VI JENTER ER NOEN USIKRE HØNS

Categories Samfunn

Ja, jeg har et stor ansvar som blogger. Jeg har mange yngre lesere der ute som påvirkes av mine valg og måten jeg velger å fremstille meg og mine meninger. Jeg er fult klar over mitt ansvar, selv om jeg noen ganger driter meg ut. Likevel har jeg et spørsmål til alle mine lesere, har ikke DU også et ansvar? Du velger hver eneste dag å logge deg på nettet. Du sjekker helt sikkert Facebook, Instagram, Snapchat og blogg. For hver nettside eller Instagram-bilde du trykker deg inn på har du et ansvar. Du har et ansvar over hva du velger å oppsøke, og hvordan du velger å føle deg etter du har oppsøkt akkurat dette. 

Du kan helt ærlig ikke skylde på meg for at du føler deg dårlig etter at jeg har lagt ut bikini bilder på ferie. Det er ikke mitt ansvar eller min skyld at du føler deg dårlig etter å oppsøkt min blogg. Jeg fronter ikke operasjoner på bloggen, jeg har så vidt snakket om min egen. Jeg deler ikke ut rabattkoder på Restylane og Botox. Jeg svarer ikke på spørsmål om dietter og hva jeg har gjort for å holde kroppen min ved like. Jeg føler selv jeg at ofte prøver å fortelle dere og ikke minst meg selv at det er viktig å ikke være så hard mot seg selv, og at man må lære å elske og om man ikke klarer dette, i det minste like seg selv. Hva andre bloggere velger å dele på sin blogg er ikke noe jeg legger meg borti, og er det noen som får meg til å føle meg dårlig etter å ha besøkt enten nettsiden eller instagrammen deres, så slutter jeg rett og slett å følge denne personen. 

For vet du hva? Det vil alltid være noen som vil være penere og tynnere. Det vil alltid være noen som har større rumpe, bedre klesstil, finere hår og et hvitere smil. Så vil det også være motsatt. Det er noen der ute som vil sitte å beundre deg for alle de fine tingene DU har. Helt ærlig jenter, når skal dette ta stopp? Når skal vi slutte å sammenligne oss med hverandre, og konstant ha en konkurranse om å være den beste? Hva med å heller løfte og støtte hverandre opp, og fortelle hva som faktisk er bra med oss selv og hverandre?

Aldri har jeg hverken sett eller hørt at Morten har fått en kommentar om at han skaper press. Det er aldri noen som har fortalt han at han ikke kan legge ut bilder på trening eller på stranden. Hver eneste gang Morten legger ut et bilde av kroppen sin så får han kommentarer om hvor bra han ser ut og hvor digg han er. Morten er jo mye bedre trent enn meg, men likevel er det jeg som skaper press. Hvorfor? For vi jenter alltid er konstant ute etter å ta hverandre. Vi jenter er usikre høns som løper rundt i hønsegården mens vi kakler rundt. 

Så kjære deg som leser dette. Jeg vet at samfunnet har blitt sånn at vi skal ta oss nær av absolutt alt. Det har kommet masse regler og lover for hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal se ut for å ikke skape press for resten av verden. Vi lever i en verden der vi blir fornærmet av ALT, eller rettere sagt fornærma 2017 som pappa hjerte sa så godt. Jeg anbefaler dere virkelig å lese dette innlegget, jeg tror kanskje dere vil sitte igjen med en tanke eller to. Jeg tror også det kan hjelpe noen av dere til å tenke litt i andre baner, det er en god tankevekker. 

Sosiale medier har kommet for å bli, og er det slik at vi ikke kan logge på nettet uten å føle press så må man nesten holde seg unna. Du har et ansvar du også, og det er på tide at du slutter å legge det over på alle andre. Jeg kan gjerne fortelle deg at du er vakker og bra nok som du er, men det vil ikke hjelpe deg før du virkelig tror på det selv. Du må lære å elske deg selv, og det er det ingen andre som kan gjøre dette for deg. Det er noe DU må gjøre. 

104 kommentarer

104 thoughts on “VI JENTER ER NOEN USIKRE HØNS

  1. Skjønner ikke hvorfor folk skal kommentere på hvordan andre ser ut, alle er jo fin på hver sin måte!❤️Alle er forskjellig og sånn kommer det heldigvis alltid til å være.

  2. Utrolig godt skrevet!! Enig med deg. Det er din blogg. Man må bare bli flinkere til å gi litt faen når negativ kritikk kommer.

  3. Til tross for at du har verdens flateste rumpe må du være veldig fornøyd med den, siden det ikke er er eneste inlegg der den er frontet😂 Hadde dææva om det var meg! Har du aldri blitt kalt pannekaka?

  4. Det er DU som ikke takler å gå på sosiale medier. Det er du som sliter med selvbildet. Du er så sulten på bekreftelser og anerkjennelsen at du må legge ut kropssbilder for å komplimenter. Men når noen påpeker hvorfor du er så kroppsfiksert, så svarer du at det er vanlig å gå med bikini på ferie. Ja men er det vanlig å legge ut rumpebilder fra ferien til over 20.000 lesere? Kan du ikke bare være stolt og si du hadde lyst å vise fram rumpa di? Neida, du må late som og nå later du som at folk har kritisert det for å være dårlig bilde som har lagt ut kropssbilder. Herregud. Dette innlegget kommer hver gang du legger ut lettkledde bilder.

  5. Hvorfor dikter du opp at noen har sagt du er dårlig forbilde eller at noen ikke liker seg selv av å se på bildene??? Jeg trodde du først var en løgner, men jeg tror helt ærlig at du er syk i hodet! Ikke et eneste kommentar kan backe opp innlegget ditt. Gi opp bloggen, skaff deg hjelp! Ta vare på psyken din. Gå ihvertfall til en psykolog med en gang du kommer hjem!

  6. Anonym: Har aldri sagt at jeg ikke liker kroppen min? Jeg elsker kroppen min 😀 Det jeg sier er at det er helt vanlig å legge ut bikinibilder på ferie, og om man vil legge ut bilde av kroppen sin når man ikke er på ferie så burde man vel få lov til det også 🙂 Så mye rart man skal irritere seg over. Ha en fin dag <3

  7. Men hvorfor skriver du dette innlegget? Det er jo ingen har sagt at du har ansvar når du legger ut kropssbilder? Folk reagerer bare på hvor hardt prøver å vise rumpa di. Og det er lov å vise rumpa si, men vær stolt av det. Så for meg virker det som at du har lagd historier i hodet ditt om at folk tar deg på at, du og dine kropssbilder gir andre dårlig selvbildet, og det finnes ikke en eneste slik kommentar, så hvorfor dette innlegget?

  8. Du må huske på at de fleste som er innom bloggen din vil lese, ikke se deg i bikini. Du har flat rumpe, det har også jeg! Jeg er superfit, men rumpa er flat. Det har med kroppsfasong å gjøre. Jeg har arvet etter mor. Tenk deg om, det er ikke sjalu jenter som kommenterer negativt. Du er en helt vanlig jente utseendemessig. Dine venninner som blogger ser penere ut. Ikke ta frem sjalusikortet når du legger ut bilder i bikini og får NEG komm. Ikke prøv så hardt, så løser det seg nok. De som skriver du er goals er småjenter. Du er blitt oppdaget som modell. Slapp litt av bare. Lykke til. Hilsen ei med flat rumpe, og jobber innen psykiatri.

  9. Bra skrevet. Må ærlig innrømme at du virker veldig usikker og påvirket selv, og du skriver ofte om det. Men fortsett i denne retningen så vil du nok vokse i mange sine øyne. Gi litt faen jente, og følg dine egne råd!

  10. Bra skrevet! Og helt enig med deg 😀
    Drar man på en strand vil man fort se at alle har på seg bikini/badetøy, så det er mye mer unaturlig og faktisk ha på seg vanlige klær på en strand hvor man skal bade mener jeg da 😂

  11. Anita: Hva du synes om kroppen min for være opp til deg selv, det er ikke noe som påvirker min hverdag. Det som skremmer meg er at du sier at du jobber innen psykiatri og kommer med slike kommentarer. Jeg ber til gud om at du ikke har unge jenter og gutter som sliter med lav selvtillit. Du høres ikke akkurat som en oppmuntrende person som kan hjelpe mennesker som sliter, men heller tvert i mot. Grøsser meg å tenke på at absolutt alle kan få jobb innen noe så viktig som det du jobber med.

  12. Mange av disse kommentarene skremmer meg litt. Jeg leste dette innlegget som en generell påpekelse, og jeg er helt enig. Mennesker nå slutte å være så himla hårsåre på alt mulig. Man kan nesten ikke gjøre noe lenger, uten at andre skal påpeke det. Slapp av, og tenk på deg selv. Da pappahjerte la ut det innlegget Sofie nevner fikk han masse skryt, når hun legger det ut får hun masse negative kommentarer om kroppen hennes. Hva er greia med det? Istedet for at vi jenter skal trekke ned hverandre, hvorfor ikke støtte hverandre opp istedet? Hun legger ut feriebilder i bikini. Hva så? Skader det deg? Jeg blir litt oppgitt av å se på dette.

  13. Skjønner ikke hva det feiler folk som gidder å bruke tiden sin på å være så frekk og jævlige, sier litt om de som person når de holder på sånn. For fy fader Sofie, du ser fantastisk ut!!

  14. Take a chill pill sofie, tror du ikke alle kjenner på press? Det å peke ut jenter lønner seg ikke for noen. Hadde virkelig troa på deg, og ser poenget ditt, men du kunne jo formulert deg litt bedre da, typ; lei av at jeg får skylden for at du føler deg feit. Men selvfølgelig, du må jo ha clickbait! Kan ikke ta fra deg levebrødet heller…..

  15. Wow, for noen negative kommentarer. Er det så gæli at Sofie driter i Janteloven da? Herregud, vi lever i 2018! Alle burde kaste klærne og vise frem kroppen sin, uansett hvordan den ser ut. Gud forby at Sofie velger å være et forbilde ved å vise kroppen sin for å normalisere? Vedder på at de som kommenterer at Sofie har flat rumpe, har ENDA flatere selv. De sitter nemlig så mye på sofaen og hater… Takk, Sofie. Mer kropp!

  16. Er så jævlig hvordan du tråkker ned på folk(hun som var psykolog) og hvor feil det er mulig å ta kommentarer. Herregud, slapp av! Ingen klager over at rompa di er flat, vi bare lurer på hvorfor den er hovedpersonen i alle innlegg! Blir litt dumt å skylde på folk som klikker seg inn på bloggen din for at de føler seg pressa, når du ganske bokstavlig gnir rævva di i trynet vårt… hvorfor kan du ikke ta bilder av ansiktet ditt? Vi går inn på bloggen for å lese om deg, ikke rumpa di, er greit å ha bilder som passer;)) Morten poser ikke med ryggen til, og det ser helt ærlig mye bedre ut. Han inviterer folk med på bildet og virker mye mer åpen.

  17. Anonym: Tråkker på henne? Jeg reagerer når en fagperson kommenterer utseendet til andre, spesielt når du jobber innenfor psykiatri der du møter masse mennesker som sliter med akkurat dette. Dette er min blogg, og jeg legger ut hva jeg vil. Plager det deg så ville jeg bare sluttet å trykke meg inn, enkelt og greit 🙂

  18. At en som jobber innen psykiatrien kan sitte og skrive noe slik til andre mennesker skremmer meg virkelig!
    Stå på du Sofie og hev deg over slike som ikkje har bedre og gjøre på, enn å slenge dritt på nettet for og prøve å trykke ned andre.

  19. Jeg leser noen av de stygge kommentarene du får g jeg sitter i sjokk, hvordan kab mennesker være så onde ? Hvorfor skal de bry seg så mye om andre ? Flat eller stor rompe , bikini eller klær, det er vel drt valg 😮 syntes du har en fin rumpe jeg ! Og du har en utrolig fin bikini kropp så hvorfor ikke vise den frem, dessuten er du i ett varmt land så selvfølgelig går du mest med bikini… det at de andre “bloggvennene” et penere enn deg, er bullshit, dere er alle sammen pene og ser veldig bra ut 🙂 jeg syntes det er helt forferdelig og se mennesket kan skrive så mye dritt… jeg bare fatter ikke hva godt dem får ut av det.. jeg håper virkelig ikke du tar deg nær av det, fordi det er ingentkng sannhet i dem , ikke i mine øyne værtfall 🙂 kos deg videre på ferie, bli brun, skulle ønske det var meg 🙂 du fortjener ikke den dritten de skriver… å jeg kjenner jeg blir ordentlig iritert … hvordan kan ett menneske ønske noen så vondt og prøve og gnu dem så ned.. trist… kos deg videre , fine flotte Sofie <3

  20. Jeg bruker som regel aldri å kommentere men i all verden her klarte jeg ikke dy meg. Legger merke til hvordan du skriver at «det vil alltdi være noen som er penere, har tynnere og finere kropp eller større rumpe. Også når vi skal sammenlikne oss med andre» typ. Sant skrevet! Men – Jeg får inntrykk av at du skriver det i den sammenhengen at flere ser på deg som en de sammenlikner seg med og ser at har større rumpe og finere kropp enn dem – kjære gud og vene, du har den flateste bakdelen jeg har sett i mitt liv og jeg ble skikkelig flau på dine vegne på miss & mister paradise konkurransen når du gikk med badedrakten fordi den var så vanvittig flat. Syntes synd på deg..:( Uansett, ikke skriv det i en slik sammenheng som at det er du som er den som har alt det bra, for det kan skape dårlig inntrykk hos folk;) Kjenner jeg blir irritert når du skal ha det til at du ikke skal skape press, så fremstiller du deg selv som den som har alt det «finere». Så grunnen til at jeg skriver det med din flate ræv, er fordi du framstiller den som at den er noe den ikke er. Btw: Dette er altså ikke hate, syntes bare litt synd på Morten fordi du deler så mye av kroppen din, det er noe han bare skal se

  21. Nohate: Jeg vil bare informer deg om at jeg ser IP-adresser. Denne saken må virkelig ha engasjert deg i og med at du velger å legge så mye tid og energi som tre forskjellige kommentarer på et innlegg. Du skriver jo forskjellige ting på hver eneste kommentar også? Håper du finner på noe bedre å gjøre i løpet av dagen.

  22. Alle går jo i bikini på ferie, hva forventer dere? Skjeller dere ut menneskene dere møter på stranda fordi de går med bikini eller badedrakt? Sier dere til de menneskene at de skaper kroppspress? Spør du meg, hadde det vært merkelig om man gikk med heldekkende vinterklær i syden. La folk være i fred, hun bruker nesten bare badedrakter, og det er det mest dekkende badeplagget man kan bruke!

  23. Jeg blir helt sjokket av å lese kommentarene! At det går an! Veldig fint skrevet, Sofie! Og jeg skjønner ikke hvorfor de bryr seg hvilke bilder du tar? Du må jo få ta akkurat de bildene du vil, og hvis de ikke vil se de kan de da bare slutte å følge deg. Stå på, og plis ikke ta til deg de grusomme kommentarene❤️

  24. Hei! Jeg vil gjerne kommentere å si at du er nydelig Sofie! Enten du har flat eller ikke flat rumpe. Hvem bryr seg! En skal være fornøyd som en er og du skal være forbanna stolt over sånn du ser ut! Du er vakker!
    Anita: jeg håper virkelig at du tar deg en 10 minutters speil titting i dag og kanskje da innser du at en stygg personlighet ikke gjør deg vakker på utsiden heller. Skjønnhet kommer innenfra og ut! Hilsen Kristine som også jobber i helsevesenet!

  25. Fornuftig innlegg Sofie, tommel opp for bakkekontakt 👍👍 digger forresten rumpa di, pent ansikt har du også. Er nokk litt sjalu på Morten for at han har så pen dame 🙂

  26. fine, gode Sofie<33 dette innlegget falt i smak hos meg, det er så bra at du fremmer dette problemet for nå fikk du frem sannheten.
    blir veldig feil å legge alt dette presset over på dere offentlige, for dere har på lik linje rett til å legge ut bilder av dere selv som alle oss andre.
    jeg syns det er så kjipt at det er så mange mennesker der ute som til en hver tid har noe å kommentere på andre, må bare si at du er utrolig vakker på innsiden og utsiden og kroppen din er det nok mange som misunner<33
    hva med å begynne å løfte hverandre opp å gi komplimenter og spre mer varme, det savner jeg på flere fronter og vil spesielt at alt dette hatet som bloggere står i skal svekkes<3
    vær stolt over deg selv og hvor langt du har nådd, du er et fint forbilde<3
    klem

  27. Jeg synes det er bra at du er fornøyd med kroppen din! Jeg selv var ikke så veldig fornøyd med kroppen min, men vet at jeg ikke kan være perfekt. Du har sikkert ikke den fineste rumpa, men det er bra at du er fornøyd med den. Jeg tror kanskje folk mener at det er bra at du er fornøyd med kroppen din, men at du ikke trenger å legge ut rumpebilder nesten hele tida. Vi leserne vil jo se mer av deg og ikke bakdelen, haha. Det er bra du liker kroppen din, men av og til virker det som om du prøver å vise den fram ganske ofte. Jeg synes du er perfekt sånn som du et, men husk at vi vil se mer av deg!

  28. Sofie du er så fin og bildene dine fra ferien din er sykt bra du er heldig som har en som kan ta så fine bilder på drømme ferien på Bali. Alle de andre som kommenter her kan umulig ha det så bra med seg selv når de bestemmer seg for å bruke tid på å rakke ned på deg bak en skjerm. Håper du kan klare å drite i de usikre hønsene. De føler seg kanskje litt bra i det de trykker send men dritt etter på. Du er utrolig flink til å skrive og poste bilder på bloggen. Jeg leser hver dag men kommenter så og si aldri. Nå følte jeg det var på tide å komme med en fin kommentar. De som skriver negativt Shit over her bør begynne å jobbe med seg selv ;))
    Stå på søta, du ser drit bra ut i bikini og badedrakt. Alle kan ikke se ut som the Kardashians.

  29. Jeg syntes dette er et sykt bra innlegg! Det fikk meg til å tenke. Dette innlegget er jo retta mot alle jenter der ute. At alle jenter burde være fornøyd med det man har, isteden for og ville ha det andre har. Jeg kjenner meg så godt igjen, når du skriver at jenter skal lage så mye greier ut av ting osv. Og det du sa om at Morten ikke får kommentarer, men du får, mener jeg er sykt teit. Jeg vil jo ikke at Morten skal få stygge kommentarer, men Sofie burde ikke få det hun heller. Dette var et supert innlegg!❤️

  30. For hva det er verdt, kan jeg iallefall prøve å videreformidle hva som må ha vært blandt det viktigste tingene noen har sagt meg ever.. Jeg var noen år yngre enn deg, relativt ny-‘oppdaget’ modell på den ene siden, og fremdeles sårbar for ungdommens komplekser ved at jeg var tynn på den andre, noe andre jenter var extremt gode på å bringe opp.. Da blir jeg kjent med ei dame som var noen år eldre. -Og hun var a bomb, rett & slett, som brått gav uttrykk for å ønske seg min kroppstype. Dette førte så til at jeg fikk tilbakemld fra en som hadde selvtillit nok til å rose andre trekk enn de en selv hadde. Og det hun sa, er en sannhet bloggere som deg virkelig ville nytt godt av å ta til dere:.. Nei, din utseende-type er sef ikke alles favoritt! Men disse vil ALDRI kommentere utseendet ditt negativt! Den ENESTE grunnen for slemme/negative kommentarer på utseendet, er misunnelse! -Jo værre det kommenteres, jo større er misunnelsen! -Og dette er faktisk ikke en mening eller tro, dette er faktisk en sannhet uten unntak.. -Et tips for å få et objektiv følelse for hva dritten virkelig er, så ville jeg spurt en som Martine Lunde om å få lese dritten hennes, for da får du se denne dritten tilknyttet en person som er like langt fra stygg som deg, men hvor du er i stand til å se det i kraft av at hun er en annen…

  31. Du e drit flenk sofie! Stå på, det e fan mæ påtide at folk får hør det! Du rocka! Fytti katta!❤️❤️

  32. Koffor gidde du å leggja ut bilde av deg sjøl halv naken å naken for den del må du ha godkjenning for å føle deg god nok ? Elle ka opp når du med det ? Eg trur verken du oppnår mindre eller mer kropspress , men eg synest det er så meiningslaust å presse den bikinien lengst inn i Romeo for å sjå ut som du har større rumpe , ja du har fin kropp ja du e fin men unskyld her må eg skuffa deg du trenge ikke vise det til alle oss her . Hold litt for deg sjøl å vis t Morten SÅn han kan vêr stolt øve deg , eg har lust å sjå litt meir bilde me kler på av deg 🙂

  33. Unge jenter er ikke usikre høns…. de er bare usikre på sin egen identitet….og siden du er så lei av at folk sier at du skaper press, så er det kanskje på tide å gå i seg selv og ta til deg konstruktiv kritikk. Og dette har ikke noe med ditt utseende å gjøre, du ser flott ut.

  34. du som kommenterte det «pannekake» greiene må faen meg ha lav selvtillit du:) Sånne som deg irriterer dritten ut av meg- så mye at jeg for første gang i mitt liv velger å kommentere et blogginnlegg. Fred være med deg, håper du får det bedre med deg selv en dag forbanna idiot:-)

  35. Ikke byr deg om hate!! Du er fantastisk å har en utrulig smashing kropp❤️ De e bare sjalu på deg. Stå på Sofie, digger deg!!

  36. du har helt rett Sofie, kunne ikke sagt deg bedre selv. Det er ikke din eller noen andre sin feil at jeg ikke er fornøyd med meg selv❤️❤️

  37. Herremin.. SÅ mange usikre og missunnelige personer! De som kommenterer kroppen din på en negativ måte, virker bare så usikre på seg selv, og missunnelige på slik du ser ut og er, at de desperat prøver å kommentere noe for at du skal føle deg dårlig.
    Men virker som du er en veldig tøff og sterk jente! Så veldig bra om du bare skyver det bort. For kan nesten garantere deg at de som er så desperate med at du skal føle deg dårlig (siden de selv har et dårlig selvbilde) ved å dikte opp og kritisere hvordan du ser ut, har det SÅ mye verre inni seg selv og må slite masse med seg selv, samtidig som at de virker utrolig missunnelige på deg. De kunne nok ønske at de var som deg, både slik du ser ut og den livssituasjonen du er i.
    Uff, er så trist for dem. Og deg, fordi du fortjener bare masse komplimenter og ros! Fordi du er fantastisk, utvendig og innvendig. Om noen har konstruktiv kritikk om hvordan man skriver eller lignende, så er det noe helt annet. Så lenge man tar det på en ordentlig og saklig måte, uten å prøve og finne «feil» ved et menneske.

  38. Utrolig mange gode poeng og fint skrevet. Alle har selv et ansvar og det går ikke Ann å legge skyld på noen andre for at man selv føler seg dritt. Jeg prøver å fortelle meg selv når jeg blir sjalu at noen faktisk er sjalu på meg også. Jeg vet godt selv at jeg er vakker og er verdt så mye og fortjener å ha det godt. Istedenfor å prøve å se ut som andre så jobber jeg med meg selv til å bli det beste jeg kan bli både innvendig og utvendig. Alle er forskjellig og istedenfor å sammenligne og dømme andre kan man heller sette pris på de egenskapene man selv har.

  39. Jeg kommenterer nesten aldri på blogger, men denne gangen gjør jeg et unntak. Jeg har lest bloggen din en stund, og for meg virker det som du er en fornuftig jente med gode verdier 🙂
    Det som imponerer meg med deg er at du står på og jobber hardt for det du er lidenskapelig opptatt av. Du har en stemme, og jeg elsker at du bruker den på måten du gjør. Du skriver ikke bare om overfladiske ting, du skriver om ting som kan være tabu, ting som kanskje en god del aldri ville turt å si. Og til tross for alle de fæle kommentarene du mottar (av folk jeg kan tenke meg sliter med ting selv, og får en slags glede av å tråkke på andre, noe jeg aldri kommer til å forstå) så står du på og går ut med hodet hevet 🙂 det står det respekt av.
    Dessverre er det alltid være noen som må tolke ting i verste mening, for meg er det helt bortkastet tid og energi, som kunne blitt brukt til noe mer fornuftig 🙂 hvis bare alle kunne fokusere på seg selv og sitt liv istedet for å konstant være opptatt av hvordan andre så ut, og hva de gjorde med sine liv (som egentlig ikke påvirker en så mye som man påstår) så hadde verden vært litt bedre. Er min mening 🙂
    Du har absolutt rett i at vi jenter er noen fæle kaklehøns til tider. Må ha en mening om noe, hele tiden! Det er virkelig blitt en krenkegenerasjon. Jeg tenker at det med at jenter blir så påvirket av medier og bloggere bunner mye i usikkerhet. Og dette er jo noe vi må ta alvorlig, men at bloggere og andre profiler i mediene skal ta hele skylden her er jeg ikke enig i. Det er som du sier; om du blir lei deg av å lese en blogg eller se en IG-post fordi du skulle ønske du hadde en sånn rumpe, eller at du var like tynn som den personen osv så er det beste å logge av, og slutte å følge denne personen. Verre er det ikke. Jeg forstår jo at dere, som ?influencers? er, som ordet betyr: påvirkere. Men, selv om dere blir sett på som forbilder så betyr ikke det at dere skal ta på dere hele ansvaret når det gjelder dårlig påvirkning. Det er nok flere faktorer rundt det med dårlig selvtillit. Nå er ikke jeg psykolog så jeg kan ikke akkurat komme med noen spesifikke ting. Det lar jeg være opp til de profesjonelle 😉
    Jeg har hatt mine usikkerheter, har hatt dem siden ungdomsskolen, men jeg fikk vite av min tante den gang at ting blir bedre, og det ble det. Nå er jeg i midten av tyveårene, og jeg har endelig lært meg å elske meg selv. Og det er virkelig noe jeg unner alle jenter! 🙂 det er en fantastisk følelse. Det har vært en lang prosess, men det var verdt det. Jeg håper du er kommet der selv, eller at du i det minste er på vei dit. For når du har innsett det så vil ingenting folk sier om deg ha noen effekt på deg lenger. Du vil slutte helt å bry deg om negative tilbakemeldinger på utseendet ditt. For hvem bryr seg så lenge du liker deg for deg?
    Dette ble en lang kommentar, må bare beklage det, Hehe. Håper jeg fikk uttrykt meningen min, selv om det kanskje ble litt mye vås :p konklusjonen min er uansett; du er ei flott jente, med ben i nesen, fortsett å være ærlig, fortsett å snakke om ting du bryr deg om, og gi blanke faen i hva andre tenker! Og btw; du har en flott rumpe, ?if you got it, flaunt it? 😉
    PS: Alle jenter/kvinner uansett form, uansett høyde, uansett hvordan de ser ut – er alle vakre! Det gjelder bare å se det selv 🙂 så vil alle rundt en se det også. Confidence is key <3 kos deg videre på Bali! Har vært der to ganger, og reiser nok tilbake ganske snart 😀

  40. Det er viktig å tenke på at hvis f.eks. jeg syntes du er pen på den og den måten, er det noe du misliker deg selv ved som du liker ved andre igjen. Det kommer alltid til å gå i en sånn sirkel, og derfor er det viktig å tenke på at du er spesiell, hver person er spesiell, enestående og det finnes bare en av deg! Ja, det er vanskelig å ikke tenke på kroppspress i dagens samfunn. Men kjære, søte, snille jenter og gutter. Vi elsker dere akkurat for de dere er. Vær så snill, ikke endre på det. Jeg er 99% sikker på at selv om jeg ikke kjenner dere, at jeg kan se en egenskap i dere som jeg kanskje ikke har selv. Tenk på det! Og husk at kroppene våres er bygd opp som de er bygd opp. Noen er tynne, med eller uten muskler, noen har en helt annen muskeloppbygging som gjør at hvor enn mye de trener, blir de ikke akkurat tynnere, men de får mer og mer muskler. Så: du er perfekt akkurat som du er❤

  41. S: Ikke beklag for en lang kommentar, for denne kommentaren satt jeg veldig pris på. Det skal du virkelig vite <3 Det sier så mye om deg som person som bruker din fritid på å kommentere fint om andre, du har et godt hjerte 🙂 Tusen takk S <3

  42. Astrid Nilsen: Jeg er på ferie, så da kommer bilder av meg i bikini 🙂 Jeg kommer til å legge ut akkurat de bildene jeg vil uansett hva andre sier. Jeg skal hjem om noen dager, så da kommer bildene med klær på 🙂 Jeg orker ikke å kle på meg bare for at bildene skal ut på bloggen, vet du hva altså..

  43. CB: Takk CB <3 Synd å høre at du ikke liker kroppem din, for jeg vil tro du ikke har noen grunnt il å ikke være fornøyd. Ville anbefalt deg å si tre positive ting om deg selv hver gang du står opp, det kan jeg nesten garantere vil hjelpe 🙂
    Bilder med klær på kommer når jeg er hjemme igjen i Norge 😀

  44. Vi lever i 2018!! Skjønner ikke hvordan bikinibilde da er så galt å legge ut? Tusenvis av jenter legger det ut hver dag, både jenter med 30k følgere of jenter med 300 følgere. Hva er forskjellen? Skjønner ikke problemet med bikinibilde, helt seriøst. Nå må vi skjerpe oss:-)

  45. Håper seriøst du ikke tar til deg disse “flat rumpe”-kommentarene som jeg legger merke til at folk skriver. Og jeg legger merke til at folk skal skrive disse kommentarene i sammenheng med en “positiv” kommentar for å ikke virke for frekk. Det er absolutt ikke et tilfelle, men mer en type herseteknikk for at du skal ta til deg kommentarene mest mulig. Skammelig å se på!
    Syns du er kjempeflott som tar opp disse problemstillingene. Ikke minst har du en amazing body og har faen meg en fin rumpe. Vær stolt av deg selv og hva du har klart! Mens disse i kommentarfeltet strever med seg selv, sitter du her i dag med en godt lest blogg og er et godt forbilde. Husk at det er helt normalt å være usikker på seg selv – akkurat slik som du poengterer i dette innlegget. Håper også du følger dine egne råd, så blir du en sterkere og enda mer modigere kvinne! Er så lett for disse menneskene som kommenterer å legge skylden over på bloggere når usikkerheten ligger hos en selv. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært en av dem.
    Håper uansett du storkoser deg på Bali og lever livet ditt.

  46. Sofie💕 Du må ikke bry deg om de stygge kommentarene det er de fine som betyr noe. Jeg ELSKER bloggen din. Jeg leser den vær eneste minutt nesten. Om jeg fikk velge så ville jeg tatt vekk alle de stygge kommentarene du fikk. Hilsen Lise💕💕💕 ELSKER DEG😍

  47. Anonym: Skal ikke nekte å si at man aldri blir påvirket av kommentarfeltet, men som du sier så må man også huske hvem som står bak slike kommentarer 🙂
    Uansett, tusen takk for en kjempefin kommentar <3

  48. Er det merkelig å si at jeg skulle ønske vi var venninner?
    Du vet det ikke, men vi virker så like.
    Ville egentlig bare si at jeg leser bloggen din hver eneste dag og du må aldri, aldri la noen idioter som sitter og hamrer opp stygge ord på tastaturet få deg til å føle deg noe mindre verdt. <3

  49. Jeg orker faktisk ikke lese gjennom flere kommentarer nå. Jeg kjenner det koker i magen haha. For min del er det bare fint å se en ikke-opperert eller ihjelsquatta rumpe i blandt. Det stemmer overens med min egen bakdel. Dessuten ser jeg ikke problemet med en såkalt “pannekakerumpe”. Pannekaker er jo dritdigg?? Hadde aldri trodd at mennesker kunne være så fulle av hat som enkelte over her, herregud. Folk tar seg jo nær av et kne liksom. Gleder meg til å se hva resten av 2018 har å by på. Sofie, du er fin på alle mulige måter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *