BARE FOR AT JEG “VISER” PUPPENE MINE

Categories Samfunn

Etter at jeg publiserte innlegget der jeg hadde et ønske om at vi skulle slutte å snakke så mye om kropp, kom selvfølgelig disse menneskene som skal pirke på alt. Jeg var dobbeltmoralsk for at jeg oppfordret andre til å slutte å snakke så mye om kropp, for at jeg hadde lagt ut et bilde der jeg selv poserte med en jakke uten BH. Jeg har også en header der jeg står i badedrakt, noe som gjør at jeg skaper press. Jeg tenkte at jeg egentlig ikke skulle kommentere saken, helt til Kjersti Westeng publiserte et innlegg som fikk frem nøyaktig det jeg mente. 

Hele poenget mitt var at jo mer vi snakker om kropp, jo mer vil fokuset være på kropp. Jeg har aldri tenkt spesielt over kroppen min, til alle disse artiklene for noen år siden begynte å publiseres. Det tok helt av, og før jeg visste ordet av det skulle jeg stille i Bikinifitness. Et veldig svakt øyeblikk i livet mitt der jeg ble alt for påvirket av hva jeg så og leste, som ikke var noen andre enn min egen feil. Likevel gjorde alle disse artiklene noe med meg, og det er akkurat den påvirkningen jeg snakker om. 

Skal jeg virkelig slutte å legge ut bilde av meg selv i badedrakt når det er sommer? Skal jeg ikke kunne ta et bilde med en jakke på der puppene mine ikke vises engang? Det eneste man ser er at jeg ikke har noe under jakken, og hva har det egentlig å si? Jeg snakker hverken om vekt, hvilken mat jeg spiser eller hvilken størrelse denne badedrakten er i. Jeg svarer på hvorfor jeg ikke bruker BH. På hvilken måte kan noen sammenligne disse to innleggene? Skaper jeg virkelig et press på grunn av noen bilder? Isåfall må verdens skjermes for alt fremover. 

Det er synd at noen alltid skal pirke, for meningen bak innlegget var bare god. Jeg er bare så evig lei av å lese om kropp, kropp og atter kropp. Dette fokuset har vært alt for stort i alt for mange år nå, og jeg merker selv at det begynner å gi en negativ effekt istedenfor en positiv. Som Kjersti sa, la oss heller snakke om noe annet. Jeg er så enig. Jeg vil heller høre om opplevelsene du har fått gjennom sommeren. Kanskje du har fått deg ny kjæreste? Kanskje skal du på en reise etter sommeren? Som jeg sa i mitt forrige innlegg, “La oss nyte denne ferien uten å se oss selv i speilet før vi tar på bikinien, spise masse is og nyte livet. La oss glemme denne kroppen litt nå, og heller fokusere på å nyte den siste delen av sommeren. ” Ha en fin sommer alle sammen <3 


Dette er bildet er tatt i juni da Martine, Andrea, Morten og jeg var i Tønsberg. Vi hadde en utrolig morsom kveld, og jeg kjenner virkelig at jeg lengter tilbake. 

18 kommentarer

18 thoughts on “BARE FOR AT JEG “VISER” PUPPENE MINE

  1. Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan lage et kroppspress med et par lettkledde bilder. Altså, du har en fantastisk kropp, du har kroppen som burde være drømmekroppen istedenfor mellomrom med lårene, “thighgap” eller hva det nå heter. Du har kjøtt under huden, det er det som er fint. Ikke disse modellene som stortsett består av hud og skjellet på bilder, gjerne overredigert og overredigert puppene og rumpa slik st de blir unaturlig større.
    Det jeg mener er at du i det minste ikke lyver om dette, du slenger ut sannheten om man kan si det slikt. Nå skal jeg også være ærlig å si jeg er tynn, for jeg føler mange som mener dette er “feit, tjukk” eller hva man vil kalle det. Haha akkurat der gikk grensa for meg, blir bare så irritert over det jævla samfunnet vi lever i idag. Det er så vakkert på mange måter, men herregud det kan være stygt også. KROPP ER KROPP, ENKELT OG GREIT. Jeg håper du fortsetter å poste akkurat de bildene du vil, gjerne flere bikini bilder, du kan sette et annet og bedre perspektiv på kropp. Så langt har du gjort en bra jobb, men dette temaet må bli gjentatt daglig så og si til de som kjenner på kroppspress, til de yngste ungdommene.
    rotete kommentar, men jeg både hater og elsker dette temaet. Jeg skulle så gjerne ønske alle kunne vært fornøyd med sin egen kropp. Jeg vet du er sterk, men jeg må bare si det: ikke slutt å post “lettkledde” bilder, bilder som viser din kroppsfasong. over og ut, haha

  2. Det var veldig fint innlegg. Og eg er heilt enig håper du får en veldig Finn sommer du er eit stort forbilde får meg❤️❤️

  3. Enig med dæ, Fint innlegg ❤ men vlogga du i Bodø? Eller e det bare tull? Men vis du gjor det, når kommer vloggen ut? Ha en fin sommer Sofie❤

  4. Gud, jeg er så enig! Vi må bare slutte med det. Slutte å kommentere andres kropper, uansett om det er negativt eller positivt. Og ikke minst slutte å kommentere andres mat, hva de spiser, hva de ikke spiser, hvor lite de spiser, hvor mye de spiser. Har vi virkelig ikke noe bedre å snakke om? Kjenner jeg er så utrolig lei av å høre og lese om kropp. Uansett vinkling egentlig. Det er utrolig mye body positivity rundt omkring på internet i sommer, noe som jo selvfølgelig er helt fantastisk, men det aller beste hadde vært hvis folk bare hadde sluttet helt å snakke om det. For jeg er så sjukt lei.

  5. veldig bra innlegg. har selv ikke turt å gå i badetøy eller shorts i sommer.dro på stranden med en vennehjeng i bokse og t skjorte, og sa at jeg ikke kunne bade fordi jeg var syk. savner den tiden før jeg leste alle disse artiklene, hvor det forventes at jeg skal føle på et press.

  6. forbilde<33 du får det sagt Sofie<3 og nå som det er sommer så er det normalt og dele bilder av seg selv i bikini og at man går lettkledd<3 året rundt også, for det er et valg man selv bestemmer<3 skjønner meg ikke helt på at dine bilder skal skape mye press, og hvertfall ikke når jeg hører grunnene for det<3 vi må slutte å sammenlignene oss opp mot andre for det blir så feil, for vi alle har ulik høyde og da vil vekten også være annerledes, & kroppsbyggning er også en veldig viktig faktor som jeg tror mange glemmer<33 jeg mener også at det er altfor mange unge nå som får seg kontoer på sosiale medier i en alt for ung alder som kanskje ikke helt forstår, og som da lett kan bli påvirket av alle kroppsbildene som kommer opp.
    du er vakker Sofie, og takk for at du tar opp aktuelle tema i 2017, og ikke legger skjul på at vi har dem<33
    nå drar jeg faktisk i morgen på ferie til Mallorca, og jeg ser veldig frem til å spise god mat og ikke tenke for mye på hva det faktisk inneholder, ta meg en is til dagen om ikke fler og bare nyte det!
    klem<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *