SLUTT MED TEITE NYTTÅRSFORSETTER

Categories Personlig

Dette året vil være annerledes enn fjoråret og alle årene før der. Jeg er 100% bestemt og sikker på at 2018 vil bli et helt fantastisk år med masse muligheter. Hvordan vet jeg egentlig det? Rett og slett for at jeg har bestemt meg for at 2018 skal bli mitt år. Jeg skal blant annet starte med å kutte ned mine nyttårsforsetter, for man har dessverre ikke mulighet til å leve opp til 10 forskjellige lovnader som man gir seg selv. Jeg orker ikke disse typiske “Jeg skal begynne å trene”, “begynne å spise sunt”, “nyte livet”, “slutte å snuse eller røyke”, “drikke mindre alkohol” og ” reise masse”. Vet dere hva? Jeg er så lei av å høre disse nyttårsforsettene, for de er så standar. Det er ikke noe eget som du virkelig ønsker deg, det har bare blitt en vane å si slike ting. Man lover seg selv ting man tror man vil ha, men så vil man innerst ikke ha det. Hvordan vet jeg det? Helt ærlig dere, Hadde du virkelig ønsket å få en trent kropp så hadde du jobbet for dette uten å måtte love deg selv det på nyttårsaften. 

Jeg har også vært en av de som har lovet meg selv teite ting, kun for å gjøre det. Jeg har derfor bestemt meg for at i år skal jeg KUN ha mål som jeg faktisk kan og vil oppnå. Det er ikke vits å love seg selv ting man egentlig ikke ønsker, hvorfor skal man gjøre det? Jeg har TO mål som jeg skal dedikere hele året mitt til, og jeg gleder meg til å ta dere med på denne reisen. Det er nå jeg skal vise dere at man kan få til AKKURAT det man vil, om man bare vil det nok 🙂

Få en enda bedre blogg. Jeg skal jobbe hardt for å gjøre bloggen min enda bedre. Jeg skal skrive innlegg som treffer enda flere, jeg skal ta gode bilder og jeg skal ha godt innhold. Jeg skal også tjene mer enn hva jeg tjener nå. Hei hei janteloven 🙂

Spare til bolig. Det er vanskelig å kjøpe seg bolig når jeg ikke har hatt en stabil inntekt over lengre tid. Jeg kan dessverre ikke gjøre så mye med lover og regler til bankene, men jeg kan fortsatt spare. Neste år skal jeg virkelig spare som en gud, slik at jeg kan kjøpe meg noe eget med engang banken tillater det 😀 wheey!!

9 kommentarer

9 thoughts on “SLUTT MED TEITE NYTTÅRSFORSETTER

  1. Jeg vet at du kommer til å klare det Sofie. Mitt nyttårsforsett for i år var at jeg skulle bli tøffere og ikke være då sjenert, og det klarte jeg. Så da vet jeg at klmmer til å klare dine nyttårsforsett♥️👍🏼

  2. SOFIE DU ER ØVERST PÅ TOPPLISTEN!!! FYSØREN, det er så ubeskrivelig fortjent!!! ble helt utrolig glad på dine vegne nå, gratulerer!!!😍😍😍❤❤❤❤❤

  3. Hva synes du om mine nyttårsforsetter:
    – onanere mer
    – bli tryggere på egen kropp
    – skjønne når jeg tar feil

  4. hvorfor er det ikke greit å ha nyttårsforsetter som man egentlig ikke kommer til å fullføre? Det handler hovedsakelig om noe man vil oppnå. Hvorfor skal det være et problem hvis man ikke klarer det? Om det er noe man ønsker burde ikke det holde? selv om man ikke “klarer” det??

  5. Jeg synes du har en superbra plan for 2018! 🙂
    Den er fokusert og de to satsningsområdene du går for bør være lette å bryte ned mindre biter, som form/innhold, bilder/tekst, tema, etc. Søk på Google etter “blog workfow” så finner du mange tips – det viktigste er å ha en publiseringskalender for en viss del av sakene dine slik at du kan planlegge mer omfattende stunt, dekning av eventer, gjester, reiser – og presentere det flere måneder i forkant for kommersielle interessenter så de kan planlegge og budsjettere for det.
    Sett av en time om dagen til å lære deg en ferdighet som gjør bloggen bedre (fotografering, bilderedigering, styling, planlegging, markedsføring, få kontaktpersoner i redaksjoner, etc)
    Bruk litt tid på å gå gjennom blogg-topplisten og tenk gjennom hva som gjør deg unik, hva som er dine styrker og svakheter, og se om mulig på statistikken din og kommentarfeltet for å finne ut hvem hvem leserne dine er (når leser de, noen spesielle landsdeler, mobilt eller på PC). Annonseavdelingen i Blogg.no bør ha tonnevis med info om hvem som er leserne dine, og hva annonsørene ønsker seg.
    Det viktigste du har å by på av innhold er deg selv, så lag gjerne en plan for hvordan du vil “porsjonere deg selv” ut over året – følelseslivet ditt, din historikk og det som har formet deg, hva du mener om ting i tiden, din mening om produkter i tiden som du kan teste, personlig utvikling og vekst, forskjellen mellom ting som folk identifiserer seg med og kjenner seg igjen i vs ting som leserne bare kan drømme seg bort med, etc.
    Når det gjelder sparingen til bolig så ser du ut til å mangle impulskontroll, så kanskje automatisert sparing hvor det trekkes faste beløp til lukkede kontoer vil fungere best? Du kan også begynne året med å selge unna ting på finn.no du ikke har brukt en viss tid.

  6. Digger det andre punktet der – gleder meg til å se hvordan det går med sparinga til bolig. Som navnet mitt tilsier er jeg godt over gjennomsnittet interessert og opptatt av nettopp sparing. 😀 Virkelig awesome kult at en av de største bloggerne bestemmer seg for å vise den enorme gevinsten som ligger og venter ved enden av regnbuen hvis en får det til. Og det gjør du, det er jeg helt sikker på 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *