HVORDAN ER LIVET SOM “PARADISE SOFIE”?

Categories Personlig

Hvordan er det egentlig å gå fra å bare være Sofie til å bli “Paradise Sofie”? En ting er sikkert, og det er at jeg hadde aldri sett for meg hvordan dette kom til å være. Du kan forestille deg og du kan ha dine forventinger, men det vil mest sannsynlig ikke være sånn som du tror. Det er et press, et press jeg aldri har kjent på før. Det er utrolig mye man må tenke på, og uansett hva man gjør så er det alltid noen som vil finne et eller annet å pirke på. For det er dessverre sånn, at noen vil gjøre alt for å trykke deg ned.

Jeg er fortsatt den jeg alltid har vært. Den Sofie som meldte seg på Paradise i håp om en kul opplevelse. Hun som gråter av ingenting, får fort dårlig samvittighet og ler av alt. Samtidig kan jeg også være sta,barnslig og sur. Jeg føler ikke at jeg har forandret meg som person. Jeg er bare forrvirret, samtidig som jeg prøver å venne meg til min nye hverdag. Hittil har jeg ikke taklet det så veldig bra, for jeg klarer ikke å finne tid. Jeg vil så gjerne, men det er så mye jeg ikke rekker. Skal jeg være ærlig så føler jeg meg ofte alene, for jeg må sitte hjemme foran macen. Jeg må takke nei til å være med på ting på grunn av avtaler og jobb. Det å blogge er frihet, men samtidig et fengsel. Jeg vet mange av dere ikke vil forstå, men dere skulle bare visst hvor mye tid dette tar. Jeg elsker bloggen min overalt, men noen ganger kan det være tøft også. Jeg må gjøre alt for å tjene penger, akkurat som deg. Likevel kunne jeg ikke tenkt meg noe annet, jeg må bare finne en balanse. 

Plutselig spiser jeg middag med mennesker jeg selv har sett på TV. Jeg henger med andre som jeg selv har fulgt i mange år. Jeg drar på arrangementer som jeg engang pleide å lese om på blogg eller se på Snapchat. Jeg er en av de. Jeg har mennesker som løper etter meg for å ta et bilde, av meg. Det er en helt merkelig tanke, for hvorfor vil egentlig noen ha bilde med meg? Misforstå meg rett, for jeg skjønner hvorfor. Det er bare rart, for jeg er jo egentlig bare Sofie. Så er det denne grensa da, for er det egentlig greit å si nei? Jeg vil ikke si nei, for jeg digger alle dere som støtter meg og hjelper meg på denne veien. Likevel er jeg bare et menneske jeg også, og noen ganger kan det bli for mye. Jeg har blitt dratt i håret, fått kamera trykt opp i ansiktet mitt uten å bli spurt, åpenbare snikbilder, blitt snakket om mens jeg står ved siden av, fått stygge kommentarer, men de skal likevel ta bilde og jeg har blitt fulgt etter i flere timer. I går ble Morten kalt en “jævla fitte” for at han kun smilte og sa hei, og ikke stoppet opp. Det er liksom greit å gjøre alle disse tingene, for vi er offentlige personer og har valgt dette selv. Vi er bare mennesker vi også, vær så snill å husk det

I går er første gangen jeg sa nei til å ta et bilde. Rett og slett for at noe hadde skjedd og jeg var jævlig lei meg. Jeg trengte litt tid for meg selv, og akkurat da kom det dessverre en jente bort. Det å si nei føltes ikke bra, og samvittigheten tok meg et minutt senere. Den tok meg så mye at jeg glemte mine egne problemer, og løp rundt for å finne henne. Jeg skrev på Snapchat i håp om at hun skulle se det, noe hun ikke gjorde. Det plagde meg i hele går og det plager meg enda i dag. Jeg vil ikke være en av de som sier nei, men er det greit i noen tilfeller? Jeg personlig synes det er viktig å ta vare på alle dere som leser bloggen min, for jeg er ingenting uten dere. Det er bare vanskelig å være 100% hele tiden, selv om jeg så gjerne kunne ønske.

Jeg har bare vært “Paradise Sofie” i fire måneder, og det vil nok ta tid før jeg blir vant til dette. Det høres kanskje ikke ut som jeg liker det livet jeg har nå, men det gjør jeg. Jeg elsket det livet jeg har nå og det har gitt meg så mye fint ♥ Jeg ønsker bare å være ærlig med dere, for det er ikke ” et perfekt liv” som veldig mange tror. Jeg får være med på mye moro og jeg har allerede fått opplevd mye sykt. Jeg har fått møtt masse mennesker og stiftet nye bekjentskap. Når du ser på det store bildet så er det ikke det som betyr noe. Det som betyr noe er vennene mine, familien min og kjæresten min. Det som betyr noe er at jeg fortsatt er meg, og det er den personen jeg alltid vil være. Uansett om jeg er “Paradise Sofie” eller “hun med bloggen” Uansett om jeg får tilgang på VIP sammen med de andre kjendisene, så er jeg bare meg. Jeg ønsker ikke å være noen andre, kun for at jeg er en offentlig person. 

34 kommentarer

34 thoughts on “HVORDAN ER LIVET SOM “PARADISE SOFIE”?

  1. hahah du tror du er justin biber bare fordi du har vært med på PH bare vent til den nye sesongen starter da er du helt glemt og da kan du endelige slutte og leke justin biber😂😂

  2. Du er utrolig flink å skrive og til å formulere deg, noe som gjør at hvertfall jeg får mer forståelse for situasjonen din! Det ER helt greit å si nei, Sofie, og jeg ser veldig opp til deg <33 Å lese bloggen din er definitivt et av høgdepunktene med dagene mine og jeg elsker spesielt når du skriver sånne innlegg der du åpner deg og tørr å slippe oss inn. Jeg synes du er så sterk, og du fortjener alt det beste! <3

  3. Syns storyene dine var morsommere før. Nå både på insta og Snapchat er det bare “Hva gjorde jeg i går? Shit. Les mer på bloggen”,”Hva spiste jeg i sta? Hvordan sokker bruker jeg? Les mer på bloggen”, “Hvilken farger liker jeg? Viktig viktig. Les mer på bloggen”………….. Les mer les mer les mer les mer les mer.

  4. Men vennen. Har du tenkt på en ting? Det er ingen andre enn deg som blogger så mange innlegg ila en dag. Du gjør en FANTASTISK Jobb. Men jeg tror du hadde gjort det minst like bra med bare 1-2 innlegg. Kvalitete fremfor kvantitet. Og så blir du ikke lei bloggingen selv ❤️ Du er et fantastisk menneske.
    Jeg har forresten sendt Mail til deg, men aldri fått svar.. 🙁

  5. Dette innlegget rørte meg til tårer. Du er så flink til og skrive og det mener jeg. Jeg elsker personligheten din og når du skiver sånne innlegg så blir det helt magisk. Det du går gjennom nå kan jeg ikke si jeg vet for jeg er ikke i samme posisjon men det jeg vet er at hvis du hadde sagt nei til meg så hadde jeg forstått så ikke ha dårlig samvittighet vi fansen er uansett glad i deg. Jeg er vertfall glad i deg og du og Morten er “ment to be” ❤️❤️. Jeg ser så jævlig opp til deg Sofie sykt stolt over deg uansett hva. Ha en fin dag……❤️

  6. Du er et stort forbilde for mange der ute (også meg) Og du er utrolig flink til å snakke for deg. Du er en person mange ønsker å være, ikke pga at du har vært med på PH, men fordi du har sider og trekk som gjør at du virker veldig ordentlig. Du er et stort forbilde og et forbilde man kan se opp til å vite at er greit gjøre det. Fordi du er ikke bare den dusten som var med på PH som mange sier. Du er en person med sterk personlighet og utrolig mange bra sider. BTW Da jeg så deg på PH begynte jeg og heie på deg med engang , og Morten også, jeg likte ikke at du var i Det hvite hus fordi jeg likte La Familia best (Hahah) men når du og Morten fant tonen ble jeg så glad at det ikke kan beskrives haha❤️😘😂

  7. Du er en utrolig fin, smart og en kjempe snill jente som jeg har sett💛 Jeg forstår virkelig hva du mener og håper du fortsetter å være så ærlig som det du er! Du er et stort forbilde, og jeg ser virkelig opp til deg! Gleder meg allerede til neste blogg innlegg og YouTube video..!! Digger deg å Morten, dere er bare såå søte sammen og best❤ Ønsker dere virkelig lykke til med alt og håper du/dere får en fin sommer! Du er en strek og en rå dame. Stå på!! Klem😘

  8. Hei. Har ikke følgt med på paradise, så var tilfeldig klikket inn på bloggen din. Vill berre seie at du er en reflektert ung flott dame, blitt veldig begeistret for bloggen din:) viktig at du tenke deg selv først og fremst, ingen som kreve at du skal yte til hver og en tid, for da vill du bare slite deg ut:) lykke til, heier på deg, og synes dere er eit flott par:) 🙂
    Hilsen tenåringsmor

  9. Selvfølgelig kan du si nei! Det er ingen som har rett på å ta bilder med deg, om ikke du føler for det selv. Jeg forstår deg godt! <3

  10. Lene: Jeg synes det er veldig greit å blogge flere ganger om dagen, for det gir meg mye. Men ja, det er veldig slitsomt. Likevel vil jeg gi leserne det de ønsker, så vi får se hva jeg finner ut senere. Det er ikke jeg som styrer mailen min, så jeg ser dessverre ikke hva som blir skrevet til meg.. Prøv FB heller 🙂

  11. Hei. Denne kommentaren er kun ment som konstruktiv kritikk, og ikke drittslenging.
    Bare lurer litt på hvorfor du skriver “Jeg må takke nei til å være med på ting på grunn av avtaler og jobb. Det å blogge er frihet, men samtidig et fengsel.”? Vi må alle takke nei til ting pga jobb og forpliktelser. Du har i tillegg muligheten til å si ja fordi du har mer frihet som selvstendig næringsdrivende. Synes det er lite reflektert å formulere seg slik når det sitter en haug med mennesker som jobber hardt i 8 timer hver dag, uten å få den lønnen og friheten som du får. Misforstå meg rett, jeg tror det er mye hardt arbeid bak en stor blogg, men du har det antagelig bedre enn folk med “vanlige” jobber? Hvis ikke hadde du vel sluttet? Regner med det smaker mer enn det koster å drive en populær blogg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *