HOLD KJEFTEN DIN, SOFIE.

Categories Reise

Hva skjedde med dette bildet? haha

I går var vi på Disneyland Paris som er det jeg har gledet meg mest til denne ferien. Selv i voksen alder er jeg skikkelig fan av Disney, og jeg kan faktisk ikke vente til julen da de sender så utrolig mye koselig på TV <3 Selv om Disneyland var overpriset til de grader (nesten 1000kr for å komme inn) så føler jeg likevel det er noe man MÅ oppleve når man først reiser til Paris. Det var veldig gjennomført, og ikke minst fint. Til tross for masse regn så koset vi oss skikkelig, helt til jeg ble våt på bena.. haha! Jeg vil si at dette var høydepunktet med denne turen til Paris. Disneyland føler jeg bare er noe alle må oppleve i løpet av livet 🙂 Jeg var på Disneyland i California også, men Paris var bedre.

Vet dere hva jeg gjør akkurat NÅ? Jeg ligger i sengen. Noe jeg har planer om å gjøre i hele dag. Vi skal en liten tur ut for å spise, men utenom det skal jeg bare ligge i sengen. Jeg orker ikke bruke den siste dagen i Paris til noe som helst fornuftig, for jeg er så lei av dette stedet. Ja, det er et jævla luksusproblem å være på ferie og ikke like seg her. Jeg vet det er mange som ikke har råd til å reise på ferie, jeg har vært der selv. Jeg har selv hatet å se alle feriebildene og høre klagingen når været ikke er bra nok. Jeg har selv tenkt “hold kjeft” som sikkert mange av dere tenker nå. Kanskje jeg burde holde kjeft for alt jeg vet. Det eneste jeg vet er at det suger å legge så mye penger i noe som ikke ble som forventet. Jeg hadde nok litt for høye forventinger til dette stedet, og ble derfor veldig skuffet når det ikke var som jeg trodde. Paris er ikke så bra, og franskmennene er så uhyggelige. De siste dagene har jeg sluttet å kommunisere og spørre de om ting, for måten man blir møtt på er ikke greit.

17 kommentarer

17 thoughts on “HOLD KJEFTEN DIN, SOFIE.

  1. Skjønner godt at du kan bli lei når man blir møtt slik, får håpe New York følger opp til forventningene dine da:)Når er det dere skal til New York egentlig?

  2. Jeg tror du har bommet litt og utforsket litt for lite av Paris. Jeg har vært i Paris to ganger, en gang med mamma som totalt turist og en gang med tanten min som har bodd der halve livet – da fikk vi se alt som en ikke ser som turist, og DET var fint det. Så Paris kan umulig være så jævlig som du beskriver det som.

  3. Neste tur til Paris blir det vel en tur til Disneyland tenker jeg. Osen kom dere ditt fra Paris?
    Kan ikke si at vi opplevde frekke franskmenn. Men veldig mange tigere og lure greier opplevde vi ved de forskjellige turist stedene. Noe som var ekstremt kjedelig. Men men sånn er det. Gleder meg veldig til neste gang.

  4. Lol, du klarer ikke å skrive 1 positivt innlegg engang. Ler av hele bloggen din som bare består av klaging.

  5. Så synd at din opplevelse av Paris ikke ble som forventet! Jeg har selv vært i Paris, og trivdes svært godt der. Skal likevel innrømme at det var ganske oppskrytt. Heldigvis hadde jeg en ganske god opplevelse med franskmenn. Jeg møtte selvsagt noen mindre hyggelige, men de fleste jeg møtte satte pris på om jeg bare prøvde meg på et par franske ord. Til tross for litt kommunikasjonsproblemer, synes jeg Paris var en vakker by. Men det er selvfølgelig ikke greit å være så lite imøtekommende som enkelte franskmenn viser seg å være…

  6. Tenk hvor heldig du er som er i Paris nå. Paris er et vakkert sted, og det er mye å finne på. Det handler bare om å være kreativ og være villig til å utforske byen. Håper jeg klarer å omstille innstillingen din. Ikke mange som har mulighet til å reise, og for å sette det på spissen så sliter mange både med helsen sin og økonomien – og disse menneskene kunne drømt om å være der du er nå. Håper du har det bra Sofie og nyter siste del av ferien din, bedre å angre på noe du har gjort enn du ikke har gjort. Heier på deg og unner deg alt godt skal du vite. Stå på! Kos deg, Sofie! Klem❤️

  7. Kanskje de du møtte rett og slett synes det samme om deg, og ikke gadd å være hyggelige?
    Er i Paris selv nå, og har vel kanskje møtt på 1-2 personer som var mindre hyggelige, ellers har alle jeg har møtt hilst pent, smilt og vært hyggelige. Til og med vaktene som står ved inngangen til butikker osv.
    Sammenlignet med Norge synes jeg Frankrike er dønn likt i «oppførsel», noen er sure og noen er blide. Vi er langt ifra verdens hyggeligste folkeslag selv.
    Men hvis du synes dem er så sure, så skal du få lov til det, men jeg synes du tar feil;)

  8. Hei Sofie! Vil bare si at jeg syntes at det var leit at du syntes Paris var så kjipt. Har bladd gjennom en del av innleggene dine mens du har vært der og ser at du virkelig misliker det, det syntes jeg er trist! Jeg bodde selv i Paris et år og jeg kunne ikke hatt det bedre! Ofte hadde jeg mamma på besøk som nesten ikke kan engelsk en gang, og vi ble bare møtt av imøtekommende super hyggelige mennesker. Selv etter et år kunne jeg nesten ikke noe fransk ettersom jeg nesten kun hang med internasjonale studenter (veldig dumt kjenner jeg nå, haha). Likevel hadde jeg bare positive opplevelser der, bortsett fra én hendelse.
    Syntes dermed det er litt dumt at du skriver at franskmennene er så uhyggelige, frekke og at Paris ikke er bra. For oss som leser kan det fremstå som at det er et faktum, fremfor en personlig mening. Alle som bodde der nede som jeg møtte hadde det 90% bra av tiden de var der, og resten 10% skyldes mest dem selv. Selvfølgelig er det greit om Paris ikke helt var ditt sted, men jeg syntes alikevel man skal være litt forsiktig på måten man skriver på, for det er jo mulig at du kun møtte et kultursjokk. Nordmenn er jo også kjent for å være uhøflige for utlendinger, men det tror jeg mange av oss ikke mener helt er tilfelle!
    Håper turen inkluderte noen fine minner likevel og at du har en fin flytur hjem:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *