VI PRØVER PÅ NYTT

Categories Reise


Kjole Bikbok

Som vanlig har vi sovet lenge i dag, men det er helt OK. Jeg må lære meg å slutte å stresse så mye, for hva er egentlig vitsen? Tenk så mye unødvendig tid vi bruker på å stresse over ting som egentlig ikke har noe betydning. Sånn som å sove lenge når jeg har ferie. Dette kommer ikke til å plage meg på noen som helst måte senere i livet, så hva stresser jeg egentlig over? Alle som kjenner meg vet hvor flink jeg er til å stresse, og det er ikke bra. Mamma er en helt fantastisk dame, med få dårlig egenskaper. Derfor var det dessverre ikke mye å velge i, og den ene dårlige egenskapen hun har måtte bli ført videre til meg. Det er faktisk ikke tull når jeg sier at store deler av familien på mamma sin side er alt for god til å stresse, og det er kanskje på tide at noen av oss gjør noe med det? Det er i alle fall noe jeg skal jobbe med, for dette er ikke noe jeg har tenkt å videreføre. 

Som dere kanskje fikk med dere i går så klarte jeg å bestille flybilletter til feil dag, så vi møtte opp på flyplassen i Bodø i går uten noe fly å ta. Flybilletten er heldigvis rett i dag, så vi prøver igjen. Om det skjer noe nå er det virkelig ikke meningen at vi skal hjem til Oslo, og da kan jeg like gjerne slå meg til ro her i Bodø. Kanskje vi bare skal flytte hit? prøve noe nytt? hehe neida, det tror jeg nok ikke jeg hadde klart. Det er et eller annet med Nord-Norge og meg som ikke passer sammen, og det har det aldri gjort heller. Jeg truet faktisk mamma med å flytte til pappa den tiden vi bodde i Tromsø, for det eneste jeg ville var å komme meg til Tønsberg. Den kjipe siden med å være foreldre, er at nesten alltid må sette barna først. Vi flyttet heldigvis, noe jeg vet mamma også er glad for. Kanskje man noen ganger trenger noen som presser deg til å gjøre ting som egentlig skremmer deg? Funker det ikke, er det bare å gå tilbake. Vi mennesker gjør livet så mye mer komplisert enn hva det egentlig er. Hvorfor?

Jeg har forresten et spøkelse som forfølger med noen ganger. Altså, denne sorte prikken på bildene. Disse bildene tok jeg for noen uker siden, og den kom tilbake forrige uke. Skummelt 🙁

24 kommentarer

24 thoughts on “VI PRØVER PÅ NYTT

  1. Den sorte prikken, kan være støv på sensoren.
    Har du sjekket det?
    Flotte, fargerike bilder 🙂

  2. Så det skumle spøkelset! Har du prøvd å rengjøre linsene (hvis du har speilrefleks vel og merke), det er muligens støv som har lagt seg på linsen, evt innsiden av linsen hvis du har byttet objektiv (:

  3. Hei! Jeg lurer bare på om du kan skrive litt om dette: du vet når det skjer noe på Paradise. Feks i en parsermoni. Vis noen sier noe som er veldig sjokkerende Eller når noen sier hvem de sender ut. Er det ikke litt teit at dere må vente med å Reagere ell gråte eller at den som feks sier: jeg sender ut “den personen” . Må si det flere ganger? Digger deg❤❤ du er tøff! Stay strong girl😘

  4. Flekker på sensoren er som regel bare synlige under bestemte lysforhold, feks ved sterk sol og klar himmel, samt hvis du har liten blenderåpning (feks f/8, f/11, f/13 osv). Det er mindre synlig hvis man har høy blender (f/1.8, f/2 osv, det som gir sånn blurry bakgrunn). Så selv om du ikke ser den på noen bilder, så kan de fortsatt være der. Er rimelig sikker på at det er det prikken kommer av, har hatt det selv på mitt DSLR 😉

  5. Så litt nærmere på bildene, og poenget mitt kommer spesielt frem i de to siste bildene: i det nest siste bildet har du nok en lav blenderåpning, og man ser tydelig flekken ved den ene fjelltoppen. I bildet under, altså det siste, er motivet omtrent det samme, men bakgrunnen er mer blurry, altså høyere blenderåpning, og det kan se ut som flekken er borte – men hvis du ser nærmere, så kan du ane en svart skygge der hvor flekken var i bildet over.

  6. OG, kom på en siste ting: sensoren bør du ikke prøve å rengjøre selv, da den liksom er selve hjertet til kameraet og kan lett bli skadet av det. Da er hele kameraet potensielt ødelagt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *