MIN SPØKELSESHISTORIE

Categories Personlig

Det er veldig mange som har lyst til at jeg skal fortelle om det overnaturlige jeg har opplevd, så jeg tenkte det var på tide å fortelle dere noen historier. Jeg har faktisk opplevd ganske mye, så jeg har en del historier på lager. Jeg må nok derfor dele dette opp i flere innlegg, slik at jeg ikke skriver en hel bok til dere. Det er nok mange som vil synes jeg er en crazy person nå, men det får så være. Jeg tror virkelig på at det finnes noe mellom himmel og jord, og etter alt jeg har opplevd har jeg en enda sterkere tro. Jeg tenkte jeg skulle starte med å fortelle dere noe av det skumleste jeg har opplevd. Denne hendelsen fikk meg til å løpe ut av huset og ringe gråtende til mamma. Jeg turte heller ikke å være hjemme alene på en god stund. 

Jeg gikk i 7ende klasse, og vi bodde langt ute på landet. Huset vi bodde i var nesten 100 år gammelt, og var vel egentlig ganske skummelt i seg selv. Jeg har alltid hatet gamle hus, det er virkelig noe av det verste jeg vet. Det er et eller annet med den konstante knirkingen og gjennomtrekket jeg absolutt ikke takler. Men over til poenget! Jeg hadde akkurat kommet hjem fra skolen, og skulle koke meg nudler som var min hverdagskost, haha. Ovnen vår hadde fire plater (serr?XD) og varmen gikk fra 1-5. Jeg satt nudlene mine på kok og satt meg i sofaen mens jeg ventet på at nudlene mine skulle bli ferdig. 

Noen minutter senere skulle jeg sjekke til nudlene mine, og det var da jeg skulle få oppleve noe som fortsatt skremmer meg den dag i dag. ALLE platene lyste rødt, selv om jeg kun hadde skrudd på den ene. Det stoppet dessverre ikke der, for platen en hadde varme 1, plate to hadde varme 2, plate tre hadde varme 3 og plate fire som jeg selv satt på varmegrad fire sto fortsatt på dette. Jeg fikk selvfølgelig panikk, for dette var ikke noe jeg hadde gjort selv. 

Fetteren min bodde i nabohuset, og jeg trodde først det var han som hadde tullet med meg. Jeg ropte derfor “Martin” gjentatte ganger uten å få noe svar, noe som ga meg enda mer panikk. Jeg trakk derfor ut stikkontakten, ringte mamma og løpte opp til Martin og de. Mamma prøvde først å overbevise meg om at det måtte ha vært han som hadde tullet med meg, men da jeg kom opp til fetteren min lå han å sov. Han hadde ikke vært hjemme hos oss med andre ord. Jeg bodde som sagt på en gård, så det at de andre naboene som bor flere kilometer unna skulle orke å finne på noe sånt, gir ingen mening. 

Jeg vet med sikkerhet at dette ikke var noen som skulle tulle med meg, for det er helt ærlig umulig. Den eneste forklaringen jeg har som kan være litt mer realistisk er at det må ha vært en teknisk feil. Mamma sjekket ovnen i det hun kom hjem, og vi opplevde ikke noe lignende etter det. Det ble en stund til neste gang jeg kokte meg nudler for å si det sånn, hehe…

11 kommentarer

11 thoughts on “MIN SPØKELSESHISTORIE

  1. Det er ganske spesielt! Bor selv i et nesten 100 år gammelt hus, mye uforklarlige ting som har skjedd her kan man si😅 er nesten på 500 kvadrat i tillegg, så ikke favoritt tingen å være helt alene her om kvelden😂 men morsomt å høre andres historier! Kom gjerne med fler om du har 😊

  2. Så utrolig skremmende ! Jeg tror også på overnaturlige ting, men jeg har ikke opplevd noe, jeg vil, eller faktisk jeg vet ikke , for jeg vet slike ting eksisterer , spøkelser , gjenferd, ja jeg selv tror på veldig nye. Jeg vil oppleve noe men samtidig så vet jeg ikke helt
    Om jeg vil …

  3. Sorry ass, men synes denne «storien» i seg selv ikke er skummel. Jeg bor selv i et hus fra 18 hundre tallet (om ikke eldre) jeg bor på en gård… Jeg og broren min har alltid trodd at det spøker her så når alt vi la fra oss på TO bestemte steder (på kjølerommet og en benk) ble skyvd frem og KASTA i gulvet så var det i seg selv skremmende for unger på 4 og 6 år. Det har skjedd OFTE etter det… MIN værste opplevelse var nok når jeg var 12 år og kom hjem igjen fra skolen med storebroren min. (Lillebroren min dro på trening) Han kjørte traktor hjem, noe som var veldig gøy da, men han skulle jobbe så jeg ble alene hjemme.. jeg låste opp døren inn IG det første som treffer meg (bokstavelig talt) er en BOK om eiendommen våres. Skal si jeg ble skremt da, men det slutter ikke der. Besteforeldrene mine bor i nabohuset hvor vi er HELT sikre på at det spøker også.. jeg gikk ned til de og satt meg der. Og når bestefar gikk ut i fjøset og jeg og bestemor sto på kjøkkenet og lagde mat så hørte vi noen skrike oppe. Jeg løpet opp så fort bena mine kunne bære meg.. Jeg såg en liten jente med lyst hår og kritthvitt ansikt sitte i sofaen rett foran meg.. jeg snudde meg og løpet ned trappen, men halvveis ble jeg stoppet av denne jenten igjen.. hun holdt armen min, men hun var der egt ikke.. Bestemor så dette og satte i et hyl så ekstremt høyt at denne jenten forsvant. Poff, borte. Jeg er ikke no særlig glad i å gå opp der mer for å si det sånn, men må det ganske så ofte. Hver gang vi ser et lys oppe i andre etg og ingen er hjemme tenker jeg «den lille jenten er tilbake».. NOTE: DETTE ER EN 100% SANN HISTORIE!!!!!

  4. Er det mulig å spørre om hvorfor spøkelser som regel er førstevalget når slike ting skal forklares, og ikke:
    – Teknisk feil
    – Noen som tullet med deg, men skammet seg over hva de gjorde så de ikke sa fra
    – Trøtthet, mikrosøvn, psykose, flashback, utilregnlighet
    – Hjernens tolkning av kroppens reaksjon på bestemte omgivelser
    – Forskjellige miljøfaktorer, som for eksempel lys, temperatur, trekk, og variasjon i magnetiske felt
    Spøkelset forårsaker ikke “det kalde gufset”, slik spiritualistene her sikkert vil tolke det. Det kalde gufset forårsaker “spøkelset”, litt som en kombinasjon av lyd og bilder får deg til å hoppe i kinostolen selv når du vet at det bare er tull.
    Studier har videre vist at variasjon i normale elektromagnetiske felter påført bestemte deler av hjernen for eksempel kan resultere i opplevelser av berøring, frykt eller følelsen av å være nær gud.
    Den menneskelige hjerne og sanseorganer er fra et vitenskapelig synspunkt et elendig måleinstrument, det er derfor vi har funnet opp så mange andre instrumenter. I rettssalen er en vitneobservasjon betydningsfull, i vitenskapen er det å kunne observere noe gjentatte ganger som betyr troverdighet.
    Du har opplevd noe du ikke forstår – hvorfor ikke la det bli med det?
    Som en test forsøk å se denne:
    https://www.youtube.com/watch?v=6LiKKFZyhRU

  5. Så snappen din om at det skulle regne i Bali – mitt tips er å alltid sjekke hvordan været er en plass på apollo f.eks før du bestiller reise dit. I januar i Bali regner det gjennomsnittlig 270 mm på en mnd, noe som er ganske mye, og det er ca 9 regnfrie dager..

  6. sykt creepy det med alle varmegradene… Var det sånn at du måtte skru en bryter for å endre varmegrad eller var det sånn touch?

  7. Tja dette skjedde helt sikkert. Hørtes merkelig ut. Det heter Løp og ikke løpte opp til. Bare barn som sier løpte til. Løp til må du skrive 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *