TING SOM VAR FLAUT FØR

Categories Personlig

Jeg regner med at jeg ikke var alene med å synes absolutt alt var flaut/kleint som barn/ungdom? Det er et par rare ting jeg synes var kjempeflaut, så jeg tenkte det hadde vært moro å dele dette med dere. Kanskje du kjenner deg igjen?

DETTE VAR/ER FLAUT

At mamma ikke har lappen. Stakkars mamma, dere aner ikke hvor mye jeg skammet meg. Jeg synes det var like flaut hver gang jeg møtte venner på bussen, om jeg måtte busse med mamma. Det er helt rart hvor mye mer personlig og sterke inntrykk man får som barn, enn hva man kanskje får som voksen. Jeg har tatt veldig mye buss med mamma i voksen alder, og aaaldri har det vært flaut. Hello, det er faktisk ikke flaut å ikke ha billappen.

At jeg bruker linser. Denne har heldigvis begynt å gi seg, for det er faktisk ikke flaut å se dårlig. Det er ikke slik at jeg har valgt det selv, og det er tross alt ganske normalt å ikke ha perfekt syn. Jeg tror bare jeg har vært innstilt på at linser er flaut siden jeg har vært barn (begynte med det da jeg var 13 år), også har jeg tatt med meg denne uvanen til det voksne liv. Jeg holdt faktisk det at jeg brukte linser skjult i 6 måneder for Morten, HERREGUD SÅ TEIT, HAHA. 

Måtte vise meg naken. Denne har også blitt mye bedre med årene, men jeg sliter fortsatt litt med å vise meg naken. Jeg hater for eksempel å ha sex med lyset på, det er virkelig det VERSTE jeg vet. Jeg føler bare at meg så sårbar når jeg er naken, og at mennesker har lettere for å dømme meg. Det høres kanskje veldig merkelig ut, og det er nok også ganske merkelig. Det er jo heller ikke mennesker som ser meg naken, men Morten. Det hjelper heldigvis å være med en person man stoler på. 

At vi hadde kasse-TV. Det er nok veldig mange som ikke vil forstå hva jeg snakker om nå, men dette var den TV-en vi hadde før flatskjerm kom. Okei, de aller fleste vet nok hva jeg snakker om, men det er sikkert noen der ute som ikke har peiling? haha. UANSETT, vi var ikke akkurat de første som kjøpte flatskjerm, så det var alltid så flaut å få besøk på grunn av at vi ikke hadde en flatskjerm. Vet dere hva? kunne jeg gått tilbake i tid så skulle jeg virkelig kjeftet på den yngre versjonen av meg.

Kysse foran andre. Dette synes jeg enda er KJEMPEFLAUT. Er det noe jeg ikke takler så er det kjærestepar som er alt for forelsket, som alltid skal drive å kysse og kose foran andre. Det er helt OK å gi et lite kyss, men spar meg for klininga. Jeg datet engang en fyr som var sånn, noe som absolutt ikke funket som dere kanskje forstår. 

Ta bilder offentlig. Hadde det ikke vært for bloggen hadde jeg enda synes at dette hadde vært kjempeflaut. Det er jo egentlig ikke rart mennesker synes det er flaut å ta bilder i offentligheten, når vi har enkelte mennesker som skal stirre deg ihjel. Slapp av, det er et kamera og ikke et pistol vi holder på med. Hva er det som er så interessant? haha.

Dra på kjøpesenteret alene. Det verste jeg kunne gjøre som barn/ungdom var å dra på kjøpesenteret alene, rett og slett for at jeg var livredd for at de rundt meg skulle tro at jeg ikke hadde venner. Nå elsker jeg å dra på kjøpesenteret alene, det er jo så mye mer effektivt!

Snapchat: Sofieeec / Instagram: Sofieenilsen

6 kommentarer

6 thoughts on “TING SOM VAR FLAUT FØR

  1. Jeg anbefaler ikke Gina buksene. De utvider seg veldig fort og blir slappe. De er veldig gode de første brukene etter du har kjøpt den og den første gangen etter vask. Men ellers blir de ganske slappe og slitt:) anbefaler buksene fra Bik bok isteden🙃

  2. Ser du og a hverandre nakne ofte/´ofte´ eller har det ikke skjedd?? Er det flaut synes du eventuelt da ? Pga ser jo at du skriver/nevner ´det´ over…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *