HVORDAN ER DET Å BO MED ANDREA?

Categories Ikke kategorisert

Vi møttes for 7 måneder siden på et hotell rett ved Gardermoen natten før vi skulle reise til Mexico. Ingen av oss hadde trodd at vi skulle være bestevenner og samboere bare noen måneder senere. Vi hadde ikke kjent hverandre lenge før vi flyttet sammen, så begge var vel forberedt på at hverandre kunne ha noen negative sider vi kanskje ikke hadde sett inne på hotellet. Tenk om Andrea er litt bitchy eller super kontrollerende? Hva om hun skal bestemme absolutt ALT hjemme? Jeg var så utrolig spent på å finne ut hvordan det var å bo med Andrea, så jeg tenkte nå at jeg skulle dele sannheten med dere.

Jeg merker nesten ikke at jeg bor sammen med Andrea, for hun sitter alltid inne på rommet. Vi er faktisk veldig forskjellig på dette punktet, for jeg sitter aldri på rommet. Jeg har ikke fått det så hjemmekoselig der enda, noe Andrea virkelig har fått. Med mindre vi spiser middag sammen eller ser på en film, så befinner jeg meg i stua og Andrea er på soverommet. 

Hun er veldig tålmodig når det kommer til Morten. Hva er det man alltid hører om i kollektiver? De man bor sammen med klager over at kjæresten alltid er der. Andrea har ALDRI klaget på at Morten er her hver eneste dag, og det synes jeg er utrolig fint av henne. Morten og jeg har måtte si til Andrea såå mange ganger at hun bare må si ifra om hun blir lei, og da har hun nesten blitt irritert for at vi tror at hun er lei av at han alltid er her. Som dere sikkert forstår så er Andrea den perfekte å bo sammen med om man har kjæreste.

Begge er veldig ryddige av seg, så det er alltid ryddig i leiligheten vår. Det som er veldig morsomt også, er at vi nesten alltid har hver sine oppgaver. Andrea vasker mye klær, mens jeg tar mye ut av oppvaskmaskinen. Jeg vasker stua og kjøkkenet, og Andrea tar badet. Dette er ikke noe vi har bestemt, det har bare blitt sånn. 

Jeg kan ikke snakke for Andrea, men jeg har aldri irritert meg over henne. Som sagt, så er vi veldig like og ingen av oss gjør derfor noe som irriterer den andre. Vi rydder alltid opp etter oss og vi er flinke på å respektere hverandre. DET LIKER JEG. Det har alltid vært krangling om rot i de andre kollektivene jeg har bodd i, noe jeg er utrolig glad for at jeg slipper i dette. Jeg er alt for ryddefreak til å kunne bo med noen som ikke er like ryddig som meg.

Vi går veldig godt overens med vennene til hverandre, og det er kanskje det jeg liker best. Det er jo nesten som å være i et forhold når man er samboere, og det er derfor viktig at vi liker menneskene vi omgås mye med. Sist Julie (som er min beste venninne) var på besøk, sov hun kun inne hos Andrea. De går kjempe godt overens, og Julie føler like mye at hun er på besøk hos Andrea som meg. 

Begge er bloggere, noe som gjør jobben vår så utrolig mye morsommere. Vi pleier ofte å sitte i stuen og se på film, mens vi hjelper hverandre med innlegg. Vi har også dager vi drar ut å tar bilder på. Det er utrolig hyggelig å bo sammen med noen som deler de samme interessene som deg, for da vil man gjerne gjøre de samme tingene. Det er mange av vennene mine jeg ikke kan be om hjelp til å ta bilder for eksempel, for de er helt udugelige til å ta bilder, hehe. Vi vet nøyaktig hvordan bilder hverandre vil ha, og da blir det alltid bra.

Selv om vi har flyttet sammen, er vi veldig flink til å bevare vennskapet. Jeg føler det er lett å bare være samboere når man først får seg en leilighet sammen, og at man glemmer å finne på ting. Man ser hverandre hjemme hver dag uansett, så hvorfor invitere samboeren med på middag? Andrea og jeg gjør fortsatt masse sammen, selv om vi ser hverandre hver eneste dag. Det liker jeg ♥

5 kommentarer

5 thoughts on “HVORDAN ER DET Å BO MED ANDREA?

  1. Hei! Utrolig fint farge på kjolen du har på deg på disse bildene!!😍😍 kan jeg spørre hvor den er kjøpt?❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *