UKENS SPØRSMÅL // MYE MER PERSONLIG

Categories Ikke kategorisert

Når starta du med blogg?
Jeg startet med blogg når jeg var 16 år gammel. Jeg fikk masse spørsmål etter Utøya, og bloggen ble derfor et sted jeg kunne gi familie og venner et svar. Jeg har jo som dere vet veldig problemer med å snakke om ting, så bloggen ble derfor min hjelp på veien til en bedre hverdag. Jeg skrev nøyaktig hva jeg følte og tenkte, noe som var veldig deilig. Det var ikke alt jeg publiserte, så jeg hadde utrolig mye tanker og følelser i arkivet. Det er så trist at jeg slettet den bloggen, for jeg kunne gjerne tenkt meg å delt litt av dette med dere. 

Hvordan går det?
Takk som spør <3 De siste ukene har generelt vært tøffe på grunn av at Celine har operert. Det har vært mye rundt henne og lite søvn, noe jeg har kjent på dagsformen. Jeg skal være så ærlig å innrømme at det har vært tøffe dager nå også, men jeg har likevel klart å holde humøret oppe. Det er ikke alltid bare lett å få masse usaklige stygge kommentarer, men det går alltid bra til slutt. Det som ikke dreper deg gjør deg sterke, ikke sant? 

Hvor bor du?
Trondheim <3 Hehe neida, jeg bor i Oslo. Det morsomme er at jeg aldri er hjemme, men jeg har likevel adresse og alle møblene mine hjemme i Oslo. Jeg skal prøve å slappe litt mer av etter jul. 

Har du tenkt at klipperne på PH har sett alt uten sensur?
Ja, men det er aldri noe som har plaget meg. Tenk alt de har sett uten sensur i 8 sesonger før oss. I tillegg så er det noen som alltid følger med oss inne på hotellet, så det vil si at det er noen som ser på akkurat deg 24/7. Jeg har både hatt fyllemage, prompet, gått naken, barbert meg, dusjet og skiftet klær foran disse menneskene. Jeg sluttet å tenke over det etter dag 2. 

Har du gått på noen idrett før?
Fotball og ridning. Jeg hadde min egen hest i 4 år, før ungdomstiden kom å tok meg. Det endte med at besteforeldrene mine måtte ta seg av henne, så de valgte å selge henne til slutt. Selv om det var kjipt der og da var det for det beste. Jeg var ikke moden nok til å ha et så stort ansvar. Det å løpe etter gutter betydde mer på dette tidspunktet.

Hvor lenge skal du være i Trondheim?
Jeg reiser hjem i dag 🙂

Går det bra med Celine?
Ja, heldigvis. Hun har vært i kjempe god form i en uke nå, og var hos dyrelegen å fjernet stingene i dag. Det blir så godt å ha en helt frisk Celine igjen <3

Hva tenker du mest over? Slemme eller snille kommentarer?
Det er synd å si, men det er de stygge kommentarene som jeg tenker mest over. Jeg tror det bare er menneskelig egentlig. Misforstå meg rett, jeg tar til meg ALLE fine kommentarene jeg får, og det er dere som gir meg mot og lyst til å fortsette. Jeg tror ikke dere vet hvor mange snille kommentarer som har reddet dagen min. Mange av dere lesere er hverdagshelten min, tusen takk for det. Takk for at dere er så fantastiske, det setter jeg virkelig pris på <3

Hva må til for å komme seg på topplisten?
Godt spørsmål. Jeg blogget i mange år uten å ligge på topplisten. Det er ingen hemmelighet at Paradise har hjulpet meg mye, men det hjelper ikke bare å være med på Paradise. Jeg må ha gjort et eller annet riktig for å enda klare å holde meg her. Mitt beste tips er nok å ikke gi opp om dette er noe du virkelig ønsker. Hent inspirasjon fra andre bloggere som har klart det. Skriv varierende innlegg og ha fine bilder. Bilder har så utrolig mye å si!

Hvordan går det med deg og Morten?
Det går veldig bra mellom oss. Han gjør meg veldig lykkelig, og det er så godt å ha en så fantastisk kjæreste i tunge perioder. Han har virkelig stilt opp for meg de siste ukene, og det setter jeg veldig stor pris på.

Hvorfor la du og Andrea ut puppebilde?
Grunnen til at vi la ut puppebilde var så enkel som at noen bloggere tok opp tema likestilling med å vise seg selv i bar overkropp. De valgte å sensurere niplene, og det var akkurat derfor Andrea og jeg valgte å legge ut usensurerte bilder av puppene våre. For skal vi først snakke om likestilling, så må jo ikke guttene sensurere niplene? Det var et humoristisk innlegg med et viktig budskap som først ble veldig godt mottatt, helt til veldig mange endret mening. Folk skal få lov til å mene hva de vil, men mange av reaksjonene vi har fått viser jo at vi dessverre ikke har kommet så langt likevel. At hele internett skulle koke så mye på grunn av noen puppebilder hadde jeg aldri trodd, men så feil kan man ta. Det har forresten aldri vært snakk om å gå toppløs som mange av dere drar frem gang på gang. Vi bare mener at om jenter ønsker vise puppene sine så må det være opp til hver enkel uten at de skal møte så mange fordommer og hat. Jeg personlig liker best å ha overdel på meg, men om det er noen der ute som elsker å gå uten overdel, hvorfor skal de ikke få lov uten å bli kritisert? 

Har du og Morten planer om å flytte sammen neste år?
Det har vi ikke snakket om, men det kommer vi nok ikke til å gjøre med det første. Jeg trives veldig godt å bo med Andrea og ha Morten som min nærmeste nabo. Vi stresser ikke med noe som helst 🙂

Føler du mye på kroppspresset?
Ja, det gjør jeg. Jeg blir nok like påvirket som dere, selv om det kanskje ikke virker som. Jeg prøver likevel å bare fokusere på meg selv, og ikke alle andre. Jeg tror dessverre det er der feilen ligger. Slutt å sammenlign deg med andre, og slutt å døm andre for å være “perfekt”. Fokuser på deg selv, og ta valg som er rett for deg. Vi må slutte å være så streng mot oss selv. Se deg selv i speilet hver dag og si til deg selv at du er bra nok. Det pleier å hjelpe for meg.

Har du også dårlig selvtillit i blant?
Ja, det har jeg. Jeg har dager der jeg kan føle meg stygg, feit, mislykket og håpløs. Jeg kan stå i speilet i timesvis å finne feil med meg selv, og noen ganger har det gått så langt at jeg har vært sengeliggende i noen dager. Jeg er heldigvis flink til å ta meg sammen når dette skjer, og skjønner igjen at jeg faktisk er bra nok. Jeg er ingen av de delene jeg nevnte ovenfor her. For å styrke selvtilliten min pleier jeg å fokusere på det jeg liker med meg selv, istedenfor motsatt. 

Hvor ofte trener du?
3-5 ganger i uka. Spør hvor mye jeg har å gjøre. 

Hva er det søteste Morten har gjort mot deg? 
Som jeg har fortalt dere før så er Morten og jeg veldig lite romantiske av oss. Jeg må derfor si at det søteste Morten har gjort for meg er å komme til Trondheim for å overraske meg med roser <3 

Hva sa moren din til puppeinnlegget ditt?
Jeg ringte mamma samme kveld som innlegget ble lagt ut der jeg spurte henne om hun hadde fått hjerteinfarkt, haha. Mamma kjenner meg, og hun vet at jeg ikke er redd for å stå opp for meningene mine og gjøre det som føles rett for meg. Hun sa at det skulle mye til for å sjokkere henne, og at hun egentlig bare hadde ledd for hun synes at vi hadde gjort innlegget veldig humoristisk. Mamma vet at jeg er gammel nok til å ta mine egne valg. Hun vet også at jeg ikke hadde gjort noe jeg selv ikke er komfortabel med, og stolte derfor nok på meg til å la meg håndtere dette. Hun sa også ” æ har no sett mye verre bilda enn det her på nett som ville bekymra mæ mer”. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg er så heldig som har en mamma som støtter meg i valgene jeg tar, istedenfor å tråkke meg ned. Tusen takk for at du er verdens beste mamma <3 

Favoritt sminkeprodukt? 
Det må være concealeren fra Frøya. Den er så utrolig bra, anbefales 🙂

Favoritt foundation?
Bonjour Paris healthy mix. Jeg har Nr 55 🙂

16 kommentarer

16 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL // MYE MER PERSONLIG

  1. Trist at alle bloggere skal få så mye stygge kommentarer. Men heldigvis ser det ut som du er generelt godt likt i forhold til mange andre bloggere. Det fortjener du.

  2. Hvis jeg hadde lagt ut et bilde av meg selv toppløs hadde jeg fått kjeft noen mødre takler det og noen ikke så jeg hadde fått kjeft og hadde slettet det .. noen mødre er redde for deres døtre hva de gjør på nettet

  3. Et er veldig modig av deg å svare på alle disse spørsmålene som egentlig er ganske personlige jeg hadde faktisk ikke turt fordi jeg er en stor pyse men du er bare helt fantastisk beundrer deg sååå myyye<3<3

  4. Gutter tar det ikke seriøst ialfall
    Dei kommentere bare hvordan titsa ser ut uansett dere skrive om likestilling av blotting

  5. DA jeg var 16 år…
    Så slitsomt med bloggere som ikke kan skrive – i mine øyne betyr det at du ikke kan jobben din.
    Bruk mer tid, og gå gjennom innlegg. Når du legger sjela di i bildene, kan du gjøre det samme med teksten også!

  6. Hei. På Snapchat så det ut som at du hadde shoppa litt, og det jeg lurte på var om du kunne ha inkjøpsvideo på Snapchat eller youtube?((-;

  7. Må bare spørre. Er instagram kontoen til Morten hacka? Ser han liker sånne rare bilder fra folk fra andre land og han følger dem ikke

  8. Årh, det er så forfriskende og ikke minst inspirerende når mennesker med en stor plattform bruker dem til å få fram budskap og temaer, enn å ignorere dem. Vær så snill å fortsett sånn, det trenger vi ❤️

  9. Ukens spm. Hvem syns du var penest av årets Paradise deltakere? Hvis du oppriktig mener Andrea, så må du si en til utenom 😀

  10. Vet du i det hele tatt hva likestilling handler om? Stusser litt, for virker ikke sånn. Mennesker er skapt som gutter og jenter. Er det ikke flott at vi er litt forskjellige? At vi har forskjellig kropp? Du og Andrea tror dere skal klare å få pupper til å ikke bli noe seksuelt? Jeg er jente selv. En av mine erogene soner, samt klitoris er pupper. Pupper er og kommer alltid til å være en seksuell del av kroppen på jente. Det har ingenting med likestilling å gjøre. Der er dere helt på jordet. Sett dere inn i begrepet likestilling og bli et par år eldre 🙂

  11. Hei, er godt og lese at du har det bra:) men fy faen så lei av og lese Morten ditt og Morten datt..du har som regel mye bra og skrive om, og alle vet du har det bra med Morten, skriv heller om han når det går dårlig..ha en fin kveld og gi Andrea en klem 😎

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *