HVOR GÅR GRENSA PÅ UTROSKAP?

Categories Personlig

Jeg får ofte spørsmål om hva jeg ville godtatt fra Morten før jeg ville sett på det som utroskap. Er det OK å snakke med andre jenter? Er det lov å si at han synes andre er pen? Hva om han kysser noen? Det blir feil av meg å si at jeg ikke ville godtatt utroskap, for jeg har gjort det før. Jeg var så forelsket at jeg trodde han ville endre seg, og at det ville ordne seg til slutt. Han var utro flere ganger, og det ble selvfølgelig ikke bedre. Jeg tror og håper at jeg vil ha nok respekt for meg selv at jeg ikke ville godtatt dette igjen. Men hva er det jeg egentlig ikke ville godtatt?

Det er vel åpenbart at det ikke hadde vært greit om Morten hadde hatt sex med en annen jente, for han hadde hatt mange sjanser til å trekke seg før det hadde gått så langt. Selvfølgelig kan alle gjøre feil, men personlig synes jeg dette er en alt for stor feil å gjøre. Hadde Morten kysset en annen jente derimot kunne jeg nok tilgitt han. Jeg skal ikke si at jeg ikke hadde blitt lei meg eller såret, men jeg helt ærlig så ser jeg ikke på et kyss som en så big deal. Morten og jeg har jo kysset andre mens vi har vært sammen, men dette har jo bare vært på tull. Dere husker kanskje alle kyssebildene til meg og Kevin en periode? haha. Nei, vi har ikke kysset randoms om noen måtte tro det nå.

Jeg hadde heller ikke godtatt at Morten hadde snakket med andre jenter, MEN jeg hadde aldri sett på det som utroskap om han hadde hatt en litt bedre tone med en random jente på byen en kveld. For det dessverre ikke slik at vi slutter å ønske bekreftelse fra andre for at man er i et forhold. Selv om jeg elsker Morten, og vil være sammen med han, så har jeg fortsatt et behov for oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Jeg vet det er delte meninger rundt dette, men jeg vil tro at de aller fleste kjenner seg igjen i det jeg sier? Jeg har fått oppmerksomhet fra andre uten at Morten har brydd seg, og det har også vært motsatt. Morten er jo en veldig kjekk gutt, så det sier seg vel kanskje selv at han får mye oppmerksomhet blant jenter? 

Enkelt å greit så ville jeg ikke godtatt noe der det hadde vært følelser involvert. Spør du meg hadde det vært verre om Morten hadde snakket med en jente over lengre periode, enn å kysset en random han aldri hadde snakket til igjen. Alt i alt så ville det vært verre om Morten hadde blitt knyttet følelsesmessig til et annet menneske, enn om han hadde gjort noe med noen som han ikke hadde et forhold til. Jeg ville sett på det som et større svik, og mer som utroskap enn noe som hadde skjedd i fylla en lørdagskveld. Jeg synes faktisk dette er et vanskelig tema å diskutere, for man vet jo egentlig ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert før jeg hadde vært i situasjonen selv, og jeg håper og VET at jeg ikke kommer til å havne i en slik situasjon. Jeg her så heldig å ha en kjæreste som respekterer meg nok til å ikke gjøre slikt. ♥

Hva synes DU er utroskap?

58 kommentarer

58 thoughts on “HVOR GÅR GRENSA PÅ UTROSKAP?

  1. Vil si at det du beskriver ovenfor her er utroskap. Litt morsomt at Morten blir beskyldt for å være utro mot deg heletiden når det er du som har vært utro mot han. jaja

  2. Er serr all middagen til Morten kun fire kjøttboller litt pasta og brokkoli? FIRE kjøttboller bare?? Hahah gikk meg litt på vervene av å se det:p

  3. Koster den VPN?en som du kan ut på snap penger eller er den gratis? 🙂 Synes nye Snapchat har blitt så fæl:(

  4. Jeg skjønner serr ikke hvordan mennesker gidder å henge seg så mye opp i anders liv å begynne å kommentere på det. jeg leser alt du legger ut, ser insta og snap storyene dine men legger aldri en kommentar hvis den er negativt ladet🤦🏼‍♀️ mennesker

  5. Jeg har flere guttevenner enn jentevenner, og flere av kjærestene om kompisene mine føler seg truet av meg. Jeg synes det et helt på tryne. Må jo være lov å ha venner av motsatte kjønn. Ville aldri rørt dem uansett, er jo som brødre for meg :p
    Er det greit for deg om Morten har jentevenner som han henger med?

  6. Altså, for min del sier det sitt om deres forhold.
    Når jeg møtte kjæresten min, så mistet jeg all interesse av andres bekreftelser, jeg trenger ikke det motsatte kjønn sin interesse eller bekreftelse. Den eneste jeg trenger bekreftelse fra er kjæresten min.

  7. Jeg må bare si det , du er ikke så pen lenger etter PH .. Jeg vet ikke hva det er men ser ut som at du ikke kan sminke deg i tillegg til håret ditt . Driiit stygg farge akkurat nå…du burde bli blondine igjen og ta på vipper og slutte å bruke sminke vist du ikke kan sminke deg 😂

  8. Anonym: Vil vel kanskje si at det sier mer om ditt syn?

    Så flott at du ikke føler at du trenger den bekreftelsen, og at det er nok å få fra kjæresten din. Det gjør meg glad å høre 🙂 MEN det er kanskje viktig å forstå at ikke alle forhold er som deg og kjæresten din? Og at ikke noen forhold er mer riktig for at du har ditt syn på hvordan ting burde være? Vi er forskjellige vettu!

  9. Fokuserer veldig på mitt liv og det var bare et tips Haha,men ser ikke ut som at du har selvtilliten til å ta i mot tips 🙂

  10. Men den er jo det ! Syns bare blondfargen du hadde på PH var veldig fin men nå ser håret ditt veldig slitt ut.. jaja , uansett:)

  11. Jeg synes utroskap er når man gir en person mer oppmerksomhet, berøringer , åpenbar flørting med andre enn din egen kjæreste. Du kysser ikke en annen person om du er i ett forhold.
    Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal bry seg om hva du velger å gjøre med utseendet ditt eller livet ditt. Det er ditt valg , men kanskje de er misunnelig på deg . At det er derfor de kommer med slike kommentarer

  12. jeg begynte å tenke over d her om dagen. Kjæresten min og jeg skulle reise, og siden han bor i Trondheim og jeg i oslo, så dro han 1 dag før fordi flyet neste dag gikk tidlig fra gardermoen. Han overnattet på hotell der, og spiste på restauranten der. Han fortalte meg at en servitør hadde prøvd å flørte med ham, da han sa at maten var god eller noe sånn, så hadde hun svart “you mean me or the food?” eller noe. Han var litt blond i det øyeblikket og forsto ikke helt hva hu mente, så han bare lo og så rar ut hahhaa.. Men han sa at hvis han hadde skjønt det der og da, så hadde han svart maten, fordi “det var jo det som var sannheten”.
    til poenget.. jeg syntes faktisk at han kunne svart “you of course” eller noe i den duren, fordi det ville gledet servitøren og stemningen hadde ikke vært klein eller noe. Dette er jo en person han aldri kommer til å se igjen (mest sannsynlig) og som han aldri har sett før heller, så for min del synes jeg han bare kunne flørtet litt uskyldig for å glede henne. Det som derimot ikke hadde vært okei, er om hun hadde prøvd seg mer ved å feks spørre om han ble med ut senere eller noe i den duren. Da skjønner man jo at hun er interessert, og da er det best å si i fra at man ikke kan/ikke er singel eller noe.
    ellers er jeg jo enig i at sex osv er utroskap. men jeg synes generelt at utroskap går ut på å bryte tillit. jeg kommer ikke på noe eksempel nå, men selv et kyss kan være utroskap for min del. nå drikker ikke kjæresten min lenger heller, så jeg er mindre bekymret for at noe sånn vil skje.. Er usikker på om jeg hadde blitt like lei meg om han var full som ikke full, for man glemmer ikke at man har en kjæreste når man er full. og jeg vet at for min del, så hadde jeg aldri gjort noe med andre som jeg vet at jeg hadde blitt lei meg for hvis han gjorde, og jeg forventer at han gjør d samme tilbake.
    dette ble litt langt, men ja, uskyldig flørting med fremmede med intensjon om å glede, er helt ok. intensjonen er vel egentlig det som har noe å si, flørter han fordi han vil prøve seg, er jo det noe helt annet.

  13. Den verste form for utroskap er der den andre halvpart er involvert følelsesmessig over en periode med noen andre – selv om det bare dreier seg om kyssing og klemming og masse snaps og møter. Det er jo da kun et tidspørsmål før grensen krysses og sex er et faktum. Følelsen er forferdelig i andre enden. Kjenner på den nå. For dere som leser dette og kjenner seg skyldig i å kunne gjøre det samme: Ikke gjør det. Behold anstendigheten og rydd opp i reiret først – før dere involverer dere med andre.

  14. Pen du er 🙂 men hva skjer med å ta alle under en kam? Om man ikke forteller masse bra, eller liker det du skriver/gjør, så handler alt om sjalusi? kan man ikke være uenig nå til dags, uten at DA ER MAN SJALU, alle sammen? Det blir for dumt å prate om at man ikke skal ta alle under en kam etc, i andre settinger, for hva er dette da? Ikke stygt ment, men jeg tror nok ikke alle som er uenig med deg, eller ikke liker deg, sier eller mener det fordi dem er sjalu på deg☺️ No offence, du e en norsk «Paradise Hotel Norge kjendis.. ikke Victoria Secret eller Megan Fox☺️ Har lest litt her på bloggen din, å må si jeg skjønner veldig godt enkelte «negative reaksjoner» på din Obsternazi holdning, å måten du prater på og svarer andre mennesker, prøv heller å ta til deg de «råda» du får, å gjør noe med det, i stedet for å dumme deg enda mer ut med «Åå, folk er så sjalu, huff da, så trist..» De gjør deg faktisk bare en tjeneste 🤗

  15. Jeg forstår virkelig ikke at folk kan leve av å dele slike tanker som dette. Dette er jo faktisk bare svada – “hva jeg anser som greit og ikke”, er det virkelig noe som gir deg brød på bordet hver jævla måned.
    Ja, jeg har lest før jeg skriver og kommer egentlig bare innom for side2 spammer slike teite innlegg.

  16. PS: (Det var overhodet ikke ment som hate, jeg leser bloggen din så og si hver dag, syns du skriver og leverer masse bra ☺️ Bare en liten påpekelse på ting jeg også har lagt merke til å reagert på på lik linje med de jeg ser skriver det.. Av det jeg har lest, vet jeg også at du både kan og burde holde deg for god til å være så «bitchy å frekk, mot enkelte av leserene dine. Du er tross alt et mye større forbilde for flere unge, enn det virker at du sjøl har tatt helt innover deg, å da har du faktisk et litt større ansvar en «folk flest» som faktisk ikke har velgt, eller har den «makten, påvirkningsevnen eller er det forbilde som du er..» for «hele» Norge. Håper du skjønte litt hva jeg mente, å var på langt nær ment som hate☺️

  17. ^^ Det her e jo et fint innlegg om koss det e å vær kjæresta når man IKKE e fjortis. men mer realitet, tillit. et kyss med en så god venn som kevin e bare spøk om man har tillit nok te hverandre😊 Helt enig i innlegget ditt Sofie, hadd en kjæreste som ikke tålt at æ nesten møtt på en gutt æ har vært venn med leng uten å ha informert han om hver minste ting. Veldig usunt. ønske et slikt forhold du beskriv her!

  18. Anonym: Tar ikke dette som hat 🙂 Men jeg orker ikke å bruke tid og energi på mennesker som skriver stygge kommentarer, da gir jeg bare et teit svar tilbake. Hadde du kjent meg hadde du nok ledd mer av kommentarene mine, for det er ikke slikt at jeg svarer surt, mer “tullete”. De som kommer med konstruktiv kritikk svarer jeg selvfølgelig ordentlig, men de som kaller meg for en stygg ekkel hore orker jeg dessverre ikke å gi et utfyllende bra svar tilbake til 🙂

  19. En av bestevennene mine har det ikke så bra nå..kjæresten slo opp rett etter jul.På bursdagen min spurte han meg(jeg har likt han i 2 år)som bare var en uke etter de hadde slått opp så jeg sa nei.I dag fant hun ut at bv hennes hadde løyet for henne i et halv år mens hun var sammen med han,jeg likte han veldig godt og hun spurte meg om jeg likte han ofte men jeg sa nei fordi vi aldri kom til og bli sammen.(det har skjedd mye mer assa andre bv har vert myyye være en det der)Kan du gi meg noen råd for hva jeg kan si til henne?Trenger hjelp!!!Er kjempe glad i henne vil ikke moste henne😢Hva ken jeg si for at hun føler seg bedere?Ps ereeelsker deg du er dritttt pen og supert fordbilde

  20. Alt du skriver over er ok! Men når du unlater å fortelle kjæresten din om det, da er det utroskap!

  21. Trenger hjelp!!: Hei du! Jeg ville vært ærlig med henne om hun er din beste venn, og fortalt sannheten. Husk at gutter kommer å går, mens gode venner vil alltid være der. Det er ikke verdt å krangle over en gutt. Kjærlighetssorg vil også gå over, så jeg ville bare vært der for venninnen din akkurat nå. Støtt henne, finn på morsomme ting og ha det gøy sammen ! Lykke til <3

  22. Virker ikke som du er så forelsket i Morten. Når man er ordentlig forelsket i en person vil man ikke gjøre noe annet i hele verden enn å bare se på personen og vise verden at “dette er min.” Man tenker at ingen kan måle seg med denne personen, for det er den mest perfekte du noen gang har sett, og da har man heller ikke behov for å søke bekreftelse andre steder.
    Jeg er i et forhold nå hvor jeg ikke er forelsker og har aldri vært det, bare betatt, eller tiltrukket kan man vel si. Han er hot og jeg vil ikke at noen andre skal ha han, men jeg tenker hele tiden på min store forelskelse som var utro mot meg, og ville mye heller hatt han. Om min nåværende flørter med andre, slår jeg opp med en gang og tenker “you’re loss”, mens han andre hang jeg rundt lillefingeren på uansett hvor mye han bedro meg.
    Så, jeg tror virkelig ikke du er forelsker i Morten om du har denne holdningen..

  23. Hva som er utroskap, og hva en ser på som utroskap, er vanskelig å definere.
    Men hvor grensen for hva en kan akseptere som ok, hva en kan akseptere som tåler. Og hva som en ikke kan akseptere, men greier å leve med, og Hva som absolutt ikke kan akseptere eller leve med.
    Dette er personlig oppfattning. Du og jeg vil kanskje ha helt ulike grenser på dette. Noen ganger kan en faktisk godta det en normalt ikke hadde akseptert eller tålt. For det hender ett par gjør ting i sammen, som en ikke skal gjøreog ting går for langt, før dem oppffatter hva som skjer/hva dem faktisk gjør, eller har gjort.
    Men da blir problemet: Hvem har skylden?
    Dette er fortsatt utroskap, kan være veldig grov også… Men når begge er med? Da er det vanskelig å skylde på han/hun, når begge er skyldige, og i sammen…
    Likevell ved slike situasjoner, ikke altid enkelt godta.

  24. “Jeg hadde heller ikke godtatt at Morten hadde snakket med andre jenter”
    WTF? Dette grenser til psykopati spør du meg

  25. Her er mitt syn, jeg mener det er utroskap hvis jeg hadde hatt sex med noen andre enn min kone, derfor har jeg bare sex med min kone, men nå lever vi separat for tiden.

  26. Trur at de som er ofte utro, har et elendig sexliv med «kjæresten». Noen er jo bare gørrkjedelig å pule på 😂

  27. Tror det er veldig mange halvfeite troll her som uttaler seg om ting de ikke vet hva er og heller aldri kommer til og vite hva er 😂 og til de gutta som på død og liv hevder at når de har dame så er all fokus der døgnet rundt, ikke drit dere ut a 😂
    Kjempe viktig tema, for mange damer/menn har et veldig bekreftelses behov selv etter man er sammen med noen.

  28. Hei:-) for meg definerer jeg utroskap når du gjør noe hvor kjæresten ikke kunne vært flue på veggen. Hvis jeg gjør noe han ikke burde vite eller som han ikke kunne sett. Hadde jeg gjort noe som jeg skriver ovenfor ville jeg sett på det som et tillitsbrudd og derfor utroskap, uansett hva det gjaldt. Utroskap handler om mer enn bare samleie. Men det er helt sikkert veldig individuelt hvordan man velger å definere det:-) klem

  29. Jeg tror ikke på dem som sier dem aldri er sjalu eller føler seg truet av det andre kjønn – er du virkelig glad i noen, så ville det vært helt rart synes jeg, å ikke føle på sjalusi. Å være helt likegyldig til om kjæresten hang med andre jenter/ gutter, ga de et kyss, og flørtet etc. Det er selvfølgelig forskjell på det å være sykelig sjalu og normalt sjalu. Men ingen må komme her og si at dem ikke er sjalu, da har du mest sannsynlig ikke så sterke følelser for personen – så det kunne ikke bry deg mindre eller så lyver du.
    Jeg synes grensa er nådd om mannen min hadde sendt flørtete meldinger og snakket med ei jente og delt med henne ting han burde delt med meg, og at han skjuler at han prater med noen andre jenter. Kyssing er definitivt langt over streken, men jeg kunne tilgitt det. Og det å ha en god og lett tone med kvinnelige kollegaer / venninner er greit. Men jeg ville ikke syntes at det var hyggelig gjort overfor meg om han skulle kommentert andre jenters utseende

  30. Dumpet innom her og leste. Litt nostalgisk var det jo, fra den gang mitt eget liv var belemret med denslags smålighet. Går aldri inn i lukkede forhold lenger. Åpenhet og ikke-sjalusi er en forutsetning (begge veier så klart)

  31. det trodde jeg og.
    12 år sammen
    dumpet.
    Han ville ha et åpent forhold.
    Det ville ikke jeg…
    Like greit, han viet ikke nok tid til meg og forholdet.
    Men andre damer… de viet han tid.

  32. Er det samme regler for kvinner og menn? Vet at jenter vektlegger mannes følelser for andre og menn damers seksuelle trofasthet, men selv med det som utgangspunkt. Opplever ofte at jenter utvikler følelser mens de er i samboerforhold eller gjør ting som er på kanten (da mer fyll, mindre følelser). Et intenst blikk, såret, følsom… Opplever det ikke som om de gir grønt lys, med noen få unntak, men det kjennes ikke som noe de fullt har kontroll over følelsene, at de tidvis kjemper med dem og at jeg må ta hensyn til både følelsene og at de er i forhold (som jeg ikke ønsker å ødelegge).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *