg og han ble sammen var han allerede invitert t min far sin 50årsdag 🙂
    Men forsett å skrive slike koselige innlegg 😀

  27. Christine: Ja, noen skal virkelig pirke på alt. Trodde ikke det skulle være noe galt å lage en grimase på et bilde, men tydeligvis. Noen skal virkelig ha en mening om alt. Det er uansett ikke noe å bruke tiden sin på, haha 😀

  28. Startfasen med min eks var helt forferdelig. Jeg turte absolutt ikke tanken på at han skulle høre meg tisse. Nei fysj så forferdelig;)
    Når han lå på soverommet, skulle jeg til badet som lå på motsatt side. Jeg turte rett og slett ikke tisse i Do, og satt meg med rumpa ut av vindu og tissa fra 2 etasje UT AV VINDU! 🙂 det tror jeg man kan kalle angst for tiss i startfasen…. men at naboer så en gal jente sitte med bar rumpe og tisse ned var plutselig helt greit 🙄

  29. Hei! Jeg må si meg veldig enig med deg. Det er veldig stressende. Nå har jeg vært sammen med kjæresten i over 7 år og nå er det vel nesten ingenting vi ikke kan gjøre sammen, MEN jeg husker veldig godt startfasen!
    Vi hadde avstandsforhold, ikke lange stykket. 1 time med bil, men som ungdom og ikke gammel nok til å kjøre bil, så ble det tungt å komme seg bort. Jeg gikk alltid med en konstant frykt om at noe skulle skje. Flørtet han med andre når jeg ikke var der?Var dette noe som ville vare?Jeg var stormforelsket og verden ville gå i mer enn 1000 biter om det skulle bli slutt!!!
    Man lærer ting hele veien…. Bare det å spise middag kunne bli rart! Jeg likte gjerne ikke alt, så jeg presset i meg maten bare for å ikke virke frekk! Eller det at de spiste spagetti med gaffel og skje?!? XD Det var nytt for meg!
    Men ting blir lettere og lettere, og jeg kan ikke ha en verden uten gubben min! <3

  30. Kan ikke folk slutte å rakke ned på Sofie?? Sofie er er en bra person. Hvorfor skal dere bruke energien deres på dette? Tenker dere ikke uff stakkar? Ha respekt Okey.
    Sofie dere passer så godt sammen❤

  31. Kan folk slutte å rakke ned på Sofie? Sofie fortjener ikke dette her. Ho har ikke gjort noe galt. Tenker dere ikke som skriver disse stygge kommentarene stakkar? Også gidder dere faktisk å bruke energien deres på dette.
    Dere er perfekte for hverandre. Har heiet på dere to siden start❤

  32. Føler litt det samme som deg når det gjelder startfasen. Jeg både liker den og ikke liker den, fordi den skaper så mye usikkerthet om hvor man har hverandre. Skal jeg spørre om å få komme? Maser jeg får mye? Også vidre også vidre.. men samtidig er den jo koselig ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *