TIL DEG SOM TIPSET TOLLVESNET

Categories Reise

Etter x-antall drapstrusler og syke kommentarer, trodde jeg virkelig ikke at mennesker kunne sjokkere meg mer, men nå har det skjedd noe som faktisk topper alt. Det er noen som har tatt seg tid til å ringe tollvesenet for å tipse om at jeg har kjøpt meg vesker i New York. Jeg visste helt ærlig ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg fikk høre dette, for det er rett og slett bare sykt. Har du virkelig SÅ lite å bedrive tiden din med? 

Jeg skal være så ærlig å si at hadde det ikke vært for Andrea så hadde jeg faktisk ikke visst at man må tolle vesker man kjøper i utlandet. Jeg kunne derfor gått på grønt og mistet alt jeg har kjøpt meg, og fått en ganske heftig bot. Det hadde vært utrolig surt å miste noe jeg har ønsket meg lenge, og som har kostet meg dyrt. Det tror jeg vi alle hadde synes. Jeg hadde bare hatt meg selv å takke, for at jeg ikke hadde gjort bedre research. Det som likevel gjør vondt er at noen der ute faktisk ønsker at dette skal skje meg.

Jeg tenker at om man har råd til å kjøpe dyre designervesker så har man også råd til å betale toll. Noe som også er veldig heldig for oss bloggere er at vi får igjen MVA som vi må betale på flyplassen, så hva har vi egentlig å tape? Det er ikke sånn at jeg på død og liv ønsker å gjøre noe kriminelt, som egentlig bare hadde tappet meg for penger. Jeg taper absolutt ingenting på å gå på rødt, så hvorfor skulle gjort dette med vilje?

Heldigvis finnes det gode mennesker der ute som faktisk informerer andre, istedenfor å være ute etter å ta noen. Det skremmer meg litt at noen ønsker meg så vondt, at de tipser tollvesenet i håp om at jeg skal bli fratatt alt jeg har kjøpt. Det kunne vært så enkelt for denne personen som følte behov for å tipse, og bare skrive en melding til meg. Informere meg, sånn i tilfelle jeg ikke var bevisst på dette. Sjalusi kan dessverre få mennesker til å gjøre de rareste ting, det er i alle fall helt sikkert.

Jeg skal ikke fortelle deg hvordan du skal leve livet ditt, men jeg synes oppriktig synd på deg som har det så vondt med deg selv at du alltid må prøve å trykke ned andre. Som jeg har sagt så mange ganger før, du vil komme lengre i livet om velger å fokusere mer på deg selv enn andre mennesker. Takk for meg. 


Siden du var så bekymret for at jeg ikke skulle betale MVA, her har du 🙂

Maken til bittert kommentarfelt må man lete lenge etter, haha! Nr.1, det var ikke tollvesenet som fortalte meg dette, jeg fikk en melding der jeg ble fortalt at noen tipset bare for å være ekkel, og jo det har man absolutt lov til å reagere på. Nr.2 Jeg skrev at jeg får igjen MVA på denne vesken, rett og slett for at jeg regner med det. Bloggere får igjen MVA på klær altså outfits og middager altså restauranter som legges ut på bloggen, da dette er både reklame og JOBB 🙂 Jeg har en regnskapsfører som tar seg av alt dette, så dere må virkelig slutte å bekymre og bry dere om andres økonomi. 

88 kommentarer

88 thoughts on “TIL DEG SOM TIPSET TOLLVESNET

  1. Råttent! Tystere og folk som prøver gjør livet surt for andre drives dessverre av sjalusi og misunnelse. Se på det slik at det sitter noen der og er så misunnelig at dem ikke vet hva dem skal gjøre. Stå på du og fortsett med det du gjør. 🙂

  2. Det er mange der ute som kun har som mål å gjøre livet surt for andre. Utrolig ! Jeg er sikker på at de som tipset selv har tatt med en ekstra flaske vin over grensen…. flott blogg, Rock on ! 😉

  3. Herlighet haha! Trodde dette først var tull, men at noen faktisk har gjort det er jo helt sinnsykt. Kanskje på tide å skaffe seg en hobby istedet?

  4. Herlighet, tanken om at det i det heletatt sitter slike bittre mennesker hjemme på rommet sitt og stikker nesen sin i alle andres “business” gjør meg så kvalm. Det værste jeg vet er folk som skal ødelegge positive ting for andre, hvorfor takler ikke enkelte mennesker å se noen andre enn seg selv være glade eller oppfylle et av sine støre ønsker? Jeg forstår virkelig ikke.
    Håper dette innlegget traff den personen som et bitchslap, slik at hun/han kan få øynene opp litt.

  5. Veldig merkelig at noen vil gjøre noe sånt.. Men det finnes mennesker som ikke har bedre å gjøre.
    Bra at det heldigvis gikk bra, og at du visste om det.
    Jeg hadde absolutt ingen aning før du skrev dette innlegget, haha. Så nå vet jeg for framtiden i hvert fall! 🙂
    Nyt julen i Tromsø!

  6. “noe som er heldig for oss bloggere, at vi får mva igjen”. Du må spesifisere det litt mer. Kan jeg bare skrive en blogg så får jeg mva tilbake ? Hehe. Forstår hva du mener. Gøy lesing på jobb da. Lite å gjøre på jobb 🙂

  7. Sikkert en som du har oppført deg som en idiot mot. What goes around comes around, det gjelder også for såkalte “bloggere”

  8. Nå synes jeg noen burde tipse skatteetaten også om du fører den vesken inn i regnskapet. Uansett om du driver eget firma så har jeg aldri hørt om noen som kjøper slike vesker på firmaet… Kanskje du snart hører fra Skatteetaten som har lyst å se litt på regningene dine – lykke til med den!
    PS. Har du ikke fått med deg at du skal betale toll og mva på dyre varer du kjøper i utlandet er du bra uvitende.

  9. Joda, denne personen kunne selvfølgelig informert deg. Samtidig så kunne vel du ha lest deg opp på tollreglene? Det er ikke andre sitt ansvar å informere deg om dette, det er kun ditt eget. Du burde heller skrive blogg om hvorfor du ikke har klart å sette deg inn i lover og regler som vanlige personer vet om 😉

  10. Gud bedre… husker det skjedde en annen blogger også, et utyske av en dritt tipset tollvesenet der og. Ikke st det var nødvendig, for hun hadde også betalt! HAR ikke folk noe mer meningsfullt å gjøre med livene sine?? Er seriøst sjalusien så altoppslukende? Faen gå og få hjelp! Haha herregud!

  11. Hæ seriøst??? Hadde aldri tenkt tanken engang… Noen mennesker er helt sprø i nøtta!!!😡😡😡

  12. Mener å huske at dette skjedde med bloggeren idawulff og Kristina Andersen når de kjøpte dyre design vesker en gang i utlandet.. men jeg tror kanske de gikk på grønt for tror de ble fratatt alt.. godt mulig jeg husker feil! At de bare måtte betale slikt som deg men igjen der var det blogglesere som tipset tollen. Tenker de som tar seg bryet til dette er sjalue mennesker som ikke klarer å være glad på andre vegne og at dere har råd til å kjøpe slikt å ikke de som kommeterer å tipser 🙂

  13. At det å betale skatt og mva er sykere enn drapstrussler er vel litt drøyt. Vi betaler dette for finansiere helsevesen, skole, infrastruktur osv. Skatteetaten er faktisk så sjalu at de tar 40% av min lønn hvert år. Tenkt det !

  14. I dette landet oppfordrer myndighetene folk til å sladre og tyste på andre. Det gjelder alt fra skatteetaten, tollvesenet til NAV og politi. Så noen tar visst “jobben” veldig seriøst. Sladre på bloggeres veskekjøp …jeg tror jeg ler meg ihjel.
    Er du MVApliktig blogger, er det jo rett at du kan trekke denne momsen fra i regnskapet, så det blir litt ædabæda til den misunnelige tysteren. 🙂

  15. Sorry at jeg ler, men hva feiler det folk!? Finnes det virkelig mennesker der ute som sitter hjemme i sofaen og varsler tollvesenet om hva andre folk gjør i utlandet!? Hva er galt med folk? Hva med å passe på sitt eget liv?! Detter er bare så sykt at det blir komisk😂 Trodde virkelig ikke at det gikk an, men nå har jeg virkelig hørt alt også.

  16. Ps, det er høyst usannsynlig at mva på veske er fradragsberettiget, da må det være en helt spesiell situasjon. En grei huskeregel er at det er ikke fradrag for mva på “alt som er gøy”, f.eks mat og drikke. Og i hvertfall ikke private forbruksting. Det er ikke nok at du viser frem vesken på bloggen for å få fradrag. Du risikerer straffeskatt med mindre fradraget er godt begrunnet og dokumentert. Hilsen revisor 🙂

  17. Jeg hadde aldri hørt om deg før dette innlegget kom opp i Nettavisen. Men hvorfor skal ikke folk tipse om slikt? som en annen sier; det er din PLIKT å vite slike ting.
    Og ang dette om at du får tilbake MVA. Hmm, tviler liksom litt på at du kan føre opp alt du kjøper og sette på “firmaet”. En data, mobil, kanskje til og med internett. Men vesker? i don´t think so *ler så jeg griner*

  18. Kan være så enkelt som at tollvesenet selv har ansatte som også leser blogger.
    Når det gjelder mva, så blir vel vesken brukt som reklame her, så da inngår den i grunnlaget som genererer inntekter.

  19. Hei Sofie 🙂 Kunne du skrevet et mer patetisk innlegg?
    Men nok om det 🙂 Du sier at du som blogger faktisk får igjen mva. Fint at du som blogger er mva registrert 🙂 Ikke at jeg finner deg i mva registeret, men du har sikkert registrert deg der med noe annet enn navnet ditt. Det jeg lurer på er hvordan du som blogger kan få igjen mva, når dette har med salg av momspliktige varer og gjøre? Hva selger du? Videreselger du veskene så skjønner jeg det..

  20. 8273 kroner moms på en veske ja… er den laget av panda og engletårer og tar den oppvasken også lurer jeg på.

  21. Hvor går grensen for å gi beskjed om noe kriminelt da? Når noen kjører for fort? Når noen kjører i fylla? Når noen holder på å drepe noen?
    Regler er regler og det får være opp til hver enkelt å sette grensene for når du varsler

  22. Man får igjen MVA for ting som brukes i forbindelse med jobb. Å vise frem vesker/klær o.l er jo endel av jobben som blogger.. F eks en tømmermann som kjøper en hammer for å bruke den på jobb, vil jo også bruke den privat dersom en må fikse noe hjemme! Vertfall slik jeg tror det fungerer 🙂 Syns andre skal slutte å gjøre jobben til andre, toll og skatteetaten burde klare den jobben selv 😉

  23. Fortalte tollerne deg at de hadde fått inn tips? Det tror jeg ikke de har lov til 🙂
    Og ang å føre det på firma tror jeg du burde sjekke opp det med Skatteetaten. En veske du sannsynligvis bruker privat tror jeg ikke du kan føre på firmaet. Hvis Skatteetaten tar deg på det vil hele veskekjøpet regnes som lønn og du som privatperson må skatte av det som inntekt… Du burde sjekke det opp, og ikke bare spørre regnskapsføreren – spør etaten.

  24. Du har faktisk ikke lov til å føre veskene på firmaet da dette er et privat kjøp som gynner deg og ikke selve firmaet . For at det skal være berettiget til å få igjen MVA må det være noe som brukes i firmaets daglige virke. PC, bil, verktøy, husleie, kommunale avgifter og lignende.
    Tror du skal ta deg en runde med regnskapsføreren din før du prøver å få igjen MVA på dette, eller så risikerer du som nevnt over at skattekontoret kommer og tar en runde i regnskapet ditt. Da kan det bli veldig dyrt om du har gjort tilsvarende før og staten vil ha igjen det de er berettiget til.

  25. Hei!
    Dersom du også bruker veskene privat, så kan du ikke trekke dem fra i momsregnskapet ditt. Da må betale full mva.
    Mvh,
    Ole.

  26. Håper “tysteren” leser dette og tar seg bryet med å gjøre det samme med Sophie Elise! Bedre lykke neste gang!

  27. Trist med slike personer som gjør slikt!! Men du, klart du visste dette!! Lever du i 1917? Klart du visste. Som selvstendig selv, kan en ikke føre opp dette som forbruk. Det vet du nok også?! Hvis du ikke var klar over dette er det veldig lite i omløp hos deg.

  28. Jeg har nå offisielt lest en blogg, for første…..og siste gang.
    Er det mulig å bli så hjernedød?

  29. Denne kommentaren hjelper sikkert ikke men “haters gonna hate” UANSETT pga de er enten misunnelige eller rett og slett et dorlig menneske. 💗Men stå på Sofie,❤hadde det gått an hadde jeg sendt deg en post med 10000% Girl pwr👭❤😍💝

  30. Dette har ingenting med sjalusi eller tysting å gjøre. Det handler om at du, som alle andre, skal ta ansvar som en voksen person og betale skatten din. Gjør du ikke det så fortjener du ikke bedre. Hadde gjort det samme selv om ingen andre hadde gjort det før meg. God jul.

  31. Selvfølgelig du taper kjære deg. 8 tusen og noe da. Du kunne unnskyld deg 2-3 ganger til ,var så nær på å tro deg …..

  32. Synes dette var en god og samfunnstjenlig handling. At du skal unnlate å betale det som er lovpålagt bare fordi du er blogger uten evne eller interesse for å følge eller bry deg om norsk lov, sukk, å tillike blamere deg med eklatante lovbrudd til efterfølgelse for dine blogfølgere burde du vært tiltalt for. Å oppfordre til straffbar handling har i straffeloven konsekvenser. At du er uintelligent fritar deg ikke for strafferettsligs ansvar ved lovbrudd, medmindre du scorer så lavt at du ikke kan tilsies å ha strafferettslig ansvar. Synes du bør satse på det, mye som tilsier at så er tilfelle.

  33. Hahaha greit nok det at en person tystet er jo en for seg selv. Men om man ikke vet om at man burde fortolle (veske, klokke, smykker o.l burde man og vite før man drar ut og reiser. Kjøpte selv en Hublot klokke på Hublot butikk nå i sommer samme sleng så spurte jeg etter taxfree og fikk dette igjen etter en stund. Ankommer flyplassen på Gardermoen og betaler toll’n det jeg skal. Har ønsket meg en Hublot lenge og spart opp til dette over lang tid. Taxfree er fint å bruke når du reiser utenom Norge om det så er Sverige 😉 Greit om folk lærer seg og betale toll og ikke smugle blir man tatt får man bot og mister alt som du sier, igjen om man blir tatt er det den personen selv som har kjøpt dette som skyld ikke noen andres.

  34. Å bli sint på en som informerer om ulovligheter og henge ham ut offentlig er lavmål. Ta deg sammen. Vær lovlydig så går ting bra.

  35. Nå er det vel slik at alle som kjøper varer i utlandet og som ikke har bostedsadresse i besøkslandet får refundert mva på flyplassen for utførsel. En må bare passe på å få stemplet de riktige papirene på utsalgsstedet og hos tollen. På flyplassen. Dersom varen koster over 6000 så må varen fortolles inn i Norge. Standard for alle, ikke bare bloggere…

  36. Det finnes fattige mennesker som unner deg ned på sitt eget nivå.
    Denne personen har tydeligvis store psykiske problemer som noen bør ta fatt i.
    Tollvesenet derimot er hjernevasket og gjør bare jobben sin.
    Vet at dette ikke knekker deg men garanterer at han som meldte deg sliter med med livet enn deg. Ta til takke med det.

  37. Ser det er flere inne på her som har psykiske vansker med dagliglivet og andres bank konto.
    Jenta har betalt toll og gjort alt rett.
    Mer enn hva jeg gjorde når jeg spente 90000 i USA.

  38. Norsk lov gjelder vel deg også? Og det var vel ikke den hele og fulle sannhet som ble presentert her, var det vel?

  39. Så trist – jeg kan sverge at jeg forsøkte å advare deg om at dette kunne skje i en kommentar under innlegget der du hadde bildet av Chanel-vesken (“Første dag i New York”), jeg så at kommentaren ble godkjent, men nå kan jeg ikke finne den lenger…

  40. Så du blir sur for at noen sørger for at folk betaler det de skylder? Du er usedvanlig sint istedet for å rose personen som vil at loven følges. Har du ingenting å skjule, burde du ikke vært så sint. Kvaliteten på de fleste kommentarene her er skuffende lav forresten.

  41. Hvis du driver å fører alle ting du kjøper på firmaet så har du nok misforstått litt. Dete burde du sjekke nøye opp slik at du ikke sitter igjen med et kjempekrav på slutten av året.

  42. Man kan få igjen på så mangt – uten om alkohol og tobakk tror jeg, så lenge det er ført reiseregning for det og det kan gå under firmaet. Det er litt som en bonde kjøper er knall dyr traktor eller en plenklipper – man skriver av momsen hvert år. No biggie liksom….!
    Ganske sikker på at ip’ene til flere over her er de samme.. haha, men jaja – synd for “dem”

  43. Du vet de som tipser se og hør om kjendiser? Kanskje var det penger eller pr vedkommende var ute etter? For da hadde man ”avslørt ph sofie” om drt var sant. Uansett tragisk.

  44. Hei;
    Lurer litt på hva som skjedde… Oppsøkte tollvesenet deg i ettertid basert på tips? Eller gikk du på rødt og de tok deg basert på tips… Ikke at det har noe å si, men nysgjerrige på hva de gjør for å «fange» opp slike tilfeller og ressursbruken her. (Leser jo aldri om dette så ofte) Mange som da kan risikere besøk i ettertid….

  45. “tanken om at det i det heletatt sitter slike bittre mennesker hjemme på rommet sitt og stikker nesen sin i alle andres “business””
    idet de legger ut blogger om sitt privatliv så inviterer de faktisk folk til å ta del i deres liv…akkurat som du kan skrive på dette kommentatorfeltet.
    så tanken her er at det er forskjell på lovbrudd…hva om noen legger ut bilder av seg selv med skytevåpen og lovnader om skoleskytinger…er det DA ok å si ifra eller er det tysting?
    hva med filming av innbrudd…er det da tysting og misunnelse?
    hva med å gå framfor med ett godt forbilde og slutte å sutre over at folk leser bloggen din? regner med at hele grunnen til at du faktisk KAN kjøpe disse veskene og reise idet hele tatt er på grunn av at folk tar seg tid til å lese det du utleverer om deg selv…… men kanskje det er bedre at du legger ned bloggen og slutter å legge ut bilder av hva du kjøper eller ønsker å vise fram uten å A) være klar over lovverket eller B) ønsker å omgå lovverket.
    interessant taktikk

  46. Du klager? Følg reglene så sier ingen noe.
    Jo, mulig misunnelse, men sånn er nå saken da at vi faktisk har regler, også for innførsel av varer, og har du varer over en viss verdi, vel så må du skatte av det. Enkelt, rimelig og likt for alle. Selv en blogger må forstå sånt……

  47. Kjenner jeg unner samtlige bitre menn som kommenterer alt av vondt de evt må ha opplevd for at de synker så lavt som å bruke tid og energi på å skrive surmaga kommentarer til et menneske de ikke engang kjenner,i et forsøk på å trykke vedkommende ned. Og hvis dere lar dere så til de grader provosere av innholdet; la vær å les blogger. Man trenger ikke å oppføre seg som søppel kun fordi man har hatt vonde opplevelser i livet og med det motsatte kjønn. Det vil ikke føre noe positivt med seg, kun gjøre tilværelsen din mer kjip i lengden. Helt sant.

  48. Øyh? Mener dere det er greit å svindle?
    Hvis dere lojalt deklarerer det dere innfører, så trenger dere ikke å frykte at noen skal avsløre dere. FOR DA VIL DET IKKE VÆRE NOE Å AVSLØRE!
    Dere trenger heller ikke å være redd for å få beslaglagt alt dere har shoppet med dere, for det vil være lovlig innført.
    Kjell Ingvaldsen

  49. Alle vet at man må betale toll på varer fra utlandet, tviler på at noen hadde tipset tollvesenet. Makan til oppmerksomhetssjuke.

  50. Hadde DU tipset politiet om en fyllekjører? Raner? Svindler? Noen som importerte illegale og farlige stoffer som f.eks narkotika eller sprengstoff? Noen som smugler alkohol? Hvor er grensen, og er din grense den samme som alle andres? Lov til å tenke, alt handler ikke om deg. Akkurat! Takk for meg…..

  51. Dette er enda et eksempel på hva som skjer når alle på død og liv skal skrive blogg.
    Hjernen min døde noen prosent av å lese dette. Herregud,menneske!

  52. Er vel ditt ansvar å følge reglementet, og andres ansvar å rappotere når noen bryter loven. Ikke sympati fra meg.

  53. At du ikke visste att vesker skal fortolles er enten den dummeste løgnen eg har hørt på lenge ellers så er du bare mindre lur.. hehe

  54. Ser du skriver at “vi bloggere får igjen mva”. Tror du at det bare er dere som får dette igjen?

  55. I-landsproblemer, anyone? Når dette sjokkerer deg mer enn drapstrusler og lignende så er det noe vesentlig galt med dine verdier.

  56. Utrolig hvor lite innsikt i økonomi folk har, og hvor stort fokuset er på seg selv…
    Det å ikke fortolle er å stjele fra norske bedrifter, enkeltmannsforetak og fra folket generelt.
    Du får ingen sympati ettersom det kun gjelder luksusvarer. Tvert imot er det veldig ufint å klage på at noen rapporterte det til tollvesenet.

  57. Ikke ofte jeg skriver på en blogg som det her. Men fy fa.. å mye stygge og slibrige bemerkninger som er i kommentarfeltet her. Er dette voksne mennesker ? Er det virkelig så vanskelig å skrive noen gode ord ? sette seg inn i saken fullt ut før man dømmer og slenger med leppa ? Ikke bare er det barnslig oppførsel fra de som har sagt ifra,men også de flere her inne som kommer med syrlige oppgulp. Der var vel dagen deres reddet og tilfredsstilt ?

  58. Bra at noen tar ansvar og sier i fra om slikt.
    Er ikke greit å “smugle” uansett! Ikke noen andre regler for deg enn for andre.
    Ditt ansvar å sjekke sånt.
    Er klare regler for hva som er lov.
    Dette tar nok du opp kun fordi du ble irritert over summen som må betales og at du ikke slapp unna med det. Hadde ikke noen tipset om at en hadde advart tollere om dette hadde du nok dratt rett igjennom uten å fortolle.

  59. Så det du sier er at om jeg starter en blogg om Rolexer, får jejg igjen momsen for Rolexene jeg eventuellt drar til Usa og kjøper?
    Hvordan får du til det da?

  60. Er du overrasket over kommentarfeltet? Skal folk slutte å bry seg om din økonomi? Hva forventer du egentlig? Du bretter ut hele livet ditt i detaljer og lever av klikk og reklame…noen ganger vil det bite deg i halen! Du velger selv hva du vil dele, men vær så snill ikke lat som du er ovverasket!!

  61. Når man ser hvor mange her som er sinte fordi tollvesenet ble anmeldt så skjønner jeg hvorfor det er så mange navsvindlere, forsikringssvindlere og andre typer svindlere i Norge.. Man har i Norge en plikt til og melde fra om man tror det har skjedd noe kriminelt. Og hadde ikke denne bloggeren antaglig gjort noe som hun nå antagelig fikk en greit bot for, så hadde hun ikke skrevet dette innlegget heller.. Da hadde jo Tollerne bare vinket henne videre.
    Synes det er dårlig av blogg.no som er norges største leverandør av blogger og tillate slike blogger som oppfordrer til kriminalitet gjennom og ikke melde fra, og at kommentarfeltet lar det virke som at er greit med momssvindel.
    Jeg oppfordrer bloggern her til og vise firmaet hvor hun er MVA registrert, samt vise regnskapet som beviser hvordan hun klarer få tilbake moms på noe som hun kjøper privat. PS: MVA=MOMS=MerVerdiAvgift. Noe man kan trekke fra når man selger noe(gitt merverdi til et produkt)

  62. Andrea Dryck: Hahaha makan til mennesker. Hvordan kan jeg oppfordre til kriminalitet når jeg betaler min del? Hva i alle dager er det jeg har gjort som er så galt? Jeg betalte moms, og gjorde min plikt. LIKEVEL ER DERE SÅ SURE? HVA er dere sure for? Jeg forstår ikke? At jeg ble lei meg over at noen ønsker meg vondt? Uff for et forferdelig menneske jeg er, shame on me. Jeg er helt sikker på at 90% av de som kommenterer her har vært på harryhandel i Sverige, og smuglet over et par flakser for mye med vin og diverse 😉 Kanskje man skal møte seg selv litt i speilet før man klager på andre. GOD JUL ALLE SAMMEN 😀

  63. Etter summen du betalte i moms, ser det ut som
    at de tingene du kjøpte kostet over 20 000 Kr?? Den summen er grensen hvor du kan slippe unna med bot.
    Hadde du gått på grønt her, og en toller hadde
    vinket deg inn, hadde du blitt politianmeldt, fratatt veskene, og fått rulleblad. Pga at det du tok med deg koster over 20 000. Trump hadde nektet deg fremtidige reiser på bakgrunn av dette. Tankevekker!! Snakker av egen erfaring her. Sliter fortsatt med konsekvensene! ☹️

  64. Anonym: Jo? Men hva skal de ta meg på? Jeg har betalt toll, og jeg betaler skatt 🙂 Som jeg skrev over her så regnet jeg med at vesken er MVA fritt, men det kan godt være at jeg tar helt feil. Jeg sender regningen til regnskapsføreren min så tar han av seg resten. Enten får jeg regningen i retur for at dette er til privat bruk, eller så sender han den videre. Skjønner ikke hvorfor folk skal fokusere så mye på min økonomi, JEG HAR KONTROLL OVER DEN SELV 🙂 Nå har jeg fått nok av kommentaren på dette innlegget. Takk for meg <3

  65. Viktig for sånne som deg og meg at mitt innlegg angående å bli politianmeldt kommer frem. Mange tror at de kun får en bot, men så får de rulleblad isteden. Takk for bloggen din, du er super!! God jul!

  66. Etter å ha lest både innlegget og kommentarene lurer jeg på hvor mange som har kommentert som virkelig har lest hele innlegget? Mange som har misforstått innholdet i innlegget iallefall. Sofie viste jo at hun måtte betale og gjorde jo alt riktig.

  67. Hvis du kjøper noe så dyrt i utlandet med kort blir det registrert i valutaregisteret. Tollvesenet foretar kontroller basert på disse transaksjonene, så det kan godt være at de hadde tatt kontakt uavhengig om noen tipset de.

  68. Jeg forstår ikke helt problemet. Hvis du har alt på det rene, hvorfor blir du så sint? Da er det jo bare den som har gitt beskjed videre (som man skal hvis man mistenker noe kriminelt) som har brukt tid og energi på det. Når du sitter og sturer og hamrer så sint, så sint på tastaturet er det jo du som bruker unødvendig energi på ingenting.
    Bare ikke bry deg. Det er jul, spis kake isteden

  69. Hva?! Visste ikke det . Har kjøpt luksus vesker i utlandet mange ganger og hatt dem med hjem. Aldri betalt 1 krone i toll . Ja ja . Kos deg med veskene . Godt nytt år !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *