JEG VURDERER Å OPERERE

Categories Personlig

Nei, jeg skal ikke operere noe på kroppen min som jeg er misfornøyd med. Eller jeg er jo misfornøyd, og dette har plaget meg helt siden jeg har vært 13 år gammel. Jeg tror faktisk ikke det er så mange som vet om akkurat dette, for jeg har aldri nevnt det på bloggen. Som 13-åring fant jeg ut at jeg hadde dårlig syn, og jeg har slitt med det siden da. Jeg kan ikke huske hvordan det er å våkne opp å se alt klart, og det er selvfølgelig et ønske jeg har. Jeg er utrolig lei, og vil virkelig gjøre noe med det.

I mange år har jeg tenkt på å ta laseroperasjon, men det er et eller annet som holder meg igjen. Jeg er livredd, det er tross alt øynene mine. De er ganske ubrukelige nå, og det er akkurat derfor jeg er redd for å gjøre det enda verre. Jeg er også livredd for å bli blind, selv om jeg vet at sannsynligheten er liten. Jeg vil uansett høre om det er noen av dere som leser bloggen min som har erfaring rundt laseroperasjon, og kan dele deres historie med meg. Jeg prøver å manne meg opp til å operere, og jeg tror derfor at akkurat DU kan være til stor hjelp. Takk på forhånd <3

19 kommentarer

19 thoughts on “JEG VURDERER Å OPERERE

  1. Min samboer gjorde det i 2010. Blei veldig velykket. Men det varer jo bare noen år. Nå er synet dårlig igjen og han må bruke linser igjen. Men han sier det anbefalles😊😊

  2. Hei jeg tenkte bare og si at jeg har følgt deg lest bloggen din sett på PH, heiet på deg og kevin hele veien💜 du er ei helt fantastisk jente og jeg digger deg ! 💖
    Når det er sagt så skal jeg fortelle deg litt om mi svigermor,hun hadde veldig dårlig syn for noen år siden, hun kunne ikke bruke linse eller briller, for synet var så dårlig, hun tok laserbehandling/operasjon for 5år siden ca,og hun angrer ikke ett sekund på at hun tok den laserbehandlingen, hun kjente ikke noe, man får bedøvelse og det gikk veldig smertefritt,du må huske i dag er dem veldig godt utstyr med bra teknologi og de er utrolig flinke de som gjør slikt, hun har ett utrolig bra syn idag hun sier det er så godt og våkne opp og se alt helt klart 🙂 en utrolig god følelse sier hun, så vist jeg hadde hatt dårlig syn så hadde jeg ikke nølt med og ta laserbehandling,det gjør så mye med en person når man får sett klart, mye lettere i hverdagen,man slippe og anstrenge øynene og man slippe hodepine,og man slippe og bli sliten i øynene for at man må anstrenge seg hele tiden når man eksempel skal lese, se tv O.l☺😊 ønsker deg fortsatt en fin sommer videre og håper svare mitt ga litt mening og forståelse for deg 💙

  3. Hei. Mamma tok laseroperasjon for mange år siden (typ 2007-2009 engang)og først nå har hun begynt med briller igjen. Det er ikke fordi synet har falt tilbake og laseroperasjon ikke fungerte, men fordi nesten alle får dårligere syn fra 40-50 årene. Hvis du tar laser for tidlig og synet fortsatt er i utvikling kan det også bli dårlig raskt. Du burde jevnlig sjekke øynene og er det stabilt over en lengere periode er det mindre sjanse for at det blir dårlig igjen. Jobber i optisk forretning, så kjenner til dette. Gå uansett å ta en undersøkelse for å konsultere med optiker, han kan henvise deg videre ☺️

  4. Ble litt skuffa. Trodde du skulle skrive at du ønsket å opere ut silikonet i puppene dine (for å støtte under den naturlige kroppen og kroppspresset samt at du virker som en veldig selvsikker/fornuftig jente)..
    Hørt at laseroperasjon for øyna som oftest går bra, og er til å anbefale om en virkelig sliter med synet.

  5. Eh har opperert øynene nor eg var 7 for eg var nesten blind. Og laseroperasjonen var veldig vellykket. No ser eg heilt fint oh eg har heilt normalt liv. Anbefaler deg og gjøre laseroperasjon det er veldig veldig veldig liten sjanse for at fu vlir blind.❤❤

  6. Hei Sofie. Ikke for å skremme deg eller påvirke deg for å ikke opperere så vil jeg likevell komme med min historie, eller rettere sakt min morfars. Han tok laser opperasjon og det gikk veldig galt. Han ble desverre blind og hele opperasjonen ble veldig smertefull. Vet dette skjer med veldig få, og at sjansen ikke er stor men alikevell kan det skje:( det verste var tiden etter på da både leger og forsikringsselskap ikke var hjelpsomme og morfar fikk ingenting tilbake på forsikring!

  7. Fikk lysbehandling for 3uker siden og angrer ikke ett sekund. Legene her i Norge er fantastisk flinke. Skjønner at du er beskymret, men det er virkelig ikke noe å grue seg til. Litt ubehag blir det, men det går over.

  8. Det anbefales! Hva vil du mest? Musste synet mer og mer eller 99,99% sikkert få mye bedre syn? De hadde ikke gjort det om man blir blinde av det! Mann deg opp å legg deg på sykesengen!alle her som leser bloggen din dagli/ukentlig vet hvor tøff du kan vere! Vill du mest sansyneli bli blind etter hvert eller vil d mest sansyneli se helt perfekt igjenn? Your eyes ypur chois

  9. Moren min gjorde det i fjor. Det man må tenke på er at man ikke får perfekt syn med en gang. Det kan det ganske lang tid. Hun trenger ikke nå å ta på brillene før hun leser på mobilen eller noe annet. Dette anbefaler hun og er veldig fornøyd! Nå er synet veldig bra!

  10. Min far gjorde nettopp dette for noen måneders tid siden, og han mener det er det smarteste valget han har gjort! Han hadde smerter i øynene de første timene etter operasjonen, men etter det var det ingen problem! Det var diverse ting han måtte passe på de første par ukene, men det blir en jo informert om 🙂 Så han er strålende fornøyd med resultatet, og eneste “pirk” er vel at han kan bli litt tørr i øynene innimelom, men da er det fikset på null komms niks med bruk av øyedroper. Han gjennomførte det med å bruke øyeklinikken “amira”. Rask og god service!

  11. Jeg kjenner ei som har gjort det og hun er veldig fornøyd, hun kan se mye klarere og bedre nå etter operasjonen og har gjort det i flere år nå

  12. Hei Sofie! Jeg er i samme situasjon som deg, men har i lengre tid benyttet månedslinser ettersom dagslinser ikke var noe for meg. Og jeg er kjempefornøyd! Så lenge du går til en ordentlig optiker og får linser som passer deg, kan du bruke de samme linsene dag og natt i en måned. Ta gjerne noen dager uten når du har tatt de av etter en måned, så får øynene “hvile” litt. Mange sier at også månedslinser skal tas ut daglig, men det stemmer ikke! Selv har jeg de på i en måned av gangen og det går kjempefint, det sier også optikeren. Personlig har jeg ventet med laseroperasjon fordi synet må ha stabilisert seg, vet ikke hvordan dette er med deg!

  13. Jeg tror det vil lette livet ditt veldig mye 😀 Det å kunne se godt tar man så for gitt, du fortjener å se livet klart! Skikkelig filosofisk svar, hehe.

  14. Pappa gjorde det for flere år siden. Han måtte gjennom en ny operasjon for å fikse på noe, men han er svært fornøyd! Bruker aldri briller lenger og eneste er at han blir litt tørr på øynene og må bruke dråper.

  15. kosthold….
    økologisk grønnsaks juice fikser syn, og alle sykdommer.
    Jo mer du klarer å leve på økologisk grønt og litt frukt sitron eple… osv jo bedre.
    Hvis en person som har 4% av synet sitt og fikk igjen 60% av synet. Så kan vel du klare å fikse ditt syn og

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *