J*VLA HPV-VAKSINE

Categories Samfunn


Dette er grunnen til at jeg ALDRI går med lys bukse. Synes ikke det er fint, og vanskelig å matche 🙁

Jeg oppdaterte aldri dere på denne HPV-vaksinen som jeg hadde bestilt time til å ta. Det har rett og slett gått i ett de siste dagene, så jeg har helt ærlig glemt det. Jeg hadde egentlig tenkt å dele dette med dere i går, men da ble jeg liggende på sofaen å sove istedenfor. Jeg blir aldri fyllesyk, men i går var jeg virkelig dårlig. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg drakk sprit istedenfor cava, eller om jeg rett og slett bare var uheldig. Jeg følte likevel at jeg hadde mer kontroll nå som jeg drakk sprit, så det er absolutt noe jeg skal fortsette med. Selv om jeg hater det.. haha

Over til hva dette innlegget egentlig skulle handle om. Jeg dro faktisk å tok sprøyten, selv om jeg hadde bestemt meg for å avbestille timen. Nå som jeg er så heldig å kunne ta denne sprøyten gratis hadde det vært dumt av meg å ikke dra. Det er viktig å ta kreft seriøst, og slutte å tenke “det skjer ikke meg”. Det var absolutt verdt turen til Sex og Samfunn for et lite sprøytestikk. Jeg var så stolt etter at jeg var ferdig at jeg måtte ringe mamma, som var enda mer stolt over meg, haha. Jeg vet at hun har vært bekymret for at jeg ikke skulle ta denne sprøyten, noe som er forståelig.

Det er bare et par dager siden jeg sa at jeg ikke ville ta “den jævla sprøyten der”, men det er ikke før nå jeg har innsett hvor dum og egoistisk jeg har vært. Jeg anbefaler virkelig alle som får denne sprøyten gratis å faktisk ta den. Bor du i Oslo området kan du bestille time på Sex og samfunn hver lørdag, eller bare møte opp hver eneste torsdag. Det finnes faktisk ingen unnskyldninger for å ikke ta den, så skjerp dere folkens.

Martine er på besøk som vanlig, og i dag skal vi bare se på film, spise GRØT <3, drikke kakao og kose oss. Vi snakkes senere. 

19 kommentarer

19 thoughts on “J*VLA HPV-VAKSINE

  1. Å det var bra du gjorde.😊 For du hadde nok ikke sagt jævla sprøyte om det hadde skjedd deg noe…;)

  2. Denne vaksinen er helt ny og man vet ingenting om langtidseffekter/bivirkninger. Hvis du er redd for celleforandringer og kreft, gå heller til legen og sjekk deg en gang i året istedenfor hvert tredje år som man skal. Da er du sikker og slipper en vaksine som man egentlig ikke vet noe om 🙂

  3. om man leser seg opp om sprøyter og alt som er i dem, vil man ikke ta noen av de. nesten så jeg angrer på at jeg leste meg opp, vil kanskje egentlig heller være en sau som alle andre..men samtidig glad for at jg gjorde det..
    vaksiner er aldri 100% sikre, og bare for at du har tatt den vil det ikke si man er beskyttet.
    den vaksinen den er altfor lite testes, til og med helsesøs for dattern min tviler på den.

  4. Du må virkelig slutte å brette opp buksa di så mye, det ser ut som du går i høyvann… ikke spesielt pent, da det fort ser ut som du har alt for små bukser :/ bare et tips!

  5. Når man bruker setebelte vil man ved en krasj kunne brekke ribben og få skader i magen. Men alternativet er verre. Derfor bruker man bilbelte. Dersom man tar vaksine er det en risiko for bivirkninger, men alternativet er verre. Kreft dreper. Unge kvinner dør av livmorskreft.

  6. «Mer kontroll nå som jeg drakk sprit, så det skal jeg fortsette med». Dette må være midt i blinken for gjennomsnittsalderen din, som sikkert er rundt 12 år. Hva med å heller skrive noe fornuftig?

  7. Enig med fler av disse over her. Flere har fått bivirkninger av den og andre sprøyter også. Så å stole blindt på vaksiner er dumt. Men man må velge for seg selv. Tar man den så er det greit og gjør man ikke bør det være greit det og!

  8. Hei du lenger oppi der!
    Denne sprøyten er absolutt ikke helt ny, jeg tok HPV-sprøyte for ca 8 år siden, så de har hatt good tid både før og etter den gang på å forske på den.
    Ps: superbra at du enderlig tok til mot å dro for å ta sprøyten Sofie, det burde flere gjøre!

  9. Jeg tok HPV vaksinen for mange år siden før vi kunne få den gratis. Måtte betale 3000kr for den, men det gjorde jeg med glede. Da mamma hadde viltvoksende celler i livmoren og tante hadde det, så valgte jeg å ta den, for å være litt mer sikker.

  10. Folk må slutte å sutre over noen små midlertidige bivirkninger og heller tenke litt hva man bidrar med å beskytte seg mot når man har tatt vaksinen! Ja noen ytterst få får noen mer alvorlige bivirkninger, men det å si at denne vaksinen er ny, dårlig, lite testet og at man bør få velge selv om man vil vaksinere seg er alle ting jeg er uenig i!
    1) HPV vaksinen har vært en del av barnevaksinasjonsprogrammet lenge
    2) hørt om flokkimmunitet! Nei? Look it up…å ikke ta sprøyten påvirker resten
    3) bare fordi du leste på på en lite troverdig side at vaksiner er farlig…. lær å bli mer kildekritisk!
    Dette er ikke rettet mot deg, Sofie, men dine vaksine-skeptiske kommentatorer

  11. Du ble nok dårlig av vaksina.
    At du som ikke er helsepersonell anbefaler folk vaksiner er ikke bra. Hva om noen blir syk av den pga din anbefaling?

  12. Anbefaler alle å lese seg nøye opp på bivirkninger før man velger å ta en vaksine. Veldig mange er alt for godtroende til det helsepersonellet anbefaler og har lite kunnskap selv

  13. Bra du tok sprøyta har selv starta på den. Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke vil ta sprøyta men de vil heller risikere og få kreft.
    og bivirkningene på denne sprøyta er ikke så ille som folk skal ha det til. Men om folk heller vil risikere og få kreft en og ta sprøyte så må de bare det. Er jo alle sit valg om de vil ta eller ikke. Men jeg vil oppfordre alle jenter til og ta den selv om du har en eller flere sex partnere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *